Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

Загряване в горещо времеMercedes Е280 193hp, 95-та година, автоматик


  • Please log in to reply
31 мнения по тази тема

#1 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Публикувано 03 август 2016 - 09:25

Здравейте колеги, лятото имам следния проблем с автомобила: при включен климатик лятото колата загрява до 100 градуса, повече не смея да пробвам, обикновено спирам, отварям капака и вадя буксата за температурата на двигателя с двата пина и  двете перки отпред включват на втора и охлаждат. По планински път със стръмно изкачване пак има същия проблем, колата много бързо загрява, после и да изключа климатика, колата не смогва да охлади, трябва и надолнище и тогава охлажда. Мислех си че е свързано с климатика, но явно не е. На място (автомата е на P) при много горещо време колата не загрява - температурата е около 84-86 градуса, перката на климатика се спира и се пуска периодично на първа степен. Втората степен само аварийна ли е? Никога не съм забелязал да се включва сама? При колко градуса се включва?

Миналата година сменях климатичния радиатор и изчистих и водния добре, смених термостата и виско-съединителя също.

Миналата година климатика не работеше, и тогава не съм забелязал да е загрявала, но тогава не съм и обръщал и толкова внимание.

Последно време забелязах че най бързо загрява в задръстване когато съм на директна и на спирачка, за 3-4 минути достига до чертичката която е между 80 и 120. и при голямо нагорнище пак същото. Забелязах също, че и при спрян климатик по нагорнище пак малко вдига температурата, това го прави когато е натоварена колата, това ме навежда на мисълта, че проблема най вероятно е в автомата, а и до колкото знам , за него е проблем високата температура. Предполагам, че мога да го прецакам.

Аз през цялото време си мислех, че проблема тръгва от климатика, но това, че на място не загрява много ме вкара в размисли? При каране извънградско с около 100-120 по равен път, пак няма проблем, но ако има продължителен наклон, почва веднага да повишава температурата, по надолнище веднага охлажда, при скорост около 170-180 пак малко повишава. При скорост 40-50 пак повишава, но най много зависи дали е натоварен двигателя.

  Малко се поувлякох ... 


  • 0

#2 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Публикувано 08 август 2016 - 10:47

Някой няма ли представа? 

Най много ме интересува перката отпред на колко градуса трябва да включва втората степен?

Сега взех да се съмнявам и в радиатора или във водната помпа?

Другата ми 124-ка е 200Е, 136 коня, ръчка и сега в жегите на климатик колкото и да я мъча повече от 84-85 градуса не вдига. Като закована е стрелката на температурата.


  • 0

#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 08 август 2016 - 11:01

Колега, 

 

според мен е нормално когато си на D и на спирачка колата да загрява - все пак автоматът е на директна и цялата мощност на двигателя на празен ход, колкото и да е малка, се разсейва като топлина в маслото на автоматика, което пък също се охлажда през водния радиатор.

 

На изкачване е горе-долу същото. АТФ-а в автомата е връзката между турбината и статора в хидротрансформатора и при изкачване той понася голямо натоварване и в него голяма част от механичната енергия се превръща в топлина.

 

Щом като си чистил водния радиатор значи нещата трябва да са окей. Също така - ако при допирането на пиновете на датчика тръгват и двете перки, значи управлението на перките е окей. 

 

Единствено можеш да провериш датчика на климатика дали е окей. Трябва на загрял мотор да е около 200-300 ома.

 

Виското как е?


  • 1

#4 dimitrovivdi

dimitrovivdi

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 231 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:Морето
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 август 2016 - 11:49

И при мен всичко си беше ОК,не загряваше повече от 100 с климатик или без по наклон или при изкачване, обаче вчера при изключен двигател на паркинга ми гръмна маркуча и антифриза си се изплиска ;) сега в бокса ...
  • 0
OMFG

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 08 август 2016 - 12:20

100 градуса не е краят на света за тези двигатели. Ако тази температура беше толкова страшна в завода щяха да направят червеното на скалата не на 120 градуса, а на 100 градуса.

 

Колегата пуснал темата да си провери първо виското и чак тогава да се съмнява в управлението на ел. перките или нещо друго по мотора.


  • 1

#6 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Публикувано 08 август 2016 - 12:21

Виското го сменях миналата година, мисля че е добре, до колкото си спомням и датчика на климатика сменях, електрическата перка работи, като пусна климатика и след минута, две пуска и перката, не веднага. Когато вдигне налягане предполагам. Постоянно се спира и пуска перката отпред, което не знам дали е нормално - работи една минута, спира за минута и така.

Мен повече ме притеснява да не повредя автомата, не двигателя.


Този пост е редактиран от ognian1981: 08 август 2016 - 12:46

  • 0

#7 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 08 август 2016 - 13:34

За коя от колите в подписа става въпрос точно ... Последното виско, което си купих чисто ново изкара точно 2000 км. и се предаде - така че новото виско не е гаранция за нищо. Нека наистина колегата започне от там - работи ли му виското като хората или на загрял двигател може да го спре спокойно с парче навит вестник ... :beer


  • 0

#8 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 08 август 2016 - 13:38

Извинявам се - сега видях че заглавието на темата е с допълнение за модела на колата - 280 с М104 - Остава предположението ми за основен заподозрян силиконовия виско съединител :beer


  • 1

#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 09 август 2016 - 10:01

Според мен не е толкова страшно за кутията, че стрелката на температурата е стигнала 100 градуса.

 

АТФ-а държи до по-висока температура, а охлаждането на кутията е през маслено-воден(охл течност) топлообменник вътре във водния радиатор.

 

Провери си виското и ако всичко е наред - карай спокойно. Даже няма какво да го проверяваш - ако работи, ще го чуеш.

 

И на мен в жегите по светофари, без да съм автомат, температурата на двигателя стига 100 градуса, после се включва виското и пада, после пак. Навън като е 35 на сянка, а асфалтът е към 50-60 градуса как да стои на 85 градуса автомобила.


  • 0

#10 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 09 август 2016 - 10:43

Термостат?
  • 0

#11 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 август 2016 - 20:01

M104 автомат на 140-ка, след като смених водна помпа, термостат и антифриз повече от 85С не е вдигал.
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#12 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Публикувано 09 август 2016 - 20:29

Термостата го смених първо, но все съшото, антифриза го сменях преди година и половина, но тогава бързах, беше и голям студ и май не можах да източа много добре стария и налях 4,5 литра концентрат. По книга един жълт ми излезе, а стария в двигателя беше червен. Едно мазало стана...  но мисля че не е по-гъст от нормално. Тея дни ще проверя перката с вестник, но мисля че виското е добре, на загрял двигател като натисна газта и вие като фурия, а с старото виско не се чуваше така.

За водната помпа все си мисля че няма какво да и е - тя или работи или тече или вие лагера - средно положение там няма.

Чудя се за радиатора да няма някои запушени сектори, но външно поне беше перфектен, а и на място като е не загрява, а ако му имаше нещо шеще и тогава да загрява.


  • 0

#13 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 август 2016 - 20:45

Чалъма е у виското!

 

Вземаш едно съпротивление 1 к ом и го перваш между крачетата на температурният датчик. Перките ще започнат да тръгват на 98 градуса и ще спират на 88, сега ти тръгват на 106 и затова още не си ги чул. 


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#14 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 август 2016 - 21:19

При мен водната помпа беше с износени лопатки и въртеше антифриза само на високи обороти. Нямаше течове и виене, но след като я смених нещата си дойдоха на мястото.
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#15 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 09 август 2016 - 23:32

При мен водната помпа беше с износени лопатки и въртеше антифриза само на високи обороти. Нямаше течове и виене, но след като я смених нещата си дойдоха на мястото.

+1 лопатките страдат от корозия и се намалява дебита на охлаждащата течност в системата, съответно и топлообмена се намалява.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни