Здравейте колеги, лятото имам следния проблем с автомобила: при включен климатик лятото колата загрява до 100 градуса, повече не смея да пробвам, обикновено спирам, отварям капака и вадя буксата за температурата на двигателя с двата пина и двете перки отпред включват на втора и охлаждат. По планински път със стръмно изкачване пак има същия проблем, колата много бързо загрява, после и да изключа климатика, колата не смогва да охлади, трябва и надолнище и тогава охлажда. Мислех си че е свързано с климатика, но явно не е. На място (автомата е на P) при много горещо време колата не загрява - температурата е около 84-86 градуса, перката на климатика се спира и се пуска периодично на първа степен. Втората степен само аварийна ли е? Никога не съм забелязал да се включва сама? При колко градуса се включва?
Миналата година сменях климатичния радиатор и изчистих и водния добре, смених термостата и виско-съединителя също.
Миналата година климатика не работеше, и тогава не съм забелязал да е загрявала, но тогава не съм и обръщал и толкова внимание.
Последно време забелязах че най бързо загрява в задръстване когато съм на директна и на спирачка, за 3-4 минути достига до чертичката която е между 80 и 120. и при голямо нагорнище пак същото. Забелязах също, че и при спрян климатик по нагорнище пак малко вдига температурата, това го прави когато е натоварена колата, това ме навежда на мисълта, че проблема най вероятно е в автомата, а и до колкото знам , за него е проблем високата температура. Предполагам, че мога да го прецакам.
Аз през цялото време си мислех, че проблема тръгва от климатика, но това, че на място не загрява много ме вкара в размисли? При каране извънградско с около 100-120 по равен път, пак няма проблем, но ако има продължителен наклон, почва веднага да повишава температурата, по надолнище веднага охлажда, при скорост около 170-180 пак малко повишава. При скорост 40-50 пак повишава, но най много зависи дали е натоварен двигателя.
Малко се поувлякох ...