Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Избор на бензинов W210 - 320, 280, 200 комп. ?

W210

  • Please log in to reply
18 мнения по тази тема

#1 kokitoki

kokitoki

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 19 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 24 юли 2016 - 11:26

Здравейте колеги, насочил съм се към тази марка и се чудя какъв мотор да избера. Преди години имах същата марка и модел, но с 2,2 CDI (125кс) мотор и съм наясно скачествата му, това в общи линии не се коментира.

Сега искам бензинов, защото доста време карам само дизели и съм останал с твърдите впечатления, че дизеловите автомобили не са пригодени за качеството на горивата в Бг. Бюджета ми, който съм отделил е 7000лв, като в него трябва да се впишат всички такси, застраховки, газификация и тн. 

 

На който и от моторите да се спра - ще бъде снадбен с газов инжекцион, така че рахода не ме притеснява много, та дори и 20/100 да гълта градско. Замсилям се и за 4 матик ( 320 бензин), но се съм наясно колко надежден е, какви дефекти дава, разлика в частите и тяхната цена... Ако е възможно да ми кажете какво да гледам по колата, когато ходя на първоначален оглед, че да не давам излишни пари за преглед в сервиз( което задължително ще изисквам, стига да се спра на някой екземпляр). 

Ще се радвам да помогнете със всякакви съвети, мнения, та дори и със директни предложения за коли с линкове и тн. 


  • 0

#2 _mb_

_mb_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 86 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Mercedes-Benz
    Метафизика
    Борба
    Бокс
  • Автомобил:
    w202 M111.921 kW90 \1993г.
    w210 M113.940 kW205 \2002г.

Публикувано 11 август 2016 - 19:28

Колега аз бях на тоя хал преди месеци. 

Можеш да прочетеш темите ми.... в крайна сметка решението ми дойде с w210 E430 4matic. Не бих ти препоръчал друго. Не съм в състояние да ти опиша колко съм доволен.


  • 0

#3 Marukian

Marukian

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 609 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W126 - 260SE 1989
    S210 - E320T 4MATIC 2001
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 август 2016 - 09:41

http://forums.mbclub...99-2001г/page-1

 

Не е лошо, да ползваш търсачката, преди да пуснеш нова тема, току виж ти я модерирали!

 

210 4matic не е много по различна от стандартната. По-скъпи са кормилните накрайници (двойно - 2Х200 лв комплект - лемфьордер) и амортисьорите, пак двойно (около 390 лв за 2 бр. билщайн). В повече има раздатка, която побира 0,5 л масло, подлежащо на смяна и има един семеринг, от който след стотици хиляди навъртяни км е възможно да почне да пропуска. Има в повече и преден кардан, който да речем е слабо място и му се разбиват каретата, пак след стотици хиляди км. Рециклират се срещу 300-400 лв. И на предните полуоски се късат маншоните, комплекта е към 30-40 лв.

Двигателят М112 е малко капризен към газифициране, тук трябва kdl да се изкаже. Естествено 320 е по-добре от 280. Един и същ мотор с еднакви експлоатационни разходи, само с намалена работна кубатура. Газта като гориво у нас не е с по-добро качество от нафтата. Аз от половин година поне, карам само с газ на Круиз и разхода ми е 15/100, при всички останали (ОМВ, Ромпетрол, Шел, Еко) отива на 18. Круиз внасят газ от Украйна и/или Русия заедно със Синергон Петролеум. Това от мен.


  • 0

#4 shadenfroh

shadenfroh

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 46 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:.

Публикувано 12 август 2016 - 10:18

Аз минах два пъти за три месеца през този момент. Първият автомобил беше моят, а вторият - BMW Е46. Пускам ти списъка, който си принтирах и следвах буквално точка по точка - чета, поглеждам, проверявам. Всички неща са лесни за проверка от човек, който не е технически грамотен. Някои неща, напр. по двигателя, съм ги съкратил нарочно, с идеята, че и аз, като повечето хора, не съм особено грамотен откъм по-сложни диагностики/ремонти по колата. Ако все пак си мераклия, можеш да си купиш един стетоскоп за 10лв и да минеш по ролките, алтернатора, водната помпа, компресора, за да чуеш в какво състояние са и после в сервиза да попиташ. Това поне са лесно видими неща.

 

С едни 15-20 минути оглед ще можеш сам да си направиш впечатление дали колата е имала удар/щета, в какво общо техническо състояние е, колко прилежен е собственика и дали виждаш смисъл да я водиш в сервиз.

 

Нарочно не съм включил тестово каране. Съветът ми е да си го направиш както си знаеш, но след това в сервиза задължително да направиш едно кръгче с механика зад волана. Най-вероятно той може за 30 секунди да усети повече неща от теб за 30 минути.

 

Адмирации към Audi форума, откъдето идват доста от нещата в списъка:

 

Купе

Автомобилът трябва да е добре почистен

  • Фарове и стопове; стъкла + лайсни

    • Марката на фарове/стъкла - дали са оригинални, еднакви

    • Единият фар/стоп е по-прозрачен/замъглен от другия

    • Пукнатини/наранявания; счупени елементи от закрепването към купето

    • Пръски от боя/спрей

  • Метални детайли; брони

    • Разлики в цвета на боята

    • Разлики в качеството на боята на отделни детайли, близко един до друг (напр. врата - калник)

    • Оглед за вдлъбнатини под малък ъгъл

    • Минаване с пръст по процепите надлъжно и напречно - за разминаващи се ръбове

    • Дефекти, запечатани под нов слой лак

    • Разлики в двете страни на купето

    • Отваряне и затваряне на всички врати, преден/заден/горивен капак

  • Врати

    • Наранена боя по болтове/гайки

    • Белези от вода в джобовете

    • Уплътнения - наранявания/провисвания

  • Двигателен кош

    • следи от работа/боядисванене в предната част - около радиатора/фаровете

  • Подкалници, колела

    • При натискане на колелата назад с крак, дали поддават

    • При завити нацяло колела, оглед на подкалниците за счупено/лепено

    • Дали гумите са по-износени отвътре/отвън/в средата; балони

    • Въртене на волана леко наляво-надясно при изключен двигател - хлопане, луфтове

Ръжда, белези, дефекти
  • Около прагове, лайсни, отвори за крик

  • Ръбове на врати, калници, капаци

  • Панти и ключалки на врати, капаци

  • Под тапицерията в багажника

  • Под резервната гума в багажника

  • Нефабрични заварки - на места, където не може да се третират и двете страни на заварката, избива ръжда

Интериор
  • Износване; нараняване

    • Волан

    • Скоростен лост

    • Педали

    • Колани

    • Дръжки на вратите

    • Бутони по таблото, вентилационни отвори

    • Пепелници - винаги остават следи, ако са използвани

  • Тапицерия

    • Износване, разтягане

    • Изгаряния от цигари

  • Таван, колони

    • Различни цветове/петна

    • Огледало - движение, нощна настройка/автоматично затъмнение

    • Отпускане на плата

    • Влага

  • Предпазни колани

    • Дaли работи заключването

    • Дали се прибират бързо, в сравнение със задните - може да са или просто мръсни, или дефектни

  • Предни седалки

    • Сравнение със задните на вид

    • Нараняване на пълнежа

  • Копчета, лостчета и функции

    • Таван

    • Врати

    • Инструментно табло

    • Волан

    • Лостове около волана

    • Централна конзола

    • Аудио система

    • Тонколони - тест една по една

    • Климатик - дали започва да изстудява бързо, дали всички зони/духалки работят

    • Отопление

    • Барче (около скоростния лост)

    • Седалки - настройки, позиции, релси

    • Задни седалки - сваляне/откопчаване

  • Багажник

    • Кабели към капака

    • Уплътнения

    • Белези от влизала вода

    • Наличие на крик, комплект инструменти и друго фабрично оборудване

Двигател
  • Сам отвори капака, за да усетиш механизма

  • Течове

  • Облепване с тиксо/изолирбанд

  • Лепени пластмаси

  • Разширителен съд - цвят на антифриза; налепи/тъмни петна

  • Капачка за масло - налепи по капачката/гърловината

Запалване

Автомобилът трябва да е студен, с отворена врата и преден капак

  • Контакт

    • Всички инструментни лампи в светят - ако някоя не свети, може да е откачена нарочно

    • Бензинова помпа - шум/виене

  • Палене

    • Веднага след запалване - почуквания/свистене/виене

  • Двигател

    • Празен ход - колебание в оборотите, неравномерна работа

    • Набиране на обороти - неувереност/неплавност

    • Задържане на високи обороти - колебание в оборотите, неравномерна работа

    • Рязко настъпване на газта - дали реагира адекватно

    • Форсиране - черен/бял дим от ауспуха

    • Навиване на волана до край и задържане няколко секунди - проверка за течове по хидравликата

    • Ауспух - мазни сажди означават горене на масло

    • Запушване на  ауспуха - ако двигателят не започне да глъхне, значи има пробойна


  • 1

#5 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 август 2016 - 11:19

Хубав списък, но последната точка е безполезна.

  • Запушване на  ауспуха - ако двигателят не започне да глъхне, значи има пробойна

Това на много коли е непостижимо. много бенцове имат накрайник на ауспуха и той е двоен.

На коли с единичен ауспух също нищо няма да се случи. Пробвал съм да запуша ауспуха на моята с ръка... никакъв шанс.

 

За Мерцедеса не знам, но не ми се мисли на колко места е фейл-нала Е46-ицата по този списък ;)


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#6 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 12 август 2016 - 13:00

пълни глупости. сиромашията не е предпоставка за мизерен живот. след като си събрал едвам 7000лв можеш спокойно да си купиш нова кола, а не да следваш безумни списъци със забележки. даже не съм го прочел, защото няма смисъл.

 

отиваш, гледаш, ако ти хареса купуваш. какво те очаква никой не знае...

 

пс. никой сервиз няма да открие добре скритите дефекти, а ако теч на масло от една гарнитура те притеснява се върни на първото изречение от моя пост.


Този пост е редактиран от mr Big: 12 август 2016 - 13:00

  • 3

#7 shadenfroh

shadenfroh

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 46 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:.

Публикувано 12 август 2016 - 13:31

kdl, благодаря за информацията, това няма как да го знае човек, който не е добре запознат :-) Мерцедеса който и да го погледне, казва, че в Бъглария почти не се срещат такива. БМВ-то имаше одраскана лайсна, малко олющен лак на калника и стандартните течове на охладителната система. То също очарова майсторите в сервиза.

 

mr Big, ще те помоля да спазваш малко по-добър тон за нещо, върху което много други хора са се трудили, още повече след като не даваш градивна критика. Аз не претендирам за нищо, освен че с тези дребни проверки можеш да добиеш представа дали си заслужава да влагаш още време. Сигурен съм, че имаш и по-ценни неща за казване от "отиваш, гледаш, ако ти хареса купуваш. какво те очаква никой не знае".

 

Иначе е ясно, че кола на 15-20 години ще има забележки на много от посочените места, особено от България. Както написах по-горе, иде реч за общо техническо състояние, впечатление от поддръжката, която е отивала за тази кола, както и приблизително какво би отнело да се върне в търсеното от купувача състояние.


  • 0

#8 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 август 2016 - 21:59

Не бе, то тук не виждам заяждане. На Мр.Биг позицията, както я разбирам е, че така и така се взима хиляда годишна кола. Или човек ги цели на усет, или колкото и списъка да се прочетат, меракът като натисне, спирачка няма.

 

Основи на маркетинга са. Джамбазите са ги научили на еволюционен принцип, по трудния начин и с много пропуски.

Истината е, че всяка покупка е емоционална. Колкото и да казваш на някой да не взима конкретен екземпляр, защото примерно е боядисана, пудрена и т.н., хората не слушат, докато не се опарят. Във форумите е пълно с примери.

 

Разбирам идеята на списъка на Вагенджиите, хубава идея, за жалост хората са слепи... като си купува човек кола, обикновено е като влюбен... ти му говори, па квото ще да става.

 

Мерцедесът ти, ако е този, който си мисля в много, много, много хубавото състояние, е находка. Поздравления.

Озадачава ме "стандартни течове от охладителната система", защото тези течове при Е46 може да са всичко друго, но не и стандартни... виж хидравликите им текат от кофти снадки на оригиналните маркучи, но се прави.

А козметиките са бял кахър, винаги има по-интересни неща за гледане от няколко драскотини.


  • 4

Audi_A4_avatar.gif


#9 kokitoki

kokitoki

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 19 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 29 септември 2016 - 18:13

Не бе, то тук не виждам заяждане. На Мр.Биг позицията, както я разбирам е, че така и така се взима хиляда годишна кола. Или човек ги цели на усет, или колкото и списъка да се прочетат, меракът като натисне, спирачка няма.

 

Основи на маркетинга са. Джамбазите са ги научили на еволюционен принцип, по трудния начин и с много пропуски.

Истината е, че всяка покупка е емоционална. Колкото и да казваш на някой да не взима конкретен екземпляр, защото примерно е боядисана, пудрена и т.н., хората не слушат, докато не се опарят. Във форумите е пълно с примери.

 

Разбирам идеята на списъка на Вагенджиите, хубава идея, за жалост хората са слепи... като си купува човек кола, обикновено е като влюбен... ти му говори, па квото ще да става.

 

Мерцедесът ти, ако е този, който си мисля в много, много, много хубавото състояние, е находка. Поздравления.

Озадачава ме "стандартни течове от охладителната система", защото тези течове при Е46 може да са всичко друго, но не и стандартни... виж хидравликите им текат от кофти снадки на оригиналните маркучи, но се прави.

А козметиките са бял кахър, винаги има по-интересни неща за гледане от няколко драскотини.

С малко закъснение пиша, но в крайна сметка се спрях на E320 4matic. Не знам за кой мерцедес си мислите, но моя е сив, внос от Швейцария, а автокъщата, от която го взех е в Обеля. Надявам се този да е мерцедеса, за който си мислите :) Направих му обслужване на масла, филтри (двигател, автомат) , смених гуми, изправих джанти, утре ще премахна катализатора, защото е счупен - дрънчи и спадна мощноста , а  скоро време ще му бодна и газовото инжекционче. Доколкото мнението ви, че всяка покупка е емоционална, аз го подкрепям на 100% ! 


  • 0

#10 shadenfroh

shadenfroh

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 46 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:.

Публикувано 29 септември 2016 - 21:45

като си купува човек кола, обикновено е като влюбен... ти му говори, па квото ще да става.

По същата причина е пълно и с разводи ;-) Но има и хора, които мислят като избират.

Озадачава ме "стандартни течове от охладителната система"

Четох, че през 100на хиляди км започва да сълзи тук-там и се сменят тръгналите връзки и уплътнения.

С малко закъснение пиша, но в крайна сметка се спрях на E320 4matic. Направих му обслужване на масла, филтри (двигател, автомат)

Поздравления! Аз се усмихвам всеки път като паля моята. Сменете и другите течности, че някои може и никога да не са пипани.
  • 1

#11 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 30 септември 2016 - 13:50

Аз имам един въпрос,конкретно към вас господине,относно този интересен списък с претенции на кандидат купувачи който сте пльоснали.

 

Та господине въпросът ми е следният:

Вие когато продавате автомобил отговаря ли на всички тези критерии???

 

На тези критерии би отговорила само лилава 140ка. По една случайност, в момента, май такава една се продава :)


  • 0

#12 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 30 септември 2016 - 14:10

Далтонизма е типична мъжка черта.:)
  • 0

#13 shadenfroh

shadenfroh

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 46 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:.

Публикувано 30 септември 2016 - 14:17

Аз имам един въпрос,конкретно към вас господине,относно този интересен списък с претенции на кандидат купувачи който сте пльоснали.
 
Та господине въпросът ми е следният:
Вие когато продавате автомобил отговаря ли на всички тези критерии???

 
Това има 0 общо към темата. Приемам, че искаш сериозен отговор и пиша такъв, понеже си пропуснал идеята ми:
 
Аз купих две 16-годишни бангии за два месеца (едната германска, другата българска) след успешно преминаване на въпросния оглед и последвал квалифициран оглед в сервиз.
На прегледите и на двете механиците ми казаха "поздравления, не знам къде си намерил такъв автомобил, проблеми скоро няма да имаш".
 
Всеки сам избира какво да прави с парите си. Аз ценя моите и искам да знам за какво съм платил и какво карам. Ако мога да намаля вероятността за проблем от 50% на 25%, ще направя каквото мога.
Не мога да обясня колко ме учудват хората, които си купуват кола импулсно, щото точно тая кола им прави пишката най-дълга. Возите си жените и децата в тия железарии. Малко по-сериозно трябва.
Колата е лукс и иска сериозно отношение. Това е нещо неосъзнато в България. Другия вариант е форумни теми с главни букви.
 
Но пък аз съм доста прост човек, така че може и да греша. Важното е да сме живи и здрави!  :beer


  • 3

#14 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 30 септември 2016 - 20:04

Не знам за какво се говори в темата, обаче прочетох за онанизъм, онова дето бъркаш цветовете, и лилавата 140-ка и не моем да се да създаржим да кажем как ще далтонирам цела вечер.
Какъв е реалния цвят на 140-ката и колко са парите за подаряване, че ме сърбят инструментите да стегна некоя лачена баба за уикенд емоции?
Ако моторя не е поне 5 литра бензин пропускам офертата.

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#15 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 30 септември 2016 - 22:04

А монтьори които твърдят такива фантасмагории за стари коли очевидно имат сили свише и виждат бъдещето. :D

 

Явно са гледали да го разкарат по-бързо, представям си го как ги е заливал с въпроси и тн....


  • 1

logo-600-1002.png






Also tagged with one or more of these keywords: W210

2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни