Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Смяна на масло на скоростна кутия 722.6


  • Please log in to reply
26 мнения по тази тема

#1 _mb_

_mb_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 86 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Mercedes-Benz
    Метафизика
    Борба
    Бокс
  • Автомобил:
    w202 M111.921 kW90 \1993г.
    w210 M113.940 kW205 \2002г.

Публикувано 19 юли 2016 - 23:50

Колеги, замислям се да си сменя маслото на скоростната сам. Пиша тая тема, защото попаднах на КЛИП как се прави. Струва ми се лесно, но все пак мисля, че може да възникне нещо и за това пиша тая тема. Ако някой от вас прави тая маниполация сам - то моля да ми напише кратка рецензия на клипа(като нагледно средство за предстоящото действие) или да ми драсно 1во, 2ро, 3то, .... за да си преценя - АЗ или СЕРВИЗ. Ако сервиз, то кой сервиз / в гр.Пловдив / ?

--------------------------------------------------------------------

Преди ден дойде маслото - 10л. същото като на клипа, филтър ман и щека за мерене на нивото. Освен, че явно е нужен обезмаслител за картера, а аз нямам за сега има ли и нещо друго ?

В клипа слагат 4л масло, а скоростната побира 8.6л. Не бих обърнал внимание на това ако в клипа не се вижда как 3 пъти пали колата за по 20-30 секунди за да доизточи. Следователно или е източил 4л. с всички стъпки, които показва и в кутията седи още толкова или прави нещо, което не показва(в началото беше приготвил 4 туби по 2л.). Не се вижда дали при паленето на автомобила се мести скоростния лост/не би трябвало/.

Мястото, в което налива е едно и също с мястото, където мери нивото ??

 


  • 0

#2 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 897 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 20 юли 2016 - 06:32

Колега, обнови с 4-5 литра, смени филтъра с гарнитурата и внимавай с буксата. Процедурата с частите е под 150лв. Повтаряш след 50-60хил. И това е. Маслото 236.12 е перфектно, 236.14 е малко по скъпо и безсмислено за 5скоростната. Всеки гаражен сервиз ще ти свърши работа. Купи си 1метър спирачно жило за колело, завираш го вместо щека, виж снимки в нета колко см от дъното е перфектното ниво и си ти.
  • 0

#3 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 20 юли 2016 - 08:31

Колега, мой съвет е да потърсиш сервиз. Било то и БалканСтар (ако се съгласят да работят с твои материали). Цените им за смяна на маслко на кутия далеч не са толкова страшни, колкото предполагаме.

 

Дори и независим сервиз да избереш пак разходите ти за труд ще са 100ина лева. Нека го направи човек, който вече се е научил на чужди кутии. Ти не си прави експерименти с твоята.

 

Мога да ти препроръчам човек в София, но не и в Пловдив.


Този пост е редактиран от Praetorian: 20 юли 2016 - 08:32

  • 0

#4 _mb_

_mb_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 86 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Mercedes-Benz
    Метафизика
    Борба
    Бокс
  • Автомобил:
    w202 M111.921 kW90 \1993г.
    w210 M113.940 kW205 \2002г.

Публикувано 20 юли 2016 - 10:20

Колега, обнови с 4-5 литра, смени филтъра с гарнитурата и внимавай с буксата. Процедурата с частите е под 150лв. Повтаряш след 50-60хил. И това е. Маслото 236.12 е перфектно, 236.14 е малко по скъпо и безсмислено за 5скоростната. Всеки гаражен сервиз ще ти свърши работа. Купи си 1метър спирачно жило за колело, завираш го вместо щека, виж снимки в нета колко см от дъното е перфектното ниво и си ти.

Коя букса колега ?

Ами аз така или иначе съм купил 10л. Бих желал да го източа и напълня.


  • 0

#5 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5567 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 юли 2016 - 11:31

1во е важно да видиш дали твоята кутия има пробка на турбината (мисля, че има, но не съм 100 % сигурен), ако има от там ще излязат още около 1.5-2л

2. Това е буксата за която става на въпрос, задължителна й е смяната. Струва 18 лв в Ивайджет и БС (по спомен) - http://s179.photobuc...IM2997.jpg.html

 

не съм гледал клипа, но като стъпки е следното

 

1. Оставяш колата да изстине или най-добре я остави на мястото на което ще работиш цяла нощ. Повярвай ми, не искаш топло или горещо масло навсякъде по теб :D

2. Вадиш буксата на кутията (горе дето съм тия показал е задната част, отпред влиза кабела, ще се ориентираш. Това жълтото на снимката се върти и така се развива и затяга буксата). Има болт вътре с камък 7 и се дърпа напред (вижда се края на болта на снимката горе). Ако това не го свалиш няма да може да се извади и мозъка ако решиш да бараш там.

3. Отвиваш пробката с шестограм 5ца (сложи си от тия латексовите ръкавици, че ръцете до лактите поне ще бъдат в масло :D) и оставяш да тече. Предполагам 20тина мин ще стигнат.

4. Завиваш пробката обратно и сваляш самия картер - трябва да са 6 болта и тъй като имат леки разлики в ъгловите крайчета, ако можеш ги подреди някъде както са били на кутията.

5. Сваляш картера, гарнитурата (вземи си нова, мисля е около 30 лв в БС)

6. Въртиш турбината (ако има) докато стигнеш нейната пробка. Развиваш я отново с шестограм (и тук мисля е 5) и оставяш да изтече от там.

7. Издърпваш филтъра.

8. Оставяш да покапе още малко (времето е по желание, тъй като и 3 дни да я оставиш... винаги има какво да излезе още)

9. Слагаш филтъра

10. Слагаш гарнитурата

11. Слагаш капака на картера като лекичко слагаш 6те болта и ги затягаш лека полека един след друг (капака е мек и се усуква и после почва да подлизва масло и става кофти картинка)

12. Когато си затегнал всичко долу, слагаш новата букса, затягаш я, вкарваш кабела и проверяваш още веднъж пробка и всичко останало

13. Наливаш маслото - сипи около 5-6 л.

14. Ще видиш на щеката, че има 2 мерилки - при 30 градуса и при 80. Като отлепи чертата от студен мотор (или ако си с климатроник на колата, задръж бутона REST за около 10тина секунди. Ще ти излязат едни цифри от ляво и дясно на дисплея. Натискай левия бутон AUTO докато не отидеш на позиция 6. Това ти показва температурата на мотора в момента). Когато стигне 30+ градуса местиш лоста от P на R за около 1-2 секунди, после от R на N за още 1-2, после от N на D за още няколко. Връщаш на P и отиваш да мериш.

 

Предполагам ти е ясно къде трябва да седи нивото ? :) Ако е под ниво доливаш, ако е над.. ще развиваш пробката отдолу да изтече колкото мислиш и така с тази процедура докато не стигнеш точка 15.

 

15. Готов си.. качваш се и караш с кеф :)

 

 

П.С сега видях, че има и хубави снимки тук : http://www.benzworld...ter-change.html


  • 3
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#6 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 20 юли 2016 - 12:12

За Пловдив са доволни от сервиз Грозданов.
  • 0

#7 _mb_

_mb_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 86 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Mercedes-Benz
    Метафизика
    Борба
    Бокс
  • Автомобил:
    w202 M111.921 kW90 \1993г.
    w210 M113.940 kW205 \2002г.

Публикувано 20 юли 2016 - 13:28

За Пловдив са доволни от сервиз Грозданов.

Някакви координати ?  ТОЗИ ?
 


Този пост е редактиран от _mb_: 20 юли 2016 - 13:29

  • 0

#8 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 20 юли 2016 - 14:57

Адрес: гр. Пловдив, бул. „Кукленско шосе“ 66
Телефон: +359 32 596-786
Мобилен: +359 895 188-767
Мобилен: +359 888 770-980
Skype: service.autogrozdanov
Email: [email protected]
Да.
  • 0

#9 Д. Пеев

Д. Пеев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 465 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник

Публикувано 20 юли 2016 - 22:58

Този клип който си качил го бях поствал преди време, но този вариант ми се струва по-добър.

  • 0

Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?

                                                                                      

                                                                                                                                                                                               Иван Вазов.


#10 _mb_

_mb_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 86 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Mercedes-Benz
    Метафизика
    Борба
    Бокс
  • Автомобил:
    w202 M111.921 kW90 \1993г.
    w210 M113.940 kW205 \2002г.

Публикувано 22 юли 2016 - 19:41

Този клип който си качил го бях поствал преди време, но този вариант ми се струва по-добър.

Дали го има тоя вариант в Пловдив ?


  • 0

#11 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 22 юли 2016 - 20:00

На мен ми е чудно защо Балкан Стар не разполагат с това 

чудо - машина за изсмукване на масло. 

Все си мисля че Мерцедес щеше да ги задължи да имат такава,

като официален сервиз ако нещо ... .

 

Аз като съм ходил там за смяна на масло предлагат 2 начина. 

Опресняване, източват колкото толкова, доливат около 5-6 литра и дим да те няма.

Пълна смяна с промивка, източват и наливат докато новото избута старото масло,

12 литра се заплащат при тази процедура. Носил съм си мои филтър и уплътнение.


  • 0

#12 wertion

wertion

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 762 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor 2004 - Sold
    W209 CLK 270 CDI 2005 -Sold
    W163 ML 280 2003 - Sold
    W211 E270 CDI 2004 - Sold
    E320 CDI EVO W211 2009
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 юли 2016 - 21:06

На мен ми е чудно защо Балкан Стар не разполагат с това 

чудо - машина за изсмукване на масло. 

Все си мисля че Мерцедес щеше да ги задължи да имат такава,

като официален сервиз ако нещо ... .

 

Аз като съм ходил там за смяна на масло предлагат 2 начина. 

Опресняване, източват колкото толкова, доливат около 5-6 литра и дим да те няма.

Пълна смяна с промивка, източват и наливат докато новото избута старото масло,

12 литра се заплащат при тази процедура. Носил съм си мои филтър и уплътнение.

Защото толкова са представителство ,което отговаря на изискванията . Само цените са им като за Мерцедес 


  • 0

Auto-logo-New-contur1178.jpg


#13 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 юли 2016 - 23:24

Не съм убеден... просто понеже липсват факти.

На някой да му се пише до Щутгарт да попита каква е процедурата за смяна на масло на 722.6 по дебелите книги?


  • 0

#14 _mb_

_mb_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 86 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Mercedes-Benz
    Метафизика
    Борба
    Бокс
  • Автомобил:
    w202 M111.921 kW90 \1993г.
    w210 M113.940 kW205 \2002г.

Публикувано 24 юли 2016 - 18:56

1во е важно да видиш дали твоята кутия има пробка на турбината (мисля, че има, но не съм 100 % сигурен), ако има от там ще излязат още около 1.5-2л

2. Това е буксата за която става на въпрос, задължителна й е смяната. Струва 18 лв в Ивайджет и БС (по спомен) - http://s179.photobuc...IM2997.jpg.html

 

не съм гледал клипа, но като стъпки е следното

 

1. Оставяш колата да изстине или най-добре я остави на мястото на което ще работиш цяла нощ. Повярвай ми, не искаш топло или горещо масло навсякъде по теб :D

2. Вадиш буксата на кутията (горе дето съм тия показал е задната част, отпред влиза кабела, ще се ориентираш. Това жълтото на снимката се върти и така се развива и затяга буксата). Има болт вътре с камък 7 и се дърпа напред (вижда се края на болта на снимката горе). Ако това не го свалиш няма да може да се извади и мозъка ако решиш да бараш там.

3. Отвиваш пробката с шестограм 5ца (сложи си от тия латексовите ръкавици, че ръцете до лактите поне ще бъдат в масло :D) и оставяш да тече. Предполагам 20тина мин ще стигнат.

4. Завиваш пробката обратно и сваляш самия картер - трябва да са 6 болта и тъй като имат леки разлики в ъгловите крайчета, ако можеш ги подреди някъде както са били на кутията.

5. Сваляш картера, гарнитурата (вземи си нова, мисля е около 30 лв в БС)

6. Въртиш турбината (ако има) докато стигнеш нейната пробка. Развиваш я отново с шестограм (и тук мисля е 5) и оставяш да изтече от там.

7. Издърпваш филтъра.

8. Оставяш да покапе още малко (времето е по желание, тъй като и 3 дни да я оставиш... винаги има какво да излезе още)

9. Слагаш филтъра

10. Слагаш гарнитурата

11. Слагаш капака на картера като лекичко слагаш 6те болта и ги затягаш лека полека един след друг (капака е мек и се усуква и после почва да подлизва масло и става кофти картинка)

12. Когато си затегнал всичко долу, слагаш новата букса, затягаш я, вкарваш кабела и проверяваш още веднъж пробка и всичко останало

13. Наливаш маслото - сипи около 5-6 л.

14. Ще видиш на щеката, че има 2 мерилки - при 30 градуса и при 80. Като отлепи чертата от студен мотор (или ако си с климатроник на колата, задръж бутона REST за около 10тина секунди. Ще ти излязат едни цифри от ляво и дясно на дисплея. Натискай левия бутон AUTO докато не отидеш на позиция 6. Това ти показва температурата на мотора в момента). Когато стигне 30+ градуса местиш лоста от P на R за около 1-2 секунди, после от R на N за още 1-2, после от N на D за още няколко. Връщаш на P и отиваш да мериш.

 

Предполагам ти е ясно къде трябва да седи нивото ? :) Ако е под ниво доливаш, ако е над.. ще развиваш пробката отдолу да изтече колкото мислиш и така с тази процедура докато не стигнеш точка 15.

 

15. Готов си.. качваш се и караш с кеф :)

 

 

П.С сега видях, че има и хубави снимки тук : http://www.benzworld...ter-change.html

Въпросната букса от точка 12 защо се сменя, за какво служи ?

От т.6 " въртиш турбината " как да разбирам паля колата за 15-20 секунди и гася или .... ??


  • 0

#15 robber

robber

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 404 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Златоград
  • Автомобил:
    Mercedes Benz E270 CDI (W211)

Публикувано 24 юли 2016 - 19:20

Буксата се сменя, защото с времето протича, и маслото се качва по кабелите до компа и всичко приключва. Затова се сменя като консуматив.


  • 1




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни