Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * - 1 гласа

Заглъхване и припукване на студен моторпървите 1-2 мин след потегляне

заглъхване студен мотор потегляне

  • Please log in to reply
54 мнения по тази тема

#31 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 август 2016 - 19:15

E200 има "MAP" , a E220,E280,E320  са с дебитомер. Тоя мап за разлика от други коли не е изведен датчик, а е вграден в комутатора. Някой колеги по-горе са успели да го сменят с аналогичен,но казват че няма ефект...Отчита налягането в смукателната система, което има някаква връзка с дебита на въздуха-експериментално ли са я установявали,заложена формула ли има в компа незнам но според мен не е толкова директно и точно като с дебитомер. Повечето коли са с дебитомер, явно си има причина да е отпаднал... 


Този пост е редактиран от Chavalinov: 30 август 2016 - 19:25

  • 0

#32 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Публикувано 01 септември 2016 - 10:14

Не са го сметнали нещо много добре според мен, щом като дава дефект. Аз ще пробвам и със спринцовка и обезмаслител да почистя тръбичката на комутатора, но не съм оптимист. 


  • 0

#33 hir

hir

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    c180, 1996 г., автоматик,
    цвят: гневен патладжан
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 септември 2016 - 14:08

Моята е идеално чиста и пак. С другия комутатор беше същото.С МАПа от тойота в високите над 4000 оборота се усещаха леки придръпвания в двигателя все едно не и достига гориво.

Този пост е редактиран от hir: 01 септември 2016 - 14:10

  • 0

#34 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Публикувано 22 септември 2016 - 08:23

От една морга взех друг комутатор за проба и пак същото, смених и датчкика на температурата който е за инжекцията и пак същото. Остава сега да намеря дросел да пробвам и да видя какво става....

То от цялата система каво остава....

Другото е всички комутатори който пробвам да имат един и същ дефект?!?!?!


  • 0

#35 hir

hir

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    c180, 1996 г., автоматик,
    цвят: гневен патладжан
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 септември 2016 - 11:49

Дросела съм го сменял. Същото е. Както писах по горе и комутатора с мапа на тойота и отново същото. При всички промени ефекта е нулев. Пали по един и същи начин. Датчиците за температурите и тях.Свещи, кабели. Някъде четох че слагали съпротивление на дстчика за температура на водата за да показва по ниска температура и да пръска повече гориво.
  • 0

#36 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Публикувано 22 септември 2016 - 15:57

Взeх да се чудя дали нещо не е свързано с температурния датчик или не добре изолирани кабели около буксите. Тази букса на температурния датчик примерно трябва да се разреже, че да може добре да се изолира. Пробвах без hея на студен мотор при подаване на газ колата директно загасва. Ако се даде на късо компютъра показва че колата е на 85 градуса. Другата седмица ще си ревизирам отново кабелите, да видя дали някаде няма да има проблем, то най вече около двете букси - едната на температурата, другата към дросела. Може и към инжекторите проблем да има, макар че там е по малко вероятен. Аз и на дросела кабелите не съм сменял, може и там да се постарая.


Този пост е редактиран от ognian1981: 22 септември 2016 - 16:48

  • 0

#37 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 23 септември 2016 - 10:31

Колите с MAP смятат дебита по т. нар. sped-density формула. Използват се оборотите, абсолютното налягане в колектора и Т на въздуха.


  • 1

#38 Federer73

Federer73

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Е200 компресор 2000 г.
    137 кВт Елеганс

Публикувано 25 септември 2016 - 08:59

Аз имам същия проблем на 200Е 136 к.с. М111. Колкото по-студено става, толкова по-ниски са оборотите на студен двигател, но не гасне и нямам проблеми с тресене на мотора. При тръгване зимата на студен двигател иска да изгасне, но щом загрее няма проблем. Не гори повече. Лятото при палене оборотите бяха високи. При тръгване на "студен" двигател нямаше проблеми. С други думи - двигателят се държи нелогично съобразно околната температура и своята собствена. Не съм правил още нищо по колата. Преди време имах БМВ, много старо, и правеше същото, макар да беше с карбуратор. Там проблемът се оказа в едно лостче на клапата, поставено погрешно. Когато го поставихме правилно, колата започна да работи отлично. Тогава клапата стоеше затворена при топъл двигател и постепенно се отваряше при изстиването му, (а трябва да е обратното) - като сложихме лостчето правилно нещата се обърнаха, т.е станаха както трябва. Не знам дали това би помогнало на някого тук. Засега нямам намерение да пипам нищо, след като и вие не сте намерили решение до момента. 


  • 0

#39 Federer73

Federer73

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Е200 компресор 2000 г.
    137 кВт Елеганс

Публикувано 23 октомври 2016 - 12:07

Искам нещо да добавя към предния си пост. Тия дни чух един странен шум откъм най-лявата духалка на таблото. Прилича на шум от тонколони, когато няма пусната музика. Всеки от вас вероятно е стоял до онези старите колони в дискотеките и преди диджеят да пусне музиката се чува това съскане от уреда. Първоначално си помислих, че шумът идва от колонката на радиото,която е точно над въпросната духалка, но бързо разбрах, че няма как да е от нея - напълно отстраних радиото. По-интересното е, че това съскане е директно свързано с работата на двигателя и по-точно - с подаването на газ с педала. Забелязах следните варианти - ако се подаде газ рязко, съскането изчезва за миг и ако се задържат оборотите високи, съскането много бавно се възстановява. Ако газ се подава плавно, съскането не изчезва, а намалява едва доловимо. Като се погледне отпред до таблото с релетата се виждат вакуумите, от които зависи подаването на въздух в купето. Мисля, че някъде зад въпросната духалка има сноп от вакууми и палачорите, които са разглобявали таблото за да "подмладяват" автомобилите ни или са измъкнали някое маркуче, или просто някое от тях вече се е спукало. Идната седмица ще закарам колата при един майстор електричар, който сваля таблата без проблеми и ще проверя тази хипотеза, Ако се окаже вярна, част от проблемите с оборотите и глъхненето на мотора може да е именно там. Ще пиша пак, ако действително е така


  • 1

#40 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 23 октомври 2016 - 17:17

Да съскането е от някой вакум


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#41 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 ноември 2016 - 01:53

Привет на всички колеги доста време мина от както пуснах темата и от последния ми пост. още съм си спроблема не съм намерил решение първо опитвах почистване на мап сензора които е на комутатора/компютъра с спринцовка и игла и обезмаслител които се изпарява веднага доста мръсотия имаше но не и промяна също и друг вариант при който си мислех че бензиновия компютър е забил в в някакво положение поради предимното каране на газ така няколко пъти на топъл и студен мотор махах буксата на компютъра изчаквах около 5-10 мин да се нулира и я слагах, резултатите бяха на топъл мотор като нулирах компа на следващата сутрин много зле първите минути падаха и се качваха оборотите постоянно до 2000. след това откачих компа на студен мотор изчаках закачих и запалих не беше изчезнал проблема но беше доста по добре за ден два и после пак. Прилагам и клипче как точно се държи мойта. стабилни обороти докато не подам леко газ или не реша да потегля(което е невъзможно защотото забива муцуната) сътветно сега зимата времето се дига на 4-5 мин да я почакам което не е приятно и лично мен много ме дразни.

Надявам се да успеем заедно да стигнем до решението на този казус.

 

https://youtu.be/N0_Ji8pQ2pw

 

да допълня нещо което се сетих че правих карах колата 1 месец само на бензин проблема в известна смисъл заглъхна но пак го имаше в лек вариант.


Този пост е редактиран от slavimaster: 19 ноември 2016 - 00:09

  • 0

1110907.png


#42 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 22 ноември 2016 - 20:32

Изчетох темата пак и смея да твърдя че сте разисквали почти всички варианти но виртуално.Трябва колата да се гледат реални стойности както в покой така и в движение и ще се хване проблем няма как.Всъщност мерихте ли налягане на горивото че симптома е сякаш няма достатъчно налягане?Газта те съветвам да не работи 100-120км като за целта е спряна и от кранчето,за да не бърка диагностирането на проблема.Не е трудно да се открие проблема ако се систематизира всичко.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1

#43 Federer73

Federer73

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Е200 компресор 2000 г.
    137 кВт Елеганс

Публикувано 28 ноември 2016 - 21:58

Така, съжалявам, че доста закъснях с обещаната информация за съскащия вакуум. Нямах време да отида при моя майстор, но накрая и това се случи.

Та, малко съм разочарован от това, което открихме. Закачихме колата на стенда, който имаше специална система за проверка на вакуумите по двигателя. Оказа се, че съскането е от копчето за регулиране на фаровете. Това се получава само тогава, когато фаровете са настроени да светят най-високо. На най-ниската степен шумът изчезва. Решението е да се закупи ново копче, но това не ме интересуваше, а и не си струва. Поставих фаровете на предпоследното ниво и това беше. Аз много разчитах част от проблема да се реши с някой спукан вакуум, но уви.....

Скоро се зачетох по немските сайтове и попаднах на нещо интересно. Проблемите с оборотите и глъхненето на студен двигател ги имат и в Германия :) Там предлагат общо взето две решения:

1. Чистене на дюзите + дросел при специалист

2. Смяна на температурен датчик (за водата), но не този, който отговаря за стрелката на арматурното табло, а другия (не можах да разбера точно)

 

Третият вариант включваше първите два, но това беше ясно. 

С тази информация отидох при моя майстор да му я споделя. Той каза, че датчиците действително са два и е логично да се обърне внимание на втория. Първият и грешно да показва, няма как да се меси в работата на двигателя толкова, колкото вторият. Само изправял косите на шофьорите :)

 

Прблемът в немскте форуми единодушно го определят като "температурнозависим", но изключиха това да е датчика за температурата на постъпващия въздух. Някой го беше сменил, но без резултат. Явно колегите там се двоумят кой "воден"датчик да сменят. Може и да решили проблема, но аз не съхраних връзката и сега не мога да я открия. Темата там беше "млада" и като нищо да са стигнали до решение. Съжалявам за пропуска си. Моят човек се нае някой ден да разгледа тези датчици по колата ми. За жалост, той предпочита да прави изключително ел. системите на колите и по принцип не работи по друго. Чак е на всичко, но не може заради мен да си докара друго реноме. Сервизът му не е пригоден да големи и дълги ремонти. За мен ще направи изключение, просто трябва да го хвана на кеф. Човекът ми обеща да ми покаже кои са датчиците и аз ще ги сменя с нови - поне да знам дали това е бил проблемът или да търсим друго. Така ще елиминираме една от възможните причини и ще търсим друго обяснение. Няма да стане с гадаене. Ще пиша отново, след като евентуално сменя някой от въпросните датчици за темп, на водата.


  • 0

#44 Federer73

Federer73

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Е200 компресор 2000 г.
    137 кВт Елеганс

Публикувано 28 ноември 2016 - 22:10

Привет на всички колеги доста време мина от както пуснах темата и от последния ми пост. още съм си спроблема не съм намерил решение първо опитвах почистване на мап сензора които е на комутатора/компютъра с спринцовка и игла и обезмаслител които се изпарява веднага доста мръсотия имаше но не и промяна също и друг вариант при който си мислех че бензиновия компютър е забил в в някакво положение поради предимното каране на газ така няколко пъти на топъл и студен мотор махах буксата на компютъра изчаквах около 5-10 мин да се нулира и я слагах, резултатите бяха на топъл мотор като нулирах компа на следващата сутрин много зле първите минути падаха и се качваха оборотите постоянно до 2000. след това откачих компа на студен мотор изчаках закачих и запалих не беше изчезнал проблема но беше доста по добре за ден два и после пак. Прилагам и клипче как точно се държи мойта. стабилни обороти докато не подам леко газ или не реша да потегля(което е невъзможно защотото забива муцуната) сътветно сега зимата времето се дига на 4-5 мин да я почакам което не е приятно и лично мен много ме дразни.

Надявам се да успеем заедно да стигнем до решението на този казус.

 

https://youtu.be/N0_Ji8pQ2pw

 

да допълня нещо което се сетих че правих карах колата 1 месец само на бензин проблема в известна смисъл заглъхна но пак го имаше в лек вариант.

 

Колега, извинявай за егоизма ми, но можеш ли да ми кажеш това бучене или виене от какво е? На моята го има едно към едно  както е при теб, но останалите ти проблеми са доста по-силно изразени от моите. Виж в моите постове дали няма да намериш нещо полезно. Може пък ти да си късметлията да си решиш проблема с оборотите.


  • 0

#45 bobi_diesel

bobi_diesel

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Мнения:
  • Град:varna

Публикувано 18 декември 2016 - 22:39

[quote name="mitkofitnes" post="382650" timestamp="1479839539"]

Изчетох темата пак и смея да твърдя че сте разисквали почти всички варианти но виртуално.Трябва колата да се гледат реални стойности както в покой така и в движение и ще се хване проблем няма как.Всъщност мерихте ли налягане на горивото че симптома е сякаш няма достатъчно налягане?
Мерил съм го. При даване на контакт и завъртане на помпата е 3.8 до появата на проблема падна на 3.2 и така си остана. След връщане на ключа си таботи нормално, но това налягане е много съмнително.
  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: заглъхване, студен, мотор, потегляне

1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни