Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * - 1 гласа

Заглъхване и припукване на студен моторпървите 1-2 мин след потегляне

заглъхване студен мотор потегляне

  • Please log in to reply
54 мнения по тази тема

#1 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 април 2016 - 18:59

Здравейте от половин година насам имам следния проблем първо беше незабележим съвсем леко заглъхне при потегляне и се оправи и не му обръщах внимание. В последствие започна да става дразнещ с по отчетливото си падане на оборотите заглъхване и припукване прави го точно първите 1-2 мин след потегляне, като след палене задължително изчаквам 1-2 мин и тогава тръгвам. свещите са чисто нови bosh platinum iridium кабелите са на 3 години NGK донесени ми от Германия 100 евра струваха, дросела е чист чистих го скоро, тъй като съм с газ от както имам колата  не бях сменял филтъра на бензина изобщо, мислех си че от него прави така защото единствено и само на бензин се случва това на газ няма проблем, смених го но не е от него дюзите съм ги чистил като взех колата профилактично така и така бяха свалени като правих инсталацията на мотора :) .
Подобен проблем имах преди но палеше доста трудно на топъл мотор тогава установих че проблема идва от 1 клапан за регулиране на налягането на бензиновата рейка тези лъскавите кръглите имаше вакумче на него и излизаше бензин от там смених го с оригинален нов които вече нямаше вакумче на него за мое учудване и  проблема се реши... мисля си и сега да не е от другия или този които съм сменял проверих си втория  на които имам вакумче бензин не излиза от там.
съмняваме нещо самата помпа да не прави проблем макар че след това се форсира и набира страхотно ламда сондата също я смених като взех колата преди 4 г. наблюдавам е по софт. на газовата че работи и мени напрежението. катализатор не съм имал, диагностиката не показва никакви грешки оборотите са стабилни и падат плавно като е студен мотора  но подам ли газ става описания горе проблем.

Надявам се някой да внесе яснота по проблема.


  • 0

1110907.png


#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 13 април 2016 - 08:45

Ако проблемът отшумява след 1-2 минути имам основно две подозрения.

 

Или е подгрев на колектора, който не работи. Това се управялва от един датчик отстрани на водната помпа.

 

Или е класически проблем с потенциометъра на дебитомера.

 

По-скоро клоня към второто, защото обикновено като се скапе датчика за подгрев на колектора се скапва в "затоврено" положение, т.е. грее постоянно.

 

Ако се оправя след 50 градуса (малко след първата чертичка) е потенциометър. Тогава се задейства и ламбда корекцията и тя замазва нещата.

 

Ако се оправя преди да стигне 50 градуса е подгрева на колектора.


  • 2

#3 hir

hir

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    c180, 1996 г., автоматик,
    цвят: гневен патладжан
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 април 2016 - 09:49

Имам същия проблем Ц180 '96. Сменил съм същите неща. Проблема остава сутрин при палене. След това няма никакви проблеми през целия ден. Нямам дебитомер.


  • 0

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 13 април 2016 - 12:48

Пропуснал съм факта, че колата е 200CE, но със 111 мотор.

 

Това, което съм писал по-горе е за 102 мотор. При 111 мотор проблемът идва от напукана изолация на кабелите в ел. инсталацията на мотора и особено на електронния дросел.

 

Необходимия е ревизия на кабелите.


  • 1

#5 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 април 2016 - 15:29

Пропуснал съм факта, че колата е 200CE, но със 111 мотор.

 

Това, което съм писал по-горе е за 102 мотор. При 111 мотор проблемът идва от напукана изолация на кабелите в ел. инсталацията на мотора и особено на електронния дросел.

 

Необходимия е ревизия на кабелите.

колега кабелите също са сменени още като взех колата и то до самия дросел вътре този проблем го имам от половин година г/д. за проба днес изолирах клапана за регулиране на налаягането в рейката като му махнах вакумчето и по кусно като тръгвам ще видя как е положението и ще пиша.

нямам никаква грешка в диагностиката което ме навява на мисълта че механичен проблем


  • 0

1110907.png


#6 hir

hir

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    c180, 1996 г., автоматик,
    цвят: гневен патладжан
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 април 2016 - 15:39

И при мен кабелите на двигателя са оправяни, но виж кабела към който се включва буксата на дросела май не е. Интересното при мен е, че сутрин дросела не реагира, но след шест часа седене през деня, при палене дросела регулира и държи над 1000 оборота и се чува как се наглася, след това постепенно оборотите си падат спрямо температурата. Това обаче сутрин го няма, пали и оборотите са 800-900 и напоследък гасне даже след 8-9 секунди работа. 


  • 0

#7 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Публикувано 13 април 2016 - 18:12

При мен проблемите са абсолютно същите. Колата Мерцедес 200СЕ 136 коня. Сутрин като запаля държи 800-900 , понякога падат надолу, колата почти загасва или загасва и после ги вдига нагоре до 1500 , и после постепенно падат. до нормалните. През зимата трябва даже до 5 мин стоя на място докатао загрее. Ако запаля авариино на газ няма проблем - колата може да се форсира. Имам го тоя проблем от както взех колата, сменял съм какво ли не и все същото. Ще ми е интересно ако някой открие решение.


  • 0

#8 hir

hir

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    c180, 1996 г., автоматик,
    цвят: гневен патладжан
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 април 2016 - 05:13

Сменял съм: комутатор със същия номер и марка, дросел, клапан за налягането на горивото, датчици на въздуха и водата, оправяни кабели на двигателя, свещи и кабели за свщи е нормално да ги сменя, добавки в бензина и така 3 години. Зимата (всички зими) поне не гаснеше, но сега когато температурите сутрин са около 6-10 градуса почна и да загасва (пролетно време е на-зле). При всички тези процедури паленето на колата е едно и също. Върнах си стария дросел и комутатор след пробите, защото нищо не се промени. През деня няма проблеми по което и време, и през какъвто и интервал от време да запали - държи обороти.


Този пост е редактиран от hir: 14 април 2016 - 05:16

  • 0

#9 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Публикувано 15 април 2016 - 11:23

Аз не съм открил проблема, сменял съм какво ли не, и дросел и компютъра (комутатора), кабелите съм изолирал, дюзите на стенд съм чистил, каквото ми е дошло на акъла и пак същото. Тая година просто не я карах зимата да не се ядосвам. Мисля си просто като съм сменял дросела и комутатора да съм взел друг пак с същия проблем. Най ме навява да е мап сензора, но не знам - всичко са само предположения. То и мап сензора пак е в компютъра.

На диагностика скоро я качих и ми изписа следните грешки:

 31(MB Code 028) - Lambda control mixture too lean.

 32(MB Code 029) - Lambda control mixture too rich.

 80(MB Code 061) - Short-term self-adjustmrnt faulty at idle speed or part load.

Според мен те се резултат на това че съм с газ, последната само не мога да разбера за какво е? Като ги изтрих повече не се появиха. След седмица пак пробвах и ги нямаше. Диагностиката не е най подходящата, но такава имам на разположение.

Това е! 


  • 0

#10 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 април 2016 - 08:22

Пробвах с друг клапан за налягането на бензина същата работа не е от него!

След малко мисля да пробвам да я запаля на газ и ако и там го прави същия номер като настъпя педала да почне това подобие на давене и леко припукване следваща стъпка е да меря компресия на студен мотор, аз проблем с обороти и дросел със сигурност нямам като по книга си дига и падат спрямо загряването на мотора.


  • 0

1110907.png


#11 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 април 2016 - 10:08

Направих пробата запалих на газ проблема го няма изфорсирах 2-3 пъти перфектно се държи минах на бензин дадох газ и почна като давене и детонации през филтъра.
След 5 6 форсирания се оправи и изчезна проблема. Светна ми лампичката дане би дюзите да са се запушили макар и да суъм ги чистил преди 4 години, но като карам предимно на газ да са се запушили пак, но не ми се връзва защо само на студен мотор прави така ако са дюзите би трябвало по всяко време да е така
  • 0

1110907.png


#12 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Публикувано 17 април 2016 - 23:31

Не е от дюзи проблема, не е и от компресия, аз на моята мерих компресията беше еднаква и на четерите цилиндъра, дюзите скоро ги чистих пак е същата работа, не е и от бензинова помпа, и нея сменях, на газ проблем няма нити студена, нито топла - мен това ме насочва на мисълта да не е от мап сензора, но .....


  • 0

#13 hir

hir

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 133 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    c180, 1996 г., автоматик,
    цвят: гневен патладжан
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 април 2016 - 17:18

http://w202club.com/...p?topic=14004.0Те това най вероятно ни мъчи и нас. Хората са дали и решение. Поръчал съм вече мап сензор.
  • 0

#14 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Публикувано 18 април 2016 - 21:59

Точно това имах предвид! Надявам се да свърши работа, и ако стане ще споделиш, аз все не се реших да го подхвана по тоя начин.


  • 0

#15 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 април 2016 - 02:46

http://mercedes-bg.i...hp?topic=1894.0
Ето и на български :-) ;-)
  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: заглъхване, студен, мотор, потегляне

2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни