Така, съжалявам, че доста закъснях с обещаната информация за съскащия вакуум. Нямах време да отида при моя майстор, но накрая и това се случи.
Та, малко съм разочарован от това, което открихме. Закачихме колата на стенда, който имаше специална система за проверка на вакуумите по двигателя. Оказа се, че съскането е от копчето за регулиране на фаровете. Това се получава само тогава, когато фаровете са настроени да светят най-високо. На най-ниската степен шумът изчезва. Решението е да се закупи ново копче, но това не ме интересуваше, а и не си струва. Поставих фаровете на предпоследното ниво и това беше. Аз много разчитах част от проблема да се реши с някой спукан вакуум, но уви.....
Скоро се зачетох по немските сайтове и попаднах на нещо интересно. Проблемите с оборотите и глъхненето на студен двигател ги имат и в Германия Там предлагат общо взето две решения:
1. Чистене на дюзите + дросел при специалист
2. Смяна на температурен датчик (за водата), но не този, който отговаря за стрелката на арматурното табло, а другия (не можах да разбера точно)
Третият вариант включваше първите два, но това беше ясно.
С тази информация отидох при моя майстор да му я споделя. Той каза, че датчиците действително са два и е логично да се обърне внимание на втория. Първият и грешно да показва, няма как да се меси в работата на двигателя толкова, колкото вторият. Само изправял косите на шофьорите
Прблемът в немскте форуми единодушно го определят като "температурнозависим", но изключиха това да е датчика за температурата на постъпващия въздух. Някой го беше сменил, но без резултат. Явно колегите там се двоумят кой "воден"датчик да сменят. Може и да решили проблема, но аз не съхраних връзката и сега не мога да я открия. Темата там беше "млада" и като нищо да са стигнали до решение. Съжалявам за пропуска си. Моят човек се нае някой ден да разгледа тези датчици по колата ми. За жалост, той предпочита да прави изключително ел. системите на колите и по принцип не работи по друго. Чак е на всичко, но не може заради мен да си докара друго реноме. Сервизът му не е пригоден да големи и дълги ремонти. За мен ще направи изключение, просто трябва да го хвана на кеф. Човекът ми обеща да ми покаже кои са датчиците и аз ще ги сменя с нови - поне да знам дали това е бил проблемът или да търсим друго. Така ще елиминираме една от възможните причини и ще търсим друго обяснение. Няма да стане с гадаене. Ще пиша отново, след като евентуално сменя някой от въпросните датчици за темп, на водата.