Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Покупка на Е200 2007ма


  • Please log in to reply
69 replies to this topic

#16 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,881 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
Garage View Garage

Posted 01 April 2016 - 23:19

Сравнението на Е-класа с фиеста ме изумява. Явно сме сме се возили в различни коли. Скоро се возих в една 210-ка отзад (там рядко се намирам) и този комфорт е съпоставим с пластмасов кош като фиеста, макар и чисто нова. Недоумявам.
А проблемите ги има навсякъде. Има и късмет но....
Моето мнение е, че 211 от фейса с бензинов мотор е доста добър избор. Единствено аз бих търсил от последните 2008-09 година с новият команд ( ще го познаеш по слота за СД карти).

Пп: за проблема в спирачките е писано доста, но след 2006 ги сменят с обикновени и няма проблеми. То и другите не са лоши, но ремонтният комплект е скъп просто.

Edited by drjivago, 01 April 2016 - 23:24 .

  • 4

#17 Marukian

Marukian

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 609 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W126 - 260SE 1989
    S210 - E320T 4MATIC 2001

User's Awards

4
2
3
2
Garage View Garage

Posted 02 April 2016 - 09:07

Въпроса на cfenn е за мерцедес втора употреба, а и тук не сме форум на форд или на нови коли. Всеки си прави сметка и си избира какво да си купи, според бюджет или предпочитана марка. Може да звучи банално, но мерцедес и немеца са измислили автомобила, а всички останали ги копират. Тойота не е лоша кола, първи са в света по продажби, но са много дървени като интериор, возия и качество на материалите и е доста опростена кола като механика, затова се чупи по-малко (подобното важи и за фиеста). Имам приятел, който от 15 години е на тойоти, все нови, служебни - ярис, корола, авенсис, преди два месеца смени най-новия авенсис с най-новия пасат комби и ми призна, че пасата е с поне две класи над авенсиса, но преди винаги ми е говорил, колко добра кола е тойотата! Аз също има няма 15 години карах служебни нови коли и повече не искам да чуя за такъв кош, само ограничения в оборудване и двигатели, форд фокус 1,4, като включиш климатика и не може да вдигне повече от 120км/ч, за ускорение изобщо не споменавам. Чувал съм коментари, че било дори комплексарско, да караш кола хубава марка ама много стара, защото си нямал пари да си купиш като по-нова, но си искал екстри. Всеки си прави избора сам, така че МОЕТО мнение е: стара и хубава кола, с възможно най-много екстри, и без това новите ги планират да им приключи живота на 300К км, правят ги само от пластмаса и чипове. Миналата зима видях една изгоряло рено лагуна на магистралата в Словения, около него имаше локва пластмаса, все едно си изчистил 30см сняг от колата.

Та на темата, Е-класа W211 е добър автомобил, гледай внимателно и попрочети форума за проблемите. Но моя съвет е да се насочиш към W212, имах щастието да покарам такъв месец/два и е много добър! За двигател не мога да изразя конкретно мнение, този който карах е 350 CDI Bluetec, абе самолет. Но дизелите в Германия обикновенно са на много км. Така че бензинка и с колкото по-голяма кубатура, толкова по-добре. Сега излезе новата Е-класа W213, поизчакай месец/два и цените на W212 ще паднат, особено на тези преди фейса. Успех и късмет в търсенето и не се заглеждай по тойота!


  • 2

#18 trifonl

trifonl

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 395 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Мерцедес и волейбол!
  • Автомобил:
    w202, C180, 122к.с. 1998
    w220, S500 4-matic, 306к.с., 2003

Posted 02 April 2016 - 09:29

Пасат, Тойота, Пежо и на какви ли не още други нови автомобили съм се возил и качвал (рядко съм ги карал) и винаги като си се качя в в202 ми е било по - голям кеф, верно няма ги цветните дисплейчета, навигацииките, ама където и да пипнеш... кеф.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1

#19 Тошко

Тошко

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 22 Posts:

Posted 02 April 2016 - 21:09

Сравнението на Е-класа с фиеста ме изумява. Явно сме сме се возили в различни коли. Скоро се возих в една 210-ка отзад (там рядко се намирам) и този комфорт е съпоставим с пластмасов кош като фиеста, макар и чисто нова. 

 

До преди да си купя фиестата моето мнение за колите се припокриваше на 100% с твоето. До преди това винаги съм купувал 2-ра ръка коли на около 10 години, а понякога и на повече. Винаги си мислех като вас - по-добре старо и хубаво, отколкото ново, но смотано.

 

Когато купих фиестата очаквания ми бяха, че това е кола за града и извън града ще е мъка да се пътува с нея. Най-малкото гуметата и с размер 175/65/14 не ми вдъхваха никакво доверия, че това мъниче можа да вози хубаво. Когато купих фиестата карах БМВ Е39 фейслифт от 2002 година в доста добро състояние. Като се качих на фиестата не усетих почти никаква разлика в комфорта на возията - колата не друсаше като каруца (незнайно защо - повечето нови коли друсат много), а когато започнах да преминава през лежащи полицаи чувството нищо да не изхлопа или изтропа беше уникално. На извънградско - колата наистина е доста шумна след 100 - 110 км/ч, но за сметка на това ги няма типичните вибрации, стържене или клатещият се волан, които до сега съм има във всяка по-стара кола. След като покарах няколко седмици фиестата се качих отново на БМВ-то и чувството беше умопомрачаващо - воланът тежък, спирачката тежка, като мина през лежащ полицай колата, която мислех, че е стегната от всякъде хлопаше и тропаше много отчетливо.

Вярно фиестата е маломощна (82 к.с.) и с нея не може да се пътува много бързо, но ако човек не е състезател може да държи доста добро темпо.

 

Продължавам нататък - от както взех фиестата разбрах какво е това само да караш и да знаеш винаги, че всичко работи. Понеже както споменах фиестата е доста приятна за шофиране започнах да карам основно нея като обикалях къде ли не включително и няколко пъти до Гърция. Въртех по 2000 - 3000 км на месец, а на колата нищо и нямаше и винаги беше готова да ме закара където поискам. Ще споделя още нещо - във волана на фиестата имам едно леко пукане, закарах колата в Мото пфое, прегледаха я и казаха - докарай колата ще сменим (тук не разбрах какво - някакъв прът или нещо такова) безплатно - колата е в гаранция. В този момент за първи път в живота се почувствах като бял човек при проблем с колата.

 

В директно сравнение между W211 и фиестата мога да споделя - когато Мерцедеса минава през леки неравности по асфалта шумовете са много по-отчетливи, докато при фиестата някак си са много по притъпени и се усеща една стегнатост. Отделно всеки път когато слезна от Мерцедеса и се кача на фиестата трябва да свиквам с лекия педал за спирачките, който незнайно защо е толкова стегнат при мерцедеса когато даже не натиска помпата, а само някаква пружина.

 

Не знам вие какви нови коли сте карали и как може да не се останали доволни. Друга почти нова кола, която карах беше един Сеат Леон 1.2 TSI 7DSG от 2013 година. Ами колата беше почти перфектна - вярно возеше малко по-твърдо от фиестата, но отново се усещаше като типично нова кола - без хлопане, тропане, вибрации, тежки волан, спирачки и т.н.

 

Знам, че се отклоних доста от темата, също така знам, че сигурно ще ме изядете с парцалите за нещата, които написах, но реших да споделя мнението си от моята гледна точка, като не искам да го натрапвам на никого. Просто се опитвам да накарам хората, на които им предстои покупка на автомобил да преосмислят още веднъж нещата. Най-малкото всеки може за едни 100 лева да вземе нова кола под наем за един ден, да покара и след това да сравни каква е разликата със старата "премиум" кола, която кара.

 

Още веднъж се извинявам за романа, който изписах и отклонението от темата, но от вътре ми дойда да опиша всичко :)


  • 1

#20 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 02 April 2016 - 21:58

Не, така е до някъде.
На жената Ибизата е почти нова и вози много глухо и плавно. Абе... усеща се, че е нова кола. Търсих Фиеста, не намерих такава, която ме устройва и взех Ибиза.
Няколко пъти съм я карал София/Бургас и обратно... ами ОК е колицата, вдига 160 спокойно, върви с тази скорост, въпреки маломощното си моторче пак спокойно... но като се кача в Е90-ката, няма нищо общо.
Едното си е премиум кола, другото пластмаска за градско каране. Определено Ибизата е по-лесна за каране в града. Ел-усилвател на рейката, но спирачките са супер подвеждащи, в първия момент заковават, но после фейдват. Нищо общо с БМВ-то, както ги натиснеш, така спира.

90ката ми е малолитражка, но 400км. мога да ги мина спокойно, без умора и без спиране.
Същото важи и за повечето Мерцедеси, които съм карал и имал. Дори SLK-то можех да го карам спокойно 3-4 часа без никаква нужда от почивка.

Личното ми мнение е, че премиум сегмента си е премиум с причина. Да, на моменти се изциганяват, но не мога да сравня БМВ/Мерцедес и може би Ауди, въпреки че там нямам много наблюдения с която и да е от претендентите. Не харесвам Лексус, лъхат ми зверски на Тойота, имам смесени чувства за Инфинити, тях ги харесвам повече. 
Волво са доста приятни в последните години.

Може би единствено Сеат имат нещо в тях, което много ме радва от бюджетната ВАГ група.
  • 3

Audi_A4_avatar.gif


#21 Marukian

Marukian

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 609 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W126 - 260SE 1989
    S210 - E320T 4MATIC 2001

User's Awards

4
2
3
2
Garage View Garage

Posted 02 April 2016 - 23:21

Съгласен съм с КДЛ.

Не може да сравняваш примиум автомобил с градска малка кола като комфорт на возене. Все едно да сравняваме Орландовци с Орландо. Карал съм много нови/служебни коли, сузуки суифт, фиеста 3, корола, рено меган 1 и 2, фокус 2 - два пъти (бензин и дизел), мондео, фиат браво дизел - 2011, мазда 3 фейс 2013, от тук изброените ставаха само мондеото (което се бори  в среден нисък сегмент) и маздата, която въпреки че се водеше спорт със снижено и втвърдено окачване и седалки с по-изразени странични опори, не са ме изморявали сериозно на дълъг път. Класирам бравото и фокуса по средата, без проблеми, но и доста безлични автомобили. Останалите в дъното на класацията ми, при които София-Бургас или София-Варна излизам като робокоп и сдъвкан като сандвич. Под дъното е рено меган, е нема такъв боклук!

За мен две са марките - на Мерцедес съм фен и БМВ. Ауди са добри, но не ми харесват, имат спорен дизайн и решения за техниката. Да иновативни са, но това създава доста проблеми. Шефа ми кара новото А6 и е през два-три месеца в пита, дебитомер - 900 лв, не нам си кво 600 лв, трето-пето - 1200 лв и той вече е решил, повече не залага на ауди, мисли за БМЖ. 

Мерцедеса според мен, е несравним като комфорт (тук не включвам супер луксозните автомобили) на возене, шумоизолация, мощност когато е необходимо, е разхода на гориво бяга в горната граница, но това си е по дефолт за марката.

Начи, в заключение, ако имам да речем добри финансови възможности, веднага скачам в един CLS Shooting brake или E-classe S212 минимум, върнати от лизинг, на две, до четири години. Изобщо отказвам да им плащам раздутите маркетингови стойности и цената за лъскави шоу-руми, изложения с атрактивни мацки и други маркетингови щуротии. Целта на един автомобил а да те закара от точка А, до точка Б, въпросът е КАК ще го направи и каква емоция влагаш като собственик към автомобила си и марката. Ние сме клуб и форум на мерцедес, тоест заклети фенове на марката. Мерцедес има история, спортни успехи, иновации, дизайн, които са преобръщали автомобилостренето не един път. Това е емоцията! Тя не върви с форд или тойота, а при рено е минусова. Та, пътници има за всеки влак.


  • 4

#22 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,881 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
Garage View Garage

Posted 03 April 2016 - 08:09

Както някъде бяха писали, вижте сега екстрите в S-клас, за да знаете какви екстри ще предлага вашият миниван след 10 години.

А относно фиестата, супер било нова кола, на която и сменят кормилен прът в гаранция. Та тия коли са еднодневки. Караш до края на гаранция и хвърляш. И още нещо, не го пожелавам на никой, но при евентуален инцидент в каква кола би искал да се намираш. Стар Бенц или пластмасов кош. Едното е опасно за здравето
  • 6

#23 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,836 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

User's Awards

2
32
2
2

Posted 03 April 2016 - 09:17

Не е лично към колегата....но точно за фиеста 2012 г. бензин 1.2....няма такъв болкук!

Имах нещастието служебната да е същата, това харчи колкото моя дизелов динозавър градско, че и повече, и го пиша съвсем сериозно.

За возията, изобщо не мога даже да ги сравня двете, за скороста...веднъж вдигнах 170 км/ч по надолнище и адреналина щеше да е по седалките за съвсем малко :)


  • 4

#24 Тошко

Тошко

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 22 Posts:

Posted 03 April 2016 - 10:38

Само искам да вметна, че сравнявам коли с горе-долу равни експлоатационни разходи. Това за мен ще рече - мерцедес за 15 000 - 20 000 с нова кола за около 30 000 - 35 000.

 

Не споря, че мерцедес е много над всяка кола от средния клас, но ако и двете са нови. А когато мерцедесът е вече на годинки и му е взето да кажем половината от здравето тогава сравнението с някой чисто нов или почти нов автомобил започва да си идва на мястото.

 

Някой спомена, че е карал от последните фиести и не е останал доволен - е явно сме много различни. Аз не мога да си представя как може да има недоволен шофьор от такава фиеста. Та тя има уникално пътно поведение - воланът е толкова директен, толкова добре взима завоите и доставя такова удоволствие, че според мен всеки, който обича да шофира би го оценил. Отново мога да сравня поведението с W211 (само такъв мерцедес имам) - ами мерцедесът завива като камион. Ако има нещо на пътя - дупка или нещо друго с фиестата ми трябва да завъртя леко волана с 1-2 сантиметра докато Мерцедесът като го завъртя с толкова все едно не съм го мръднал.

 

Относно екстрите - ами пак сравнено с новите коли тези дърти мерцедеси нямат кой знае какви уникални екстри.

 

Сега да кажа и нещо положително за Мерцедеса, за да не ме изгоните накрая - с него наистина може да се пътува бързо и донякъде комфортно (казвам донякъде, не защото вози лошо, но не е стегнат като нова кола и мен лично ме дразни като се клатушка като лодка). На магистралата спокойно мога да карам до 160 км/ч, а доста често и да стигам с лекота до 200 км/ч. Това никоя от новите коли среден клас не го може и няма да го може. От светофари и след ограничения мога да се изстрелвам бая бързо, като по този начин пак се пътува една идея по-бързо. Това изстрелване пак няма как да стане с някоя от по-евтините нови коли. Мерцедесът ми има SBC Hold, което за мен е най-якото нещо в тази кола. При новите коли чак в Голф (който е по-скъп) има Auto Hold. От разхода на гориво обаче не съм щастлив - хем е дизел, но въпреки това средния ми разход се върти около 9.5/100. Успокоявам се с това, че сигурно многото коне искат много нафта. Като цяло колата е много умна и много ми харесва как примерно се сеща когато на вън е светло да не запалва осветлението в купето, как не запалва дневните светлини преди да запали двигателя, как започва да духа топло след няма и минута след като запаля и други такива дребни неща, които обаче радват.

 

Ако имах средствата да си купя един такъв мерцедес нов сигурно щях да съм много щастлив, но сега когато вече е на годинки, амортизирал се е и се обаждат най-различни неща тогава съм на кантар и си мисля дали не се прецаках.

 

Преди да купя мерцедеса мислех да продам фиестата и да си купя някаква нова кола. Сега се отказах да я продавам и си пазя. Като цяло мисля да си карма мерцедеса предимно за кеф, а когато се наложи да пътувам някъде на по-далече и ми трябва сигурна кола - скачам във фиестата. Така с 2-те коли постигам крехкия баланс.


  • 0

#25 eMs1

eMs1

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 809 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
Garage View Garage

Posted 03 April 2016 - 18:16

Колега, с цялото ми уважение, даже не мога да извадя всички цитати от горният ти пост, които ме карат да се запитам колко коли сте имали и колко объркана преценка имате за автомобилите! "....когато пътувам на далече и ми трябва сигурна кола се мятам на фиестата", не знам каква 211 имате, но явно е ебати коша, с извинение, ако колата е била поддържана коректно, просто няма как да има сравнение, возил съм се и съм карал 211 и фиести. Сравнението за екстрите и по-старите Мерцедеси.....само за пример, то примера ми е малко стар, но както и да е, значи 2002 г. имах Ауди А3 на две години, по ред причини ме разочарова и го смених с МБ 124ка, купе, '95 г., разликата между "дъртия " Мерцедес и по-новото Ауди беше от небето до земята, във всяко едно отношение, но в крайна сметка всеки си има право на мнение, но заключения от типа на, "Ако искаш сигурно и комфортно пътуване, остави Мерцедеса, вземи Фиестата" е смехотворно ;)
  • 7
ex C124 220 '94
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
Публикувано изображение

#26 cfenn

cfenn

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 68 Posts:

Posted 03 April 2016 - 19:35

Ще огледам пазара на w212. Ако намеря нещо свястно до 18000 евро може и на такава да скоча но определено ми е необходим голям автомобил...


  • 0

#27 Marukian

Marukian

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 609 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W126 - 260SE 1989
    S210 - E320T 4MATIC 2001

User's Awards

4
2
3
2
Garage View Garage

Posted 03 April 2016 - 20:41

Cfenn, успех в търсенето!

Относно спора, не мисля че този форум е мястото някой да ни обяснява предимствата на нова фиеста пред стар мерцедес. Може би има форум на форд, където Тошко ще получи аплодисменти за мнението си. Очевидно тук няма да намери единомислие и смятам дискусията за изчерпана и безпредметна, за мен. Както един мъдър човек е казал, мнението е като задника, всеки го има. Точно затова има плурализъм и всеки прави избора си (без да се налага) сам, според джоба, предпочитанията, функция, ефективност и емоция. Аз мисля, че в този форум и клуб сме събрани заради емоцията, която марката мерцедес ни носи. Това не се среща много често при автомобилните марки. Разгледайте малко снимки, от музея на мерцедес или Mercedes-Benz Classic centre USA, повечето ме разбират какво имам предвид. Както писах вече, успех на колегата Cfenn в търсенето, тук може да му се помогне със съвети и информация относно Мерцедес.


  • 1

#28 Тошко

Тошко

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 22 Posts:

Posted 04 April 2016 - 10:33

Както казах - просто исках да изкажа мнение. Няма повече да хваля фиестата си или която и да е друга нова кола.

 

Само ще кажа, че мнението го изказвам на базата на опита, който имам, а той е, че Мерцедесът който купих е 14-тият личен автомобил, който притежавам от както съм шофьор и противно на мнението на колегата от по-горе не е "ебати коша", но след като вече знам как може да се движи и усеща една кола няма как да кажа на черното бяло. Просто от всичките 14 коли които съм имал само фиестата ми е толкова нова и чак с нея разбрах каква е разликата между почти нова кола и 10-15 годишна амортизирана.

 

Щом колегата Cfenn е решил, че иска стар мерцедес ще му пожелая успех с покупката и дано намери нещо, което да го радва и да не му отваря ядове.

 

А на всички други, които не вярват на думи ми съм готов да им демонстрирам на живо разликата във возията на ново и старо.


  • 0

#29 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,547 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Posted 04 April 2016 - 15:13

Никой не ти е виновен че си си избирал и купувал най разплетените 

кошници за възможно най малко пари а и под тях и после ... ,

олеле, Мерцедеса не е това което беше. 

 

Само малко off.

 

И аз имам чисто нова фиеста, ама чисто нова от магазина. На две седмици.

5 години, 150 000 км гаранция на всички части и детайли, 3 години смяна на масла и филтри.

4000 лв в брои, 5 години по 145 лв на месец, 3050 лв накрая остатъчна стойност. Горе - долу.

 

Ми няма нищо общо, ама нищо общо със 17 годишният ми Мерцедес W220. 

Дори не ми се качва в калинката. Жал ми е за мен си.


Edited by vencislav, 04 April 2016 - 15:25 .

  • 5

#30 Тошко

Тошко

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 22 Posts:

Posted 04 April 2016 - 17:52

Никой не ти е виновен че си си избирал и купувал най разплетените 

кошници за възможно най малко пари а и под тях и после ... ,

олеле, Мерцедеса не е това което беше. 

 

Да...повечето хора са като теб. При мен ги има такива няколко колеги. Колите им хлопат, тропат, половината неща не им работят, но приказват колко са им хубави колите и как нямали ядове. Повечето от колите, които съм имал през годините са били в много добро състояние за годините си и аз докато ги карах си мислех, че са много здрави, че всички звуци, които издават са нормални, но когато взех фиестата разбрах в каква заблуда съм живял.

 

Е аз съм взискателен човек и ако нещо по колата ми не е на ред ми прави впечатление и ме дразни. Мога да те уверя, че повечето ми коли са били много над средното ниво и тези разплетени кошници, за които говориш съм ги виждал само при другите хора. Аз никога не съм имал подобна кола. Но за сметка на това съм има колега с дърт мерцедес (C-класа от 1995 година), който я хвалеше всеки ден, а веднъж като ме повози видях, че това е най-амортизираната кола, на която някога съм се качвал и такава аз никога не бях имал. Дори трабантът който имах като първа кола беше по-стегнат от въпросната C-ка.

 

От опит знам, че човек никога не може да бъде убеден в противното на това, в което вярва. Дано един ден имате шанса да покарате хубава нова кола и сами се убедите в ползите.


  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users