Сравнението на Е-класа с фиеста ме изумява. Явно сме сме се возили в различни коли. Скоро се возих в една 210-ка отзад (там рядко се намирам) и този комфорт е съпоставим с пластмасов кош като фиеста, макар и чисто нова.
До преди да си купя фиестата моето мнение за колите се припокриваше на 100% с твоето. До преди това винаги съм купувал 2-ра ръка коли на около 10 години, а понякога и на повече. Винаги си мислех като вас - по-добре старо и хубаво, отколкото ново, но смотано.
Когато купих фиестата очаквания ми бяха, че това е кола за града и извън града ще е мъка да се пътува с нея. Най-малкото гуметата и с размер 175/65/14 не ми вдъхваха никакво доверия, че това мъниче можа да вози хубаво. Когато купих фиестата карах БМВ Е39 фейслифт от 2002 година в доста добро състояние. Като се качих на фиестата не усетих почти никаква разлика в комфорта на возията - колата не друсаше като каруца (незнайно защо - повечето нови коли друсат много), а когато започнах да преминава през лежащи полицаи чувството нищо да не изхлопа или изтропа беше уникално. На извънградско - колата наистина е доста шумна след 100 - 110 км/ч, но за сметка на това ги няма типичните вибрации, стържене или клатещият се волан, които до сега съм има във всяка по-стара кола. След като покарах няколко седмици фиестата се качих отново на БМВ-то и чувството беше умопомрачаващо - воланът тежък, спирачката тежка, като мина през лежащ полицай колата, която мислех, че е стегната от всякъде хлопаше и тропаше много отчетливо.
Вярно фиестата е маломощна (82 к.с.) и с нея не може да се пътува много бързо, но ако човек не е състезател може да държи доста добро темпо.
Продължавам нататък - от както взех фиестата разбрах какво е това само да караш и да знаеш винаги, че всичко работи. Понеже както споменах фиестата е доста приятна за шофиране започнах да карам основно нея като обикалях къде ли не включително и няколко пъти до Гърция. Въртех по 2000 - 3000 км на месец, а на колата нищо и нямаше и винаги беше готова да ме закара където поискам. Ще споделя още нещо - във волана на фиестата имам едно леко пукане, закарах колата в Мото пфое, прегледаха я и казаха - докарай колата ще сменим (тук не разбрах какво - някакъв прът или нещо такова) безплатно - колата е в гаранция. В този момент за първи път в живота се почувствах като бял човек при проблем с колата.
В директно сравнение между W211 и фиестата мога да споделя - когато Мерцедеса минава през леки неравности по асфалта шумовете са много по-отчетливи, докато при фиестата някак си са много по притъпени и се усеща една стегнатост. Отделно всеки път когато слезна от Мерцедеса и се кача на фиестата трябва да свиквам с лекия педал за спирачките, който незнайно защо е толкова стегнат при мерцедеса когато даже не натиска помпата, а само някаква пружина.
Не знам вие какви нови коли сте карали и как може да не се останали доволни. Друга почти нова кола, която карах беше един Сеат Леон 1.2 TSI 7DSG от 2013 година. Ами колата беше почти перфектна - вярно возеше малко по-твърдо от фиестата, но отново се усещаше като типично нова кола - без хлопане, тропане, вибрации, тежки волан, спирачки и т.н.
Знам, че се отклоних доста от темата, също така знам, че сигурно ще ме изядете с парцалите за нещата, които написах, но реших да споделя мнението си от моята гледна точка, като не искам да го натрапвам на никого. Просто се опитвам да накарам хората, на които им предстои покупка на автомобил да преосмислят още веднъж нещата. Най-малкото всеки може за едни 100 лева да вземе нова кола под наем за един ден, да покара и след това да сравни каква е разликата със старата "премиум" кола, която кара.
Още веднъж се извинявам за романа, който изписах и отклонението от темата, но от вътре ми дойда да опиша всичко