Рестартиране на автоматична скоростна кутия722.6
Started by Plamen, 28 Feb 2016 - 19:07:25
Автоматична скоростна кутия Рестартиране
18 replies to this topic
#1
Posted 28 February 2016 - 19:07
Колеги,
Все по често чета по МБ форумите препоръки автоматичните скоростни кутии да се рестартират периодично. Става въпрос за 722.6 и следващи версии. Дори на едно място препоръчваха това да се прави всеки месец. Идеята е, че след рестартирането кутията се адаптира към към стила на каране на шофьора и ако след рестарта при първите 40 превключвания умишлено се кара така, че скоростите да са дълги (спортно каране) или да превключва на по-ниски обороти (по-плавно каране), кутията ще се държи така занапред. На други места пък прочетох, че кутията перманентно се адаптира спрямо последните 40 превключвания. Не знам къде е истината и има ли смисъл от подобно рестартиране. Ако кутията прави проблеми и превключва нетипично, ОК, но при нормална работа има ли смисъл? Въпросът ми е правите ли нещо подобно и имате ли някакви наблюдения за по-добра работа или по-икономична кола след рестарт на кутията?
Все по често чета по МБ форумите препоръки автоматичните скоростни кутии да се рестартират периодично. Става въпрос за 722.6 и следващи версии. Дори на едно място препоръчваха това да се прави всеки месец. Идеята е, че след рестартирането кутията се адаптира към към стила на каране на шофьора и ако след рестарта при първите 40 превключвания умишлено се кара така, че скоростите да са дълги (спортно каране) или да превключва на по-ниски обороти (по-плавно каране), кутията ще се държи така занапред. На други места пък прочетох, че кутията перманентно се адаптира спрямо последните 40 превключвания. Не знам къде е истината и има ли смисъл от подобно рестартиране. Ако кутията прави проблеми и превключва нетипично, ОК, но при нормална работа има ли смисъл? Въпросът ми е правите ли нещо подобно и имате ли някакви наблюдения за по-добра работа или по-икономична кола след рестарт на кутията?
#2
Posted 28 February 2016 - 20:28
Мисля че е самоадаптивна без да съм чел каквото и да е и да съм специалист.
#3
Posted 29 February 2016 - 13:38
а как става рестартирането?
#4
Posted 29 February 2016 - 13:52
Под рестартиране да нямаш предвид изтриване на натрупаните адаптации на кутията до момента? Ако да, то определено първите карания няма да си познаеш колата. Но мисля, че след това тя вече сама си трупа адаптациите и ги променя в зависимост от първите натискания на газ педала след запалване. Но според мен няма смисъл от такива гимнастики, защото аз моят джип го карам ежедневно и зависи дали ми е кеф го мачкам или го карам с 40, като това може да се промени на секундата, ако се появи някой натегач с малка кола или реша да пробвам колко най-нисък разход мога да изкарам в града. Тоест понякога дори не достигам този лимит от 40 натискания за който говориш.
#5
Posted 29 February 2016 - 14:25
Ресетването на кутията е лесно и дава осезаем резултат.
Става по следния начин:
- ключът на контакт (позиция 2)
- натискане на педала на газта до долу и задържане 2 минути (накъде съм го виждал 30 секунди)
- завъртане на ключа в нулева позиция и вадене
- отпускане на педала на газта и изчакване на още 2 минути преди да запалим колата.
Моята 722.6-кутия започва да превключва на по-високи обороти и колата се усеща по-пъргава. След 100ина километра градско пак си се успива
Edited by Praetorian, 29 February 2016 - 14:26 .
#6
Posted 29 February 2016 - 15:40
много благодаря. Ще пробвам и после ще споделя резултата
#7
Posted 29 February 2016 - 15:53
Това рестартиране важи само за 722.6 или и за 7G-tronic-а първо поколение (722.9)? Че ми е интересно и бих го пробвал и при мен.
#8
Posted 29 February 2016 - 19:50
Дават следната схема на рестартиране:
1. Ключът в положение 2 (без запалване). Изчаква се всички възможни лампи по таблото да светнат. По принцип фарове, климатици, команд и т. н. трябва да са изключени преди да започнете процедурата.
2. Натиска се педала на газта до крайно положение (да щракне ключето на кикдауна) и се задържа така 10 секунди. За по-сигурно се препоръчва 30 секунди.
3. Ключът се връща в положение 0, без да се вади!
4. Полека се отпуска педала на газта.
5. В това положение се изчаква 2 минути, без да се пипа нищо. Ключът не се вади, вратите не се отварят. Обикновено се усеща след двете минути когато компютърът изключва и колата съвсем утихва.
6. Вадиш ключа, изчакваш 30 секунди и след това можеш да запалиш и да караш нормално
При мен рестартирането определено дава отражение и след това кутията държи дърги скорости и превключва на по-високи обороти (но тя колата по принцип си е тежичка). В един момент, особено след спокойно извънградско каране, започва да превключва по-пъргаво.
Но не мога да кажа със сигурност дали се адаптира към карането ми саво първите 40 превключвания след рестартирането или постоянно се адаптира (т. е. следи последните 40 превключвания във всеки един момент). А и във форумите мненията са различни. Затова търся и вашите наблюдения. Защото ако се адаптира постоянно, не виждам особен смисъл от рестартиране, освен ако не се държи странно.
По принцип дават този рестарт за 722.6 и следващи (722.9).
1. Ключът в положение 2 (без запалване). Изчаква се всички възможни лампи по таблото да светнат. По принцип фарове, климатици, команд и т. н. трябва да са изключени преди да започнете процедурата.
2. Натиска се педала на газта до крайно положение (да щракне ключето на кикдауна) и се задържа така 10 секунди. За по-сигурно се препоръчва 30 секунди.
3. Ключът се връща в положение 0, без да се вади!
4. Полека се отпуска педала на газта.
5. В това положение се изчаква 2 минути, без да се пипа нищо. Ключът не се вади, вратите не се отварят. Обикновено се усеща след двете минути когато компютърът изключва и колата съвсем утихва.
6. Вадиш ключа, изчакваш 30 секунди и след това можеш да запалиш и да караш нормално
При мен рестартирането определено дава отражение и след това кутията държи дърги скорости и превключва на по-високи обороти (но тя колата по принцип си е тежичка). В един момент, особено след спокойно извънградско каране, започва да превключва по-пъргаво.
Но не мога да кажа със сигурност дали се адаптира към карането ми саво първите 40 превключвания след рестартирането или постоянно се адаптира (т. е. следи последните 40 превключвания във всеки един момент). А и във форумите мненията са различни. Затова търся и вашите наблюдения. Защото ако се адаптира постоянно, не виждам особен смисъл от рестартиране, освен ако не се държи странно.
По принцип дават този рестарт за 722.6 и следващи (722.9).
#9
Posted 01 March 2016 - 10:33
А винаги ли след рестарт смяната е по-дълга? Тоест това води до по-високо ускорение и скорост, следователно по-висок разход. Аз зачетох сутринта някъде, че за 722.6 ( и май за 722.9), че след такъв рестарт можеш да си я нагласиш и сам като просто на доста прав участък от спряло положение потегляш и в зависимост от желанието ти дали да са по-дълги или по-къси просто при достигане на желаните обороти махаш тотално крака от педала на газта и като превключи на следващата скорост пак така. Тоест, ако правилно съм разбрал ти така можеш да си я настроиш да сменя на 2000 оборота или на 3500-4000. В зависимост от режима на каране. До преди тази тема знаех единствено за изтриване на адаптациите от TCU-то през СТАР, но сега ще опитам почивните дни да тествам и този начин.
#10
Posted 01 March 2016 - 11:12
Да. И аз четох, че след рестарт можеш да я обучиш на прав участък да сменя бързо предавките, за да дава по-малък разход. Дори при мен мога да превключвам скоростите и ръчно, така че не е необходимо да отпускам педала на газта. Но ако кутията е постоянно самоадаптивна (във всеки един момент следи последните 40 превключвания) няма смисъл от тези упражнения. Тя така или иначе ще се "разучи" да е икономична, ако напоследък си карал по-спортно. Това се опитвам да разбера, но във форумите има и двете мнения - че се обучава само веднъж, след рестарт, и че се обучава постоянно.
#11
Posted 17 July 2016 - 09:49
Здравейте колеги, темата е доста интересна и аз доста се чудих от началото когато си купих МЛ каква е тази адаптивна скоростна кутия. Карам МЛ 430 W 163 от година е половина и по мой наблюдения кутията (не знам кода и) действително е адаптивна спрямо карането. През седмицата колата я кара жената(градско с малко дете) бавно и спокойно(поне така казва) през почивните дни съм аз (в повечето случай цедене нали не мога да и се нарадвам-особено като карам цяла седмица служебна 1.5). Първоначално като седна да карам колата набира бавно сякаш са и махнали 100 к.с. но постепенно започва да се събужда и след около 100-150 км. колата вече реагира доста по-добре - по-добро ускорение и по-бърза смяна на скоростите. Като цяло разликата в поведението на МЛ при двата стила на каране е огромна, така че кутията се АДАПТИРА сама-потвърждавам, това с 40 те пъти може и така да е съобразно километрите(100-150) за които споменах. Има един недостатък поне за мен при този принцип на работа на кутията че когато ми се изрепчи някой голфаджия с тунинг от моргата(и ако е карала последно жената) МЛ не дава най-доброто от себе си, но пък звука от 8 ка обикновено отказва повечето
#12
Posted 17 July 2016 - 10:41
Адаптирането не е нужно да се случва всеки месец или периодично ,то се прави с други цели . Когато колата е била в авариен режим или е разкачана буксата на управляващия блок . Кутията сама по себе си се адаптира според карането не шофьора . За пълна и точна адаптация , аз ги адаптирам със диагностиката и това се фиксира в контролния блок . Адаптацията е вид връщане на скоростната кутия към фабрични настройки и се прави , и при превключване от по - малка към по - голяма скорост ,така и обратното . Защото когато (давам пример) 7g-tronic първо поколение се преадаптира към каране започва да сваля доста твърдо първите две скорости от 3-та на 2-ра и от 2-ра на 1-ва . И с две думи ,ако колата върви нормално превключва плавно и нямате други оплаквания не я ровете без причина .
#13
Posted 19 July 2016 - 19:31
Вероятно wertion говори за рестартирането, а не за адаптирането. Адаптирането е постоянен процес, който кутията си прави без намесата на шофьора (поне при мен е така). Рестартирането вече е нещо друго и то връща фабричните настройки.
#14
Posted 19 July 2016 - 22:29
Вероятно wertion говори за рестартирането, а не за адаптирането. Адаптирането е постоянен процес, който кутията си прави без намесата на шофьора (поне при мен е така). Рестартирането вече е нещо друго и то връща фабричните настройки.
Да да объркал съм термина , за рестартиране говоря . Благодаря за поправката .
#15
Posted 01 November 2019 - 09:46
Въпрос към теб колега, имам w211 е320cdi v6 7g tronic и преди 500 км смених маслото на кутията с промивка с оригинално 236.14 и машина след което се ресет на кутията, но майстора имаше само Lunch диагностика.Защото когато (давам пример) 7g-tronic първо поколение се преадаптира към каране започва да сваля доста твърдо първите две скорости от 3-та на 2-ра и от 2-ра на 1-ва .
Преди смяната почна да сменя първите 3 предавки по грубо нагоре и надолу като в режим C мисля че първата смяна се чуди, все едно леко приплъзва и след това сменя, а другите ги сменя добре.
След смяната в началото сменяш по грубо, след известно време почна точно преди да спре колата има едно като освобождаване или все едно натискаш рязко спирачката(а аз не съм,защото спирам плавно) това продължи да го прави като сега е по леко сецването, даже днес пробвах без спирачка до пълен покой пак се сецва, все едно натискам съединителя, а преди смяната го нямаше, остана и лошата смяна режим С (предполагам 2>3) и в Режим S 1>2 сменя добре, обаче 2>3 има зачудване, нагоре всичко сменя добре. Понякога в студено сменя без проблеми, понякога с чуди, и на загряло пак така прави.
Как да постъпя, и какво мислиш че е редно да се направи за да се отстрани тези проблеми.
Edited by daniyan, 01 November 2019 - 09:47 .
Also tagged with one or more of these keywords: Автоматична скоростна кутия, Рестартиране
Модели →
C-класа →
Проблеми и ремонти →
W203 →
дължина на щеката за маслото автоматична скоростна кутияколко мм трябва да е дължина на щеката за маслото автоматична скоростна кутия Started by da_hustla, 14 Sep 2020 автоматична скоростна кутия and 2 more... |
|
|||
Модели →
C-класа →
Проблеми и ремонти →
W203 →
Обслужване на автом. ск. кутияОбщи данни за обслужване на автом. ск. кутия при w203 - дизел Started by Mitakat, 04 Mar 2019 обслужване, автомат and 3 more... |
|
|||
Модели →
C-класа →
Проблеми и ремонти →
W203 →
автомат, по голям наклон тръгва назадавтоматична скоростна кутия Started by dimitrovivdi , 06 Jun 2016 w203, автоматична скоростна кутия |
|
|
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users