Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Неработещо табло/уреди на Е200 W211Не светва километраж, часовник, дисплей, оборотомер и т.н.


  • Please log in to reply
31 мнения по тази тема

#1 entrix

entrix

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    Mercedes E200 W211 2003

Публикувано 15 януари 2016 - 19:41

Здравейте,

 

искам да попитам за проблем с таблото на Мерцедес Е200 2003 г.  Централното табло въобще не светва, сякаш не получава захранване. Колата пали, като работят фарове, мигачи, климатик, радио и т.н. с изключение на таблото, което е изцяло "мъртво". Този проблем се появи след като колата започна да се кара по-малко от преди. Колата сигнализира няколко пъти за проблем с батерията (червена грешка на дисплея), но обикновенно при потегляне тази грешка изчезваше.

Намерих информация, че грешката може да е заради ниско напрежение на малкия акумулатор. Говорим за червената грешка, която видях да се поправя, чрез замяна на малкия акумулатор. Отворих за да измеря напрежението и установих, че наистина малкия акумулатор държи само 10,5V. Доколкото знам за оловните акумулатори напрежение под 10,8V означава практически празна батерия. Тъй като е ниско, пробвах да запаля, за да видя дали тази батерия се зарежда ... и да ... зарежда се с ~ 13,5V което мисля е нормално.

 

Въпроса сега е, дали лошото състояние на малката батерия е причината таблото да не свети или проблема с таблото е отделен проблем сам по себе си?!

 

Относно бушоните, намерих листовка с описание на бушоните в кутията с бушони, която е между вратата и предната конзола. Там не пише да има бушон свързан с таблото, а и проверих всички бушони които са в тази страничната кутия и те са здрави. Утре смятам да махна малката батерия и да я заредя, за да видя дали въобще иска да поема заряд или има окъсена клетка.

 

Ще се радвам да чуя вашите предложения и съвети. :)


  • 0

#2 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 16 януари 2016 - 08:59

Смени си малкия акумулатор. Много важен елемент е в електроинсталацията на автомобила.

Със смяната ще се оправи всичко само и няма да има нужда да правиш нищо допълнително.

Когато този акумулатор не е зареден или вече си е изпял песничката колата сама изключва консуматори.

Все пак тя достатъчно те е предупреждавала, а ти не си ѝ обръщал никакво внимание.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#3 radulan

radulan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 74 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с. Левуново
  • Автомобил:
    ЗАЗ ТАВРИЯ МеМЗ-245
    M72 с кош 750cm3 боксер
    Москвич 408 1360 с долни скорости

Публикувано 17 януари 2016 - 17:58

Това не е вярно!

Малката батерия е за спирачките. Няма връзка с неработещо табло.


  • 0

#4 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 януари 2016 - 21:57

Вярно е, че е за спирачките. Но също така е вярно и това, което казва тренера.
Представи си вариант, в който малкият акумулатор умре. Значи ли това, че оставаш без спирачки?
Системите са вързани паралелно и ако има проблем с тока се изключват помощните маловажни функции независимо с кой от двата акумулатора имаш проблем.
  • 0

#5 entrix

entrix

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    Mercedes E200 W211 2003

Публикувано 18 януари 2016 - 00:36

Батерията я свалих. Волтажа е около 10,4 и си остана такъв, дори след като стоя около час на зарядното. Явно има 1 клетка която е окъсена и просто не се зарежда. Поръчах нова батерия пък да видим.

 

Аз също гледах, че малката батерия е резервно захранване за спирачния блок. Очевидно 2-те батерии не са директно в паралел, защото малката дава 10,4V, което няма да е така ако има директен паралел. Може би имат диоди или нещо от сорта. Както и да е. По мое мнение също е странно това решение, таблото да се захранва от тази малка батерия и да спира, при положение, че голямата работи както трябва. Що за логика да изключиш таблото като консуматор, а да оставиш климатика и радиото. Единствената логика която виждам е това, че на таблото има часовник, който се явява постоянен консуматор. В тоя ред на мисли, ако колата застои, то ще падне малката батерия, но основната ще може да запали и подкара колата, както си трябва.

 

Като монтирам новата, ще пиша какво е положението. Благодаря на отзовалите се до момента! :)


  • 0

#6 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 18 януари 2016 - 15:01

Няма опция да ти изключи комби инструмента, замисли се....

... имаш проблеми в самото табло, вероятно в следствие намеса на автоджамбази, преди да вземеш колата.

Не е първото умряло табло което съм виждал от тяхна намеса.

Малкия акумулатор ти е за SBC модула, ако ти е за смяна, повярвай ми ще пишеш друга тема във форума, същото е ако не зарежда или основния е заминал.

Като начало Стар диагноза е моя съвет.


  • 0

logo-600-1002.png


#7 entrix

entrix

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    Mercedes E200 W211 2003

Публикувано 18 януари 2016 - 19:52

Така е ... няма много логика, но пък като се ремонтира електроника, то винаги се почва от захранването. Няма ли ги нужните волтажи и амперажи, то е ясно, че електрониката няма как да работи. Акумулатора ще дойде в сряда и тогава ще мога да кажа, свети ли таблото или не.

 

Относно SBC модула, той вече дефектира и е сменен. Голямата батерия също е сменена сравнително скоро.


  • 0

#8 radulan

radulan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 74 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с. Левуново
  • Автомобил:
    ЗАЗ ТАВРИЯ МеМЗ-245
    M72 с кош 750cm3 боксер
    Москвич 408 1360 с долни скорости

Публикувано 18 януари 2016 - 23:00

тренер, мренер...никакви консуматури не изключва поради проблем в малката батерия...

Трябва ти някои които поне малко има хал-хабер от системата.


  • 0

#9 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 19 януари 2016 - 12:14

тренер, мренер...никакви консуматури не изключва поради проблем в малката батерия...

Трябва ти някои които поне малко има хал-хабер от системата.

Беше ти казано когато не познаваш хората да не пишеш.

Явно не познаваш и колите. Ти очевадно  си от тях - тези, които хал хабер си нямат от автомобили. Вземи и виж дали изобщо имаш смислен пост във форума. Такъв просто няма, а си позволяваш да обиждаш и наричаш с разни епитети хора, които си нямаш на идея с какво се занимават. Имаш 11 мнения, в които не казваш абсолютно нищо. Вместо да пишеш, вземи и прочети някоя книга.

Когато съм написал нещо, то е проверено.

Тук не е място за си разтягаш простотиите, а да се помага на хората. Намери си мястото, където ще те търпят, но не е тук и това ти го гарантирам.

Аз хал-хабер си имам от системите не само на Мерцедес, а и на много други машини и който ме познава много добре го знае. Не си ти човека, който да ми дава оценка.

Вземи си попълни и профила, че май както се вижда ходиш пеша, а не с кола.

Поздрави!


Този пост е редактиран от sv_trener: 19 януари 2016 - 12:17

  • 2

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#10 radulan

radulan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 74 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с. Левуново
  • Автомобил:
    ЗАЗ ТАВРИЯ МеМЗ-245
    M72 с кош 750cm3 боксер
    Москвич 408 1360 с долни скорости

Публикувано 19 януари 2016 - 15:46

Тренер - когато малката батерия е зле, НЕ ИЗКЛЮЧВА консуматори.

Когато колегата смени малката батерия и таблото не светне, ще си хвърлиш ли дипломата в казана?


  • 0

#11 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 19 януари 2016 - 17:51

Тренер - когато малката батерия е зле, НЕ ИЗКЛЮЧВА консуматори.

 

За това си прав, така е.


  • 0

logo-600-1002.png


#12 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 19 януари 2016 - 18:33

Тренер - когато малката батерия е зле, НЕ ИЗКЛЮЧВА консуматори.

Когато колегата смени малката батерия и таблото не светне, ще си хвърлиш ли дипломата в казана?

Не!

За не светването на таблото може да има и други причини, но изправността на малката батерия е много важна.

При тези коли нещата, особено в електро отношение са толкова навързани и сложни, че няма на къде.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#13 radulan

radulan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 74 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с. Левуново
  • Автомобил:
    ЗАЗ ТАВРИЯ МеМЗ-245
    M72 с кош 750cm3 боксер
    Москвич 408 1360 с долни скорости

Публикувано 19 януари 2016 - 19:47

Смени си малкия акумулатор. Много важен елемент е в електроинсталацията на автомобила.

Със смяната ще се оправи всичко само и няма да има нужда да правиш нищо допълнително.

 

Много бързо взехме да бием отбой!

Доста на къде има да стават сложни - W211 е доста елементарна, за съвременните разбирания.

 

Има едно реле което разделя малката от голямата батерия, то се затваря при определени условия, за да се зареди малката батерия. Ако ти е интересно ще ти обясня.

Малката батерия е авариина за SBC-то. Когато се скапе светва индикация на таблото.

 

Изключване на консуматори става поетапно, при определени напрежения - гасят се подгреви разни и комфортни функции.

 

В друга тема беше писал за W211, че е най добре да се зарежда батерията директно на клемите. Това не е вярно, зашото има едно блокче на минуса на батерията и най-добре тока да мине през блокчето. Има разбира се и други причини. От доста време е противопоказно да се зарежда на батерията директно, на по новите модели енергиен мениджмънт, изгорели блокове, записани грешки - не подвеждай хората!

 

Не е срамно да не знаеш!

 

По темата - купуваш едно табло от моргата и си ти.

Разбира се първо му провери захранването и комуникациите.

 


Този пост е редактиран от radulan: 19 януари 2016 - 19:50

  • 0

#14 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 19 януари 2016 - 20:17

Много бързо взехме да бием отбой!

Доста на къде има да стават сложни - W211 е доста елементарна, за съвременните разбирания.

 

Има едно реле което разделя малката от голямата батерия, то се затваря при определени условия, за да се зареди малката батерия. Ако ти е интересно ще ти обясня.

Малката батерия е авариина за SBC-то. Когато се скапе светва индикация на таблото.

 

Изключване на консуматори става поетапно, при определени напрежения - гасят се подгреви разни и комфортни функции.

 

В друга тема беше писал за W211, че е най добре да се зарежда батерията директно на клемите. Това не е вярно, зашото има едно блокче на минуса на батерията и най-добре тока да мине през блокчето. Има разбира се и други причини. От доста време е противопоказно да се зарежда на батерията директно, на по новите модели енергиен мениджмънт, изгорели блокове, записани грешки - не подвеждай хората!

 

Не е срамно да не знаеш!

 

По темата - купуваш едно табло от моргата и си ти.

Разбира се първо му провери захранването и комуникациите.

 

Браво.

Много точно, ясно и вярно обяснено.


  • 0

logo-600-1002.png


#15 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 януари 2016 - 21:14



Има едно реле което разделя малката от голямата батерия, то се затваря при определени условия, за да се зареди малката батерия.


Изяснете ми нещо. Когато това реле е затворено, за да се зареди малката батерия през това време голямата зарежда ли се?
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни