Относно използването на 2Т масло има и негативни мнения,така че всеки сам си преценява.
На лики моли има качествени добавки.
Пример:
1. Дизеловия ДВГ е проектиран за дизел - т.е. строго определен вискозитет и то отговарящ само на вискозитета на дизела !
2. Разпръсквачите ( Atomizers ) на дюзите ( FOIV - Fuel Oil Injection Valves ) са супла на Alpha-Laval с до-звукова и свръхзвукова зона
3. При работа на ДВГ , в случая се фокусира вниманието на дюзите - се получава ерозийно износване на разпръсквачите ( влошаване на разпръскването )
и износване на иглата и седлото на дюзата ( последващо подвпръскване , пикаене на дюзата) - ОСНОВНАТА ПРИЧИНА ЗА ТОВА Е ЦИГАНИЙКАТА НА СОБСТВЕНИЦИТЕ ДА ЗАРЕЖДАТ КАЧЕСТВЕНА НАФТА !!!
4. Не бъркайте неколкократното впръскване и последващо подвпръскване !
5. Добавянето на масло - повишава вискозитета и намалява хидравличните протечки , но влошава и картината на смесо-образуването , т.е. големината на капките се увеличава , което пък от своя страна води до увеличаване времето необходимо за изгаряне на горивото.
6. Да не забравяме ,че при Дизеловия ДВГ горивото се само-запалва поради повишаването на вътрешната енергия – вследствие на компресирането
7. Съгласно теоретичната постановка - Цялото Количество Гориво се Подава и Изгаря моментално - в TDC ( Top Dead Center ) - ГМТ Горна Мъртва Точка , но реално това не може да се осъществи , затова и имаме предварение на гориво-подаването и пак загубите с изходящите газове са най-големи.
8. Е и за това се поставя турбото – ТКА Турбо-Компресорен Агрегат ( T/C Turbo/Charger ) , който преобразува топлинната енергия на изходящите газове в механична ( кинетична енергия ) , която през вала ( T/C Rotor ) се предава на Компресора – ( T/C Blower Side ) , които пък обръща механичната енергия в налягане ( потенциална ) P scav Air.
9. Вследствие на влошеното смесо-образуване не се получава пълно горене , а се мести към непълно и дори до димно горене.
10. Частиците на непълното горене се отлагат целия изпускателен тракт - започваме от стеблата на клапаните , изпускателен колектор ( Exh Gas Collector ) , ТКА ( T/C ) - Направляващ Апарат ( Nozzle Ring ) и Турбино Колело - Лопатки ( Turbine ) , EGR , Катализатори , Ауспух
11. Отлагането на продуктите на горенето по - ТКА ( T/C ) - Направляващ Апарат ( Nozzle Ring ) и Турбино Колело - Лопатки ( Turbine ) - намалява проходното сечени на Направляващ Апарат ( Nozzle Ring ) и Турбиното Колело - Лопатки ( Turbine ) - ( те това е т.н. Цапане на Геометрията на Турбото - терминология според познанията :hilezh: ) – което пък :
-I. повишаване на Аеродинамичното Съпротивление през ТКА
-II. намалява преобразуваната енергия на изгорелите газове
-III.влошава работата на ТКА и от там се получава по - ниско налягане на пълнене ( P scav Air ) , по-малко свеж заряд
-IV. след което се влиза в спирала - процеса е цикличен и спираловиден
Или кратко :
Масло добавено към горивото -> влошено разпръскване -> влошено смесо-образуване -> непълно горене -> отлагане по Изпускателния Тракт и ТКА -> влошена работа на ТКА -> намалено пълнене , по-малко свеж заряд О2 -> непълно горене -> отлагане по Изпускателния Тракт и ТКА -> влошена работа на ТКА -> намалено пълнене , по-малко свеж заряд О2 -> непълно горене ........................................ - димно горене !!!
Видове Горене :
- Пълно горене – това за което е проектиран ДВГ - горивото изгаря напълно
CnHn + O2 -> CO2 + H2O + Q ,
Q - отделено количество топлина
- Непълно горене –
CnHn + O2 -> CO2 + CO + H2O + Q ,
- Димно горене – с твърди частици - C - въглерод ( сажди )
CnHn + O2 -> CO2 + CO + C + H2O + Q ,
ДВГ е проектиран да работи в идеалния режим , но при работа на частични режими ( малки натоварвания ) има състояния на непълно горене , а като се износи или форсира зверски влиза и в димно горене.
За да се постигнат всичките Еко-норми се грижат - Катлизаторите , PDF , EGR
За оптимизирането на Работния Процес в ДВГ на частични режими се грижи променливата геометрия на ТКА - Направляващ Апарат.
Та зимата FOT-Fuel Oil Treatment Additive ( добавка-подобрител на горивото ) се добавя към горивото и разкъсва молекулите на дългите полимерни въгле-водороди и възпрепятства образуването на дългите молекули на парафиновите въглеводороди , които при минусови температури буквално желират дизела !!!
Ако Разпръсквачите ( Atomizers ) на дюзите ( FOIV - Fuel Oil Injection Valves ) , иглата и седлото са ерозийно износени - единствения лек е подмяната със заводски възстановени ( Maker Factory Re-cycled ) , те са консуматив !!! Възстановява се само Дюза - Игла/Седло и то само и единствено в заводски условия , като се използват диамантени приспособления ! Разпръсквачите ( Atomizers ) са консуматив !!!
Всичко друго изречено в тази посока е просто загуба на средства , пълнене на гушата на самозванци , пушилки по улиците , болни хора ..............................
Този пост е редактиран от daimler1: 19 декември 2015 - 10:29