Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

С какво гориво карате? Слагате ли добавки?


  • Please log in to reply
26 мнения по тази тема

#16 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4931 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Публикувано 16 декември 2015 - 14:17

Наско, добавката на Бардал вдига всички мизерии и ги праща по системата.

Имал съм доста хора, слагали от тази добавка и после берат страхотни ядове.

Това, че Кастрола не може да се сравнява с Бардал е абсолютно вярно. Който ползва Кастрол няма никакви проблеми.

Предполагам, че темата е за добавки, които може да се ползват целогодишно, а не инцидентно.

Инцидентните добавки са нож с две остриета, а аз лично не вярвам в задгробния живот и не препоръчвам "ремонт" на двигателя с добавки. Това упражнение се прави само от автоджамбазите.

 

Благодаря , не знаех

Иначе целогодишно си ги ползвам , поне аз :)


  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#17 genadi

genadi

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 362 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB, E class, 220 BlueTec, 2016

Публикувано 17 декември 2015 - 11:03

Зареждам на Ромпетрол. Там е единствената нафта със стандарт Euro 5. А добавка слагам само за профилактика по два резервоара годишно. За целта използвам това, което продава и препоръчва официалния дилър на марката. Казва се "DESOLITE" D. Цената е 27 лв. за 100 л. гориво. Впрочем последния път, купих Desolite от дилъра на BMW т.е. и там я предлагат за двигателите им. Продава се и "DESOLITE" B, който е за бензинови двигатели.


  • 0

#18 gangstera833

gangstera833

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 39 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W140 S350
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 декември 2015 - 21:42

Значи и аз слагам на Кастрол ТДА ама само зимата да не замръзва нафтата, значи е хубаво и през цялата година да се слага ли?

Такова двутактово масло откъде да си взема?


  • 0

806677.jpg

W140 THE BEST OR NOTHING


#19 plamen hristov

plamen hristov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Банско
  • Автомобил:
    Mercedes E320CDI 1999 - продаден

    Mercedes E290TD

Публикувано 17 декември 2015 - 22:11

Можеш да си вземеш от магазините за авточасти, сервизите за смяна на масла, а дори и от железариите! Ако искаш 2Т масло за моторни резачки, трябва да идеш в специализираните магазини...като ги питаш , те ще ти дадат каквото трябва! 

 

Мой съвет е да си намериш пластмасово шише с широко гърло....сипваш вътре маслото, добавяш нафта за лев, два да го допълниш и разклашташ шишето за да се смеси маслото и нафтата! Чак тогава слагаш в резервоара и зареждаш до капачката!  :beer


  • 0

#20 gangstera833

gangstera833

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 39 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W140 S350
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 декември 2015 - 12:30

Добре мерси много :) и е добре всеки път като зареждам да слагам от 2Т масло нали на едно зареждане плюс добавката на Кастрол.


  • 0

806677.jpg

W140 THE BEST OR NOTHING


#21 plamen hristov

plamen hristov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Банско
  • Автомобил:
    Mercedes E320CDI 1999 - продаден

    Mercedes E290TD

Публикувано 18 декември 2015 - 23:22

Еми тва е по твоя преценка... аз гледам в 80% от случаите когато зареждам да сипвам 2Т масло! Усещам че на колата и е добре! мърка!

 

Аз лично добавка на Кастрол не слагам, но зимата сипвам или газ за осветление или малко бензинче! Дори и лятото го правя! 


  • 0

#22 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 декември 2015 - 09:17

За дизел Кастрол ТДА.....е много добре.А някой ще ми сподели ли каква добавка да слагам за бензин...смисъл коя е най удачна....винаги зареждам 98 и слагам някаква добавка но всеки път е произволна....


  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#23 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 19 декември 2015 - 10:24

Относно използването на 2Т масло има и негативни мнения,така че всеки сам си преценява.
На лики моли има качествени добавки.

Пример:
1. Дизеловия ДВГ е проектиран за дизел - т.е. строго определен вискозитет и то отговарящ само на вискозитета на дизела !
2. Разпръсквачите ( Atomizers ) на дюзите ( FOIV - Fuel Oil Injection Valves ) са супла на Alpha-Laval с до-звукова и свръхзвукова зона
3. При работа на ДВГ , в случая се фокусира вниманието на дюзите - се получава ерозийно износване на разпръсквачите ( влошаване на разпръскването )
и износване на иглата и седлото на дюзата ( последващо подвпръскване , пикаене на дюзата) - ОСНОВНАТА ПРИЧИНА ЗА ТОВА Е ЦИГАНИЙКАТА НА СОБСТВЕНИЦИТЕ ДА ЗАРЕЖДАТ КАЧЕСТВЕНА НАФТА !!!
4. Не бъркайте неколкократното впръскване и последващо подвпръскване !
5. Добавянето на масло - повишава вискозитета и намалява хидравличните протечки , но влошава и картината на смесо-образуването , т.е. големината на капките се увеличава , което пък от своя страна води до увеличаване времето необходимо за изгаряне на горивото.
6. Да не забравяме ,че при Дизеловия ДВГ горивото се само-запалва поради повишаването на вътрешната енергия – вследствие на компресирането
7. Съгласно теоретичната постановка - Цялото Количество Гориво се Подава и Изгаря моментално - в TDC ( Top Dead Center ) - ГМТ Горна Мъртва Точка , но реално това не може да се осъществи , затова и имаме предварение на гориво-подаването и пак загубите с изходящите газове са най-големи.
8. Е и за това се поставя турбото – ТКА Турбо-Компресорен Агрегат ( T/C Turbo/Charger ) , който преобразува топлинната енергия на изходящите газове в механична ( кинетична енергия ) , която през вала ( T/C Rotor ) се предава на Компресора – ( T/C Blower Side ) , които пък обръща механичната енергия в налягане ( потенциална ) P scav Air.
9. Вследствие на влошеното смесо-образуване не се получава пълно горене , а се мести към непълно и дори до димно горене.
10. Частиците на непълното горене се отлагат целия изпускателен тракт - започваме от стеблата на клапаните , изпускателен колектор ( Exh Gas Collector ) , ТКА ( T/C ) - Направляващ Апарат ( Nozzle Ring ) и Турбино Колело - Лопатки ( Turbine ) , EGR , Катализатори , Ауспух

11. Отлагането на продуктите на горенето по - ТКА ( T/C ) - Направляващ Апарат ( Nozzle Ring ) и Турбино Колело - Лопатки ( Turbine ) - намалява проходното сечени на Направляващ Апарат ( Nozzle Ring ) и Турбиното Колело - Лопатки ( Turbine ) - ( те това е т.н. Цапане на Геометрията на Турбото - терминология според познанията :hilezh: ) – което пък :
-I. повишаване на Аеродинамичното Съпротивление през ТКА
-II. намалява преобразуваната енергия на изгорелите газове
-III.влошава работата на ТКА и от там се получава по - ниско налягане на пълнене ( P scav Air ) , по-малко свеж заряд
-IV. след което се влиза в спирала - процеса е цикличен и спираловиден

Или кратко :
Масло добавено към горивото -> влошено разпръскване -> влошено смесо-образуване -> непълно горене -> отлагане по Изпускателния Тракт и ТКА -> влошена работа на ТКА -> намалено пълнене , по-малко свеж заряд О2 -> непълно горене -> отлагане по Изпускателния Тракт и ТКА -> влошена работа на ТКА -> намалено пълнене , по-малко свеж заряд О2 -> непълно горене ........................................ - димно горене !!!

Видове Горене :

- Пълно горене – това за което е проектиран ДВГ - горивото изгаря напълно
CnHn + O2 -> CO2 + H2O + Q ,
Q - отделено количество топлина

- Непълно горене –
CnHn + O2 -> CO2 + CO + H2O + Q ,

- Димно горене – с твърди частици - C - въглерод ( сажди )
CnHn + O2 -> CO2 + CO + C + H2O + Q ,

ДВГ е проектиран да работи в идеалния режим , но при работа на частични режими ( малки натоварвания ) има състояния на непълно горене , а като се износи или форсира зверски влиза и в димно горене.
За да се постигнат всичките Еко-норми се грижат - Катлизаторите , PDF , EGR
За оптимизирането на Работния Процес в ДВГ на частични режими се грижи променливата геометрия на ТКА - Направляващ Апарат.

Та зимата FOT-Fuel Oil Treatment Additive ( добавка-подобрител на горивото ) се добавя към горивото и разкъсва молекулите на дългите полимерни въгле-водороди и възпрепятства образуването на дългите молекули на парафиновите въглеводороди , които при минусови температури буквално желират дизела !!!

Ако Разпръсквачите ( Atomizers ) на дюзите ( FOIV - Fuel Oil Injection Valves ) , иглата и седлото са ерозийно износени - единствения лек е подмяната със заводски възстановени ( Maker Factory Re-cycled ) , те са консуматив !!! Възстановява се само Дюза - Игла/Седло и то само и единствено в заводски условия , като се използват диамантени приспособления ! Разпръсквачите ( Atomizers ) са консуматив !!!
Всичко друго изречено в тази посока е просто загуба на средства , пълнене на гушата на самозванци , пушилки по улиците , болни хора ..............................

Този пост е редактиран от daimler1: 19 декември 2015 - 10:29

  • 3

#24 krasimo

krasimo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 251 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Bansko
  • Автомобил:
    W211 280 CDI
    W245 200 CDI

Публикувано 19 декември 2015 - 18:05

^ Много добре обяснено
По темата: След като преди няколко зими при трудно стартиране сутрин чух как се мъчеше помпата(ГНП-то), реших да пробвам с добавките. От три години ползвам Кастрол ТДА, а за тази съм взел Бардал БДЦ. Слагам и зиме и лете, като лятото някой път пропускам. Ефекта зимата, е че все едно палиш колата през лятото. Разхода пада с около 0,5 литра и колата се усеща по-пъргава. Оскъпява се литъра с 6-7 стотинки, но на фона че удължаваш живота на скъпи части по горивната система е нищо.

Sent from my GT-P5200 using Tapatalk
  • 0

Оригинални масла и дюзи на Мерцедес http://olx.bg/ads/user/107p/, Диагностика.


#25 plamen hristov

plamen hristov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Банско
  • Автомобил:
    Mercedes E320CDI 1999 - продаден

    Mercedes E290TD

Публикувано 19 декември 2015 - 19:22

Не бих спрял 2Т масло, дори и след поста на колегата Даймлер1!

 

По тази логика ние трябва постоянно да зареждаме нафта в Германия или Австрия! Тук ни наливат уникални блигочи! Моторите ни със сигурност  се питат, какво им причиняваме?

 

ПП Ама тая Кастрол викам да я пробвам тия дни! 


  • 1

#26 gosho777

gosho777

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес Е200 купе, 1995-та год.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 декември 2015 - 16:51

Аз карам на бензин,като до сега ( 7 години от както е в мен) не съм слагал никакви добавки. Разликата между обикновен 95 и по-скъп,да речем 100 е голяма.Предполагам това 100 съответства на едно реално 95,понеже колата върви точно както трябва.


  • 0
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz

#27 matio1

matio1

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:sofia
  • Интереси:Ажтомобили, авиация, техника
  • Автомобил:
    Мерцедес А170 ЦДИ, 128хил. км.99год

Публикувано 28 декември 2015 - 18:31

На А класата 1,7 ЦДИ миналата седмица заредих от скъпата им нафта (нарочно не споменавам марка за да няма реклама)на ОМВ 2,28лв. за литър.Колата ''фръкна'' пали на четвърт, ускорява мощно и с 12 литра минах 226км. 5,4л.на 100км!!!!(мерено е пълно- пълно) градско - София.Карал съм спокойно без големи задръствания.. Гледах я нафтата е безцветна като вода . Решението ми е , че минавам на нея. ДОВОЛЕН СЪМ. Ако има проблеми ще пиша.


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни