Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Подгревните свещи при дизеловите Е-класипринцип на действие

подгревни свещи

  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 robber

robber

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 404 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Златоград
  • Автомобил:
    Mercedes Benz E270 CDI (W211)

Posted 05 December 2015 - 21:41

Здравейте колеги.

 

Имам следния проблем. Преди около една седмица ми светна индикацията на таблото за подгрева след стартиране на двигателя (колата ми е Е 290). Веднага се досетих, че вероятно имам изгоряла свещ. Така й се оказа. Една от свещите беше изгоряла, а една започваше да работи със закъснение. Днес ми смениха всички свещи и индикацията на таблото спря да свети.

 

Оказа се обаче, че има нещо нередно или поне аз и майстора ми си мислим така, и поради това пискам тази тема.

 

Ситуацията е следната. След като подам на контакт, и изчакам релето за подгревните свещи да изключи (цъкне след около 30 сек.) и запаля, свещите не продължават да подгряват, което според майстора ми трябва и да се случва. Това го правихме при температура на въздуха 10 градуса. А меренето го правихме с пробна лампа. При другата ситуация, а именно подавам на контакт и паля двигателя, подгревните свещи продължаваха да работят над минута, като не засякохме колко точно, поради притеснение, че може да повредим нещо.

 

Мисля си, че релето за свещите ми е наред, но не съм сигурен, и затова въпроса ми е: Описаното поведение на подгревните свещи нормално ли е или има някакъв проблем?

 

Правихме и диагностика и излезе грешка p1481, но не мога да кажа дали тя беше в паметта на компа преди да сменя свещите, или я имаше и след смяната им.

 

Свещите, които свалихме от двигателя бяха марка Beru, и поради тази причина сложих отново от същата марка.

 

Моля за мнения и съвети.


  • 0

#2 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 06 December 2015 - 08:22

Може да има изгоряла свещ, не е задължително да е релето.

Edited by mradulov, 06 December 2015 - 08:23 .

  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#3 robber

robber

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 404 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Златоград
  • Автомобил:
    Mercedes Benz E270 CDI (W211)

Posted 06 December 2015 - 08:34

Аз смених всички свещи. Меренето го правихме след това.
  • 0

#4 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Posted 06 December 2015 - 10:10

Абсолютно нормално ти работи колата.

Нищо не пипайте повече.

Допълнителното подгряване се включва чак когато запали колата.

А как точно премерихте, че едната свещ работи със закъснение не ми е много ясно, но това просто няма как да стане.


  • 1

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#5 robber

robber

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 404 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Златоград
  • Автомобил:
    Mercedes Benz E270 CDI (W211)

Posted 06 December 2015 - 13:43

Тази със "закъснението" беше от старите, и я мери майстора с мултицета на съпротивление на тезгяха. Аз не съм на ясно. Това не е било причината да я сменя и нея, а просто си бях взел решение да ги сменя всички заедно.


  • 0

#6 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Posted 06 December 2015 - 14:48

Свещите не се мерят на съпротивление. Това не дава точен резултат. Показва дали свещта дава верига или не. Ами ако е дала на "късо" какво ще премери на съпротивление? Ще му даде работеща свещ, която може да прецака тотално релето.

Мери се тока, който протича през свещта като се подава напрежение директно от акумулатора.

Нормално работеща свещ гълта около 16А ток.

При по-малки стойности свещта вече си е изпяла песничката, въпреки че все още подгрява що годе.

Лично аз при смяна задължително проверявам дори и новите свещи, че много ментета и боклуци съм нацелвал и то все на "реномирани" марки. Най-вече Бош и Беру. Дават ги уж за оригинални, ама...

Напоследък ползвам словенските Искра и нямам никакви проблеми. Дори моята кола вече 3 години карам с такива и няма нито една дефектирала.


  • 2

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#7 radulan

radulan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 74 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:с. Левуново
  • Автомобил:
    ЗАЗ ТАВРИЯ МеМЗ-245
    M72 с кош 750cm3 боксер
    Москвич 408 1360 с долни скорости

Posted 19 January 2016 - 20:54

 Ами ако е дала на "късо" какво ще премери на съпротивление? Ще му даде работеща свещ, която може да прецака тотално релето.

Ще му даде 0,1 ома, и веднага ще разбере, че не наред свеща. Ама за целта трябва да се мери с качествен прибор.

С тези китайските, за 5 лева, дето мериш с тях, вярно няма да стане - с тях най много до 1 ом!

 

А като мериш ток на свещ на късо, най много да си запалиш гаража...


Edited by radulan, 19 January 2016 - 20:56 .

  • 0

#8 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 19 January 2016 - 22:05

@radulan: Не мога да разбера дали се познавате (за да знаеш с какъв уред мери), или е просто заяждане.

Aко е второто, хайде стига толкова. Видно е, че имате познания, което е чудесно и би било още по-добре просто да си помагаме взаимно, както в темата за изгорялото табло, а не да си пишем на ръба на добрия тон.

 

Не ми е известно някой да дели нещо с непознати хора в автомобилен форум... Така че има 2 варианта:

 

1. Добрият тон го възстановявате и продължаваме напред.

2. Добрият тон не се възстановява сам, после се възстановява с помощ :) и... пак продължаваме напред...


  • 3

Audi_A4_avatar.gif


#9 wertion

wertion

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 762 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor 2004 - Sold
    W209 CLK 270 CDI 2005 -Sold
    W163 ML 280 2003 - Sold
    W211 E270 CDI 2004 - Sold
    E320 CDI EVO W211 2009
Garage View Garage

Posted 19 January 2016 - 22:25

Свещите на по - новите коли подгряват и след запалване на автомобила до достигане на 40 градуса на цилиндрите .


  • 0

Auto-logo-New-contur1178.jpg


#10 radulan

radulan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 74 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:с. Левуново
  • Автомобил:
    ЗАЗ ТАВРИЯ МеМЗ-245
    M72 с кош 750cm3 боксер
    Москвич 408 1360 с долни скорости

Posted 19 January 2016 - 23:20

Не, не го познавам човека, нямам нищо против него, не се заяждам.

Просто предположих, че щом не може да измери окъсена свещ, явно инструмента му е калпав - никой не е длъжен да работи с Флуке за 1000лв.

 

За добрия тон - ако съм го обидил с нещо - да извинява, ако съм казал нещо грешно по темата - поправете ме!


  • 0

#11 robber

robber

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 404 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Златоград
  • Автомобил:
    Mercedes Benz E270 CDI (W211)

Posted 22 October 2016 - 16:44

Малко да вдигна темата. То всъщност не знам дали точно тук е проблема но може и да се окаже, че е . Та на въпроса. Преди 2 седмици смених акумулатора, като когато сложих замерих зареждането и дали случайно имам утечка. Оказа се, че утечка нямам, но ми се стори странни поведението на зареждането. Много тегаво достигна  до 12,7 v, като задържа там до изключване на релето за подгревните свещи. Веднага след като то изключи напрежението стигна до 14,04v. Това ми се струва, много странно поведение. Поради тази причина дадох генератора за обслужване. След като му направиха пълна профилактика (ново реле, четки, лагери и ос) го монтирахме на колата но положението беше същото. Тогава майстора ми казва, че съм за нов генератор, и аз паля колата и отивам и купувам генератор, мерим го на стенда и показва 14,4v. Решаваме, че всичко е ОК и го слагаме на колата. Резултата - същия както и с моя генератор 12,7v докато изключи релето на подгревните свещи и след това 14 и нещо v.

 

Въпроса ми е какво да правя от тук нататък. Да се занимавам ли с ремонти (и какви) или това е нормално и да си карам колата.  


  • 0

#12 wertion

wertion

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 762 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor 2004 - Sold
    W209 CLK 270 CDI 2005 -Sold
    W163 ML 280 2003 - Sold
    W211 E270 CDI 2004 - Sold
    E320 CDI EVO W211 2009
Garage View Garage

Posted 22 October 2016 - 16:54

Ако колата пали нормално и след като запали и релето изключи държи 14,4 В не виждам повод за тревожност . 


  • 0

Auto-logo-New-contur1178.jpg


#13 robber

robber

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 404 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Златоград
  • Автомобил:
    Mercedes Benz E270 CDI (W211)

Posted 22 October 2016 - 17:34

Точно така прави, но скоро сложих модул за автоматично включване на светлините и е много дразнещо, че веднага след като запаля колата и тръгна от оборотите на колата фаровете се включват, а когато спра преди да е изключило релето се гасят, и известно време след това когато релето изключи се включват и работят нормално.


  • 0

#14 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Posted 22 October 2016 - 18:37

След стартиране на двигателя, релето за подгревните свещи продължава да пуска още 20-30 секунди ток към тях. При 290ТД са 5 свещи х 15А,..та напълно е нормално това, че веднага след първият старт на двигателя, алтернатора зарежда с 12+V, a след 1 мин. 14+V.
Относно модула за дневни светлини, повечето модули стратират светлините, след достигане на 13,2V от алтернатора. Има и такива, които се настройват да включат след определени секунди, провери си твоят какъв е, едва ли светлините тръгват само от оборотите на двигателя, както си написал.


  • 0

#15 robber

robber

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 404 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Златоград
  • Автомобил:
    Mercedes Benz E270 CDI (W211)

Posted 22 October 2016 - 18:42

Моето тръгва на 13,3v.

Когато колата е в движение оборотите са повече от тези на празен ход и вдига напрежението, но когато спра на кръстовище да изчакам трафика оборотите са ниски и ако не е изключило релето волтажа пада и модула изключва фаровете. Проблема ми е, че нямам реле за проба и май ще купувам за да пробвам, което пък е тъпо, щото купих и генератор и той се оказа за проба.


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: подгревни свещи

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users