
Палене с паднал акумулатор
Започната от Bokouser, 17 окт 2015 - 00:10:41
17 мнения по тази тема
#1
Публикувано 17 октомври 2015 - 00:10
Здравейте,
От една седмица съм в командировка, прибирам се скоро, колата в момента е на служебния паркинг, но не съм съвсем сигурен в акумулатора. Взех колата скоро, акумулаторите са оригинални от 2012г, задния е AGM, но не е зареден напълно.
Въпросът ми е: Ако се наложи, мога ли да взема ток от друга кола или процедурата е друга? Ако мога да взема ток, има ли нещо специфично, нещо за което да внимавам?
И най-важното:
Искам да заредя акумулаторите преди зимата, какъв в реда на разкачване и има ли особеност при зареждането на AGM и после при закачването??
Sent from my iPhone using Tapatalk
От една седмица съм в командировка, прибирам се скоро, колата в момента е на служебния паркинг, но не съм съвсем сигурен в акумулатора. Взех колата скоро, акумулаторите са оригинални от 2012г, задния е AGM, но не е зареден напълно.
Въпросът ми е: Ако се наложи, мога ли да взема ток от друга кола или процедурата е друга? Ако мога да взема ток, има ли нещо специфично, нещо за което да внимавам?
И най-важното:
Искам да заредя акумулаторите преди зимата, какъв в реда на разкачване и има ли особеност при зареждането на AGM и после при закачването??
Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Публикувано 17 октомври 2015 - 08:13
Ток може да ти се даде на определеното за целта място под предния капак, за да заредиш AGM акумулатор ,ти е необходимо зарядно ,което да е създадено за тях , на самото зарядно трябва да е отбелязано ,че е подходящо за AGM ,иначе ако го включиш на обикновенно ,то пак ще го зареди ,но значително ще навреди на самия акумулатор , така че го зареждай само с правилно зарядно устройство.
NO PAIN - NO GAIN!
#3
Публикувано 17 октомври 2015 - 08:54
Можеш да дадеш ток, но съм забелязал едно майсторче, че като даваше ток от моята кола към неговата, която не палеше си закачи неговият минус по корпуса на двигателя, а не го сложи на акумулатора. След време бях давал ток на някой друг и той си сложи минуса на неговият акумулатор. След това цял ден ми даваше грешка за изгоряла крушка при всичко работещо. Та явно това само има значение. Всичко друго е ОК!
#4
Публикувано 17 октомври 2015 - 09:06
Никакво значение няма къде ще е "минуса" закачен.
По принцип се подава стартов ток на клемите на акумулатора.
Грешката за изгоряла крушка няма абсолютно нищо общо с подаването на тока.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#5
Публикувано 18 октомври 2015 - 16:22
Запали без проблем. Значи може би ще отпадне зареждането на акумулаторите.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#6
Публикувано 19 октомври 2015 - 20:39
На батерията се подава на 123-ката.
#7
Публикувано 08 декември 2015 - 09:40
Явно трябва да заредя някой от акумулаторите, а може би и двата. Не я бях палил два дни и днес сутринта ми излезе съобщение, че временно спира някои функции за предпазване на батерията:
image.jpeg 116,58K
14 Брой сваляния
Дали това се отнася за основната батерия или трябва да ги заредя и двете?
Както съм споменал в началото, акумулаторите са AGM, оригинални - MB и са с дата 2012 и за това ми се иска да ги (или го) пробвам със зареждане, а не да ги изхвърлям веднага, но така и не намерих информация как да ги сваля без последствия за колата и как (с какъв ток) да ги заредя.

Дали това се отнася за основната батерия или трябва да ги заредя и двете?
Както съм споменал в началото, акумулаторите са AGM, оригинални - MB и са с дата 2012 и за това ми се иска да ги (или го) пробвам със зареждане, а не да ги изхвърлям веднага, но така и не намерих информация как да ги сваля без последствия за колата и как (с какъв ток) да ги заредя.
#8
Публикувано 08 декември 2015 - 11:24
Не е добре да се оставят системите без напрежение.
Намери един помощен акумулатор и го свържи с кабели към клемите.
Свали основния акумулатор и го зареди, а помощния през това време да поддържа напрежението.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#9
Публикувано 08 декември 2015 - 12:48
Тренерът е напълно прав. Понякога обаче нямаш лукса да ти се въргалят стари, но все още работещи акумулатори наоколо. Аз ги предавам за рециклиране, че ми писна да се спъвам в разни части и карантии.
Алтернативно... си купи един CTEK 5А, като потърсиш из Google, ще видиш къде е най-евтин в БГ. В чужбина са малко по-скъпи и не си струва.
Това нещо е фантастично. Повечето производители го продават като оригинален аксесоар, брандиран под тяхната марка. СТЕК е името на компанията производител и те си го продават също отделно.
... ако имаш гараж с електричество разбира се, където да можеш да я оставиш закачена за 24ч.
#10
Публикувано 08 декември 2015 - 16:55
Имам гараж с електричество, имаш предвид да я закача без да откачам акумулатора?
Приятел ще ми даде зарядно Bosch, с превключвател за AGM акумулатори. Ако имал предвид, че мога с въпросния СТЕК да заредя акумулатора без да го разкачам, то дали е удачно да го заредя така и с въпросния Bocsh?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Приятел ще ми даде зарядно Bosch, с превключвател за AGM акумулатори. Ако имал предвид, че мога с въпросния СТЕК да заредя акумулатора без да го разкачам, то дали е удачно да го заредя така и с въпросния Bocsh?
Sent from my iPhone using Tapatalk
#11
Публикувано 08 декември 2015 - 19:40
Да няма проблем да го заредиш без разкачване.
NO PAIN - NO GAIN!
#12
Публикувано 08 декември 2015 - 22:59
Зареждай смело както си е на мястото.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#13
Публикувано 11 декември 2015 - 22:50
Напрвих си кабели от 4 или 6 мм2 многожилен проводник и оставих колата с помощен акумулатор. Заредих моя акумулатор със зарядно Bosch с функция за зареждане на AGM акумулатори. Интересното е, че индикацията за напълно зареден акумулатор светна на 5-я час, аз все пак го оставих в режим поддържащо зареждане още време. Значи не е бил толкова разреден, но защо тогава ми изкарва въпросният надпис?





Този пост е редактиран от Bokouser: 12 декември 2015 - 00:42
#14
Публикувано 12 декември 2015 - 00:03
Тази кола има ли малък помощен акумулатор? Ако има виж и него.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#15
Публикувано 12 декември 2015 - 00:39
Има, той също е оригинален MB и е AGM, в края на 2012 е по етикет и показа напрежение почти 13V. Мисля, че той е добре.
Да не би пък да е нормално при тези температури и като не е палена 2 дена да спре за една минута convenience функциите, все пак колата си има някаква консумация постоянно, а и в съобщението не присъства: Visit workshop!
Иначе на топло в гараж една седмица престоя и нямаше подобни драми.
Както и да е, така ше бъде, ако много зачести ще купувам нов голям.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Да не би пък да е нормално при тези температури и като не е палена 2 дена да спре за една минута convenience функциите, все пак колата си има някаква консумация постоянно, а и в съобщението не присъства: Visit workshop!
Иначе на топло в гараж една седмица престоя и нямаше подобни драми.
Както и да е, така ше бъде, ако много зачести ще купувам нов голям.
Sent from my iPhone using Tapatalk
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни