Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Палене с паднал акумулатор


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 17 October 2015 - 00:10

Здравейте,
От една седмица съм в командировка, прибирам се скоро, колата в момента е на служебния паркинг, но не съм съвсем сигурен в акумулатора. Взех колата скоро, акумулаторите са оригинални от 2012г, задния е AGM, но не е зареден напълно.
Въпросът ми е: Ако се наложи, мога ли да взема ток от друга кола или процедурата е друга? Ако мога да взема ток, има ли нещо специфично, нещо за което да внимавам?
И най-важното:
Искам да заредя акумулаторите преди зимата, какъв в реда на разкачване и има ли особеност при зареждането на AGM и после при закачването??


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#2 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2,697 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV

User's Awards

2
52
7
3
5
Garage View Garage

Posted 17 October 2015 - 08:13

Ток може да ти се даде на определеното за целта място под предния капак, за да заредиш AGM акумулатор ,ти е необходимо зарядно ,което да е създадено за тях , на самото зарядно трябва да е отбелязано ,че е подходящо за AGM ,иначе ако го включиш на обикновенно ,то пак ще го зареди ,но значително ще навреди на самия акумулатор , така че го зареждай само с правилно зарядно устройство.


  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#3 Triforce

Triforce

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Интереси:Пари, коли и жени.
  • Автомобил:
    Мерцедес W140, S320, 1998.

Posted 17 October 2015 - 08:54

Можеш да дадеш ток, но съм забелязал едно майсторче, че като даваше ток от моята кола към неговата, която не палеше си закачи неговият минус по корпуса на двигателя, а не го сложи на акумулатора. След време бях давал ток на някой друг и той си сложи минуса на неговият акумулатор. След това цял ден ми даваше грешка за изгоряла крушка при всичко работещо. Та явно това само има значение. Всичко друго е ОК!


  • 0

#4 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Posted 17 October 2015 - 09:06

Никакво значение няма къде ще е "минуса" закачен.

По принцип се подава стартов ток на клемите на акумулатора.

Грешката за изгоряла крушка няма абсолютно нищо общо с подаването на тока.


  • 1

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#5 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 18 October 2015 - 16:22

Запали без проблем. Значи може би ще отпадне зареждането на акумулаторите.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#6 radulan

radulan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 74 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:с. Левуново
  • Автомобил:
    ЗАЗ ТАВРИЯ МеМЗ-245
    M72 с кош 750cm3 боксер
    Москвич 408 1360 с долни скорости

Posted 19 October 2015 - 20:39

На батерията се подава на 123-ката.


  • 0

#7 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 08 December 2015 - 09:40

Явно трябва да заредя някой от акумулаторите, а може би и двата. Не я бях палил два дни и днес сутринта ми излезе съобщение, че временно спира някои функции за предпазване на батерията:
Attached File  image.jpeg   116.58K   14 downloads
Дали това се отнася за основната батерия или трябва да ги заредя и двете?
Както съм споменал в началото, акумулаторите са AGM, оригинални - MB и са с дата 2012 и за това ми се иска да ги (или го) пробвам със зареждане, а не да ги изхвърлям веднага, но така и не намерих информация как да ги сваля без последствия за колата и как (с какъв ток) да ги заредя.
  • 0

#8 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Posted 08 December 2015 - 11:24

Не е добре да се оставят системите без напрежение.

Намери един помощен акумулатор и го свържи с кабели към клемите.

Свали основния акумулатор и го зареди, а помощния през това време да поддържа напрежението.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#9 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,418 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 08 December 2015 - 12:48

Тренерът е напълно прав. Понякога обаче нямаш лукса да ти се въргалят стари, но все още работещи акумулатори наоколо. Аз ги предавам за рециклиране, че ми писна да се спъвам в разни части и карантии.

 

Алтернативно... си купи един CTEK 5А, като потърсиш из Google, ще видиш къде е най-евтин в БГ. В чужбина са малко по-скъпи и не си струва.

Това нещо е фантастично. Повечето производители го продават като оригинален аксесоар, брандиран под тяхната марка. СТЕК е името на компанията производител и те си го продават също отделно.

 

... ако имаш гараж с електричество разбира се, където да можеш да я оставиш закачена за 24ч.


  • 0

#10 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 08 December 2015 - 16:55

Имам гараж с електричество, имаш предвид да я закача без да откачам акумулатора?
Приятел ще ми даде зарядно Bosch, с превключвател за AGM акумулатори. Ако имал предвид, че мога с въпросния СТЕК да заредя акумулатора без да го разкачам, то дали е удачно да го заредя така и с въпросния Bocsh?


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#11 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2,697 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV

User's Awards

2
52
7
3
5
Garage View Garage

Posted 08 December 2015 - 19:40

Да няма проблем да го заредиш без разкачване.
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#12 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Posted 08 December 2015 - 22:59

Зареждай смело както си е на мястото.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#13 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 11 December 2015 - 22:50

Напрвих си кабели от 4 или 6 мм2 многожилен проводник и оставих колата с помощен акумулатор. Заредих моя акумулатор със зарядно Bosch с функция за зареждане на AGM акумулатори. Интересното е, че индикацията за напълно зареден акумулатор светна на 5-я час, аз все пак го оставих в режим поддържащо зареждане още време. Значи не е бил толкова разреден, но защо тогава ми изкарва въпросният надпис?
036362637.jpg?r=0
036362639.jpg?r=0
036362638.jpg?r=0

Edited by Bokouser, 12 December 2015 - 00:42 .

  • 0

#14 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Posted 12 December 2015 - 00:03

Тази кола има ли малък помощен акумулатор? Ако има виж и него.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#15 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 12 December 2015 - 00:39

Има, той също е оригинален MB и е AGM, в края на 2012 е по етикет и показа напрежение почти 13V. Мисля, че той е добре.
Да не би пък да е нормално при тези температури и като не е палена 2 дена да спре за една минута convenience функциите, все пак колата си има някаква консумация постоянно, а и в съобщението не присъства: Visit workshop!
Иначе на топло в гараж една седмица престоя и нямаше подобни драми.
Както и да е, така ше бъде, ако много зачести ще купувам нов голям.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users