Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

Истините за W124или кой и как се опитва да ни преметне


  • Please log in to reply
40 мнения по тази тема

#16 bibitkata

bibitkata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W 124 - 250 D - 1986

    W 245 - B180CDi - 2007

Публикувано 20 ноември 2007 - 14:48

Предлагат ми 124 250 дизел 92 и ми казват, че е чист дизел без турбо и с механична помпа.
От прочетеното по-горе не разбрах дали е възможно или са подмладили колата.

Възможни са и двата варианта,
за да разбереш дали една кола е широка лаисна или е направена такава виж на задната врата лаисната която разделя правоъгълния прозорец от триъгълния...............
Ако лаисната е сива и с пластмасово покритие значи колата е до 1989-1990г. ако е от йодиран алуминии - стои като старо ръждясало злато - червенее значи е след 1989г. т.е. си е широка лаисна.
Но въпреки всичко и това не е гаранция защото някои по хитри хитреци могат и тази лаисна да са сменили............
Просто вземи номера на рамата, влез в www.detali.ru и там като вкараш този номер ще ти разкаже историята на колата
е успех
  • 0
.... Опита е фенер който свети на гърба ни - Конфуций ....

#17 rom_stan

rom_stan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 40 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Елин Пелин

Публикувано 20 декември 2007 - 14:06

Възможни са и двата варианта,
за да разбереш дали една кола е широка лаисна или е направена такава виж на задната врата лаисната която разделя правоъгълния прозорец от триъгълния.
Ако лаисната е сива и с пластмасово покритие значи колата е до 1989-1990г. ако е от йодиран алуминии - стои като старо ръждясало злато - червенее значи е след 1989г. т.е. си е широка лаисна.
Но въпреки всичко и това не е гаранция защото някои по хитри хитреци могат и тази лаисна да са сменили, затова ти предлагам ако немаш намерение да измерваи междуосовото разтояние между центровете на главините на предната и задната ос (има разлика при купето до 1989 и след това, но в момента непомня точно колко) просто вземи номера на рамата, влез в www.detali.ru и там като вкараш този номер ще ти разкаже историята на колата
е успех



Здравейте,
Аз току що си купих едно комби от Германия Е200 16v и всички лаисни са му черни. Проверявал съм му vin и е произведен 1995г. Много се изненадах. Защо е така?
  • 0
Нека всичко бъде добродетелно.

#18 MB 230 TE

MB 230 TE

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 120 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ботевград
  • Автомобил:
    W124 230TE 1988
    W124 300D 1992
    W202 C200K 1997

Публикувано 18 април 2008 - 09:14

Да добавя и аз нещо, което открих днес в Интернет пространството:

ЦАРЯТ НА ПЪТЯ

Сред любителите на конспиративни теории често може да се чуе мнението, че автопроизводителите просто нямат интерес да създават "вечни" коли. Та кой щял да купува новите им модели при положение, че старите не се амортизирали, не се тро-шали и си вършели работата? В подкрепа на подобно мнение могат да се приведат хиляди доказателства, съставляващи автопарковете навсякъде по света. Съществуват обаче и няколко факта, които уязвяват сериозно мнението на антиконспираторите. Един от най-фрапантните примери за автомобил, който срива въпросната теория, носи краткия фабричен индекс W124. Показан е за първи път през есента на 1984 г. и остава в произвдство почти 12 години. За този период успява да се превърне в най-продавания Mercedes-Benz на всички времена и едно от най-качествените возила, конструирани някога. Близо две десетилетия след появата си на пазара W124 продължава да се търси на пазара на употребявани автомобили доста по-устойчиво от много други далеч по-съвременни модели, а цените се влияят твърде слабо от възрастта на колата. Причините за това са съвсем прости - при полагане на нужните грижи такъв Mercedes-Benz разполага с ресурса да навърти до един милион километра, като запази всичките си достойнства. В зората на шеметната си кариера обаче W124 перспективите за успех изобщо не бяха толкова бляскави. Хиляди дребни и по-сериозни проблеми удариха по имиджа на щутгартския концерн. Mercedes-Benz трябваше да се справи с редица конструктивни недостатъци на новия си седан, дефекти, чието отстраняване струва милиарди, че даже и с протести на таксиметрови шофьори пред централата на гиганта. Резултатът от усилията на германските конструктори обаче се превърна в еталон за автомобил от средния клас, какъвто някои от останалите големи производители така и не са постигнали след цели 19 години. Под уплътненията на прозорците не бива да има и следа от ръжда
Mercedes-Benz W124 дебютира 2 години след малкия 190 (W201) и до голяма степен следва същата философия. Концепцията за консервативен дизайн, просторен и ергономичен салон в съчетание с изключителни експлоатационни качества и издръжливост го прави актуален дори днес за разлика от огромна част от съвременниците му, които най-малкото изглеждат откровен "секънд хенд". В сравнение с предшественика си W123, W124 рзаполага с 30% по-добра обтекаемост накаросерията(Сх=0.29) и абсолютно класически дизайн, който все още печели симпатии. Прекрасното качество на изработката изключва дефекти, причинени от възрастта, но, както при всеки автомобил, недостатъци все пак не липсват - особено при най-старите екземпляри. В периода от началото на производството до Октомври 1986 г. Mercedes-Benz усъвършенства постоянно конструкцията и технологията на производство, но течове на вода от люка на покрива се срещат дори при коли от 1988 г. При покупка на дизелова модификация непременно трябва да се обърне специално внимание на лаковото покритие, за да се избегне "избраник", който преди това е работил като такси. Mercedes-Benz W124 разполага с почти съвършена антикорозионна защита и на всякакви следи от ръжда следва да се гледа крайно подозрително заради възможността автомобилът да е бил удрян. Единственото слабо място са отворите за крика, където корозията се среща сравнително често. Един от параметрите, по които W124 трудно намира достойни съперници, е нивото на ергономията и комфорта всалонаПодобно на всичко останало по този модел, той се отличава с невероятно качество на сглобката и използваните материали. С течение на времето все пак е възможна появата на паразитни шумове от вътрешността на предните врати и скърцане от седалките. Течовете от люка се дължат на разместени уплътнения
По-евтините версии не могат да се похвалят с особено приятна на допир тапицерия, но за сметка на това здравината є е впечатляваща. Воланът не се регулира и има малко по-голям диаметър от обичайното - лек недостатък, който се компенсира напълно от великолепната хидравлика.Двигателитемонтирани на Mercedes-Benz W124 са тема, която сама по себе си може да отнеме няколко страници. Моделът се екипира с огромен избор от силови агрегати с мощностен диапазон от скромните 75 дизелови кончета до 326-те расови жребеца на V-образното 8-цилиндрово чудовище на 500 E. Общото количество на модификациите е 19, а описанието им е приведено в таблицата тук. При грамотна експлоатация и своевременно обслужване ресурсът на всеки един от тези силови агрегати съставлява не по-малко от 500-600 хил. км. По традиция газоразпределителният им механизъм се задвижва от верига, която в повечето случаи служи вярно през целия живот на двигателя. Да се сбърка с избора на модификация е практически изключено - всеки от моторите има своите особености и преимущества. Специалистите и собствениците все пак са най-ласкави към шестцилиндровите бензинови мотори и 2.5-литровия турбодизел със 113 к.с. Единствените им недостатъци са протекли заради умора на материала гарнитури, които - веднъж подменени - рядко се обаждат отново.Mercedes-Benz W124 се оборудва с четири- и петстепенни механични и автоматичнискоростни кутии. Първите изненадват с дефекти изключително рядко и практически на се нуждаят от поддръжка. Не така стои въпросът с автоматите - особено петстепенните. Често пробуксуване на колелата може да извади от строя петата предавка. Освен това за да работят нормално автоматите се нуждаят от смяна на маслото и филтъра на всеки 60 хил. км, а след след 170 хил. се налага подмяна на фрикционните накладки и уплътнителните набивки. Шарнирните връзки, висящият лагер и задният редуктор разполагат с достатъчно голям ресурс, но на всеки 80 хил. км задължително трябва да се проверява състоянието на еластичните муфи на кардана. Отворите за крика са единственото място, където корозията има шанс
Освен с традиционното за Mercedes-Benz задно предаване, W124 съществува и във вариант с четири задвижващи колела. Системата разпределя въртящия момент между предния и задния мост в съотношение 33:66% и обединява в себе си блокировка на задния диференциал и ASR (против буксуване). Модификациите 4Matic притежават несъмнени преимущества, но са изключително скъпи за поддръжка и затова е по-разумно да се избягват. Ако все пак изборът се е спрял на такъв вариант, щателната проверка е задължителна. От трансмисията и силовото предаване не бива да се чуват никакви шумове. В противен случай предстои сложен и скъп ремонт.По отношение на ходовите качества Mercedes-Benz W124 също намира достойни конкуренти изключително трудно. Основен "виновник" за великолепната возия е уникалното петлостово задно независимоокачваненаследено от W201. Още по-впечатляващи са характеристиките на регулируемите пневматични амортисьори на комбитата Т, които позволяват запазване на клиренса в допустими граници независимо от натоварването. Между другото, цените на универсалите са доста по-високи от тези на седаните, което се обяснява лесно с качествата им. При покупка на комби обаче трябва да се провери основно именно задният мост, чийто ремонт излиза солено. В речника на специалистите Mercedes-Benz W124 се използва за синоним на "вечен" автомобил. Макар да не е съвършен (вж. схемата с дефектите по-горе), повечето повреди се случват много рядко и веднъж отстранени, предстоят хиляди километри без никакви ремонти. Единственият наистина сериозен недостатък на германската лимузина са високите цени на употребяванине екземпляри и скъпата поддръжка. За всяко удоволствие обаче се плаща, а Mercedes-Benz W124 определено е такова.

Справка за модела

Mercedes-Benz E-Klasse (W124)

Ноември 1984 Дебютира новият Mercedes-Benz W124 с каросерия седан
Септември 1985 Започват продажбите на комбито T (Touring)
Март 1987 Представено е купето с две врати W124C
Септември 1987 Дебютира версията с четири задвижващи колела 4Matic
Август 1989 Външността на модела е модернизирана
Октомври 1990 Mercedes-Benz представя топмодификацията 500 Е (326 к.с.)
Юни 1991 Започват продажбите на кабриолет на базата на купето
Октомври 1992 Представена е новата модификация 420 Е (279 к.с.)
Май 1993 Проведена е мащабна модернизация на W124
Юни 1995 Производството на седана W124 е прекратено
Май 1996 От конвейера слизат последните комбита, купета и кабриолети W124


P.S. Ако информацията я има вече във форума, моля модераторите да изтрият коментара.

:4036:
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение

#19 anarchymisc

anarchymisc

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 163 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен/София
  • Автомобил:
    W124 250DTurbo '92
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 ноември 2008 - 07:26

Темата е супер. Тези дни търсех информация за екстрите на 124, които са стандартни и тези, които за по поръчка. Са съжаление никъде не мернах нещо подобно - дайте да ги съберем тук.
  • 0

#20 200E

200E

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 33 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София, България
  • Интереси:http://www.imot.cc
    http://www.websbg.net
  • Автомобил:
    w124 200Е 1992
    w210 E200 16v Avantgarde 1997

Публикувано 03 януари 2009 - 02:46

Моята 124-ка е с черна кожа, но от този вид като показаната горе(с бялата кожа) 1 към 1 и е в много добро състояние личи си, че е естествена кожа. Тази втория вид черната, която май е на по-старите модели е наистина искуственяк нацепва се и придобива окаян вид супер бързо. На една от срещите на клуба ни се загледах в кожата на Е500 и разликата е минимална по скоро бих казал, че кожата е същата но дизайна е леко изменен има като допулнителни крилца и самата седалка има леко спортен вид иначе 80% изглежда по същия начин.

Междо другото един познат беше ми потшушнал, че една от буквите във всеки вин код показва дали колата е тънка или широка лайсна :) така, че лесно можете да разберете дали е преправяна колата да изглежда на широката лайсна.
  • 0

#21 eiht

eiht

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 182 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W124 300D '87

Публикувано 07 октомври 2009 - 16:11

Моята,пък,още,не мога да я отгатна.Дата на първа регистрация:21.01.1987,5-степенна,ръчна скоростна кутия,иначе съм с дебелата лайсна(странно).Давам и vin:WDB1241301A412480.При смяна на регистрационния номер в КАТ-Варна,не откриха и номер на двигателя,че ме пращаха и на комисия,на следващия ден.Дойде един мустакат чичко и каза,че номера не е,където трябва да е,по-принцип,а на някаква алуминиева планка,отдолу(която явно бе изпаднала,някъде-защото липсваше).Както и да е,по точка (P.5)-писаха "без номер".Другото,което дочух,докато гледаха двигатела беше,че имало следи от бензинов двигател.А само да добавя:около скоростния лост имам само джойстик,за управление на дясно ел.огледало,а над врътките за парното-в ляво ми е подгрева за задното стъкло и копчето с нарисувана седалка,а в дясно е копченцето с нарисуваната лампичка,което също не реагира,километража ми е до 240км.(странно),има климатик,който е слаган допълнително,но точно за този тип дизелов двигател(чистия 6-цилиндров,без турбокомпресор).Мога да кажа,че е егати хибрида. ПОЗДРАВИ !!!!
  • 0

#22 zuhen

zuhen

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 334 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W211 280 CDI, 2007,
    OM642, 7G-Tronic

Публикувано 07 октомври 2009 - 18:33

Моята,пък,още,не мога да я отгатна.Дата на първа регистрация:21.01.1987,5-степенна,ръчна скоростна кутия,иначе съм с дебелата лайсна(странно).Давам и vin:WDB1241301A412480.При смяна на регистрационния номер в КАТ-Варна,не откриха и номер на двигателя,че ме пращаха и на комисия,на следващия ден.Дойде един мустакат чичко и каза,че номера не е,където трябва да е,по-принцип,а на някаква алуминиева планка,отдолу(която явно бе изпаднала,някъде-защото липсваше).Както и да е,по точка (P.5)-писаха "без номер".Другото,което дочух,докато гледаха двигатела беше,че имало следи от бензинов двигател.А само да добавя:около скоростния лост имам само джойстик,за управление на дясно ел.огледало,а над врътките за парното-в ляво ми е подгрева за задното стъкло и копчето с нарисувана седалка,а в дясно е копченцето с нарисуваната лампичка,което също не реагира,километража ми е до 240км.(странно),има климатик,който е слаган допълнително,но точно за този тип дизелов двигател(чистия 6-цилиндров,без турбокомпресор).Мога да кажа,че е егати хибрида. ПОЗДРАВИ !!!!


По ВИН излиза, че двигателя ти е 300Д, не е била с бензинов.
Но е била с автоматична скоростна кутия.
  • 0

#23 eiht

eiht

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 182 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W124 300D '87

Публикувано 07 октомври 2009 - 19:10

По ВИН излиза, че двигателя ти е 300Д, не е била с бензинов.
Но е била с автоматична скоростна кутия.


Значи,затова,преди три месеца,като търсих едни втулки,момчетата от АУТОПЛЮС,тука в Варна,до нас-ме питаха кои точно втулки търся,че им излизало и на тях,че съм с автоматична скоростна кутия.А,иначе,дали е възможно моя мечо,преди 22-години да е развивал скорост от 240 километра/в час(както ми пише на километража),а и не намерих информация за трилитрови дизелови 124-ки(без турбо)(87'-ма),които да са с автоматична скоростна кутия.Ако намериш нещо-дай да чета,че ми стана много интересно. ПОЗДРАВИ !!!!
  • 0

#24 капоне

капоне

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 37 Мнения:
  • Град:Свищов
  • Автомобил:
    w124 1989 200

Публикувано 23 март 2011 - 09:13

пичове има ли 124 без никаква инжекция? Питам защото не знам какъв ми е двигателя. Откак не работи вин-генератора е много гадно. Майсторите, на които съм ходил ми викат ,че мойто е чист карбуратор, без никакви автоматични инжекции ала бала. Възможно ли е ?
  • 0

#25 Yumerov

Yumerov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 538 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Високо строителство, ВиК, риболов, фитнес
  • Автомобил:
    Mercedes W202 200 kompressor 1996g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 март 2011 - 09:25

пичове има ли 124 без никаква инжекция? Питам защото не знам какъв ми е двигателя. Откак не работи вин-генератора е много гадно. Майсторите, на които съм ходил ми викат ,че мойто е чист карбуратор, без никакви автоматични инжекции ала бала. Възможно ли е ?

Има и 124-ки с чисти карбуратори. Аз знам за две марки карбуратори, които се монтират - Стромберг и Пиербург.
  • 0
Луд умора нема, само се поти

Публикувано изображение

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.

#26 Momchil

Momchil

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 488 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Specialized Allez - my favorite ride :)
    RAM Podium - off-road adventure :)
    Royal Enfield - Bike that has a soul!
    CLK 280, V6
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 март 2011 - 09:44

А,иначе,дали е възможно моя мечо,преди 22-години да е развивал скорост от 240 километра/в час...

Не, не е възможно, вЕрвай ми :)

Съмнявам се, че и 200 к.с. на лек автомобил за обща употреба ще му стигнат за 240 км/ч (за сравнение ще дам пример: Е280 CDI, 4matic, max. скорост по каталог е 234 км/ч, а е несравнимо по-модерен автомобил, 188 к.с. по спомен). Не съм успял лично да се убедя дали може и толкова, но до 220 км/ч успява (според скоростомера, това не е реалната скорост, но не мога да гледам в GPS-a, движейки се така, за да сравнявам).

Тук из форума битува и една легенда за 190тка, която лети с 200 при отрицателен разход на гориво - да знаеш, че аз не съм виждал неоспоримо доказателство. :)

Хубаво е, когато говорим за максимална скорост да се помни едно: това, че си достигнал скоростта "х" ИЗОБЩО НЕ ОЗНАЧАВА, че ще достигнеш до "х+1". От разговори с приятели, вкл. и от клуба, и форума съм останал с впечатлението, че много често твърденията за възможната максимална скорост се базират единствено на предположения...

ПП: сега видях, че темата е отпреди 100 години :)

Този пост е редактиран от Momchil: 23 март 2011 - 09:59

  • 0

#27 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 март 2011 - 10:01

Аз с моята 1240-ка с 2000цм3 136к.с. съм вдигал 230 км/ч. и то не веднъж (това показва километража) да може да има грешка в показанията ,но колко пък да е грешка с стандартен размер гуми съм и т.н.
С ес класата съм вдигал 250 км/ч пак по километраж на 7000 об/мин. (прекъсвач) така че мога да повярвам че нова 124-ка развива 240 като нова, защото на 230 е на 5800 об/ мин ,а прекъсвача и е на 6200 об/ мин.

А че от опела и гоуфа по-бързо нема - това е неоспорим факт :)
Поздрави!
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#28 alipi

alipi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2185 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:селяндурин от класа

Публикувано 23 март 2011 - 10:05

На идване миналата година от Рибарица към София,аз също вдигнах 230км/ч.Това са показания по GPS,разминаването от GPS и километража ми излезе около 5 до 7км/ч.Като GPS-a показваше по малко от километража.По километраж бях близо до 240км/ч.Размери на гумите 215/55/16. И не бях на прекъсвач,оставаше още много малко до прекъсвача,почти на границата. Ако има някакво значение карах колата с бензин А-98Н
  • 0
Не хапи този,който може да те изяде.

#29 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 23 март 2011 - 10:25

гпс-а винаги показва с няколко километра различно. Със колегата с 300д , аз на моя до 215 и повече не иска.При положение , че след като ми свърши 4варта на 180 и на 5та колата едвам набира , трябва и много много път пред нея , че да стигне тая скорост.
Няма смисъл от тези високи скорости :)Като я закрепа на 90 и пусна цд-то и си питам ч*епа :flagMB new:
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#30 Momchil

Momchil

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 488 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Specialized Allez - my favorite ride :)
    RAM Podium - off-road adventure :)
    Royal Enfield - Bike that has a soul!
    CLK 280, V6
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 март 2011 - 12:14

А че от опела и гоуфа по-бързо нема - това е неоспорим факт :)
Поздрави!

ХаРи, неоспорим факт е, че ТИ имаш някакъв проблем с голфовете и опелите :)
Също така, неоспоримо е, че 25-30 годишните представители на любимата марка с двулитрови (а често и по-малки) двигатели, са доста по-бързи от 5 годишните такива (при това оборудвани с доста по-съвременни и мощни мотори)... защо ли?

Хи-Хи, аз имам отговор на този въпрос, но той няма да ти хареса :)
За да те ориентирам в насоката на разсъжденията си, ще спомена само, че ти самия изреждаш не по-малко бързи представители на различни тунинг школи по-горе :)

И последно (както аз приемам нещата):
ПОВОДА за членството ми в клуба и участието ми във форума са автомобилите с марката Mercedes-Benz, които много харесвам.
ПРИЧИНАТА за членството ми в клуба и участието ми във форума са ХОРАТА.

Не желая да опорочавам взаимоотношенията си с хората заради автомобилите и затова те моля, да не представяш личното си отношение към другите марки автомобили в светлина, която аз не съм се изказал ...нито пряко, нито косвено ...особено когато като свидетел на твърденията си можеш да посочиш единствено себе си (това по повод 230 км/ч, с Дедо, 136 кс, сигурно и нагоре по баир е било, а?)

От разговори с приятели, вкл. и от клуба, и форума съм останал с впечатлението, че много често твърденията за възможната максимална скорост се базират единствено на предположения...

Пример:

така че мога да повярвам че нова 124-ка развива 240 като нова, защото на 230 е на 5800 об/ мин ,а прекъсвача и е на 6200 об/ мин.

А така може и Бугати Вейрон да дадеш за пример (то и с 370 км/ч ще се движи поне 10 минути, докато му свърши горивото):

С ес класата съм вдигал 250 км/ч пак по километраж на 7000 об/мин. (прекъсвач)


Нека припомним: по-горе в темата става дума за СТАР ДИЗЕЛ, нали? БЕЗ ТУРБО? АВТОМАТ с 4 предавки... Какви 6-7000 оборота? Какви чудеса?
Или щом пише Мерцедес може обективността да я позаобиколим?
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни