Да добавя и аз нещо, което открих днес в Интернет пространството:
ЦАРЯТ НА ПЪТЯСред любителите на конспиративни теории често може да се чуе мнението, че автопроизводителите просто нямат интерес да създават "вечни" коли. Та кой щял да купува новите им модели при положение, че старите не се амортизирали, не се тро-шали и си вършели работата? В подкрепа на подобно мнение могат да се приведат хиляди доказателства, съставляващи автопарковете навсякъде по света. Съществуват обаче и няколко факта, които уязвяват сериозно мнението на антиконспираторите. Един от най-фрапантните примери за автомобил, който срива въпросната теория, носи краткия фабричен индекс W124. Показан е за първи път през есента на 1984 г. и остава в произвдство почти 12 години. За този период успява да се превърне в най-продавания Mercedes-Benz на всички времена и едно от най-качествените возила, конструирани някога. Близо две десетилетия след появата си на пазара W124 продължава да се търси на пазара на употребявани автомобили доста по-устойчиво от много други далеч по-съвременни модели, а цените се влияят твърде слабо от възрастта на колата. Причините за това са съвсем прости - при полагане на нужните грижи такъв Mercedes-Benz разполага с ресурса да навърти до един милион километра, като запази всичките си достойнства. В зората на шеметната си кариера обаче W124 перспективите за успех изобщо не бяха толкова бляскави. Хиляди дребни и по-сериозни проблеми удариха по имиджа на щутгартския концерн. Mercedes-Benz трябваше да се справи с редица конструктивни недостатъци на новия си седан, дефекти, чието отстраняване струва милиарди, че даже и с протести на таксиметрови шофьори пред централата на гиганта. Резултатът от усилията на германските конструктори обаче се превърна в еталон за автомобил от средния клас, какъвто някои от останалите големи производители така и не са постигнали след цели 19 години. Под уплътненията на прозорците не бива да има и следа от ръжда
Mercedes-Benz W124 дебютира 2 години след малкия 190 (W201) и до голяма степен следва същата философия. Концепцията за консервативен дизайн, просторен и ергономичен салон в съчетание с изключителни експлоатационни качества и издръжливост го прави актуален дори днес за разлика от огромна част от съвременниците му, които най-малкото изглеждат откровен "секънд хенд". В сравнение с предшественика си W123, W124 рзаполага с 30% по-добра обтекаемост накаросерията(Сх=0.29) и абсолютно класически дизайн, който все още печели симпатии. Прекрасното качество на изработката изключва дефекти, причинени от възрастта, но, както при всеки автомобил, недостатъци все пак не липсват - особено при най-старите екземпляри. В периода от началото на производството до Октомври 1986 г. Mercedes-Benz усъвършенства постоянно конструкцията и технологията на производство, но течове на вода от люка на покрива се срещат дори при коли от 1988 г. При покупка на дизелова модификация непременно трябва да се обърне специално внимание на лаковото покритие, за да се избегне "избраник", който преди това е работил като такси. Mercedes-Benz W124 разполага с почти съвършена антикорозионна защита и на всякакви следи от ръжда следва да се гледа крайно подозрително заради възможността автомобилът да е бил удрян. Единственото слабо място са отворите за крика, където корозията се среща сравнително често. Един от параметрите, по които W124 трудно намира достойни съперници, е нивото на ергономията и комфорта всалонаПодобно на всичко останало по този модел, той се отличава с невероятно качество на сглобката и използваните материали. С течение на времето все пак е възможна появата на паразитни шумове от вътрешността на предните врати и скърцане от седалките. Течовете от люка се дължат на разместени уплътнения
По-евтините версии не могат да се похвалят с особено приятна на допир тапицерия, но за сметка на това здравината є е впечатляваща. Воланът не се регулира и има малко по-голям диаметър от обичайното - лек недостатък, който се компенсира напълно от великолепната хидравлика.Двигателитемонтирани на Mercedes-Benz W124 са тема, която сама по себе си може да отнеме няколко страници. Моделът се екипира с огромен избор от силови агрегати с мощностен диапазон от скромните 75 дизелови кончета до 326-те расови жребеца на V-образното 8-цилиндрово чудовище на 500 E. Общото количество на модификациите е 19, а описанието им е приведено в таблицата тук. При грамотна експлоатация и своевременно обслужване ресурсът на всеки един от тези силови агрегати съставлява не по-малко от 500-600 хил. км. По традиция газоразпределителният им механизъм се задвижва от верига, която в повечето случаи служи вярно през целия живот на двигателя. Да се сбърка с избора на модификация е практически изключено - всеки от моторите има своите особености и преимущества. Специалистите и собствениците все пак са най-ласкави към шестцилиндровите бензинови мотори и 2.5-литровия турбодизел със 113 к.с. Единствените им недостатъци са протекли заради умора на материала гарнитури, които - веднъж подменени - рядко се обаждат отново.Mercedes-Benz W124 се оборудва с четири- и петстепенни механични и автоматичнискоростни кутии. Първите изненадват с дефекти изключително рядко и практически на се нуждаят от поддръжка. Не така стои въпросът с автоматите - особено петстепенните. Често пробуксуване на колелата може да извади от строя петата предавка. Освен това за да работят нормално автоматите се нуждаят от смяна на маслото и филтъра на всеки 60 хил. км, а след след 170 хил. се налага подмяна на фрикционните накладки и уплътнителните набивки. Шарнирните връзки, висящият лагер и задният редуктор разполагат с достатъчно голям ресурс, но на всеки 80 хил. км задължително трябва да се проверява състоянието на еластичните муфи на кардана. Отворите за крика са единственото място, където корозията има шанс
Освен с традиционното за Mercedes-Benz задно предаване, W124 съществува и във вариант с четири задвижващи колела. Системата разпределя въртящия момент между предния и задния мост в съотношение 33:66% и обединява в себе си блокировка на задния диференциал и ASR (против буксуване). Модификациите 4Matic притежават несъмнени преимущества, но са изключително скъпи за поддръжка и затова е по-разумно да се избягват. Ако все пак изборът се е спрял на такъв вариант, щателната проверка е задължителна. От трансмисията и силовото предаване не бива да се чуват никакви шумове. В противен случай предстои сложен и скъп ремонт.По отношение на ходовите качества Mercedes-Benz W124 също намира достойни конкуренти изключително трудно. Основен "виновник" за великолепната возия е уникалното петлостово задно независимоокачваненаследено от W201. Още по-впечатляващи са характеристиките на регулируемите пневматични амортисьори на комбитата Т, които позволяват запазване на клиренса в допустими граници независимо от натоварването. Между другото, цените на универсалите са доста по-високи от тези на седаните, което се обяснява лесно с качествата им. При покупка на комби обаче трябва да се провери основно именно задният мост, чийто ремонт излиза солено. В речника на специалистите Mercedes-Benz W124 се използва за синоним на "вечен" автомобил. Макар да не е съвършен (вж. схемата с дефектите по-горе), повечето повреди се случват много рядко и веднъж отстранени, предстоят хиляди километри без никакви ремонти. Единственият наистина сериозен недостатък на германската лимузина са високите цени на употребяванине екземпляри и скъпата поддръжка. За всяко удоволствие обаче се плаща, а Mercedes-Benz W124 определено е такова.
Справка за модела
Mercedes-Benz E-Klasse (W124)
Ноември 1984 Дебютира новият Mercedes-Benz W124 с каросерия седан
Септември 1985 Започват продажбите на комбито T (Touring)
Март 1987 Представено е купето с две врати W124C
Септември 1987 Дебютира версията с четири задвижващи колела 4Matic
Август 1989 Външността на модела е модернизирана
Октомври 1990 Mercedes-Benz представя топмодификацията 500 Е (326 к.с.)
Юни 1991 Започват продажбите на кабриолет на базата на купето
Октомври 1992 Представена е новата модификация 420 Е (279 к.с.)
Май 1993 Проведена е мащабна модернизация на W124
Юни 1995 Производството на седана W124 е прекратено
Май 1996 От конвейера слизат последните комбита, купета и кабриолети W124
P.S. Ако информацията я има вече във форума, моля модераторите да изтрият коментара.