Здравейте колеги, от известно време съм с МЛ 350 W164 и колата почти е наближила 60 000 и попрочетох, че горе-долу на толкова километри се сменя и маслото на автоматика. Видях във форума, че има различни кутии от сорта на 722.9 и 722.6 и други. Първият ми въпрос логично е как да разбера коя точно е моята и вторият с какво масло да го сменя. Другото което също може да споделите е горе долу колко струва една смята (труд+маслото)? Прочетох също така, че са необходими около 12л масло 8 за смяна и 4л за промивка. Самата смяна сложна ли е или не изисква кой знае какъв опит? И съответно след смяна трябва ли да се чисти грешката при диагностиката? И на последно място, къде в София мога да отида и да сменят маслото, като предпочитам да не ме одерат и също така да е направено като хората?
И също така да не отварям отделна тема, вчера като я закачиха за модула под волана и майстора каза, че цялата свети. Имаше грешки в акумулатора, беше паднал и колата не е била карана около 6 месеца. Също така и не бяха изчистени другите грешки при смяна на маслото на двигателя, а то е сменяно и има още около 13 000 км преди следващата смяна. Отчете ми че и свещите са за смяна, което го подозирах, но се надявах да мина метър, но греда. Въпросът ми е ако я газифицирам колата ще светне check engin-a ?
Смяна на масло на 7G tronic W164
Started by Klimfilt, 20 Feb 2015 - 11:07:17
52 replies to this topic
#1
Posted 20 February 2015 - 11:07
#2
Posted 20 February 2015 - 11:14
Този мотор трудно понася газ, т.е. ще я подкараш, но никога не е както трябва. Това е кратката версия на историята, дългата е значително по-обстойна и е свързана с материала на главата, леглата на клапаните, начина по който ЕКУ-то гърми цилиндрите при различни натоварвания и т.н. По-добре си го спести това преживяване.
Казвам ти го като привърженик на газта
Не си със 722.6, тя е 5ск, не знам наизуст как се води 7г-троника.
Има няколко места, където можеш да го смениш, колкото и да е правилно място БалканСтар, са се случвали и гафове там, така че не би бил първият ми избор. Колегите ще кажат къде сменят в София. Опит си се изисква, да
Не се шашкай за грешките, Бенцовете се осветкват редовно на диагностика, но иначе нямат проблеми. Просто така са си направили логването на събитията, за да може да се вижда какво се е случвало. Има малки f и големи F грешки в диагностиката, вторите са по-забавни.
Само не ми е ясно как го измислихте това със свещите и по какво разбрахте.
#3
Posted 20 February 2015 - 12:03
Странно, ти си първият който ми споделя такова мнение. Говорим за мотор М272 нали? Имам близък приятел със същия мотор, но на Е класа w211 350 4 Matic и вече 4та година е на газ и досега никакви проблеми не е имал с двигателя, сменя си редовно изпарителя (на 20-25 000 км) и купува качествено масло на Castrol. Отделно газаджията, който ми е правил и друга кола на газ, слага вече за 14та година газови уредби и ми каза, че до сега е слагал на един ML 350 i 500 V8. Сподели, че доста добре вървят, а този 350 е на брат му, не ми се вярва поне на него да не го направи качествено. Но бих прочел и твоята дълга версия за проблемите при този двигател и газифицирането му. Аз така или иначе нямаше да взимам тази кола, ако я нямаше идеята за газ, защото с тези 16-17/100 в голямото село няма издържане, а пък колата си заслужаваше изключително много, защото познавам 1вият собственик и знам как е поддържана колата. Също така и километража, който е реален, спрямо цената беше доста изгодно.
След като ми каза, че 722.6 е 5ск, разбрах, че 7G е 722.9. Определено БалканСтар не ми е първи избор, 2003ра година имах една W220-ка 320 CDI закарах я там, понеже имах проблем с AirMatic-а и уж да го оправят, така го оправиха, че трябваше да купувам нови възглавници след няма и 15 000км. Аз затова търся някъде където е проверено от хора във форума, защото все пак подобна трансмисия си изисква прецизност и да си прочел 1 страница поне...
Еми дано, защото вчера като я закачихме и направо изпаднах в катарзис... Разбрахме се с майстора да я покарам известно време и пак да я прочетем да види дали ще даде нещо ново или ще повтори някоя грешка след като вчера я занули.
За свещите даваше на диагностиката, че има проблем при запалването и цилиндрите и каза, че е от свещите.
#4
Posted 20 February 2015 - 12:58
Колега кутията ти е 722.9. със сигурност.
Маслото за смяна е по спецификация 236.14. Аз купувам на Феби, което идва на 16 лева, отговаря си на спецификацията 236.14, но Мерцедес не са го листнали на официалната си страница. Оригинално масло е около 30-40 лева за литър.
Аз не виждам смисъл от промивка на кутията с 4 литра допълнително масло. Предполагам, че има пробка и може да се източи цялото старо масло. Налей си новото и само следи да не прескочиш интервала (или пък сменяй масло на 40 хил км.).
Смяната не е сложна, но потърси сервиз.
Приятелят ти колко км е навъртял на газифицираната е-класа?
Аз също съм фен на газта (карам газифициран Мерцедес), но на старото поколение двигатели. На 27х бил сложил газ, едва когато съм сигурен, че имам нерви и пари да сложа нов двигател, когато газирания сдаде багажа.
С две думи - новите двигатели са изпилени (буквално и преносно) отвсякъде и трудно понасят по-високата температура на изгаряне на газта.
Edited by Praetorian, 20 February 2015 - 13:58 .
#5
Posted 20 February 2015 - 13:55
Благодаря за инфото относно спецификацията на маслото. Ще се опитам да потърся нещо качествено, но не и оригинално. Ще е някакво средно положение. Относно промивката.. така изчетох по темите, че го дават 8литра смяна и 4 за промивка, но дали е толкова необходима не видях. Забелязах, че промивката е заради пречистване на турбината или нещо такова. (карам по спомен, защото вече главата ме заболя от четене). За пробла не съм оглеждал отдолу, но ще прочета за самата кутия, там сигурно пише. Колкото за интервала, горе долу на 50-60 000км мисля, че е необходима смяна, но пък сигурно зависи и от самото масло. И един бърз въпрос, от къде се налива новото масло за кутията? Някъде по двигателя или се налага сваляне на кутията?
И апропо виждам, че си от София, ако знаеш някъде добър сервиз където могат да извършат тази операция безболезнено?
Значи моят приятел сложи газовата на 10.2010г. романо система и от тогава има изминати около 110 000км. До сега не съм го видял да се оплаква или да му даде проблем.
Едит: Сега понеже се позамислих за смяната на свещите, възможно ли е да не сменям всички 12 свещи (6х2), а примерно само там където вчера ми отчете грешка при диагнозата. Тоест 1 и 3ти цилиндър?
#6
Posted 20 February 2015 - 14:06
Колега, думата е "пробка". Горе съм вкарал печатна грешка.
Ако съм сигурен, че проблемът е в свещите, бих сменил всички.
По спомен този двигател е със 6 свещи, търси Иридиеви НГК. Така ако един ден прежалиш двигателя за газ няма да ти се наложи да ги сменяш отново
Честно, не знам откъде се налива маслото на кутията, а и не ме е интересувало. За тази операция ходя на майстор. Препоръчвам и на теб.
Явно си направил много добра сделка с цената. Правил ли си си сметка преди покупката, какви пари ще ти излезе поддръжката на този звяр?
Edited by Praetorian, 20 February 2015 - 14:09 .
#7
Posted 20 February 2015 - 14:19
Ами да защото сега установих, че предишният собственик не ги е сменял до сега, не му се е налагало. А и вчера на диагнозата, същото казаха. Как 6, не са ли 12 свещи? По 2 на цилиндър? Нещо такова ми се върти в главата, когато четох. А за свещите да, бях се ориентирал точно към тези иридиевите на НГК.
И да, точно сервиз/майстор търся, който да е сменял поне 1-2 пъти маслото на такава кутия, защото на думи майстори са всички, но ...
Колкото до покупката... Ми да смятам, че я взех на добри пари предвид километрите, поддръжката, и оборудването й. Също така предишният собственик е близък и знам, че не са правени магарии по тази кола преди това. Отделно от цялата тази работа се разбрахме и на части да му я плащам.
А за сбирките, точно сутринта четох къде са и кога. Видях, че тази в Лабиринта (ако все още се провежда там) е доста близко до мен и ще имам възможност да съм там почти всеки път, ако нямам друга работа.
#8
Posted 20 February 2015 - 18:37
В "You Tube" има няколко клипа как се сменя масло на 722.9,но всички са в сервиз-и и имат специализирана апаратура.Не става ясно колко литра събира и от къде се налива,но всички правят промивка.
Има и клипове на 722.6 в домашни условия,там е по-ясно какво,колко и как.
Но дали двете са на един и същ принцип не знам.
М272 е с 6 свещи.
#9
Posted 20 February 2015 - 18:53
Да смених ги и се бях объркал със стария 163, който е twin spark. Апропо свещите, който извадих, никога не бяха сменяни и са на NKG, но не пишеше да са иридиеви. Смених ги с иридиевите. Колкото до маслото, да определено ще е в сервиз, защото няма къде да я кача и да я източвам и т.н. Дано намеря някъде по София качествено място, където да го сменят. Колкото до литража на няколко места прочетох 8 литра и 4 литра промивка, не знам дали не е индивидуално обаче.
#11
Posted 21 February 2015 - 08:41
Тази кутия няма тръба за щека и съответно при нея няма отвор за наливане.... за вливането трябва вещина и става само през пробката.
Edited by Вай Басо, 21 February 2015 - 08:46 .
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#12
Posted 22 February 2015 - 09:39
Браво! Страхотно четиво, изключително много се радвам на твоите постове ЕВАЛА!
п.п. Имаш ли такъв файл и за 722.6?
NO PAIN - NO GAIN!
#13
Posted 22 February 2015 - 16:36
#14
Posted 22 February 2015 - 17:55
Сърдечно благодаря ,дано някой ден да се срещнем и на живо, да полафим по темата.
NO PAIN - NO GAIN!
#15
Posted 22 February 2015 - 18:11
Все някой ден ще се видим но ще лафим за други неща защото
по темата не съм много компетентен .
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users