Засичай и в двете посоки на маршрута, и винаги на база заредено гориво върху изминати километри.
Функцията за разход на автомобила на борд компютъра е доста полезна, но зависи от много параметри и понякога сметките на умния компютър не са верни.
Разходът зависи много от скоростта и от стила на шофиране. Ако средната скорост на двама шофьори е примерно 100 км/ч, но единият е карал с отклонение +/-10км/ч от тази стойност, а другият е карал с отклонение +/-40км/ч, то разходът на първия ще е по-нисък.
А относно публикуваните данни на производители и различните изпитващи институции, ето тук има подробно описание на Новия Европейски цикъл на шофиране (NEDC) - https://en.wikipedia...n_Driving_Cycle
Общо взето симулираното извънградско шофиране включва скорости до едва 120км/ч и то не през цялото време (90км/ч за по-маломощните мотори). Бавно се ускорява до 70км/ч, после известно време се шофира с тази скорост, намалява се бавно до 50, кара се с тази скорост, после пак се ускорява бавно до 70, кара се известно време с тази скорост, бавно се ускорява до 120, поддържа се за известно време и се спира. Реално автомобилът прекарва в движение със 120км/ч около 20% от времето, останалото време се движи между 50 и 70км/ч.
Total duration is 400 s (6 minutes 40 s econds) and theoretical distance is 6956 meters, with an average speed of 62.6 km/h.
Следващият път когато прочетете, че даден автомобил харчи 4.1/100 извънградско се замислете какво реално означава това.