Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем при работа на двигателяПрекъсва първи цилиндър (w208 163кс)


  • Please log in to reply
20 мнения по тази тема

#1 DonMega

DonMega

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 24 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 ноември 2014 - 16:14

Здравейте, колеги! Колата е W208 163кс с газов инжекцион Landi Renzo.

Имам следният проблем: От време на време прекъсва първи цилиндър, след което спира да се подава гориво към този цилиндър (като загася и запаля, двигателя работи нормално, явно има някаква защита). Светна лампата Check Engine. Карах я на диагностика и ми казаха че съм имал бедна горивна смес на първи цилиндър и затова ми светвал чека. По принцип грешката ми се появява при работа на газ и при по високи обороти, но аз и не съм карал толкова продължително на бензин, че да съм сигурен( след първото чистене на грешката, чека светна чак след две седмици).

Размениха бобините на първи и втори цилиндър и грешката си остана на първи цилиндър, следователно бобините са си наред. Майсторите от диагностиката казаха че свещите са били добре и че най-вероянтно проблема е в газовото. Ходих при газаджиите в сервиза им във Варна (Landi Renzo), и там ми казват че най-вероятно проблема е в свещите. И така попадам в един омагьосан кръг където всеки си измива ръцете с другия.

Дайте някаква идея от какво може да е, някой имал ли е подобен проблем, евентуално къде мога я закарам във Варна да я видят(по-добре на ЛС, за да не прозвучи като реклама). Поздрави!


  • 0

#2 Kainy

Kainy

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 396 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor 1997
    Audi A6 3.0TDI 2005
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 ноември 2014 - 16:52

И мен ме караха един куп Landi майстори да слагам свещи за 200лв, защото моите на 5000км каталожни NGK явно не ставали... Е мога да ти кажа със сигурност че проблема беше в настройката. Щом бубините са добре, остават кабелите и свещите. Кабелите не знам какъв е коректния начин да се проверят, но ако си ги сменял заедно с бобините или поне знаеш че са сменяни в рамките на 20-30000км, то не би трябвало да ги мислиш (стига да не са некво менте). За свещите е достатъчно само да ги провериш дали са износени или много зацапани (щото и това е вариант), но при всички случаи трябва да намериш някой друг да ти настрои уредбата.

 

Ако имаш проблеми по ел. системата (свещи, кабели, бубини), то те ще се прояват и при бензин. Да по-трудно и по-рядко, но 100% ще го има и там проблема. Така че покарай малко на бензин, понатисни я малко повече (по-резки ускорявания, кикдаун и т.н.) и ако няма проблеми, настройвай газта.

 

За още по-сигурно може да направиш като с бубините и да смениш свеща на първи цилиндър с някоя друга, но само ще се набутваш после с диагностики.


Този пост е редактиран от Kainy: 26 ноември 2014 - 16:53

  • 1
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive. They have taken everything but the beating of my undead heart.
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."

#3 МерцБенц

МерцБенц

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 22 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes E250D 20V 1994

Публикувано 26 ноември 2014 - 16:56

Или скапано гориво.


  • 0

#4 DonMega

DonMega

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 24 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 ноември 2014 - 17:54

За сега смятам да разменя свещите и да видя къде ще излезе грешката, за да съм 100% сигурен в тях. Пък за газовото трябва в някой друг град да ходя, тъй като е на по-малко от половин година и е гаранционно, а във Варна имат само един сервиз.


  • 0

#5 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 ноември 2014 - 18:23

А откога си с газ? Аз имам подобен проблем, но се проявява само в много студено време. Преди година ходих - пренастройваха го и миналата зима не е правило проблеми, сега пак застудя и пак започна да го прави, но го прави доста рядко. Примерно веднъж на седмица - две. Абсолютно едно към едно както го описваш. Аз не съм с Ланди - полска система е, но това няма връзка, проблемът го прави бензиновия компютър. Между другото при мен на бенцин не го е правило никога - имам колата от 6 години, през които 4 години е била само на бензин и 2 години е на газ. Свещите са ми NGK.

Kainy, не всички имат кабели ;) Аз съм с 4 бобини и директно на бобината има лула към свещта. Обаче някои са с две бобини за 4 цилиндъра и имат кабел :)


  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#6 DonMega

DonMega

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 24 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 ноември 2014 - 18:40

А откога си с газ? Аз имам подобен проблем, но се проявява само в много студено време. Преди година ходих - пренастройваха го и миналата зима не е правило проблеми, сега пак застудя и пак започна да го прави, но го прави доста рядко. Примерно веднъж на седмица - две. Абсолютно едно към едно както го описваш. Аз не съм с Ланди - полска система е, но това няма връзка, проблемът го прави бензиновия компютър. Между другото при мен на бенцин не го е правило никога - имам колата от 6 години, през които 4 години е била само на бензин и 2 години е на газ. Свещите са ми NGK.

Kainy, не всички имат кабели ;) Аз съм с 4 бобини и директно на бобината има лула към свещта. Обаче някои са с две бобини за 4 цилиндъра и имат кабел :)

Еми последният месец си е студено във Варна, иначе от това лято съм на газ, а колата я имам от почти две години.


  • 0

#7 Kainy

Kainy

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 396 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor 1997
    Audi A6 3.0TDI 2005
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 ноември 2014 - 19:00

Kainy, не всички имат кабели ;) Аз съм с 4 бобини и директно на бобината има лула към свещта. Обаче някои са с две бобини за 4 цилиндъра и имат кабел :)

 

Не знаех, че при четири бубини няма кабел. Моя грешка :)

 

Иначе при студено време, ако не е загрял двигателя е възможно да прекъсват цилиндри, защото изпарителя не може да насмогне. При загрят двигател, времето не би било от значение, освен ако не сме в Сибир и антифриза не може да вдигне над 70 градуса :) Но реално и при над 60, при добре настроена газ и хубав изпарител не би трябвало да има проблем.

 

И отново ще повторя, както колегата каза горе, че ако проблема го няма на бензин, значи не е в инсталацията, а в газовата. Дали ще е настройка или нещо друго (защото аз например имах дефектна дюза, та ми сменяха цялата рейка), така че ходи да я гледат, след като провериш свещите и ако продължават да ти казват че проблема е в свещите ги питай дали са съгласни да ти ги платят, ако ги смениш и проблема остане. В моя сервиз не се навиха, въпреки че 10 пъти настройваха колата без резултат и уж бяха убедени. Така и не взех свещи и в друг сервиз от първия път като я изпънахме на магистралата, хвана момента пича, настрои газчицата и повече проблеми нямаше...

 

 

Само да отбележа, че нашите родни газаджии са свикнали да работят над колите ни под предлога че са в изрядно състояние и в 99% от случаите не могат да диагностицират проблем по мотора по-различен от свещи, бубини, кабели и подобни консумативи. Наизустили са си целия арсенал от неща които трябва да смениш, за да ти работи газта като хората (на теория), но никога няма да се хванат и да диагностицират къде точно ти е проблема. Ходиш да се оправяш сам и когато си готов, тогава ще ти настроят колата. Донякъде имат право, но за съжаление подхождат много тъпо и само те отпращат със смени си това, оново и тогава се върни.


Този пост е редактиран от Kainy: 26 ноември 2014 - 19:01

  • 1
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive. They have taken everything but the beating of my undead heart.
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."

#8 amgsport

amgsport

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 63 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич, София...
  • Автомобил:
    Mercedes CLK230 2000g

Публикувано 26 ноември 2014 - 19:28

Здравейте,

 

Имам абсолютно същия проблем и съм на 90% сигурен, че е от настройката на газта. Просто много трудно може да се намери майстор, който да успее да я настрои правилни. Е при мен ситауацията е малко по-различна, защото съм с течна фаза, но същите проблеми и симптоми. Веднъж по някаква случайност успяха да ми настроят колата, но след като отидох за втори път за смяна на филтър на газта и ми я върнаха, отново беше със стария проблем. Ако някой открие какво предизвиква проблема ще е много добре, но най-вероятно е индивидуално при всеки автомобил.

 

Поздрави!


  • 0

#9 Kainy

Kainy

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 396 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor 1997
    Audi A6 3.0TDI 2005
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 ноември 2014 - 19:46

Проблема е че читава настройка на газовата при турбинизирани автомобили (в нашия случай суперджарджнати, ама няма разлика) не се прави за 15 минути, а за часове. Но няма кой да си играе за 20лв или още повече когато е гаранционно. В 90% от случаите пускат автоматична настройка, слагат 5-10% отгоре при някои обороти и това е. Когато има проблем, вместо да намерят проблема, гледат къде не достига или е в повече газта, коригират и дават колата. Но така не става. Повечето са свикнали да правят атмосферки, където настройват да работи добре в ниските обороти, после във високите и всичко останало се коригира пропорционално с два клика. Там обаче проблеми няма щото няма турбо което да им обърква сметките. Не че колата върви добре... просто не прави проблеми :)


  • 0
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive. They have taken everything but the beating of my undead heart.
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."

#10 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 26 ноември 2014 - 21:22

след като е бедна сместа незнам защо сменяш бубини и свещи

размени газовите дюзи и виж ще отиде ли грешката в друг цилиндър

също така огледай да не смуче въздух около 1ви цилиндър

и колко км. си минал с газовата икакви са газ дюзите

ако са от турските "Ланди" за 15-20000 заминават и искат смяна

от калпава настройка не може да дава грешка само в един цилиндър

ще са поне 2 или 3


  • 0

#11 osmandjikov

osmandjikov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Публикувано 27 ноември 2014 - 01:50

Не се занимавай с глупости да разменяш свещи,бубини и дюзи покарай я 1 седмица само на бензин като преди това изтриете всички грешки и я наблюдавай ако няма грешка ясно къде е проблема отиваш да ти направят хубава настройка и си готов .Ако има тогава започваш да разменяш-сменяш със нови.Казвам ти го от личен опит най-евтино ще ти излезе


  • 1

#12 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 ноември 2014 - 10:33

Веднъж по някаква случайност успяха да ми настроят колата, но след като отидох за втори път за смяна на филтър на газта и ми я върнаха, отново беше със стария проблем.

За да доразвием проблема, държа да отбележа, че моята като я настроиха миналата зима - цяла зима вървя без проблеми. В топло време не го прави. Термостатът е сменен и си държи точно 80 градуса постоянно, така че не е от температурата на антифриза - 100% е свързано с температурата на въздуха. Тази зима започна да прави проблем в момента в който смених филтъра на газта. Държа да отбележа, че настройките не са пипани при смяната на филтъра, защото съм го сменял лично аз.

Не знам как точно може това да повлияе на работата на газовата, но - това са ми наблюданея за два зимни сезона и съм 100% убеден, че проблемът не се проявява когато карам на бензин, свързан е с температурата на входящия въздух, оправя се с настройка и се появява отново след смяната на филтъра, защото вече съм го констатирал многократно.

Между другото, всичко друго ми е изправно по колата, имам си домашна стар диагноза и се проверява редовно. Освен това на бензин си върви съвсем нормално.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#13 Mitko_pln

Mitko_pln

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 56 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    W124 TE 16v 93' sold
    E 200 Kompressor Elegance 01'
    C 200K 01'
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 ноември 2014 - 17:43

Поздравления за темата , ще стане доста дълга.....
Тъ на вапроса.Доста от проблемите съм ги имал и не са решени от настроики защото ми писна всеки месец настроики³³³ пъти.
Засега е закрепена като вървеж без придърпвания и обръщане на банзин...

И следва сменените работи заради газовата:
Дебитомер -VDO
4 бобини -  BERU
8- свещи NGK IFR6D10
Ламда сонда NGK  
за цени нама да говоря ясно ви е 

от всики изброени проблеми остана само светването на чека за лабда сондата при принудително празен ход (ппх)
и ламбдата спира да работи и разхода стига до небето (пример  Плевен-София-Плевен 160 лв )
Проблема с гасенето на цилиндър (или поне аз така си мисля ) бе от леко сцепена бобина. Капризна газ
Скоро ще си поръчм кабел и ще си я насроивам аз....

ще следя темата минал съм през тези работи за 2 години и филма е голям :)


Този пост е редактиран от Mitko_pln: 27 ноември 2014 - 17:43

  • 0

m5901.gif


#14 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 27 ноември 2014 - 22:34

Слави беше един от най-съвестните газаджии във Варна,но явно вече не му се работи,защото чувам много оплаквания от него...Трябва да си абсолютно убеден,че колата на бензин работи безупречно.Колеги ти предложиха и да разменяш дюзи.Трябва да покараш и да си правиш експерименти и сам да стигнеш до някакъв извод,защото иначе е трудно.Може да поливаш вода върху бобините докато работи на празен ход,за да си уверен,че нямат пукнатина.
Лошото е че всички диагностици на бенз.коли се дърпат да се занимават с такива на газ и това е обяснимо.
Страх ме е да предложа хора,но:
Ицо-0888 744 156-само диагностика,инженер е и използва надеждна апаратура.
Радо-0884 978 961-сервиз за мерцедес,сега строи къща и малко е зает,ако му се обаждаш дръж той да ти гледа колата,а на работниците.
Илиян-08999 50 590-диагностика и ремонт
Желая ти успех,ще ти трябва!

Този пост е редактиран от daimler1: 27 ноември 2014 - 22:36

  • 0

#15 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 ноември 2014 - 08:44

Момчета, вероятно при повечето от вас газовите устройства са настроени да включват бая по-рано от изискването.....първо на това обърнете внимание.

 

Другото е диагностика, КАРАНЕ НА БЕНЗИН , следене и тълкуване..

 

.....вижте си и вакумите, вакумните клапани и клапанчета... - Често напуквания и разкашквания водят до гърч във въздухоподаването!


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни