На кратко W203-та почна да ми прави един много неприятен номер, който може би е познат на доста хора. Става въпрос за вихрови клапи или поне така каза диагностичния компютър. Много ми се иска да пробвам първо с почистване с някаква добавка и ако няма ефект, чак след това да прибегна към разглобяване. Цялата работа е, че според въпросните клапи не действат много читаво заради нагар, защото колата дава грешка ( влиза в авариен режим до 2000 ) и много бързо след това излиза. Това се случи 3 пъти за последния месец. Обикновенно като я запаля на ново всичко е ок или поне изглежда, макар че понякога намирам разлика във вървенето и реакцията на педала на газта, нищо че колата не е в авариен режим. От сервиза ми казаха, че лечението било разглобяване на всичко сваляне на колектора чистене и затапване на въпросните вихрови клапи (swirl flaps) и подмяна на моторчето което ги управлява. Е да обаче аз продължавам да си мисля, че ако въпросното моторче не работеше или клапите бяха скапани колата щеше да е постоянно в авариен режим. Друго което също не бих искал да правя е да затапвам тези клапи. Все си мисля, че щом са направени има защо да са там. До колкото знам спомагат за по-добро смесообразуване което не е малко. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем ? Само свалянето ли е решение ? Ако все пак приемем че разглобим половината двигател и свалим колектора, изчистим го, задължително ли е да се купува това моторче и да се затапват вихровите клапи ? Някой знае ли начин за чистене с някаква добавка. Разбрах, че преди време някакви хора предлагали тази услуга . Прочетох че преди години се предлагала в някои сервизи в София срещу 150 лв за 4 цилиндров двигател , което според мен е неоправдано защото на мен за раглобяването ми обявиха горе долу същите пари.
Този пост е редактиран от 190D: 23 септември 2014 - 20:09