Прескочила верига на ЦЛК 1.8 компресор??
Започната от b_long, 09 сеп 2014 - 20:51:29
22 мнения по тази тема
#1
Публикувано 09 септември 2014 - 20:51
Здравейте! Това е първата ми тема във форума, защото просто до момента не съм имал никакви проблеми с колата ми, която е ЦЛК 200 компресор 163к.с. което е новото купе 209 и е 1800 кубика. И така както нямах проблеми изведнъж се оказа, че май имам ОГРОМЕН проблем. Вчера както си карах колата и всичко беше ОК реших да спра да хапна, загасих колата и след 20 минути я запалих и тогава започнаха проблемите. Колата заработи много зле, започна да се тресе цялата сякаш някой от цилиндрите не работеше и ми светна "чек" лампата на таблото. В първия момент помислих че просто е била в лошо настроение и реших да я загася и да я запаля пак, но нямаше никаква разлика. След това вдигнах капака и започнах да умувам каква може да е причината, въпреки не особено големите ми познания по този тип двигатели и останах неприятно изненадан като чух гърмене във смукателния колектор. Минаха ми много неща през главата като започнах от свещи, бубини, кабели и дроселова клапа но реших да не гадая и веднага отидох да закачат колата на диагностика (стар диагностика). Излязоха цял куп грешки които дори не запомних. Момчето изтри всички грешки и ми каза да запаля колата да видим какво ще излезе. Първото което излезе беше Грешни стойности на датчик на разпределителен вал от ляво и аз реших че въпросния датчик е заминал, след което колата поработи още малко и излезе същата грешка но за датчика отдясно и след малко изписа Грешни стойности на датчик на ХОЛ. Диагностика каза че всички факти говорят за лоша центровка, която най-вероятно е заради прескочила верига. Звънях в Балкан стар да питам за комплекта и ми казаха че въпросния модел е с 2 вериги и цената за 2 вериги, 2 водача, 2 обтегача и още нещо което забравих беше нещо от сорта на 1050лв. което направо ме разтрепери. По лошото е че майстора ми каза че може да се е отчупила част от някое от зъбните колела и а реших да попитам за цена и за тях. Цената на едното зъбно колело е 1330лв което прави 2660лв за двете защото били със някакви електромагнити за променливата геометрия на валовете. Като тегля чертата излиза някаква умопомрителна сума от сорта на 4000лв. Та искам да чуя вашите мнения на какво може да се дължи това прескачане на веригата и дали наистина трябва да се сменят зъбните колела или мога да мина само с обтегач или верига? Благодаря ви предварително
#2
Публикувано 09 септември 2014 - 23:19
Прескачането на верига попринцип е доста лошо нещо. Основната причина е изпуснал оптегач и разтегната верига. Попринцип щетите са доста по-лоши и дори е почти изключено колата да запали. Щом твойта пали значи това с прескочилия зъб е добър вариант. Имай на предвид че има начин това да се диагностицира съвсем точно като се замери компресията в цилиндрите срещу искрата на свещите.
За счупения зъб за съжаление нищо не мога да ти кажа. Ако няма видим достъп до веригата/колелата, то ще трябва да се свали мотора за да се види (това някой колега може да ти го каже)
Ремонта обаче при всички случаи е скъп. За ориентир мога да ти дам моя мотор. Аз съм с 4 вериги, 4 обтегача, банани, водачи и тем подобни простотии. Цената на тези неща в Порше с отстъпките е 2150лв. Ако обаче се поръча директно от Германия (все ще намериш някой с връзка) ми стъпиха на 1800лв (1600 ако два обтегача са афтърмаркет). Т.е. на тея 1050лв може да смъкнеш още 15-30%. За работа ми искаха 1500лв (това включва сваляне на двигателя и смяна на гарнитури на 2-те глави, което обаче не влияеше много на цената)
Бих те посъветвал да я носиш да разглобяват и да гледат. В зависимост от щетите, може да ти е по-евтино да вземеш нов мотор.
За счупения зъб за съжаление нищо не мога да ти кажа. Ако няма видим достъп до веригата/колелата, то ще трябва да се свали мотора за да се види (това някой колега може да ти го каже)
Ремонта обаче при всички случаи е скъп. За ориентир мога да ти дам моя мотор. Аз съм с 4 вериги, 4 обтегача, банани, водачи и тем подобни простотии. Цената на тези неща в Порше с отстъпките е 2150лв. Ако обаче се поръча директно от Германия (все ще намериш някой с връзка) ми стъпиха на 1800лв (1600 ако два обтегача са афтърмаркет). Т.е. на тея 1050лв може да смъкнеш още 15-30%. За работа ми искаха 1500лв (това включва сваляне на двигателя и смяна на гарнитури на 2-те глави, което обаче не влияеше много на цената)
Бих те посъветвал да я носиш да разглобяват и да гледат. В зависимост от щетите, може да ти е по-евтино да вземеш нов мотор.
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive. They have taken everything but the beating of my undead heart.
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."
#3
Публикувано 10 септември 2014 - 07:43
Днес ще кажа на момчетата да започнат да я разглобяват и до края на деня или най-късно утре ще чакам да ми кажат какво се е оказало. А колега при теб как точно се случи това прескачане на веригата в движение ли или при палене? Имаше ли и някакви предварителни симптоми,че това ще се случи? Аз сега като се замисля се сещам, че сутрин при първото палене веднага щом запали и се чуваше един стържещ шум точно за около 2 секунди и след това спираше и всичко си беше ок. Но не съм имал някакви постоянни щракания и тропания каквито съм чувал че се получават при разхлабена верига.
#4
Публикувано 10 септември 2014 - 08:12
Номера е че аз съм все още с предварителните симптоми. Т.е. отпуснат обтегач. Притракването го чуваш докато обтегача се напълни с масло и успее да опъне веригата. Прескачането се случва най-често при палене, точно защото обтегача не е опънал веригата, а и стартовото завъртане е рязко и силно.
Попринцип в такъв момент хората масово сменят само повредения обтегач, което оправя нещата защото е нов и пружината е силна, но в голям процент от случаите ако не е хванат на време, то веригата е почти сигурно разтеглена и решението е временно. Аз обаче сигурно ще направя същото щото не ми се дават 3 бона, а и бенца има повече нужда от грижи в момента .
Попринцип в такъв момент хората масово сменят само повредения обтегач, което оправя нещата защото е нов и пружината е силна, но в голям процент от случаите ако не е хванат на време, то веригата е почти сигурно разтеглена и решението е временно. Аз обаче сигурно ще направя същото щото не ми се дават 3 бона, а и бенца има повече нужда от грижи в момента .
Този пост е редактиран от Kainy: 10 септември 2014 - 08:13
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive. They have taken everything but the beating of my undead heart.
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."
#5
Публикувано 10 септември 2014 - 08:20
Да разбрах те. Значи в момента само гадая.. нещата може да са безкрайно лоши, може и да се размина с по малко пари. Докато не отворят мотора няма как да разбера каква е била причината. Благодаря за мненията когато имам новини от сервиза веднага ще споделя тук
#6
Публикувано 10 септември 2014 - 08:38
В момента при палене има ли шумове?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#7
Публикувано 10 септември 2014 - 10:54
единствено се чува пукане в колектора и шумове има но от лошата работа на мотора и "грухтене" при подаване на газ. Но шумове като тракане или тропане на верига мисля че няма.. Моля те искам да чия и твоето мнение
единствено се чува пукане в колектора и шумове има но от лошата работа на мотора и "грухтене" при подаване на газ. Но шумове като тракане или тропане на верига мисля че няма.. Моля те искам да чия и твоето мнение
единствено се чува пукане в колектора и шумове има но от лошата работа на мотора и "грухтене" при подаване на газ. Но шумове като тракане или тропане на верига мисля че няма.. Моля те искам да чия и твоето мнение
#8
Публикувано 10 септември 2014 - 15:11
Това със зъбните колела ми се струва доста пресилено, още повече казваш, че не е имало никакви проблеми и изведнъж се е случило.
Сигурни ли сте, че не е от датчиците. т.е. "софт" проблем?
#9
Публикувано 10 септември 2014 - 18:11
Здравейте момчета! Преди малко бях при майстора, който беше махнал капака на клапаните и беше лъснала малката верига която е на двата разпределителни вала. Първото потресаващо беше, че хванах веригата и я дръпнах нагоре, за да видя колко е хлабината и я издърпах около 1.5 - 2см което е меко казано недопустимо. Съвсем спокойно можех да я опъна и да прескоча колкото зъбци поискам. Така до тук станя ясно, че е прескочила с 5-6 зъба ако разсъждаваме по белезите които бяха доста избягали. След това майстора ми показа между двата разпределителни вала имаше някаква пластина върху която трябвало да има пластмасов водач но него въобще го нямаше и веригата беше направила 2 улея от триене в самия метал. Много съжалявам че не направих снимки за да го видите а аз обяснявам така че само аз си се разбирам. В следствие на това триене предположиха и че самата верига е разтегната и зъбните колела на разпределителните валове бяха наранени. Честно казано имаше леки наранявания по зъбчетата но нямаше счупени или тотално изядени. Според вас леки ужулвания по зъбците като например от шкурка 80 + минимално заоблени връхчета толкова голям проблем ли са? Понеже майстора ми каза че вариант 1 е да се смени комплект верига със всички карантии покрай нея без да се пипат зъбните колела но така щяла да кара известно време и веригата пак щяла да се разтегне вследствие наранените зъбци и пак да прескочи. А вариант 2 е ясен - около 3600лв без труда и ще карам спокоен колата си. Още веднъж се извинявам че нямам снимков материал но искрено ще се радвам на всяко ваше мнение защото колата се кара постоянно и често пътувам на дълги растояния и искам да знам че дори да мина с "евтиния" вариант няма да ме остави някъде на пътя.
#10
Публикувано 10 септември 2014 - 18:42
Не съм сигурен, че някой може да те посъветва дали да използваш евтиния вариант, без да види състоянието на зъбните колела. За съжаление там нещата са толкова прецизни, че предполагам и малко отклонение ще има резултат - голям, малък или незначителен, вече е въпрос на който само майстор който погледне колелата може да каже. Аз лично бих те посъветвал да се поразтърсиш как вървят моторите втора ръка. Колата вече е достатъчно стара и не би излязло много скъпо. Вярно, голям е шанса да и при него веригите да са за смяна или само обтегачите и т.н., но това вече майстор може да го погледне преди да го вземеш и да прецени дали си заслужава. Аз лично така направих с мотора на бенца ми (щетите там бяха други и доста по-обстойни), но изобщо не съжелявам, пък и със сигурност ми излезе доста по-евтино.
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive. They have taken everything but the beating of my undead heart.
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."
#11
Публикувано 10 септември 2014 - 19:49
При такава хлабава верига, да няма шумове....чудна работа да го ева.
Обтегача здрав ли е?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#12
Публикувано 10 септември 2014 - 20:07
При толкова хлабава верига не ми се вярва да няма шумове и ромолене при работещ двигател.
Твоят майстор би трябвало да може да прецени дали зъбните колела са за смяна. Ако странично са надраскани много леко смятам че не е проблем но трябва да се види дали нямат видимо износване и заостряне в посоката на въртене. Относно нов двигател, мисля че е малко пресилено , все пак това е консуматив и е малак шанса да попаднеш на нещо читаво на малки километри. По скоро варианта с нова верига и обтегач ми изглежда най разумно и би следвало да кара.
Тези части няма ли ги като афтермаркет ?
#13
Публикувано 10 септември 2014 - 20:21
Не е сигурно дали превъртането не е нанесло щети и вътре по валовете и къде ли още не. Доколкото съм си говорил с майстори и чел тук там, общтия резултат от прескачане на верига е бил почти винаги нов мотор.
В крайна сметка, казах че трябва да се погледне хубаво двигателя, да се оцени колко би излязъл ремонта му и тогава да се пресметне дали втора ръка двигател ще му излезе по-добре. Все пак на втора ръка двигател, много лесно може да се провери дали зъбните колела и веригите са изрядни, после ще даде едни къси пари да се свали главата да се огледа и ако всичко е точно го взима. Бърза разходка из ebay.de и ebay.co.uk вади цена между 1500 и 4000лв за 1.8 мотора. Предполагам на нашия пазар може и по-тънко да се намери. Аз за щастие попаднах на читав мотор и не ми се е налагало да го проверявам предварително и т.н. така че може някой да удари един съвет дали е толкова просто, колкото си го мисля/обяснявам и доколко е смислено, ако ремонта на сегашния двигател ще надхвърли 4-5к с работата.
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive. They have taken everything but the beating of my undead heart.
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."
#14
Публикувано 10 септември 2014 - 20:27
" около 3600лв без труда..." това е около 1/3 от стойността на колата ти.
Аз бих сменил целия двигател.
#15
Публикувано 10 септември 2014 - 20:51
Аз обтегача дори не го видях защото майстора беше махнал само капака и като беше видял колко е хлабава веригата заложи на 100% че обтегача не е здрав. Шумове наистина няма.. Аз дори като ми се случи цялата тази случка въобще не си помислих че може да е от веригата точно поради тази причина че нямаше никакви шумове от нея.
Вариянта със друг мотор наистина ми звучи по рационален но не мога да преценя дали наистина тези зъбни колела са толкова заминали колкото твърди майстора. Slav_1101 чак заострени в посока на въртенето няма. Дори самата форма на зъбците е идеална. Просто има странични драскотини и връхчетата на самите зъбчета са доста заоблени а майстора твърдеше че трябва да да по дълги и заострени. А относно части афтърмаркет доста търсих и успях да открия само обтегач на Febi но цената му беше 200+ лв което е колкото на оригинслен такъв.
В крайна сметка мисля че майстора е голям перфекционист и затова държи вдичко да бъде сменено за да може да гарантира че тази кола ще е надеждна, което е чудесно, но дори да искам няма как да дам толкова пари за този ремонт.
Вариянта със друг мотор наистина ми звучи по рационален но не мога да преценя дали наистина тези зъбни колела са толкова заминали колкото твърди майстора. Slav_1101 чак заострени в посока на въртенето няма. Дори самата форма на зъбците е идеална. Просто има странични драскотини и връхчетата на самите зъбчета са доста заоблени а майстора твърдеше че трябва да да по дълги и заострени. А относно части афтърмаркет доста търсих и успях да открия само обтегач на Febi но цената му беше 200+ лв което е колкото на оригинслен такъв.
В крайна сметка мисля че майстора е голям перфекционист и затова държи вдичко да бъде сменено за да може да гарантира че тази кола ще е надеждна, което е чудесно, но дори да искам няма как да дам толкова пари за този ремонт.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни