Или казано накратко.. в следващите редове ще прочетете за една "малка" трансформация на една 124ка.
Ще започна с лека предистория - винаги съм искал 124ка с осмак двигател. Поради ред причини (най-вече финансови), това не се случваше. Но на скоро нещата се промениха и се сдобих със 140ка 420. След много чудене, питане, разпитване и тн стигнах до Юли (chochone). Веднага му звъннах с леко глупавичкия въпрос "Можеш ли да ми сложиш мотора Х в кош У?" Отговора беше подобаващ - "Мога, ама какво се случва след това ? Как ще спираш, ами диференциал? ами окачване?" и тн и тн.
Е, това беше леко преломния момент в който почти се бях отказал. Уви, Юли ми звънна няколко дни по-късно с оферта, която се е появила в mobile.bg, а именно W210 E420 за относително добра сума (вече ми се струва скъпа, но за това.. по-натам).
Отворих веднага, видях колата, чухме се с човека, Юли прати негов познат да я запали (да няма проблеми с това поне), капарирах я и се почна.
Седмица-две по-късно заедно с Бат Анди се натоварихме на пътна помощ и хоп.. та в Тръстеник да вземем колата. От там директно в Смолян и това бе началото на края
image-b10b7294952acd365b7067a923e33ddf86f6e33344e969075580b57f45ff8784-V.jpg 64,29K 29 Брой сваляния image-348a7aefa56f4c91f7416ee3d1ace063b3530ebfbf5cc924742dfb4400e521cd-V.jpg 150,46K 29 Брой сваляния image-0988a567c1d5db0b6915f91f3bebbb8eb0778a46303f37e7fc7b5f54b4404445-V.jpg 89,78K 25 Брой сваляния image-7806d746a6c64076ea7ca5d7183a2e35bb7e3af2047e2c0e935dce78ae9b5323-V.jpg 72,46K 25 Брой сваляния image-b6e99000fc8590cc23a0b82057e3c7ce2991294978157d0a884f09ce082a490d-V.jpg 66,19K 29 Брой сваляния - както се вижда в десния край, мигача не издържа при малко над 180 км/ч
(като малка вметка... на отиване към Тръстеник с въпросната пътна помощ закарахме една 140ка натам, от там взехме 210ката и я оставихме в Смолян и на връщане, малко преди Вакарел, пътната помощ... скъса верига,та идва друга да ни прибира. Ама.. поне не ни беше скучно )
Още след ден-два Юли ми звънна с лоши новини - общо взето 2/3 от важните неща по очиларката не работеха (ESP помпа, хидравлична помпа, бензинова помпа и тн). "Зарадва ме" и с това, че положението с коша на 210ката е клонящо към трагично, и други дреболии.
Бях меко казан потресен за някой от нещата, които бяха правени по тази кола.
- сложен е фланец, чиито дупки не пасват с тези на диска. Накратко казано предна лява джанта се е държала на... магия IMG_20140222_155254.jpg 136,14K 30 Брой сваляния
- този фланец, за десерт, е залепен с някакъв силикон IMG_20140222_155306.jpg 130,74K 30 Брой сваляния
- махнати са жилата и заключващия механизъм на скоростния лост, който в момента се включва свободно без натискане на спирачка, не зависимо дали колата е запалена или не.
- бензиновата помпа се опитваше да работи като фуражомелка
- картера беше на пихтия след "лек удар" (най-големия проблем с колата в последствие)
- генерацията от Фи60.. станала на Фи40...(след лекия удар)
- (тук мисля, че Юли ще може да добави по-голямата част от нещата, тъй като всичко е минало през него, а аз вече се опитвам да ги забравя)
Няколко дни по-късно получих и снимки относно случващото се с ... остатъка от колата ми
IMG_20140220_112429.jpg 130,18K
28 Брой сваляния
IMG_20140211_174030.jpg 228,32K
25 Брой сваляния
IMG_20140211_174038.jpg 193,41K
25 Брой сваляния
IMG_20140211_174051.jpg 194,08K
27 Брой сваляния
IMG_20140211_174146.jpg 260,6K
25 Брой сваляния
IMG_20140211_174153.jpg 188,29K
26 Брой сваляния
IMG_20140211_174223.jpg 174,02K
26 Брой сваляния
IMG_20140218_075042.jpg 162,93K
26 Брой сваляния
IMG_20140220_112400.jpg 105,17K
25 Брой сваляния
IMG_20140220_112408.jpg 136,82K
23 Брой сваляния
Дните минаваха, появяваха се нови проблеми и биваха решавани. В добавък към всичко това - 2/3 от задното окачване беше леш. Хайде всички щанги, щангички и тн нови. Амовете (210ката беше с Dynamic control, но както можете да се сетите - не работеше) и те нови. Скъсяване на кардан, смяна на лагер и тампон. И още стотици такива неща.
IMG_20140308_121509.jpg 118,44K
24 Брой сваляния
IMG_20140221_151258.jpg 182,38K
22 Брой сваляния
IMG_20140221_151315.jpg 135,65K
23 Брой сваляния
IMG_20140221_151506.jpg 116,15K
23 Брой сваляния
IMG_20140222_150733.jpg 214,38K
23 Брой сваляния
IMG_20140222_160638.jpg 125,02K
22 Брой сваляния
IMG_20140224_112602.jpg 110K
24 Брой сваляния
IMG_20140224_112615.jpg 116,6K
22 Брой сваляния
IMG_20140224_112630.jpg 122,46K
22 Брой сваляния
IMG_20140306_154851.jpg 71,94K
22 Брой сваляния
IMG_20140313_080043.jpg 106,57K
23 Брой сваляния
IMG_20140309_161056.jpg 95,57K
24 Брой сваляния
IMG_20140310_171917.jpg 93,83K
23 Брой сваляния
IMG_20140310_191702.jpg 97,64K
23 Брой сваляния
IMG_20140312_173325.jpg 110,78K
21 Брой сваляния
IMG_20140313_074000.jpg 155,45K
21 Брой сваляния
Всичко вървеше относително добре докато не дойде момента колата да се запали. Благодарение на незнайния жичкаджия, който е монтирал алармата, колата 4 дни не можеше да запали. Някак хем бяха изолирали имобилайзера, хем... не го бяха изолирали. И вместо да направим лек фурор с унищожаване на един комплект гуми на събора, то колата.. седеше в бокса.
Дойде време за събора съответно и на момента в който аз най-накрая успях да я видя (макар и в не напълно завършен вид).
20140329_135432.jpg 165,65K
23 Брой сваляния
20140329_135440.jpg 119,22K
24 Брой сваляния
20140329_140410.jpg 118,49K
22 Брой сваляния
20140329_140452.jpg 94,82K
24 Брой сваляния
20140329_140538.jpg 94,25K
21 Брой сваляния
20140329_140547.jpg 105,91K
22 Брой сваляния
Видях и какво е останало от донора, както и малка част от изрязаното от моята кола
20140329_141914.jpg 242,33K
23 Брой сваляния
20140329_141920.jpg 195K
23 Брой сваляния
20140329_144245.jpg 417,71K
22 Брой сваляния
Уговорихме се колата да остане още колкото е необходимо, за да се довърши всичко. И точно 2 дни преди да си я взема.. Юли ми звъни с новината, че нещо е протекло в купето. Следва цялостно сваляне на таблото (от ново), за да се установи, че проблема е в някакви О-пръстенчета на климатичния радиатор.
В крайна сметка, както се бяхме уговорили, за една събота аз отидох да взема колата.
В началото ми беше особено странно, тъй като колкото и да е моята си кола, то тя няма нищо общо.
До магистралата я карах бавно, леко и спокойно, и всичко беше страхотно. Вървеше с лекота, автомата включваше перфектно, няма тропане, няма виене на дифа !! и прочее.
Е стъпих на магистралата.. казах на сестра ми и зет ми да отидат по-напред, за да мога да я настъпя малко като хората. Колата тръгна особено добре 100-150-200-230... и на второто подобно ускорение (вече, за да ги догоня).. изгуби мощност. Отбих и в последните метри преди да спра, колата угасна и до там.
След дълго умуване, пробване на какво ли не, псуване, говорене по телефона и какво ли още не... стигнахме до извода, че мотора е затегнал. В последствие се оказа, че проблема е от въпросния картер. Заради "лекия" удар е хлътнал хубота на маслената помпа и във високите обороти мотора е останал без мазане - последствията са ясни.
20140418_161548.jpg 118,31K
24 Брой сваляния
20140418_141139.jpg 193,26K
25 Брой сваляния
20140418_141153.jpg 84,56K
22 Брой сваляния
20140418_161527.jpg 138,79K
23 Брой сваляния
20140418_161535.jpg 148,17K
25 Брой сваляния
Та, както казах, след толкова умуване се наложи да издърпаме колата до София. По закон е забранено да се тегли кола без твърд теглич по магистралата, за това бяхме принудени да се дърпаме през задните пътища. Буса с които бяхме отишли (Форд Транзит 97г) се справи повече от блестящо. Натоварен почти до краен предел + цяла 124ка (която тежи точно 1600 кг) закачена отзад ни докара до София без никакви проблеми!
През целия този прекрасен ден, падна акумулатора на 124ката. Останах без никакви светлини, дори и без аварийки. Вече към 23-24ч.. леко заспах, настъпих въжето и отчупих парче от бронята. За десерт пропуснахме отбивката за Лозен и се спуснахме покрай Ивая към София. Разбира се.. имаше полиция на караулката. И там обяснения, разправии. И в крайна сметка имах щастието благополучно да се прибера вкъщи към 02:30ч. (разказано е доста накратко, имаше още доста премеждия )
Вече на Софийска земя последва смяна с нов мотор 420 и неговото ново обслужване и прочее.
Е мога да се похваля, че вече 2 седмици карам количката. Особено очарован съм от държането й на пътя и вървежа като цяло (макар, че не смея да я натискам много много)
От два дни вече е с нови предни пружини от Елеганс, че предишните бяха Авангард, а за десерт бяха и скъсени тъй като едната беше счупена. Тези дни ще сложа и задните, че искам и 4те да са еднакви.
Сега и мен ме чака доста работа, за да стане напълно така както я искам, но определено мога да се похваля, че е единствената 124ка за която знам да е с работеща ESP система, монтиран дигитален климатроник от 210 и автоматична скоростна кутия 722.6.
Утре обмислям да се заиграя с махагона, тъй като с новия тунел, управлението на скоростите идва по назад от предвиденото за 124 и се отваря една дупка от 2-3 см, която мен много ме дразни.
В крайна сметка, сбъднах една своя малка мечта - 124 с V8 мотор.
Тук е и момента да благодаря най-вече на Юли за работата която свърши, за това, че отдели над 2м да се занимава с моята кола, както и на доста други хора и от форума, и не само, че помогнаха това да се случи. Не изреждам имена, защото има вероятност да изпусна някой, НО
ЕДНО ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ !!
С това мисля да приключа писанията за днес, че без да искам изтрих почти всичко един път, та го писах втори.... Вероятно съм и изпуснал нещо при второто писане, но в последствие ще бъде добавено.
Очаквайте включвания с нови снимки ;]