Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

ГИ на компресор


  • Please log in to reply
61 мнения по тази тема

#1 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 04 април 2014 - 14:43

Колеги,темата не е да споря с тези от вас които имат вече сложен ГИ и по някаква причина повечето пъти е просто късмет да е безпроблемна,а да се даде яснота при евентуален избор на компоненти за монтаж и при монтирани такива с проблеми.Първото нещо което искам да кажа е че не правя реклама а констатирам впечатления от почти 5-годишно блъскане по моя 230компресор.На пазара е пълно с различни видове компютри ГИ които са общо взето на еднакъв принцип,разликата е в удобството при настройка...като при премиум марките БРЦ,Ланди и Лоеато е мн улеснено.Да спомена че имаше случай с мой приятел с чипвано Ауди 1.8Т на което бензиновите инжектори правеха мн големи времена при пълна газ и ГИ-то нямаше карта с толко големи времена и даваше грешка като забиваше.Газовите инжектори копират времената на бензиновите с коефициент 1.5 на празен ход и на мах по 1.05 т.е винаги са повече от бензиновите.Компа на това ГИ беше някакъв Полски ли Чешки ли не помня с точност.Чувал съм че компресорния мотор на Мерцедес го мразят газаджиите че им бил труден за газифициране.Основният проблем се явява дебита на газ като за целта винаги се ползва сонда за тръба 8мм и такава към нея тръба.Клапан също 8 мм.Възможно е както споменах и с по малка да се получи но по-скоро е изключение.Изпарителя е важно не каква марка е а дали има 20-30 % резерв за турбо двигател.Много е важно качеството на изработка понеже едно стеснение от недобре разпробито и се обезмисля голямите тръби.Естествено гореспоменатите марки е сигурно качеството но има и други такива с добри цени...Романо,КМЕ...и др.Всеки изпарител е направен с дебит но са с различно налягане има 1200мб и може 1800мб а мах такива има на 2200мб.Значи имаме компресорен двигател към 200кс но с принудително пълнене и трябва да се добавят още 20-30% резерв значи търсим качествен изпарител за околу 250кс.Пак казвам може и да стане и с по малък но зимата ще се тавани...абе с по голям насигурно разхода няма да е различен даже с малкия може да е повече.Сега за дюзите...те вече са проблем хубавите са скъпи а евтините не карат много и са капризни.Делят се на бързи и бавни дюзи като бавните карат двойно повече километри но не могат да се използват в автомобили с мн ниски бензинови времена.Компресорния двигател прави малко над 3мс бензинови времена така че с бързи дюзи ще е излишно.Моят е с БРЦ дюзи които са с несменяеми щуцери и са средния модел на 2.5мм отвор.Като живот вече имам 150 000 км и работят прецизно но са мн скъпи и не мога да ги увелуча.Затова вдигнах налягането на изпарителя...За атмосферна кола е 1.0-1.1 но за турбо или компресор в нашия случай трябва да е 1.2-1.3 бара.Аз защото съм я назобил моята и на това налягане и идват малки дюзите и съм увеличил на 1.5-1.6 и с два изпарителя че единия се оказа слаб.Сега върви зверски с буст 0.8 бара на компресора но на това високо налягане на изпарителя като падне бутилката наполовина с газта и не достига налягане на кикдаун,пълна няма проблем.Разбрах че има два варианта или други по големи дюзи и по ниско налягане на изпарителя или друга сонда 10ка с пвц тръба 10ка.Ох и двата варианта ми са разход но въпроса е при кой вариант ще е по нисък разхода...още чета за това но мисля че по-икономично ще дойде с ниско налягане и големи дюзи...може и да не съм прав.
Нека всеки който има познания да допълни нещо или ме поправи че съм любител не майстор.Друг ако има нещо да попита тук е мястото ще се намери все някой да отговори.Информацията я събирах от приятели газаджии и четене в интернет.

Искам да добавя и един видеоурок на руски език за настройка на БРЦ.

 


Този пост е редактиран от mitkofitnes: 04 април 2014 - 19:45

  • 1

#2 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 07 април 2014 - 19:02

Ето завръщам се с нови сили да поправям недоиспупани неща на газаджията монтирал ми уредбата.Първата грешка която е допуснал е монтирането на тироидалната бутилка е наобратно...т.е сондата е напред а трябва да е назад че като остане по малко газ и при пълна газ газта отива отзад.Втората грешка е че му повярвах без да проверя че ми е сложил сонда с изход 6 мм с преход 8 мм а не такава на 8 мм.Аз се чудя защо всяка зима газта ми била лоша че нали и други карат с нея.Оказа се че дюзите са едни от най добрите на пазара мн бързи и сега на диференциално налягане 1550 мб се справят чудесно.Даже още могат да понесът.Да се оплача от прехваления изпарител Маджик 3 компакт,прехвален е и славата му идва от по големия Маджик пауер...трябваше да му подлагам шайби под пружината за да работи на по високо налягане.Мога да кажа също че ГИ БРЦ е мн лесно за настройка даваш три пъти газ на място до 5000 об и ми направи автоматични настройки които искаха корекция в динамичен режим само 1%.ОБД-то не ми е вързано но мисля и това да направя.Мога да ви кажа само внимателно си избирайте майстор и компонентите за ГИ че може да намразите газифицирането а си е евтинко и ми върви мн колата с буст 0.8! На тези които нямат проблеми честито случили сте...
  • 1

#3 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 12 май 2014 - 18:52

Малко продължение по темата...та газовият инжекцион не е толкоз труден за работа,както по горе писах при правилни компоненти настройката става в автоматиен режим и да иска корекция  най-много 3-4%.Естествено за да гледате ви трябва софтуер и кабел,софтуера може да го вземете да си го изтеглите и да си го инсталирате на лаптопа си от един руски сайт ПРОПАН.РУ там има за всички видове ГИ.Що се отнася до кабел за повечето ГИ са евтини към 15 лв в продавалник но ако не го намирате или ви е скъп както при мен(БРЦ) може да си го направите сами с това нещо и с помощ от чичко гъгъл.http://www.sirius-pc...atalog&show=358


  • 1

#4 Nikefi4

Nikefi4

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 205 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W 208 230 KOMPRESSOR

Публикувано 30 юли 2014 - 21:08

Браво!!!И на  мен ми предстои газифициране на сащия мотор така че всяка помощ ще ми е от полза.Ако можеш да снимаш къде са ти пробити колекторите както и всичко за което се сетиш че може да ми е от полза.Ще го правя сам.Газифицирал сам коли но с обикновени газови.Поправял сам много след поредния некомпетентен/мързелив/газаджия.С ГИ имах мерцедес Е200 и там беше един филм след втората година.


  • 1
S 124 200 TE 16

#5 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 31 юли 2014 - 08:36

Почти не може да се види нищо,но ти препоръчвам монтажа на щуцерите за колекторите да е максимално близо до бензиновите дюзи за да се получи добро впръскване.Брах ядове с едно БМВ Е46 320 двоен ванос който е мн проблемен ако се монтират щуцерите не до дюзите,за щастие МБ не е толкова капризен но все пак.Компютъра ми се намира м/у бушониерата и калника а изпарителя е долу м/у дебитомера и АБС-а.Предполагам знаеш къде да хванеш водата...ако монтираш и допълнителна машинка ще ти спести главоболия зимата.
  • 1

#6 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 31 юли 2014 - 21:49

А изпарителя изравенен ли е по налягането на компресора?

 

Предполагам, да ?


  • 0

#7 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 31 юли 2014 - 23:41

В момента съм на 1.4 диференциално което е към 1.7-1.8 в рейката и с дюзи бавни 3 ома на 3мм върви зверски с буст 0.8.
  • 0

#8 ludkanar

ludkanar

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Мнения:
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    W202 sport

Публикувано 10 август 2014 - 20:10

И аз трябва да се газифицирам на W202 200 компресор и едни приятелчета ми предложиха мегаджет италианска уретба и до колкото разбрах трябва да е към марката романо или бъркам нещо.


  • 0

#9 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 10 август 2014 - 21:09

Не е :)
  • 0

#10 IvCho8912

IvCho8912

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    CLK 200 kompressor w209

Публикувано 08 юни 2016 - 08:33

КОЛЕГИ препоръчвам ви, ако имате нужда от помощ при газифициране или ремонт, настройки на газ, да се обърнете към mitkofitnes. След месеци лутане по сервизи, единствено той успя да ми реши проблемите, без да гледа как да ми вземе и последната стотинка! 


  • 0

#11 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 25 август 2016 - 19:39

Колеги,измина много време от последно когато писах тук по темата.В момента се занимавам сериозно с монтаж на Газови Инжекциони на всякакви коли но Мерцедес са ми слабост.Първо по писаното преди:има пропуски които бих корегирал.Първо за ГИ,оказва се че никое не може да достигне бързината на обработване на едно бензиново ЕКУ,но повечето са толкова бавни че дори не четат коректно бензиновата карта.Това което видях с очите си е много трудна настройка на водещи марки,които се оказаха откъм надеждност мн добри но откъм настройки-гола вода.Няма да изброявам че много от вас ще ме критикуват,но направих коли които други не успяха благодарение на демонтаж и монтаж на подходящо ГИ.Второто нещо е че повечето изпарители на пазара не подържат зададената мощност от производителя пък и некачествени сплави от което страда топлообмена,т.е.бързото достигане на температура за изпаряване на газта.Тук водещите марки са мн точни но нямат мощни изпарители.Да зная че познавате такива,но вярвайте ми не е така.Например Ловато имат изпарител за 300кс но той работи на много ниско налягане и е проблем при коли с малко цилиндри например 4 цилиндрови компресори :).Друг е Романото ХД който го изтъванихме с един 163кс компресор натегнат до 210кс :) иначе е до 250.БРЦ квадратния е до 350кс но какво от това той е 450лв а КМЕ голд който хваля е 400кс за 190лв но това не е всичко следващия е КМЕ екстрим сдвоен Голд и има още по голям КМЕ туин за 600кс с два входа на газ 8мм !на цената на БРЦ-то. Инжекторите са важни за прецизното дозиране като при турбоавтомобил също така трябва да са бързи.Едни обикновенни рейлоподобни инжектори седят вече напълно отворени при 16мс а бързите впръскват до 25мс и после отварят.Един компресорен мотор постига още на 3000об на пълна газ 22мс и ги задържа до 23-24мс на 6000об.Атмосферните са 16-19мс което не е проблем за повечето инжектори.Бързи са :БРЦ,Кейхен,Хана,Баракуда,Драгон,АЕБ и др.
Всеки автомобил иска първо добро познаване на особенностите му,задължителна диагностика за работата на бензин и ако всичко е наред чак тогава газифициране.Относно ОБД комуникацията,при всички ГИ е бавна понеже трансфера на данни е бавен,протокола по който чете.По новите след 2008 г се справят по-добре но мн малко ГИ-та се доближават до перфекната настройка по ОБД,но това не са водещите а иновационните системи като Европегаз и ЛПГтеч


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 2

#12 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 02 април 2017 - 13:17

 Hе се отпускам и уча по нещо ново, да подчертая че не робувам на определена марка и се опитвам да работя с най-доброто на пазара като непрекъснато разучавам и нови компоненти.Така стигнахме до това че вместо инжекторите на LPGtech Dragon вече монтираме Tech Yeti които са Hana брандирани.Всички знаем вече за Hana-та че е най-доброото на пазара и ние решихме да не правим компромис за 5 лв разлика в цената на брой инжектор.Досега имаме за 2 г само два дефектирали Dragon-а като са заменени гаранционно но все пак сме крачка към по-добро.Комплект електроника вече монираме според изискванията на клиента и особенностите на самия автомобил като пак казвам понеже не робувам на марка в най-ниския сегмент монтирахме досега TECH One което е класи над останалите популярни марки ГИ,но сега на същата цена монтираме KME Nevo което е идея по-добро.Във високия клас където се търси по-голяма прецизност използваме Tech 324 OBD /Tech 326 OBD /Tech 328 OBD съответно за 4,6 и 8 цилиндрови автомобили.Трябва да си свалите софтуера и да хвърлите едно око за да разберете за какво говоря,спрямо популярните ГИ-та е направо 10 пъти по голям и бъкан с настройки.В момента пробваме нещо още по ново като ще напиша когато имам готови резултати,но работим върху настройка на ГИ с вграден аванс процесор на пропан бутан с настройка по карта и вкючени менюта за мерене на ускорение,мощност и въртящ момент в сравнение на бензин и на газ  за отчитане на разлики.Изпарителите които ползваме вече са само КМЕ дори и в най-ниския клас автомобил поради много добрия топлообмен.Вече не 
 използваме Shark поради по-бавно достигане на работна температура спрямо КМЕ-то,така имаме по-бързо включване на газ и съответно по-малко работа на бензин,особенно подходящо за автомобили с изразен повече градски цилъл.Гамата е голяма поне 10 вида са като последния е възможно най-мощния на пазара.Ще спра дотук и ще ви кажа да не робувате на марки а просто да изберете сами какво ви е нужно,икномия на гориво ли само или безупречно газифициран автомобил при който няма разлика бензин-газ.Бих препоръчал марки като LPGtech,Europegas,KME,ACstag,Agis като идея по-ново и гъвкаво от стари марки непроменили си софтуера от преди 15г като BRC,Landi Renzo и мн други.А да и не купувайте пак да кажа газифицирани вече автомобили,на 99% са проблемни и оставяме само бутилката и сондата всичко и е за смяна.


  • 4

#13 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5564 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 април 2017 - 18:37

Едно питане относно компресор.

Че водихме спор с един приятел за газифицирането на 5.5 компресорния мотор.

Възможно ли е ? (ясно ми е, че всеки може да закачи някакъв инжекцион.. питането ми е по скоро възможно ли е да се направи кадърно - колата да се кара и движи без да има ядове с тази система)


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#14 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 02 април 2017 - 19:35

Нищо невъзможно нема Хамъре, просто понякога е болезнено. Ония от "бричка" и майка си би газифицирал. Щом 200 компресор носи на газ, 5,5 е кат два двеста един до друг, би требвало да носи два пъти повече на газ;)

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#15 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 02 април 2017 - 20:59

С хубави компоненти става


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни