Колеги,темата не е да споря с тези от вас които имат вече сложен ГИ и по някаква причина повечето пъти е просто късмет да е безпроблемна,а да се даде яснота при евентуален избор на компоненти за монтаж и при монтирани такива с проблеми.Първото нещо което искам да кажа е че не правя реклама а констатирам впечатления от почти 5-годишно блъскане по моя 230компресор.На пазара е пълно с различни видове компютри ГИ които са общо взето на еднакъв принцип,разликата е в удобството при настройка...като при премиум марките БРЦ,Ланди и Лоеато е мн улеснено.Да спомена че имаше случай с мой приятел с чипвано Ауди 1.8Т на което бензиновите инжектори правеха мн големи времена при пълна газ и ГИ-то нямаше карта с толко големи времена и даваше грешка като забиваше.Газовите инжектори копират времената на бензиновите с коефициент 1.5 на празен ход и на мах по 1.05 т.е винаги са повече от бензиновите.Компа на това ГИ беше някакъв Полски ли Чешки ли не помня с точност.Чувал съм че компресорния мотор на Мерцедес го мразят газаджиите че им бил труден за газифициране.Основният проблем се явява дебита на газ като за целта винаги се ползва сонда за тръба 8мм и такава към нея тръба.Клапан също 8 мм.Възможно е както споменах и с по малка да се получи но по-скоро е изключение.Изпарителя е важно не каква марка е а дали има 20-30 % резерв за турбо двигател.Много е важно качеството на изработка понеже едно стеснение от недобре разпробито и се обезмисля голямите тръби.Естествено гореспоменатите марки е сигурно качеството но има и други такива с добри цени...Романо,КМЕ...и др.Всеки изпарител е направен с дебит но са с различно налягане има 1200мб и може 1800мб а мах такива има на 2200мб.Значи имаме компресорен двигател към 200кс но с принудително пълнене и трябва да се добавят още 20-30% резерв значи търсим качествен изпарител за околу 250кс.Пак казвам може и да стане и с по малък но зимата ще се тавани...абе с по голям насигурно разхода няма да е различен даже с малкия може да е повече.Сега за дюзите...те вече са проблем хубавите са скъпи а евтините не карат много и са капризни.Делят се на бързи и бавни дюзи като бавните карат двойно повече километри но не могат да се използват в автомобили с мн ниски бензинови времена.Компресорния двигател прави малко над 3мс бензинови времена така че с бързи дюзи ще е излишно.Моят е с БРЦ дюзи които са с несменяеми щуцери и са средния модел на 2.5мм отвор.Като живот вече имам 150 000 км и работят прецизно но са мн скъпи и не мога да ги увелуча.Затова вдигнах налягането на изпарителя...За атмосферна кола е 1.0-1.1 но за турбо или компресор в нашия случай трябва да е 1.2-1.3 бара.Аз защото съм я назобил моята и на това налягане и идват малки дюзите и съм увеличил на 1.5-1.6 и с два изпарителя че единия се оказа слаб.Сега върви зверски с буст 0.8 бара на компресора но на това високо налягане на изпарителя като падне бутилката наполовина с газта и не достига налягане на кикдаун,пълна няма проблем.Разбрах че има два варианта или други по големи дюзи и по ниско налягане на изпарителя или друга сонда 10ка с пвц тръба 10ка.Ох и двата варианта ми са разход но въпроса е при кой вариант ще е по нисък разхода...още чета за това но мисля че по-икономично ще дойде с ниско налягане и големи дюзи...може и да не съм прав.
Нека всеки който има познания да допълни нещо или ме поправи че съм любител не майстор.Друг ако има нещо да попита тук е мястото ще се намери все някой да отговори.Информацията я събирах от приятели газаджии и четене в интернет.
Искам да добавя и един видеоурок на руски език за настройка на БРЦ.
Този пост е редактиран от mitkofitnes: 04 април 2014 - 19:45