Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с "тресене" на двигателя -W124 M102Все едно,че неработи цилиндър


  • Please log in to reply
25 мнения по тази тема

#1 manterka

manterka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 56 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    W124 200E 1991-schwarz metallic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 март 2014 - 07:58

Здравейте,колеги!

 

Проблемът,който немога да реша вече почти месец е следният : Колата е 124-ка,200 Е, 122 к.с бензин/ газ. 90-а година. Независимо дали на бензин,или на газ има едно постоянно претрисане на двигателя (без нито веднъж да е гърмяла на газ) все едно ми се губи искрата на някой цилиндър.Свещи,капачка,палец и кабели са нови,мислех,че е от клапан на някой от цилиндрите,мерех компресия по 11 атмосфери на 4-те цилиндъра имам,чистих дросел,проверих си вакумите,чистих и дебитомера,нямям пукнатини на филтарната кутия,че да смуче въздух от някъде.това тресене е в диапазона от ниските до високите обороти,като когато карам с постоянна скорост,и ако съвсем лекичко отпусна педала на газта,притрисането изчезва за момент.Няма скъсани тампони на двигателя,всичко си е ок.

Има ли вероятност да е от бубината,макар,че слабо ми се вярва да е от нея,или от потенциометъра на дебитомера? Другото което мисля,да е от датчика на дросела,или от самия дросел,но незнам как да го измеря това,и какви стойности имат. Всички датчици за температурата,за перката са изправни и си работят.За комутатор не ми се вярва въобще да е от там.Ако някой има предположения,ще съм благодарен да ги сподели с мен.

И не на последно място,клапата на дебитомера не е мърдала на никаде,има идеален ход и положение,та изключвам да е от тази клапа,само незнам дали може да е от този потенциометър,моторчето за празен ход също работи нормално.Проблема го прави както на студен,така и на загрял двигател,също така независимо дали е на скорост колата или на свободна.Проверил съм всяка една запалителна свещ,искра дава и на 4-те свещи,сега вече дали е достатъчно силна тази искара,немога да преценя каква трябва да е.

 

Поздрави!


Този пост е редактиран от manterka: 26 март 2014 - 08:09

  • 0

#2 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 март 2014 - 08:53

Като начало, какви кабели, капачка и палец си сложил.

Виждал съм чисто нови кабели да прехвърлят искри. Погледни под капака вечер на тъмно при работещ мотор...

Датчика на дросела отчита 3 позиции:

Затворен дросел

Отворен частично дросел

Напълно отворен дросел

 

Потенциометръра се прецаква обикновено в оборотите на празен ход, а и този мотор не е чувствителен от към електроника.

Можеш да си метнеш ЕКУ в багажника и пак да си караш, аз съм го правил и колата ми не е прекъсвала.

 

С кой мотор си КАТ или RUF?


  • 0

#3 manterka

manterka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 56 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    W124 200E 1991-schwarz metallic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 март 2014 - 16:49

Кабелите и капачката са Беру,макар,че и старата капачка оригиналната Бош си работи,днес я смених с въпросната Беру.палецът е също нов.Гледах ги на тъмно много пъти,никъде няма искра да прехвръкне.Принципно лулите на кабелите до свещите имат метални предпазители,незнам дали може да е от тях,но и там не се виждат искри.Какво е КАТ и RUF ?


  • 0

#4 mechoka 77

mechoka 77

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 93 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    W124 200ce 122hp
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 март 2014 - 20:36

При мен се оказа бобината.Смених кабели, свещи ,делко,потенциометър,комп,комутатор и доста майстори.Накрая опрях до бобината и нещата си дойдоха на място.Хора от форума ми помогнаха много,без тях колата щеше да е на трупчета.
  • 0

#5 manterka

manterka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 56 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    W124 200E 1991-schwarz metallic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 март 2014 - 21:32

Ясно колега,и аз за бобина се съмнявам,макар да казват,че бобина или дава ток,или не,но нещо не съм съгласен с тези твърдения,все си мисля,че има положение,в което бобината не дава точно този ток,който трябва.един пич ми намери бобина за проба,утре ще я закача и ще пробвам как е.

Благодаря за напътствието :)


  • 0

#6 manterka

manterka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 56 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    W124 200E 1991-schwarz metallic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 април 2014 - 21:20

Колеги,не е от бобината,едва днес пробвах с нова,но проблемът остана.Имате ли някакви други идеи и насоки,към които да ме ориентирате,всяко едно мнение ще ми бъде от полза!


  • 0

#7 manterka

manterka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 56 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    W124 200E 1991-schwarz metallic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 април 2014 - 17:57

Колеги,проблемът все още не е решен,но да питам все пак,има ли вероятност да е от хидравличните повдигачи,или някаква връзка с маслената помпа,или клапани,въпреки,че при мерене на компресия на цилиндрите и на 4-те беше много добра (11 атмосфери) ?


  • 0

#8 manterka

manterka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 56 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    W124 200E 1991-schwarz metallic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 април 2014 - 14:46

Колеги,проблемът е решен.Оказа се кабел на свещ на 3-ти цилиндър,на моменти дава ток към свеща,а на моменти не.


  • 0

#9 rossonero94

rossonero94

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W124 200E

Публикувано 17 юни 2014 - 17:45

Здравейте! Съжалявам,че пиша в чужда тема,но и мойте проблеми започнаха по сходен начин и реших тук да споделя за какво иде реч .. 
Взех си преди 2г. 124-ка 200Е,122к.с 90-та с много добър външен вид и без въобще да се замислям (все пак беше първата ми кола). И до един момент не съм имал абсолютно никакви проблеми с нея и и сложих газ.След 2 години безупречна работа ...
Ходенето по мъките започна когато изведнъж установих,че когато паркирам на наклон,понякога изпуска 1 зъб от скоростите .. След като се поинтересувах от какво може да е това,се оказа,че най-вероятната причина е ниска компресия.Веднага отидох в най-близкият серзиз (Уж много голям майстор,когото цяла София познава) и той ми изкара компресията 1-ви и 4-ти 9,а 2-ри и 3ти съответно 8 и 7.Направо гледах като ударен и не можех да повярвам,а той ме увери,че ако не взема мерки скоро някои от цилиндрите ще откажат.За да бъде по достоверно даже наду и мотора с компресор за да ми покаже каква загуба имат цилиндрите и наистина,на тези с по ниската компресия изкара по 40 и 50% загуба на мощност ,,, Стаписан си тръгнах от там и веднага посетих един семеен приятел държащ сервиз близо до София и той я погледна,след което ми каза,че мотора си е износен наистина,но е нормално за тази възраст и километри и според неговия манометър компресията е в диапазона между 9 и 9,5 (просто не си спомням точните цифри който ми каза) 
Симптомите(ако мога така да ги нарека) които ме карат да си мисля,че двигателя е на "финалната права" са разхода на масло от около 1.5 д0 2 литра на 10 000 км,а  също и съвсем леките вибрации на мотора,когато е в покой,и умасляването на маркуча за маслените пари,а също и духането от капачката .. 
След всичко това не се примирих и реших да отида да го кача на финална компресия,с която да потвърдя единият от двамата майстори и след като отидох на диагностика близо до нас, ми изкараха компресията по 11.5 на всички цилиндри и ме увериха,че мотора е здрав и да не го пипам и че симптомите от които се оплаквам били характерни за възрастта и мотора ... 
А друго което не ви споделих е,че имам известна загуба на мощност осовено в ниските обороти и на газ трудно (да не кажа невъзможно) мога да ускоря над 140км/ч и въпреки че е леко поскопена не трябва ли да прави повече? А чукането на клапаните дори не съм го споменавал,защото до колкото знам,може да се дължи на много работи от които не зависи дали мотора е издухан или не.. 
За всеки случай съм намерил от нета и същият мотор за 250лв и човека ме уверява,че е добър и здрав,и че нямал мойте проблеми ...
И ако не съм ви изморил с толкова много писане бих ви и попитал дали имате представа от какво идва трудното вкарване на задна и пърса понякога? (става въпрос за ръчна СК).Майсторчето каза,че ако взимам мотор направо да търся и притискател,защото моя бил свършил и така и така съм щял да правя скоро съединител,поне и мотора да сменя .. 
От всичко чуто и видяно до тук съм в абсолютна безизходица и се чудя какво да правя,а не искам да я занемарявам поради причината,че е с перфектен външен вид и ходова част ... Моля дайте съвет защото найстина не знам как е по добре да постъпя? Благодаря предварително! :)


  • 0

#10 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 юни 2014 - 08:48

Няма да се шашкаш! ;)  

 

След като разхода на масло за 10000 км. е този който си споменал, не ти е прецакан мотора! Ако компресията е намаляла до толкова колкото ти е казал първият, разхода на масло ще е много повече!


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#11 rossonero94

rossonero94

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W124 200E

Публикувано 18 юни 2014 - 09:53

Благодаря за мнението! И аз това си мислех,но пък някои казват,че бил голям разхода а и километража ми не е в изправност и не мога да определя точно на колко км е маслото,но съм го сменил миналата година,началото на септември и колата се кара градско почти всеки ден по около 20-тина км,а до момента съм долял 1л. А съм и на мнение,че губи и масло от гарнитурата на капака,въпреки че сменях 2 пъти гарнитурата... Явно капака е крив и омаслява по горния ръб на капака и събира масло в ушето зад водната помпа. По добре да търся капак или да я затворя със силикон е въпроса.. Вие какво мислите? 


  • 0

#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4623 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 18 юни 2014 - 10:55

Процедурата за мерене на компресия е да се свалят всички свещи, да се върти със зареден акумуалтор и да се мери на напълно отворен дросел.

 

Ако не мериш на пълна газ, можеш да изкараш всякакви стойности.

 

Същото е ако акумулаторът не е напълно зареден и започне да върти по-мудно на последните измервани цилиндри. 

 

Възможно е и първият манометър да е изпускал. Инак не си обяснявам как вторият път са ти изкарали по-висока компресия, а третият - още по-висока.

 

За скоростта - по фабрични данни максималната скорост на този мотор беше 180-190км/ч, ако си на газ и газта е скопена, а повечето газаджии я настройват богата на празен ход и бедна на високите, то е нормално да не можеш да минеш 140км/ч. 

 

Чукането на клапаните - вероятно е хидравличен компенсатор (повдигач). Струват между 10 и 20лв. бройката в зависимост от производителя.

 

За капака на клапаните - не мацай със силикон. Течът най-вероятно е от недобре прилепващо уплътнение. Ако гуменото уплътнение има уши за болтовете, изрежи ушите и остави само тънката ивица която приляга по капака. Най-често в това се изразява проблема.

 

Омасляването и духането - провери маркуча за картерните газове да не е затапен някъде от сръчен газаджия - правят го този номер. :)

 

Преди да мериш разход на масло - оправи теча от гарнитурата. Но 1-2 литра между смените е границите на нормалното, в определени режими (стрелката близо до червеното) разходът може да достигне до литър на 1000км според фабричната документация.

 

Инак може гумичките на клапаните да са за смяна.

Прикачени файлове


  • 2

#13 rossonero94

rossonero94

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W124 200E

Публикувано 18 юни 2014 - 15:05

Ами моят в никакъв случай не е зорен,поне откакто е при мен,просто по тия сервизи всеки гледа да ти вземе парите и не знам на кого да вярвам,а това че е станал доста муден мотора мисля,че е нормално за модела и годините?
И да ви попитам при какви параметри на работа и разход на масло и гориво,а също и при какви симптоми вече си за ремонт?

Защото и 3-те пъти не ми мериха компресията точно както е казал колегата над мен,а вторият път (с 9-ките) дори и не съм бил там,докато пък третият бях и момчето свали всички свещи,но не е махал дросела и във всички случаи,освен втория (9ки) мотора беше работил (смисъл не беше абсолютно студен)
А пък най-лошото е,че километража ми не е в изправност и не мога точно да засека разхода на 10 000,но привидно е този който споменах(До момента е на около 6-7000 и съм долял 1.2-3л. А пък налягането на маслото при работил много дълго време мотор и в най-големите жеги(дори при старо масло),не пада под 2атм,което май значеше,че няма кой знае какви хлабини или бъркам? 
Иначе си изхвърля масълце през маркуча за маслените и не е запушен (това лошо ли е?) И това дали е натисната газта при меренето на компресия каква роля играе? Смисъл повишава или понижава показателите? Много въпроси,но все от някъде трябва да започне да се учи човек,съжалявам :). Поздрави! 


  • 0

#14 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4623 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 18 юни 2014 - 16:57

Дроселът е точно това - дросел. Дроселира гориво-въздушната смес. Така регулира скоростта на въртене и мощността на двигателя на Ото, който работи в сравнително тесни граници на сместа (от 10-12:1 до 15-16:1).

 

Дизелите са друга бира - там дросел няма и скоростта на въртене и мощността се регулират чрез количеството гориво, защото моторът работи в много широк диапазон от смеси. Мисля че на практика беше от 160:1 до 10:1.

 

Ако не отвориш докрай дросела при мерене на компресия не позволяваш на цилиндрите да се напълнят докрай. От там при свиването на газа (компресирането), манометърът отчита по-ниска компресия.

 

Маркучът за маслените пари има разклонение - едното води към филтърната кутия, другото води към въздушния канал за празния ход директно в главата. Това второто е свързано посредством една пластмасова втулчица, на която се закача и вакумчето на регулатора за налягане на горивото. 

Ако е обърната втулката е възможно да не засмуква маслените пари на празен ход, когато дроселът е затворен и във филтърната кутия няма разреждане. Конусчето, номер 32, на втулката трябва да сочи напред.

 

http://www.auto-part...c93a6b9bba0d5eb

 

 


  • 2

#15 rossonero94

rossonero94

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W124 200E

Публикувано 18 юни 2014 - 17:11

Ясно. В петък съм свободен и ще сваля да погледна какво е положението с въпросната втулчица.Просто основното ми опасение бе мотора да не е издухал,защото тогава каквито и да е ремонти (освен основен) са безмислени според мен.
А относно проблема със трудното (понякога) влизане на задна и първа има ли друго лечение освен смяна на притискател?


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни