Имах предвид обратното, литър на 1500км...
Ами след смяна на гумички на клапаните, смяна на всички гарнитури (от капаците на клапаните до дифтунгата на пробката на картера), смяна на семерингите на разпределителните валове и коляновия вал. Не виждам причина един 23 годишен мотор с също толкова стари и опечени уплътнения да няма промяна след ревизия, при положение че видимо всяка гарнитура изпуска доста, и видимо има масло в горивната камера.
Иначе няма как един мотор да не гори масло... масления филм който остава по стената на цилиндъра изгаря. Неговата дебелина обаче зависи от доста неща. Като се почне от маслото и температурата му, та се стигне до конструкцията на мотора. В различните обороти потоците на газовете около буталото също влияят на тези на дебелината на този филм. Вчера си поиграх и си направих една калкулация. С големи приближения разбира се, и се оказа че минимум 0.2 литра от маслото ми изгаря за 10 000 км само от стените на цилиндрите. Като в сметките си не съм включил стареенето на маслото, заложил съм 2000 оборота като константни (за по лесна сметка), липса на студени стартове....
А какво правим с маслените пари от отдушника на картера, тях също ги горим...
Въпроса е да не се долива, ако мотора харчи за времето между две смени, количество по-малко от разликата между максимум и минимум... всичко е наред за мен