на 140 M119 ни гори около 1,5-2 л на 10 000 км (ако не се качвам аз на колата.. и по-малко )
това за настроението не го разбрах, но колата за която става дума в предпоследния пост наистина е уникат и е направена, и обслужена както си му е реда.
Публикувано 12 март 2014 - 20:58
на 140 M119 ни гори около 1,5-2 л на 10 000 км (ако не се качвам аз на колата.. и по-малко )
това за настроението не го разбрах, но колата за която става дума в предпоследния пост наистина е уникат и е направена, и обслужена както си му е реда.
Публикувано 12 март 2014 - 21:10
Моят също гори 1-1,5л на 10 000км.
От всякакви майстори, списания и теми знам, че особено за големите двигатели е нормално да горят около 1л масло на 1000км.
Който твърди,че колата му е 8мак и 12так и не харчи поне половин литър на 10 000, яко менти или просто не е засякъл точно
Този пост е редактиран от shotgun600: 12 март 2014 - 21:13
Публикувано 12 март 2014 - 21:43
на 140 M119 ни гори около 1,5-2 л на 10 000 км (ако не се качвам аз на колата.. и по-малко )
това за настроението не го разбрах, но колата за която става дума в предпоследния пост наистина е уникат и е направена, и обслужена както си му е реда.
Е сега пак започна да ми пада настроението...Става въпрос,че ми се иска да не харчат!Заводски де!
Публикувано 12 март 2014 - 22:47
Публикувано 13 март 2014 - 11:29
Имах предвид обратното, литър на 1500км...
Ами след смяна на гумички на клапаните, смяна на всички гарнитури (от капаците на клапаните до дифтунгата на пробката на картера), смяна на семерингите на разпределителните валове и коляновия вал. Не виждам причина един 23 годишен мотор с също толкова стари и опечени уплътнения да няма промяна след ревизия, при положение че видимо всяка гарнитура изпуска доста, и видимо има масло в горивната камера.
Иначе няма как един мотор да не гори масло... масления филм който остава по стената на цилиндъра изгаря. Неговата дебелина обаче зависи от доста неща. Като се почне от маслото и температурата му, та се стигне до конструкцията на мотора. В различните обороти потоците на газовете около буталото също влияят на тези на дебелината на този филм. Вчера си поиграх и си направих една калкулация. С големи приближения разбира се, и се оказа че минимум 0.2 литра от маслото ми изгаря за 10 000 км само от стените на цилиндрите. Като в сметките си не съм включил стареенето на маслото, заложил съм 2000 оборота като константни (за по лесна сметка), липса на студени стартове....
А какво правим с маслените пари от отдушника на картера, тях също ги горим...
Въпроса е да не се долива, ако мотора харчи за времето между две смени, количество по-малко от разликата между максимум и минимум... всичко е наред за мен
Публикувано 13 март 2014 - 13:29
Иначе за това си донякъде прев
Защото в моите представи като си купиш кола от такъв клас би трябвало да си я обслужиш,да няма течове,да и смениш гумичките на клапаните и вече тогава ако гори толкова масло е проблем...
Но пък аз не исках да наливам много пари в 140ката в самото начало. Всеки знае че може да се окаже бездънна яма. Най малкото тази ревизия ще надхвърли 50% от стойността на колата и....
За това я покарах малко (60 000км) обслужвах си я редовно и доливах масълце. Сега знам наистина къде са и проблемите и че си заслужава да налея пари за да си ревизирам мотора.
Друг е въпроса че са много малко хората, на които мога да поверя такава интервенция, а за да си го направиш сам, си трябва време
Публикувано 13 март 2014 - 17:31
Иначе за това си донякъде прев
Но пък аз не исках да наливам много пари в 140ката в самото начало. Всеки знае че може да се окаже бездънна яма. Най малкото тази ревизия ще надхвърли 50% от стойността на колата и....
За това я покарах малко (60 000км) обслужвах си я редовно и доливах масълце. Сега знам наистина къде са и проблемите и че си заслужава да налея пари за да си ревизирам мотора.
Друг е въпроса че са много малко хората, на които мога да поверя такава интервенция, а за да си го направиш сам, си трябва време
Бира по обед не е лошо,ама аз я предпочитам вечер след ракията!
Публикувано 13 март 2014 - 19:54
Яко лъжа с цел?Пари ли ще взема или ще спечеля бонус точки?
Досега всички които писаха са за моторите от рода на м119,а м113 е маааалко по-различен в конструктивно отношение.В крайна сметка наистина може да не съм засекал разхода на масло,но никога колата не е искала доливане от смяна до смяна.Карането и е рядко,но за сметка на това оборотомера и е постоянно в лютеницата.
Публикувано 13 март 2014 - 21:01
То, за да излезе индикация, че иска доливане, липсата на масло ще е повече от 1л.
Публикувано 13 март 2014 - 21:29
Не съм от хората дето чакат лампите да светнат за да видят някакъв недостиг на нещо.Преди да изкарам колата почти винаги си поглеждам масло,антифриз и спирачна течност.
Публикувано 13 март 2014 - 22:32
Не съм от хората дето чакат лампите да светнат за да видят някакъв недостиг на нещо.Преди да изкарам колата почти винаги си поглеждам масло,антифриз и спирачна течност.
Публикувано 14 март 2014 - 10:04
Не съм от хората дето чакат лампите да светнат за да видят някакъв недостиг на нещо.Преди да изкарам колата почти винаги си поглеждам масло,антифриз и спирачна течност.
Твоя мотор е направен да седи често в червения сектор
Публикувано 14 март 2014 - 17:43
На M113 с 306кс не съм доливал никога.
Публикувано 15 март 2014 - 09:29
Не знам колко бензин руча, ама със сигурност е по-евтино ако е на масло
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни