Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Харч на масло за 8 цилиндров мотор


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#16 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5,566 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex

User's Awards

3
24
15
3
Garage View Garage

Posted 12 March 2014 - 20:58

на 140 M119 ни гори около 1,5-2 л на 10 000 км (ако не се качвам аз на колата.. и по-малко :hailandkill )

 

 

това за настроението не го разбрах, но колата за която става дума в предпоследния пост наистина е уникат и е направена, и обслужена както си му е реда.


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#17 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3,761 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Posted 12 March 2014 - 21:10

Моят също гори 1-1,5л на 10 000км.

От всякакви майстори, списания и теми знам, че особено за големите двигатели е нормално да горят около 1л масло на 1000км.

Който твърди,че колата му е 8мак и 12так и не харчи поне половин литър на 10 000, яко менти или просто не е засякъл точно


Edited by shotgun600, 12 March 2014 - 21:13 .

  • 1

#18 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 12 March 2014 - 21:43

на 140 M119 ни гори около 1,5-2 л на 10 000 км (ако не се качвам аз на колата.. и по-малко :hailandkill )

 

 

това за настроението не го разбрах, но колата за която става дума в предпоследния пост наистина е уникат и е направена, и обслужена както си му е реда.

Е сега пак започна да ми пада настроението...Става въпрос,че ми се иска да не харчат!Заводски де!


  • 0

#19 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1,953 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Posted 12 March 2014 - 22:47

за мен 1л. и нагоре е много.

при нормални условия без течове по мотора маслото изчезва по две причини:
-при шофиране с високи обороти.
-при неправилно, некачествено масло.

при шофиране в разумните граници на оборотомера, липса на теч на масло и все пак маслото изчезва първо да се смени дилъра или марката на маслото.

за разумен разход бих определил 0.5-0.8л на 10000км.
  • 3

#20 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 13 March 2014 - 11:29

Имах предвид обратното, литър на 1500км... 

Ами след смяна на гумички на клапаните, смяна на всички гарнитури (от капаците на клапаните до дифтунгата на пробката на картера), смяна на семерингите на разпределителните валове и коляновия вал. Не виждам причина един 23 годишен мотор с също толкова стари и опечени уплътнения да няма промяна след ревизия, при положение че видимо всяка гарнитура изпуска доста, и видимо има масло в горивната камера. 

Иначе няма как един мотор да не гори масло... масления филм който остава по стената на цилиндъра изгаря. Неговата дебелина обаче зависи от доста неща. Като се почне от маслото и температурата му, та се стигне до конструкцията на мотора. В различните обороти потоците на газовете около буталото също влияят на тези на дебелината на този филм. Вчера си поиграх и си направих една калкулация. С големи приближения разбира се, и се оказа че минимум 0.2 литра от маслото ми изгаря за 10 000 км само от стените на цилиндрите. Като в сметките си не съм включил стареенето на маслото, заложил съм 2000 оборота като константни (за по лесна сметка), липса на студени стартове.... 

А какво правим с маслените пари от отдушника на картера, тях също ги горим... 

Въпроса е да не се долива, ако мотора харчи за времето между две смени, количество по-малко от разликата между максимум и минимум... всичко е наред за мен


  • 0

#21 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 13 March 2014 - 13:29

Иначе за това си донякъде прев

Защото в моите представи като си купиш кола от такъв клас би трябвало да си я обслужиш,да няма течове,да и смениш гумичките на клапаните и вече тогава ако гори толкова масло е проблем...

Но пък аз не исках да наливам много пари в 140ката в самото начало. Всеки знае че може да се окаже бездънна яма. Най малкото тази ревизия ще надхвърли 50% от стойността на колата и....

За това я покарах малко (60 000км) обслужвах си я редовно и доливах масълце. Сега знам наистина къде са и проблемите и че си заслужава да налея пари за да си ревизирам мотора.

Друг е въпроса че са много малко хората, на които мога да поверя такава интервенция, а за да си го направиш сам, си трябва време  :beer


  • 0

#22 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 13 March 2014 - 17:31

Иначе за това си донякъде прев

Но пък аз не исках да наливам много пари в 140ката в самото начало. Всеки знае че може да се окаже бездънна яма. Най малкото тази ревизия ще надхвърли 50% от стойността на колата и....

За това я покарах малко (60 000км) обслужвах си я редовно и доливах масълце. Сега знам наистина къде са и проблемите и че си заслужава да налея пари за да си ревизирам мотора.

Друг е въпроса че са много малко хората, на които мога да поверя такава интервенция, а за да си го направиш сам, си трябва време  :beer

Бира по обед не е лошо,ама аз я предпочитам вечер след ракията! :beer


  • 0

#23 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Posted 13 March 2014 - 19:54

Яко лъжа с цел?Пари ли ще взема или ще спечеля бонус точки?

   Досега всички които писаха са за моторите от рода на м119,а м113 е маааалко по-различен в конструктивно отношение.В крайна сметка наистина може да не съм засекал разхода на масло,но никога колата не е искала доливане от смяна до смяна.Карането и е рядко,но за сметка на това оборотомера и е постоянно в лютеницата.


  • 0

#24 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3,761 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Posted 13 March 2014 - 21:01

То, за да излезе индикация, че иска доливане, липсата на масло ще е повече от 1л.


  • 0

#25 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Posted 13 March 2014 - 21:29

Не съм от хората дето чакат лампите да светнат за да видят някакъв недостиг на нещо.Преди да изкарам колата почти винаги си поглеждам масло,антифриз и спирачна течност.


  • 2

#26 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,833 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Posted 13 March 2014 - 22:32

Не съм от хората дето чакат лампите да светнат за да видят някакъв недостиг на нещо.Преди да изкарам колата почти винаги си поглеждам масло,антифриз и спирачна течност.

:up


  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#27 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 14 March 2014 - 10:04

Не съм от хората дето чакат лампите да светнат за да видят някакъв недостиг на нещо.Преди да изкарам колата почти винаги си поглеждам масло,антифриз и спирачна течност.

Твоя мотор е направен да седи често в червения сектор :)


  • 0

#28 msi200

msi200

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia

Posted 14 March 2014 - 17:43

На M113 с 306кс не съм доливал никога.


  • 1
I love the sound of V8 in the morning...

#29 Pe6o666

Pe6o666

    極真会館

  • Потребители на форума
  • 2,222 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Apple & Mercedes
  • Автомобил:
    ML 270 CDI '02
    ML 320 CDI 4matic '05
    S 500L 4matic '06
Garage View Garage

Posted 14 March 2014 - 22:51

S65 AMG доливам 1,5 литра масло на около 2000 км.


  • 0

#30 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5,566 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex

User's Awards

3
24
15
3
Garage View Garage

Posted 15 March 2014 - 09:29

Не знам колко бензин руча, ама със сигурност е по-евтино ако е на масло :D


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users