Най-общо сондата преди кат-а (ако имаш само един кат, както е при теб) контролира горивните смеси: времената на отваряне на инжекторите, за постигане на оптималната зададена горивна смес от ЕКУ-то, при различни натоварвания. Понеже инжекторите са с фиксиран дебит, се променя времето, което седят отворени, с цел подаване на повече или по-малко гориво.колега @kdl: малко разяснение можеш ли да ми дадеш относно двете сонди. Коя каква е и каква функция имат
STFT & LTFT (short & long time fuel trim) се определят от изрядността на следните елементи: дебитомер, ламбда и ТПС. Дори и при кофти свещи, те са в състояние да коригират горивната смес. Като се гледа на диагностика, обикновено кривата на предната сонда е синусоида.
Ламбдата след кат-а е информационна, тя не формира горивни смеси, гледа само дали кат-а работи като хората. При нея, ако помня правилно, кривата реално е права, т.е. седи относително фиксирана. Големи отклонения при нея, означават че кат-а си е заминал или липсва.
Причината да я има са все по-стриктните Еко стандарти. Лошото е, че не успявах да я излъжа, че всичко е наред.
Бях я монтирал в апендикс с катализаторен елемент (има такива преходници), и тя редовно си квичеше, че има драма... това с липсващ кат.