Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Не ми свети Check Engine лампата на таблтоSLK 200 Kompressor


  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#16 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 02 June 2015 - 23:05

колега @kdl: малко разяснение можеш ли да ми дадеш относно двете сонди. Коя каква е и каква функция имат

Най-общо сондата преди кат-а (ако имаш само един кат, както е при теб) контролира горивните смеси: времената на отваряне на инжекторите, за постигане на оптималната зададена горивна смес от ЕКУ-то, при различни натоварвания. Понеже инжекторите са с фиксиран дебит, се променя времето, което седят отворени, с цел подаване на повече или по-малко гориво.
STFT & LTFT (short & long time fuel trim) се определят от изрядността на следните елементи: дебитомер, ламбда и ТПС. Дори и при кофти свещи, те са в състояние да коригират горивната смес. Като се гледа на диагностика, обикновено кривата на предната сонда е синусоида.
Ламбдата след кат-а е информационна, тя не формира горивни смеси, гледа само дали кат-а работи като хората. При нея, ако помня правилно, кривата реално е права, т.е. седи относително фиксирана. Големи отклонения при нея, означават че кат-а си е заминал или липсва.

Причината да я има са все по-стриктните Еко стандарти. Лошото е, че не успявах да я излъжа, че всичко е наред.
Бях я монтирал в апендикс с катализаторен елемент (има такива преходници), и тя редовно си квичеше, че има драма... това с липсващ кат.
  • 2

Audi_A4_avatar.gif


#17 bladeyav

bladeyav

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 29 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    SLK 200 kompressor r170

Posted 03 June 2015 - 11:59

Благодаря ти за изчерпателният отговор!!!

Вчера с един колега я закачихме отново. Ползвахме някакъв ELM свързан към OBD-то, а от там с USB към лаптоп. Отново излезе проблем с подгрева на ламбдата. Замерихме го с мултицет-прекъснал е! Докато си разучавахме софтуера погледнахме живите данни на двете ламбди, но в цифров вид. Едната предполагам втората показваше стойност 0,445V-0,450V, което ме навежда на мисълта на база на твоето обяснение, че имам работещ катализатор. На другата стойностите ту варираха(0,350V- 0650V), ту бяха почти постоянни около 0,450V , независимо дали и подавах газ или работеше на празен ход


  • 0

#18 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 03 June 2015 - 19:18

Предната е умряла в такъв случай. Трябва да ходи м/у 0.1V и 1V.
Сменял съм с NGK за модела, купена от БГ, никакви грижи.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#19 cyberpig1

cyberpig1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,027 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    PK3333PK
    BT1111KK
Garage View Garage

Posted 03 June 2015 - 21:00

Обикновенно в KIW-комбиинструмента има за кодиране дали да е активна или не Чек.лампата.В последно време все повече новозакупени коли идват със загасени лампи и след като ги активираме се оказва,че имат някакъв проблем.
Не мога да опиша точно стъпка по стъпка точно на този модел как се активира,защото на ден ми минават по 2,3 различни модела и не мога да помня дословно къде какво.Ако идвам на София ще ти демонстрирам лично как става.Както може да се препрограмира ербек компа(да се изключи кантара на пасажера)така се изключва,включва и лампата на чека.


за кои модели може да се спре кантара на пасажера?
и какъв е ефекта в/у системата? отваря възглавниците даже и да няма пасажер?
  • 0

#20 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Posted 04 June 2015 - 06:35

Досега не съм имал проблем с премахването на кантара(при проблем в него),прекодирал съм мерцедеси от 96 до 2006 г-различни модели.

   Това е много чест проблем,както знаете.Ефекта му не знам дали е този,който описваш ти,но при всички полужение е по-добре да си с работеща система от колкото с не работеща такава.Когато е повредена постелката системата запалва лампата и не работи.


  • 0

#21 cyberpig1

cyberpig1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,027 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    PK3333PK
    BT1111KK
Garage View Garage

Posted 04 June 2015 - 22:23

аз не бих изключил кантара, било то и през стар-а, ако не знам какво ще е поведението на системата.

и защо се произвеждат емулатори за кантар ако би могъл да се изключи? при е класа и цлк (вероятно и при други модели) датчика е доста сложен, не е въпрос на шунтиране с едно съпротивление

опитвам се да събера повече информация по въпроса
  • 1

#22 KoCcI

KoCcI

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 210 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Футбол , жени , пииване и пълен резервоар на Меру !!!
  • Автомобил:
    Mercedes E270 CDI W211
    Lancia Dedra 1,9TD - EX
    VW Polo 1,6i + chip
    VW GOLF VII 1,6 TDI
Garage View Garage

Posted 05 June 2015 - 09:03

Аз какво да кажа , като моята лампа не спира да свети и да не върви колата ... хахах  :wacko  ...  колега добре е ако не свети и да върви колата , че иначе като при мен не ти е оферта влиза в авариен режим и си до там (коментара е в рамките на шегата) . 


  • 0
<Мерника от пред... и газ до ламарина > .... :mbcb

#23 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1,682 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Posted 05 June 2015 - 09:27

аз не бих изключил кантара, било то и през стар-а, ако не знам какво ще е поведението на системата.

и защо се произвеждат емулатори за кантар ако би могъл да се изключи? при е класа и цлк (вероятно и при други модели) датчика е доста сложен, не е въпрос на шунтиране с едно съпротивление

опитвам се да събера повече информация по въпроса

 

 

от старият ми салон (W203) ми остана един СРС сензор за пасажерската седалка. давам го за тест, ако е нужно.


  • 0

#24 cyberpig1

cyberpig1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2,027 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    PK3333PK
    BT1111KK
Garage View Garage

Posted 05 June 2015 - 21:54

от старият ми салон (W203) ми остана един СРС сензор за пасажерската седалка. давам го за тест, ако е нужно.


мерси ! ще имам предвид ако се наложи.
мисля, че още не е стигнал момента за интевенции
  • 0

#25 Grozdanov

Grozdanov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 251 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Posted 05 June 2015 - 21:57

Когато се изключи софтуерно кантара, въздушните възглавници работят коректно. Кантара както знаете е за детско столче, тоест когато го засече, да НЕ се отваря airbag-a при удар.
  • 0

#26 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 05 June 2015 - 22:13

Не е! Кантарът гледа кога има човек на предната седалка, за да гръмне или не предният бег.

Детско столче не може да има на предна седалка на никоя кола.

 

T.e. при емулиран бег, ще гръмне таблото, въпреки че не се вози човек на седалката, понеже байпасването му кара колата да си мисли, че има човек. 

Сега... колите с dual-stage и подобни бегове, които гърмят с различна сила, в зависимост от силата на удара, вероятно управляват по по-сложен начин. Нямам представа със сигурност как работи.


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#27 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 05 June 2015 - 23:11

Когато се изключи софтуерно кантара, въздушните възглавници работят коректно. Кантара както знаете е за детско столче, тоест когато го засече, да НЕ се отваря airbag-a при удар.


Детско столче на предна седалка Не се слага!:)
  • 0

#28 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,881 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
Garage View Garage

Posted 06 June 2015 - 05:22

Не сте прави за детското столче. Слага се и още как :) Или ако трябва да сме точни, не детско столче за голямо дете, а бебешка кошница :)
Схемата е обратно на посоката на движение. Идеята е, ако сте сама майка или татко да можете да имате поглед върху бебето или да може да му дадете вода и т.н. Тогава еърбега трябва да се изключи. Има марки коли, на които това става чрез ключа на колата ( отстрани има ключалка) вижда се при отворена врата. При Мерцедес това се засича от кантара. Явно все пак си трябва по-голяма тежест, а при колите с изофикс може би си има и друга електроника. Тогава свети и една лампичка, че бега не е активен :). Тоест има нещо на седалката,кантара го е засякъл, но изключил възглавницата.( тя би убила бебето направо, при удар.)

Attached Files


Edited by drjivago, 06 June 2015 - 05:37 .

  • 3

#29 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Posted 06 June 2015 - 06:38

Влизате със стара в таблото,после мисля беше на адаптация или нещо подобно.От там се вкл/изкл чек енджина,от там може и да се даде дали да свети лампата при ниско ниво на маслото,при колко ниско да светне и т.н.


  • 0

#30 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 352 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Posted 06 June 2015 - 13:52

Киберпич,къде прочете,че съм казал за слагане на резистори и глупусти.Изказвате се без да прочетете някои неща за който спорите.Кантара е точно за това,да определи отпред дали е дете,възрастен човек или чанта.Това,че се изолира със стардиагнозата е по-добрия вариант от не работеща система и не е никакъв проблем.От завода излизат и мерцедеси без кантар така че не е такъв голям проблем.Всеки си избира какво да направи за собствената си безопасност.Попитахте ме дадох отговор,не ми се занимава с спорене и глупости........
До Кдл,твърдиш,че си запознат добре със Стар диагнозата,а не знаеш основни работи.Примерно как се задеиства чек лампата,че се слага детско столче отпред,че ербек системата следи и чрез закопчаването на коланите-отпред,дали има човек там.

Edited by chochone, 06 June 2015 - 14:00 .

  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users