Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

КомутаторВзаимозаменяеми номера на комутатори

Комутатор W124 W202

  • Please log in to reply
7 мнения по тази тема

#1 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 декември 2013 - 17:15

Един колега му изгоря комутатора и достатъчно ровене открихме взаимозаменяеми комутатори за неговата 124-ка.

Неговия номер е 018 545 10 32 а сложи 015 545 72 32 и работи без проблем.

Като цяло при взимане на комутатор най-добре е да се спазват номерата,но ако няма подходящ номер трябва да се гледат следните неща дали съвпадат със вашия автомобил:

 

1.Автоматична скоростна кутия или ръчна скоростна кутия

2.С климатик или без климатик

3.С ABS или без ABS

4.С Tempomat или без Tempomat

5.С пневматичен клапан за вентилация на резервоара или с електрически клапан за вентилация на резервоара

Имобилайзера не е от значение.

 

През 1992 година се поставя М111 на 124-ката до средата на 1993 клапана е пневматичен познава се по това че до температурните сензори има термостат с вакум-тръбички.

 

Някой номера на комутатори за Е200-16 92-93 взаимозаменяеми:

 

015 545 26 32//012 545 53 32//012 545 56 32

 

На този модел комутатори след средата на 93-та и от С-класи няма да стане.

 

След средата на 1993 от 124-ка може да се сложи комутатор и от С-класа,но от С-класи с букса за температурния сензор с като на снимката предполагам няма да стане на 124-ка или на С-класа от предходна година.Защото има пин 12 от ел.инсталацията на двигателя който при 124-ка и при С-класите от предните години е празен.

 

Прикачен файл  20131211_122615.jpg   92,66K   18 Брой сваляния

 

Някой номера на комутатори от Е200 взаимозаменяеми:

 

015 545 70 32//018 545 10 32//015 545 69 32

 

Някой номера на комутатори от С180 взаимозаменяеми:

 

015 545 73 32//015 545 72 32//015 545 51 32//014 545 98 32

018 545 42 32//018 545 41 32//015 545 01 32//018 545 02 32//018 545 03 32

 

Някой номера на комутатори от С200 взаимозаменяеми:

 

016 545 06 32//018 545 44 32//018 545 11 32//014 545 99 32

 

И един линк към сайт в който са побликувани всички комутатори и ел.модули:

 

https://ecu.de/merce...steuergerät-45/


Този пост е редактиран от 200E-16V: 22 декември 2013 - 17:19

  • 3

#2 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 януари 2014 - 17:44

Благодарение на колегата gezuht успях да видя какво точно са правили във Варна.Ще прикача снимка с това което са сложили.След ремонта комутатора отново не е работил и са го върнали на майсторите и  са го проверили и са казали че е изгорял някакъв чип и след известно време ще могат да ги поправят и чиповете.Комутатора е A 018 545 10 32 на Bosch от Е200Т 1994 година.
Аз го отворих да видя какво са правили.Оказа се че са лепили някакъв сив силикон изглежда на пръв поглед на двукомпонентно лепило бизон но меко като силикон, който е адски здрав ако разбера какъв е ще си купя.Може да потрябва.Голям зор видях докато го отворя.Те не са го отваря ли отново понеже щеше да си личи че лепено 2-ри път.И какво да видя платката здрава залята някакъв гел който е лепкав и като желе.Свръзката на платката с буксата е чрез тънки нишки който не знам защо бяха скъсани и само се допираха до пиновете.А на другата букса си стояха непокътнати.Пробвах се да ги запоя но не стана припоя хвана на пиновете но на металните нишки не ще.Явно трябва да взема нещо почистващо и вместо да запоявам гледах едно клипче в you tube намазаха с нещо пиновете за секунда допря поялника и готово оригиналните също не са закрепени с припой.Трябва да разбера какво е това не съм се занимавал такива мини работи за ел.инсталацийте не ми трябват такива специални работи.За да се доберат до комутатора са рязали.И там са изрязали 2-та изгорели елемента който с 4 пина и са сложили един с 3 крачета не знам какво ако някой знае да каже.Има свързани 2 резистора по 80 ома.Опитах се да го отлепя не успях лепено е с нещо мноо здраво а и не знам дали от другата страна има надпис.Замерих между пиновете като броя от ляво на дясно 1,2,3.Между 1-2=563 ома, между 2-3=отворена верига,между 1-3 ми даде 80 ома заради резистора.Замерих и МАП сензора който между другото беше пълен с масло.Между 1-3=1,6Кома,между 1-2=7,6Кома,между 2-3=8Кома.
Ето и снимки:
 

http://dox.bg/files/dw?a=17cd2030cf

 


  • 0

#3 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 21 април 2016 - 11:11

Как се отвара тоя комутатор колега, че и на мен ме се налага да го ремонтирам, но голям зор - не мого да го отворя.


  • 0

#4 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 април 2016 - 07:18

Ако имаш Viber ще ти изпратя снимки на отварян комутатор от Софтелектроникс и други отворени.
Комутатора гори при окъсявана на двигателната ел.инсталация(engine harness) и ел.инсталацията на бубините (coil harnnes)
Огледа ли ги добре кабелите на тези ел.инсталаций?
  • 0

#5 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 28 април 2016 - 13:41

Ако имаш Viber ще ти изпратя снимки на отварян комутатор от Софтелектроникс и други отворени.
Комутатора гори при окъсявана на двигателната ел.инсталация(engine harness) и ел.инсталацията на бубините (coil harnnes)
Огледа ли ги добре кабелите на тези ел.инсталаций?

0889041668 Свилен

Комутатора ми се е опукал и не дава сигнал към едната бобина - за 1-ви и 4-ти цилиндър. Вече трета седмица не мога да намеря същия номер, а не смея да експериментирам с други номера. Инсталацията беше в окаяно състояние. Яко напукани изолации на кабелите към бобините и към инжекторите. Окъсявали са 100%. Възстановил съм кабелите, но комутатор... няма и няма. Моля който е патил да даде съвет кво да правя? Представителя на Мерцедес за района ще ми достави нов оригинален за 4250лева. Тя колата не струва толкова. :unsure :unsure :unsure


  • 0

#6 Cvele974

Cvele974

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Мнения:
  • Град:Niš
  • Автомобил:
    Mercedes c200

Публикувано 09 май 2016 - 13:20

На Mercedes C200 исто се изгуби искрата на 1-ви и 4-ти цилиндър и работят само 2-ри и 3-ти. Имам молба. Ако можете да ми изпратите снимки, и ако някой знае кой транзистор отива. Номер на комутатор е 016 545 06 32.

Благодаря предварително.


  • 0

#7 angel1651

angel1651

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Мнения:
  • Град:Димитровград

Публикувано 14 май 2016 - 23:35

Ако имаш Viber ще ти изпратя снимки на отварян комутатор от Софтелектроникс и други отворени.
Комутатора гори при окъсявана на двигателната ел.инсталация(engine harness) и ел.инсталацията на бубините (coil harnnes)
Огледа ли ги добре кабелите на тези ел.инсталаций?

Здравейте! И аз имам проблем с отварянето  на такъв комутатор и моля за помощ.  0889048053 Ангел


  • 0

#8 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 07 юни 2016 - 10:15

Няма смисъл да се опитвате да отваряте и ремонтирате повреден комутатор, ако не сте тесен специалист в областта на SMD електрониката. А и елементите вътре са без надписи и не можете да разберете с какви да ги подмените. Аз лично изгубих много време с това и накрая сложих друг комутатор втора ръка. Щом сте сигурни, че комутатора е опукал директно го сменяйте с друг.


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: Комутатор, W124, W202

1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни