Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора,източник: autobild.bg
Започната от valyon, 01 окт 2013 - 17:22:58
72 мнения по тази тема
#46
Публикувано 03 октомври 2013 - 22:53
Алфонсо - Тук сбърка.
#47
Публикувано 03 октомври 2013 - 22:56
Алфонсо - Тук сбърка.
И вече се уплаших.
В какво сбърках бе пич, я ми разясни? Че в два реда написах, че по-хубаво от заводски силна кола няма, а вие ми извадихте от 300 кладенеца вода, как нищо не разбирам. В това ли сбърках.
Ако скоро не заключат темата ще стане грозно, в това съм сигурен.
#48
Публикувано 03 октомври 2013 - 23:01
В какво сбърках бе пич, я ми разясни? Че в два реда написах, че по-хубаво от заводски силна кола няма, а вие ми извадихте от 300 кладенеца вода, как нищо не разбирам. В това ли сбърках.
Не в това.
Но щом ме питаш, аз няма как да ти обясня.
#49
Публикувано 03 октомври 2013 - 23:22
Не в това.
Но щом ме питаш, аз няма как да ти обясня.
Mного добре знам къде ви настъпих цялото тунинг съсловие ... ами така е има и други мнения освен вашето.
#50
Публикувано 04 октомври 2013 - 00:21
Алфонсо, освен да ни разсмиваш с невежеството си по тази тема нищо друго неможе да направиш а най-малкото да ни настъпиш където и да било, камоли пък тунинг съсловието (към което аз не се числя тъй като аз съм само любител, а хората са професионалисти) .... само че нали се сещаш че към това съсловие спадат и АМГ, Карлсон,Брабус и т.н. . Само немога да разбера , като нямаш опит що се опитваш да се изкараш компетентен, все едно аз да ида в форум на ядрени физици (за което хабер си няма) и да им обяснявам колко тъп е ядрения синтез щото виждаш ли са гръмнали две ядрени електроцентрали.
Други мнения приемаме но от хора който имат опит имат и знания в тази област (примерно Lorinser, KrumB,Chochone, siriospepi и т.н. ) а не от дървени философи. Пак те питам като не те кефи тунига както правиш в този под форум или става ем сърби ем боли т.е. тъй като никой не се навива да ти направи колата за 2лв тунига автоматично стана гадно нещо, вярно гроздето е кисело и не е хапка за всяка уста .
И последно, има два вида хора, такива който правят нещо (като много от колегите тук) и такива дато само лалат. Ако всички бяха като тия дето само да лалат, още щяхме да сме в пещерите и нямаше да сме открили огъня, колелото, двигателя с вътрешно горене компютъра и т.н. Аз лично предпочитам да съм от хората който правят нещо е не от лаладжиите .
П.П. грозно няма как да стане, най-много да продължиш да се излагаш , мен не ми пречи
П.П.П. прав си в фирмен сервиз моите коли няма да стъпат по простата причина че няколко пъти съм ходил с коли там и не успях да остранят проблеми които после "гражните" майстори отстраняваха за 10-15 минути (на въпросите ми в мб сервиза ми отговаряха само с "незнам" ), та щом тези титани не са ти намери ли кусури ->
Този пост е редактиран от joreto: 04 октомври 2013 - 00:28
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#51
Публикувано 04 октомври 2013 - 00:49
тъкмо си мислех да влизам в тунинг.бг...и се отказах
Защо водите спор , при положение че и двете страни осъзнавате , че сте прави !
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#52
Публикувано 04 октомври 2013 - 08:16
Ми не, не сме прави и двете страни, и няма как да сме прави при условие че едната си няма най-малка предства в какво точно се изразява римап-а на една кола и незнанието се опитва да прикрие са иместване на темата към сини пръскалки и т.н. . Както някой по-горе беше писал 95% от случаите на счупване след римап са от проблем които колата е имала и преди това, вследствие на лоша подръжка и т.н., да 5% са от пишман тунинг "майстори" но така се получава когато някой иска да мине тънката т.е. за 2 лв вместо за 400-500-2000лв (примерно) и отиде при лицето Х което да му налее файл от интернет, без да има представа какво има в този файл (на такива файлове от нет-а съм се нагледал много). Общо взето римап да ти счупи колата трябва да е тотално объркан тъй като ЕКУ-та имат достатъчо защити в това отношение. Както казах, просто няма как да водиме качествен спор с Алфонсо тъй като знанията ни по тази тема са на съвсем различни нива (за него ЕКУ-то е черна кутия, а аз примерно мога детайлно да обясня кое как и защо се променя на базата на сетъпа и в какви граници и т.н. ).
Този пост е редактиран от joreto: 04 октомври 2013 - 08:24
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#53
Публикувано 04 октомври 2013 - 14:51
Много ми е интересно как се случи така че на старата ми кола от атмосферен направих мотора с принудително пълнене, и на 0.6 и не и се счупи нищо за над 70к км. !?!?! (докато не срещнахме отблизо с моторист но това е друга тема...) А един грамотно направен чип е много ама много по безопасен
1991 190E SportLine turbo 0.6bar
#54
Публикувано 04 октомври 2013 - 14:52
И вече се уплаших.
В какво сбърках бе пич, я ми разясни? Че в два реда написах, че по-хубаво от заводски силна кола няма, а вие ми извадихте от 300 кладенеца вода, как нищо не разбирам. В това ли сбърках.
Ако скоро не заключат темата ще стане грозно, в това съм сигурен.
Алфонсо... на теб май не ти обръщат достатъчно внимание у дома и заради това си търсиш подобно тук а?
...и понеже Крум е достатъчно дискретен и прекалено лаконичен за да схванеш написаното - аз ще ти обясня къде и как сбърка:
1 - Сбъркан е начина по който си търсиш вниманието тук ...под-обяснението е както следва:
1.а - Ти НЕ изказваш мнение а само "споделяш" нещо което си чул от някой който вероятно "разбира" колкото теб (като допускам за възможно незаслужено да упреквам приносителят на твоята "информация" само заради демонстрираната многократно до момента неспособност да четеш, мислиш и разбираш написаното)
1.б - Написаното от теб не само че е безсмислено като "тема", но и не съдържа каквато и да е информация свързана със самата тема... освен това е много повече от "2 реда"
2 - Не се ласкай с мисълта че заради теб някой би заключил тази наистина полезна тема само защото нещо в нея на теб не ти "харесва" (разбрахме че си глупав, и въпреки че не ти е приятно да го отбелязваме - това няма как престанем да го правим след като ти толкова настоятелно го демонстрираш)
В заключение - вместо отново да реагираш като "ущипана госпойца", използвай интернет като полезно и образователно помагало ...в случай че наистина има нещо което знаеш и съответно искаш да го споделиш - направи го по подходящият за подобен форум начин (няма срамно дори да питаш ако нещо не ти е ясно - повечето тук по-скоро биха ти помогнали вместо да вземат на майтап както в момента). Ако все пак ти харесва това което правиш до момента тук (както и начина по който го правиш) - сериозно ти препоръчвам да се обърнеш към форуми от рода на "БГ-мама" ....
Ако не си забелязал - ние тук всъщност си говорим за коли
ЕВАЛЛА СТАБИЛЯГИ!!!
#55
Публикувано 04 октомври 2013 - 15:59
Според мен нещо се превъзбудихте прекалено.
Няколко въпроса:
- Какво общо имат силно модифицирани коли с нормални и кой от вас е само с чип?
- Megasquirt и всичките piggyback вариации какво общо имат с чип тунинг?
- За какво точно се карате при положение, че joreto също се изказа крайно негативно за "интернетските версии" на горивни карти, които се наливат от повечето "маняшки чип-тунинг ателиета".
- Темата започна за нафтови коли, но по някаква причина премина към състезателни... И сега какво?
- Някой с промяна на горивна карта да е успял да постигне ефекта "Уау" на атмосферка... дори и на Компресорна. А ако има и черно на бяло параметри, страхотно. Да не подхващам чип-тунинга на обикновените 111 Компресорни мотори, че в цял свят един не каза, че само чип има смисъл. Малко силово и тогава евентуално, но май май обикновено няма смисъл, понеже ЕКУ-то успява да се нагажда.
- Бихте ли ми посочили полезността на темата, освен чистото забавление да четем караници между хора, което на мен не ми е много забавно, но да речем има хора, които го оценяват по достойнство.
- Дори да допуснем някакво феноменално развитие в познанията на българските тунери, някой да е имал успех с коли по-нови от 2000 или околните години? Т.е. някой да е успял да чипоса бензинова нова кола и с какъв успех?
Та... някой би ли обяснил как се прави чип тунинг, поне да е полезна темата, ама различно от "идва оня пич с компа и цъка по горивната карта и после на диното". Това е ясно.
При цялото ми уважение, колеги... нападките са малко прекалени и грам не-градивни. Аз също споделям вижданията на Алфонсо с известни уговорки относно нафтите, но там е друга тема и откровено грам не отбирам от дизели.
Има си хора с практически неограничен бюджет, които правят тестове на тези двигатели. Там да... ако се прави като в заводски условия, вярвам че е постижимо.
Това горното е при модификации на заводски автомобил. Яко тунинги и къстъм решения са друга тема.
#56
Публикувано 04 октомври 2013 - 16:05
И аз това щях да попитам, с какво точно е полезна темата. Аз не разбирам особено от чип тунинг, но и след тази тема нищо не ми се изясни.
Най-накрая смислен пост от kdl
Най-накрая смислен пост от kdl
Този пост е редактиран от drjivago: 04 октомври 2013 - 16:05
#57
Публикувано 04 октомври 2013 - 16:39
Без да ме разбирате погрешно момчета - но точно тук в тази тема има няколко мнения които доста точно и конкретно отговарят на въпросите които зададохте (най-вече свързаните с "полезноста" на информацията) ... един вид - четете и... го правете внимателно
накратко:
"Чип тунинг" е възприетото общо понятие за промени по управляващият работните процеси в ДВГ софтуер. Ако някой е останал "разочарован" от своята наивност купувайки си готов "чип" за 300лв с който е очаквал колата му да стане самолет понеже така пише в "рекламите" - ами да се сърди на себе си защото дори рекламите няма как да са му виновни ...
Обяснения за това какво е "МоТек", "Мегаскуирт", "Пауърбокс" и др. подобни има навсякъде - не се обиждайте заради нежеланието ми да повтарям неща обсъждани и "дъвкани" хилядократно и по всички форуми (дори на вас самите ще Ви е по-лесно да откриете, селектирате и обясните за себе си най-правилната информация)...
В заключение - самото определение "чип-тунинг" е достатъчно смешно и несериозно за обсъждане с хора които го "разбират" твърде буквално .
ЕВАЛЛА СТАБИЛЯГИ!!!
#58
Публикувано 04 октомври 2013 - 16:45
Kdl, при римапа не се пипат само горивните карти а доста други неща, налягане, аванси, смеси и т.н. Доста хора пипат коли произведени след 2000г. , да неговорим че сервизи като Хеед 91, ТСТ Расинг, Овердрайв, Маднес и т.н. пипат успешо и най-новите версии на колите. Аз лично без проблеми си римапвам голфчето (мотроник ме3.8.3, и не само него а и по-новите с мотроник ме7.х) и ефекта е доста осезаем от преди и след ремапа, особенно във ниски,средни обороти като смачкаш газта, разликата е ~30-35 на мотор (пиковата мощност не е толкова важна, по важно е че имаш повече кс/нм през целия диапазон), ефекта се постига като се вдигне налягането на турбината и с малка корекция на аванс и горивните карти. Ефекта на атмосферна кола не е толкова осезаем освен ако не е някой от редките случаи като примерно амг6.3 мотора където с римап и корекции по изпускателната система изкарват 30+ коня . При турбо дизела също се получава доста добър ефект, най-пресния случай е на колега от работата, ТДИ (110кс) измерено на дино 108кс на мотора ,след римап даде 148 кс на мотор (римапнат на дино). Компресора освен римап си иска и шайби за да има ефект, на Крум компресора тръгна доста добре след смяна на шайбата и ремап от Маднес. Как се прави чип съм писъл в по-горните мнения, но общо взето реда е следния (при изряден автомобил) :
1. Изчита се фабричния софт
2. променят се необходимите карти за налягане на турбината, аванси,смеси, лимити и т.н.
3. софта се качва на колата и колата се тества като се логват, смеси, детонационни датчици и т.н.
4. на базата на логовете се правят съотвените корекции докато колата не достигне задоволителни показатели (който се диктуват от лимита на турбини, инжектори, и т.н.)
това е накратко .
Този пост е редактиран от joreto: 04 октомври 2013 - 16:58
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#59
Публикувано 04 октомври 2013 - 20:15
Как се изчита фабричния софт - само различните карти или и самият код, който ги използва?
Колко реда е кодът и на какъв програмен език е написан?
Някой виждал ли е блок схема на софтуера, т.е. как точно работи с данните от картите и как си взаимодействат тези данни с показанията на датчиците от една страна и от друга - с управлението на мотора.
Финално - от къде се взема информацията, използват ли се източници, различни от Интернет? Как сме с образованието - чувал съм, че ДВГ било специалност за магистри, демек учи се 5 години, не в гараж.
Знам, че няма значение за качеството и ефекта на тунинга, но от чисто любопитство питам.
Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Колко реда е кодът и на какъв програмен език е написан?
Някой виждал ли е блок схема на софтуера, т.е. как точно работи с данните от картите и как си взаимодействат тези данни с показанията на датчиците от една страна и от друга - с управлението на мотора.
Финално - от къде се взема информацията, използват ли се източници, различни от Интернет? Как сме с образованието - чувал съм, че ДВГ било специалност за магистри, демек учи се 5 години, не в гараж.
Знам, че няма значение за качеството и ефекта на тунинга, но от чисто любопитство питам.
Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
#60
Публикувано 05 октомври 2013 - 06:45
Кдл,аз съм само с чип на атмосверен мотор.Колата е 2002г,от заводските 354к искараха с чипа близо 400к.с.Ремапа заедно с диното(10-ръна) струваше 300лв.Каквото и да си говорим това не са една шапка пари та да не си заслужава.А вече от как имам Стардиагноза виждам,че заводско всички Мерцедеси са заложени да работят с бедни смеси и на базови настройки.Така,че има какво да се пипне дори без да се прави чип,а само със стар диагнозата.Ако беше вредно за мотора нямаше да има дори такива настройки в заводските компютри на автомобилите.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни