Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора,източник: autobild.bg


  • Please log in to reply
72 мнения по тази тема

#61 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 05 октомври 2013 - 15:24

колега само една малка корекция

заводски колите са направени да работят с по-богати смеси и по малък аванс

конструкторите си вързват гащите

бедната смес е по опасна за двигателя от богатата


  • 1

#62 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 октомври 2013 - 19:43

колега само една малка корекция

заводски колите са направени да работят с по-богати смеси и по малък аванс

конструкторите си вързват гащите

бедната смес е по опасна за двигателя от богатата

 

Да, това е абсолютно точно, макар че повече се отнася за турбо колите. Също трябва да се отбележи че бензинови турбо и атмосферни коли вървят на различни смеси, а дизелите са съвсем друга бира :) .

 

П.П. Като изключим гениалната мисъл на Алфонската, мисля че темата тръгна в добра посока.......та предлагам някой админ малко да хване да разчисти и да останат само полезните неща .   ;)


Този пост е редактиран от joreto: 05 октомври 2013 - 19:49

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#63 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 06 октомври 2013 - 04:05

Даже 63-то качва близо 100 отгоре с ремап и ауспуси. Което е нормално, няма как последно поколение двигател изцяло проектиран от амг за топ колите на мерцедес да вади я има я няма 70-75 коня от литър (при цедката говорим, където е най скопен). Просто както каза жорето си има маркетингови стратегии, не може c63 да има повече коне от e63 или s63...
  • 0
Follow your own star...

#64 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 октомври 2013 - 07:26

Ето примерно как изглеждат нещата, естествено това са само малка част от картите ....

 

ecu_maps_zpsa50c62ab.png


Този пост е редактиран от joreto: 06 октомври 2013 - 07:27

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#65 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 06 октомври 2013 - 12:26

ако не е тайна от коя програма е скрийншота


  • 0

#66 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 октомври 2013 - 13:15

Програмата е TunerPro (  http://www.tunerpro.net/ ) , но самата програма е не върши много работа ако нямаш описателен файл ( *.xdf, съдържа отместването на картите, фактори, офсети, оси и т.н.  ) за даденото ЕКУ. 


  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#67 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 октомври 2013 - 15:40

Тъй, понеже стана въпрос за смеси, ето лог от клиото - 1.4s, абсолютно фабрично (отдавна се канех да му видя смесите, оборотите и тпс-а не са вързани), пълна газ на 2-ра от 1000 до 6000 оборота. Понеже е атмосферка, сместа се движи между 12.5-13.5:1 .

 

afr_log_clio_zpsc26edd0b.png


Този пост е редактиран от joreto: 06 октомври 2013 - 15:40

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#68 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 06 октомври 2013 - 16:49

Много странно, аз си мислех че на атмосферките колата си се опитва да задържи 14,7 заради еко-нормите .... изглежда съм се лъгал :D


  • 0

#69 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 октомври 2013 - 17:44

Така е, но не при пълна газ, иначе в другите режими е ~14.7:1 .


  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#70 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Публикувано 06 октомври 2013 - 20:43

Ако някой му се занимава от вещите нека даде малко разяснения за картите качени от joreto и разните му смеси, аванси. Кво е аванс примерно ? Мен лично ми е супер интересно и я следя темата.


  • 0

Немеца го е измислил !


#71 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 06 октомври 2013 - 23:22

Аванса е градуси (мисля че са по колянов вал) преди горна мъртва точка при които се подава искрата. Буталото при различни обороти се движи с различни скорости, докато времето от подаването на искрата до възпламеняване на сместа е горе долу еднакво, което налага подаването на искра при различни градуси преди гмт според различните обороти. Оптималния вариант е експлозията да се случи незабавно след гмт, по-рано ще се появят детонации, по късно експлозията няма да е толкова ефективна. Детонациите са кофти защото когато сместа се запали буталото още се опитва да я компресира и може да се пробие буталото, да се изкриви биелата, да се пръсне блока...


Аз ако може да попитам по конкретно как се тръгва и как се процедира при правенето на аванс таблица, какви за принципите, и какво е по-особеното при турбо колите :)
  • 0
Follow your own star...

#72 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 07 октомври 2013 - 00:14

Гледаш от други такива, или знаеш че за на 1 бар нещата се въртят около 15-20 градуса, задължително започваш от 10 (ако на коли с твоя мотор с турбо им дават 15 да кажем като най-ниско) и буташ по-малко по-малко нагоре докато ги нагласиш нещата да са наръба, и в средни режими на работа пак е една мъка ... абе много бензин, много внимание, и ако имаш пари дино   :D Абе общо взето нагласянето на аванс-картата е най-тегаво според мен... то като цяло неможе да се опище в 2-3 реда, даже и  20 няма да стигнат... както повечето от нас знаем, на истниските професионалисти мапери -това си им е професията. В големите тунинг сервизи си имат човек който прави САМО това ...   :)


Този пост е редактиран от siriospepi: 07 октомври 2013 - 00:18

  • 1

#73 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 октомври 2013 - 21:40

Пепи и аванса се прави, аз моя от 0-та съм го почнал ;) , иначе най-добре е на дино, както написа ти се почва консервативно и така :)
  • 1
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни