Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора,източник: autobild.bg


  • Please log in to reply
72 мнения по тази тема

#16 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 02 октомври 2013 - 19:23

например доколкото знам 110 к.с. и 136 к.с. версиите на въпросното тди са физически еднакви и там няма проблем да се бутне настройката само, но 90-те коня са с по-малка турбина мисля, и него да надуеш ще го скапеш,

 

Разликата колега между 1.9TDi 110к.с и 131к.с си е доста голяма.131-цата е помпа-дюза,всмукателя е по-голям,турбина,дюзи също,както  и главата на 131 е различна.Има и още куп дреболий,които имат съществено значение.По-голямата прилика е между 110 и 90к.с.110-ката е с променлива геометрия на турбото,а повечето 90-ки не са,но има и такива със променлива.90к.с с чип става към 120к.с без никакви грижи.


  • 0

#17 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 октомври 2013 - 19:38

 Алфонсо, ако беше наясно какво е то чип тунинг и горе-долу как се прави, щеше да знаеш че powerbox-а няма нищо общо с чип тунинг. 

  :D :D :D

Добре че попаднах в този форум, да си отворя очите, да прогледна, да разбера какво е чип тунинг и какво пауър бокс.

Знам Жоре, мисля че и ти трябва да знаеш и, съгласи се, обещаваните чудеса от пауър бокса са същите като от митичния чип тунинг. А именно намаляване на разхода, увеличаване на въртящия момент и конските сили, че чак и намаляване на емисиите :D И двете неща се предлагат и монтират  от едни и същи фирми.Докато при чип тунинга се човърка в моторния компютър и като ти разчовъркат веднъж компютъра.... после ходи се оправяй, то пауър бокса е външен модул, който поне лесно може да се изхвърли в кофата, като собственика разбере, че ефект от него няма. 

 

ПП. Още си търся някой, който да ми чипоса компресора, ама не за 2000+лв и то да го направи така, че да се усеща реално на пътя, а не само на приказки или на хартия.

пп2 Още е в сила въпроса защо 99% от фирмите не предлагат чип тунинг за мотора м111.944?


Този пост е редактиран от Алфонсо: 02 октомври 2013 - 19:40

  • 0

#18 KrumB

KrumB

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 82 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W202 2.0K

Публикувано 02 октомври 2013 - 21:06

Алфонсо - софтуеъа към мотора и интереса към препрограмирането му, го прави достатъчно непопулярен, че да има кой да го направи кадърно (може и да има едно изключение)......камо ли за 300 лв......за сега. :)
  • 1

#19 Jerry

Jerry

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:

Публикувано 02 октомври 2013 - 21:18

Аз пък продължавам да се чудя защо толкова сериозно и буквално се възприема определението "чип-тунинг"... наистина! ...Алфонсо - ще се опитам да дам пример извън автомобилите с който да онагледя личното си мнение:
Хората сме различни (факт) - но въпреки това всеки един производител на "нещо си" буквално ни оеднаквява (на базата на някаква статистика - било то "таргет-група", възрастова група, образование, височина, тегло, цвят на косата и т.н.)... именно на тази "база" ни предлагат и различните продукти които същите производители произвеждат...

Така - нека стесним малко тематиката и разгледаме някой по-конкретен пример... да речем с облеклото.:) .... колкото и стандартни да са ни мерките според различните метрологии - всеки един човек има своите чисто физически особености... имам прост въпрос - това означава ли че дреха която според "стандартизацията" би трябвало да ми е "тамън" - ще ми пасне наистина "тамън"? ...и ако да - не мислиш ли че въпреки това, ако все пак дрехата ти бъде ушита от умеещ шивач - то тя ще ти бъде по-удобна и ще ти пасне още повече? ;) ...

 

Ей така е и с чип-тунинга :) ...няма как един софтуер който е произведен на "конвейер" за конкретен двигател да се отрази на всички такива двигатели по един и същи начин :) ...казвам това предвид факта че подобен софтуер (чип-тунинг) се монтира предимно на ВЕЧЕ използвани ДВГ... използвани при различни условия, с различни натоварвания, по различен начин (ако щеш го разбирай като различно изхабени). Не е нужно да ти подсказвам колко би било наивно и глупаво да си мислиш че ако (съвсем примерно) "източим" на Крум софтуера (чипа) и го сложим на твоята кола - то твоята кола ще тръгне по същият начин по който върви Крумовата ;) ...Предполагам си запознат КАК (всъщност и на практика) работят доказаните "чипъри"? ...в случай че не знаеш - ще дам пример с една фирма (без имена за да не правим реклама) която предлага "готов софтуер" от Германия:

Колата се качва на диностенд -> замерва и се мощноста -> информацията (заедно с ЦЕЛИЯТ номер на ДВГ и дори купето) се изпраща в Германия -> от Германия "връщат" пробен файл (с оптимално променени данни на базата на подадените конкретни измервания и стойности от диното) -> колата се замерва на дино -> информацията ОТНОВО се изпраща -> от Германия отново връщат още веднъж оптимизиран файл -> колата се замерва и информацията се изпраща... и така докато Юрген от Германия не каже на Съби от сервиза че всичко е ок :) ...да - цената за това не е малка, но пък в случай че Юрген въобще се навие да ти "чипосва" колата след като получи данните от първото замерване - то резултатът наистина ще те радва пък ще получиш и ИСТИНСКА гаранция за това че продукта който си поръчал/получил ще работи :) ...това е в общи линии


  • 0
ЕВАЛЛА СТАБИЛЯГИ!!!

#20 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 октомври 2013 - 22:21

  :D :D :D

Добре че попаднах в този форум, да си отворя очите, да прогледна, да разбера какво е чип тунинг и какво пауър бокс.

Знам Жоре, мисля че и ти трябва да знаеш и, съгласи се, обещаваните чудеса от пауър бокса са същите като от митичния чип тунинг. А именно намаляване на разхода, увеличаване на въртящия момент и конските сили, че чак и намаляване на емисиите :D И двете неща се предлагат и монтират  от едни и същи фирми.Докато при чип тунинга се човърка в моторния компютър и като ти разчовъркат веднъж компютъра.... после ходи се оправяй, то пауър бокса е външен модул, който поне лесно може да се изхвърли в кофата, като собственика разбере, че ефект от него няма. 

 

ПП. Още си търся някой, който да ми чипоса компресора, ама не за 2000+лв и то да го направи така, че да се усеща реално на пътя, а не само на приказки или на хартия.

пп2 Още е в сила въпроса защо 99% от фирмите не предлагат чип тунинг за мотора м111.944?

 

Алфонсо, никой не обещава чудеса, но ако малко си в час с това как работи един мотор може лесно да си обясниш как стават тези неща. Без да се обиждаш но явно тези неща избщо не са ти ясни. Примерно намаляването на разхода става като се промени сместа в дадени режими, естествено това като се направи се отебават еко нормите и т.н. но само като смениш сместа в режим на поддържане на скорост от ~14.7:1 на ~15.6:1 (говоря за бензин) и ето ти икономията, сега не мисля да ти обяснавам защо от завода сместа е ~14.7:1 (има си причини и те не се свързани с живота на мотора), също така много от фабричните коли са доста богати е режим на надналягане. Това което казваш за разбазикването на ЕКУ-то също е голяма глупост, хората който пипат тези неща знаят къде и какво да се пипа т.е. знаят се къде са картите, като представляват тези карт и как да ги променият, самите Бош предоставят тази информация (срещу заплащане) но за някой се намира и в нета (примерно за мотрониците на VAG групата). Та пак ти казвам доста си далеч от истината относно римапа на една кола.

 

Относно компресония мотор, Крум ти написа какво е положението, просто не е много популярен за тунинг и съответно малко хора го правя за разлика примерно от VAG групата. 

 

П.П. и на последно място с пръдня боя не става т.е. с 300лв, няма как да изкараш примерно 300кс от тоя мотор, просто щото компресора не може да бута толкова въздух, инжекторите са малки, за по-високо налягане си трабва друга шайба но пък трябва да се съобразяваш с ефективноста и оборотите на компресора и т.н. ..... ма ти ги знаеш тия неща  ;)


Този пост е редактиран от joreto: 02 октомври 2013 - 22:28

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#21 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 октомври 2013 - 23:04

Алфонсо, никой не обещава чудеса, но ако малко си в час с това как работи един мотор може лесно да си обясниш как стават тези неща. Без да се обиждаш но явно тези неща избщо не са ти ясни. Примерно намаляването на разхода става като се промени сместа в дадени режими, естествено това като се направи се отебават еко нормите и т.н. но само като смениш сместа в режим на поддържане на скорост от ~14.7:1 на ~15.6:1 (говоря за бензин) и ето ти икономията, сега не мисля да ти обяснавам защо от завода сместа е ~14.7:1 (има си причини и те не се свързани с живота на мотора), също така много от фабричните коли са доста богати е режим на надналягане. Това което казваш за разбазикването на ЕКУ-то също е голяма глупост, хората който пипат тези неща знаят къде и какво да се пипа т.е. знаят се къде са картите, като представляват тези карт и как да ги променият, самите Бош предоставят тази информация (срещу заплащане) но за някой се намира и в нета (примерно за мотрониците на VAG групата). Та пак ти казвам доста си далеч от истината относно римапа на една кола.

 

Относно компресония мотор, Крум ти написа какво е положението, просто не е много популярен за тунинг и съответно малко хора го правя за разлика примерно от VAG групата. 

 

П.П. и на последно място с пръдня боя не става т.е. с 300лв, няма как да изкараш примерно 300кс от тоя мотор, просто щото компресора не може да бута толкова въздух, инжекторите са малки, за по-високо налягане си трабва друга шайба но пък трябва да се съобразяваш с ефективноста и оборотите на компресора и т.н. ..... ма ти ги знаеш тия неща  ;)

Знам ги да ;)

На мене не ми е ясно нито какво е двигател, нито как работи, камо ли каква е ефективността на компресора и т.н. Той компресора не е ли за да ми помпа гумите?!?!  :rofl

Никой не го бара тоя двигател защото е тегав за баране ;)

Защо предлагат за 200К -163 коня и за 230К 193 коня, те да не са по-популярни за тунинговане двигатели???

Никъде не съм споменавал 300лв, но съгласи се, че цена от над 2000лв за "чип тунинг" и 20-ина коня отгоре за кола с пазарна стойност 5-6'000лв е безумна.


  • 0

#22 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 октомври 2013 - 23:21

 Това което казваш за разбазикването на ЕКУ-то също е голяма глупост, хората който пипат тези неща знаят къде и какво да се пипа т.е. знаят се къде са картите, като представляват тези карт и как да ги променият, самите Бош предоставят тази информация (срещу заплащане) но за някой се намира и в нета (примерно за мотрониците на VAG групата). Та пак ти казвам доста си далеч от истината относно римапа на една кола.

 

Глупост викаш а?!?!?

Може би тая глупост е подплатена от десетки видяни пък и карани от мен "пипнати" коли през годините?

последния случай е с един познат с  Ауди А3 TDI оригинално 130 коня, пипано и  уж много бързо, тунинговано, бла-бла глупости... работи и ръмжи като трактор и яде бой от компресора където го побарам. А момчето живее с убеждението, че кара бърза тунингована кола.... Друг случай с МЛ400CDI на мой приятел, преди две зими, след чип тунинг, няма и 2000км и едната турбина издаде багажа... а познай дали някой му покри щетите гаранционно.За един форд фокусник 1.8 дизел, една астра гси с основен ремонт след пипане..... абе случаи да искаш.  Затова ми е лошо мнението и не искам да чувам за сульо и пульо да ми бърникат по колата и да я "засилват" в гаражни условия.

Като не вярваш, пусни една търсачка в гугъл има много недоволни от чип тунинга, това е един филм, в който като влезеш и няма излизане.

Приятно гледане на филма ви пожелавам.


  • 0

#23 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 02 октомври 2013 - 23:59

Добре аз със добър тон да попитам след като си наясно с пазарната стойност на колата ти, към какво обслужване (да не казвам тунинг нали) би се насочил? В българия има професионалисти това е ясно. 2000лв са ти много, 300 са ти малко. Обикновено като няма предлагане на пазара, или предлаганите неща не са по джоба, хората се насочват към така наречения от теб "гаражен тунинг". Пак в рамките на добрия тон - имаш една 15 годишна кола, в двигателя ти няма нищо магическо, на ясно си че стойността и е я има я няма 5000лв, колата ти не е нищо особено, че така наречения "гаражен тунинг" да е "недостоен" за нея. Или казано с прости думи - Крум вече е отъпкал пътеката, знае се какво и как се прави, информацията я има, снимките ги има.. Еми то една шайба струва я има я няма 50-100лв да ти я изработят, още толкова да ти я монтират, без да познавам Крум съм сигурен че срещу някаква почерпка ще сподели софтуера на колата си с теб, и ще имаш "чипосана" кола която дава резултати за минимална сума. Пренасяш темата към спор на лична основа. И никъде не е казано, че всяка "чипосана" кола е направена като хората. Те хората като си сложат шумно гърне си мислят че колата им върви повече, а какво остава за "чипосана".. Ми тоя с А3ката може да е отишъл в първото гаражче, да са му направили колата да пуши и гърми, и да са му казали дай ся 1000лв за чип мунинг.. А дизеловите ML-и си имат проблеми с турбините, доста хора познавам с такива и повечето са с рециклирани турбини.. Особено този 400цди съм чувал че е проблемен двигател и хората го избягват, не случайно е такава рядкост по улиците.


  • 0
Follow your own star...

#24 KrumB

KrumB

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 82 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W202 2.0K

Публикувано 03 октомври 2013 - 00:33

Сега.....тук сме (форум, секция и т.н.), НЕ за да си казваме, това не става, онова не може, щото така сме чули от една баба....тук сме, за да споделим опита и знанията си, да помогнем, пак с опита и знанията си.

Всеки един, който е правил нещо по колата си, нечия друга кола (пак в първо лице), чел е много, разбрал е, какво може и какво не. Разбрал е какви са причините нещо да се прави по определен начин, има място да го сподели. На някой не му е ясно нещо и има въпрос, пак тук му е мястото.

Останалите могат само да си четат.....има други места за дърдорене.

А въпроса дали си чупим колите целенасочено (тунинг) е неуместен. Коли се чупят много, ама МНОГО повече от безхаберие.

 

Със здраве valyon


  • 0

#25 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 03 октомври 2013 - 00:56

Аз една година проблеми нямам и си се кефя сега на студа , че си ми надува повече турбото :D


  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#26 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 октомври 2013 - 07:10

Алфонсо, там е работата че не ги знаеш нещата т.е. нямаш достатъчно знания на този етап да спорим по тази тема.
Фабричи коли също чупят турбини и здават багаж, на един познат R63-ка блокира мотор 1 месец след като и изтече гарацоинния срок, това означава ли че МВ не стават и не могат да правят коли? Аз знам доста коли с ремап които карат години и нямат никакви проблеми. Като не те кефи не си чипвай колата,
никой не те кара на сила.
  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#27 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 октомври 2013 - 12:02

 Крум съм сигурен че срещу някаква почерпка ще сподели софтуера на колата си с теб, и ще имаш "чипосана" кола която дава резултати за минимална сума...

 

Това не е сигурно тъй като има различни версии/ревизии на електрониката и съответно картите са на различни места (немците имат навика да ги разместват в различните версии) и най-вероятно няма да стане ако само се рефлашне файл-а,  освен ако не са с еднакво ЕКУ като ревизия и т.н. . Най-чистия и правилен начин е да се изчете огириналния файл (става, пробвано е ) и след това да се направят неодходимите промени, или просто да се прехвърлят картите от Крум върху оригиналния файл, но след това за да е оптимално трябва да се логна колата и съответно да се поизкоригират нещата за точно тази кола . 


Този пост е редактиран от joreto: 03 октомври 2013 - 12:03

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#28 Jerry

Jerry

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:

Публикувано 03 октомври 2013 - 12:26

Глупост викаш а?!?!?

Може би тая глупост е подплатена от десетки видяни пък и карани от мен "пипнати" коли през годините?

последния случай е с един познат с  Ауди А3 TDI оригинално 130 коня, пипано и  уж много бързо, тунинговано, бла-бла глупости... работи и ръмжи като трактор и яде бой от компресора където го побарам. А момчето живее с убеждението, че кара бърза тунингована кола.... Друг случай с МЛ400CDI на мой приятел, преди две зими, след чип тунинг, няма и 2000км и едната турбина издаде багажа... а познай дали някой му покри щетите гаранционно.За един форд фокусник 1.8 дизел, една астра гси с основен ремонт след пипане..... абе случаи да искаш.  Затова ми е лошо мнението и не искам да чувам за сульо и пульо да ми бърникат по колата и да я "засилват" в гаражни условия.

Като не вярваш, пусни една търсачка в гугъл има много недоволни от чип тунинга, това е един филм, в който като влезеш и няма излизане.

Приятно гледане на филма ви пожелавам.

:slap  Алфонсо... абе аз да те питам преди да си набрал скорост - ти четеш ли това което ти пишат (или поне това което аз ти написах)? ... ако да - то опита ли се поне малко да го осмислиш?  :rolleyes ...това което споменаваш за "опита си" и "нещата които си чул" (както и тези с които си се "сблъсквал") ми звучат като:  един път правих +#$%***** - не беше лошо, ама един друг приятел който също е правил разправя че било готино (или кофти) - пък и от това което съм гледал в интернет ме прави сигурен че е мноо яко (или голяма хамалогия), и в общи линии Ви препоръчвам горещо също като мен да опитате (или да не се занимавате) за да разберете за к'во говоря  :beach

Важно и ПРАВИЛНО условие при ползването на "Гугъл" е да знаеш какво търсиш, да го търсиш правилно и да РАЗБИРАШ написаното (което означава да ОСМИСЛЯШ получената ПРАВИЛНО-СЕЛЕКТИРАНА информация) ;) ! ...в този ред на мисли - сигурен съм че ако потърсиш качествено ще намериш и наистина добре "чипосани" ЦДИ-та (аз самият ти дадох пример с именно такова, правено именно у нас, и то определено не в кварталния "гараж" от някой квартален майстор)... 

Чети просто (и мисли върху прочетеното - повярвай ми, това което ти препоръчвам ще ти върши прекрасна работа за да не звучиш глупаво и заядливо както до момента) :)


  • 0
ЕВАЛЛА СТАБИЛЯГИ!!!

#29 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 октомври 2013 - 15:53

Ейииии... изядохте ме :D

Бой и тормоз за всеки който е против тунинга.

Джери, аз винаги звуча глупаво и заядливо, може би защото съм глупав и заядлив :D

Правете каквото искате, само не ме убеждавайте във вашето мнение, както казах не ми дреме за вашите потрошени пари по вашите потрошени коли.

Аз съм си избрал позиция и тя е против чип тунинга.

100 страници изпишете, какъвто щете ме изкарайте, прост, луд, неграмотен, незнаещ, неможещ, пак мнението си няма да променя.
А дано да затегнат еко нормите при ГТП, вече се работи в тая насока, да ви видя тогава с бегачките какво ще правите :D

Спирам да пиша в свещената ви тема, да не съм ви трън в очите.


  • 0

#30 ivanhow

ivanhow

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 865 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W203 220CDI 143hp ex
    Mercedes W211 E500 306 hp

Публикувано 03 октомври 2013 - 16:07

Аз от личен опит мога да споделя следното.

 

Сложих чип на моята 203-ка 220 cdi и нямам проблем. Но момчето което ми правеше манипулацията ме предопреди, че няма да надува много колата, за да нямам проблеми с турбо и скорости. Колата е автомат.  Наистина има разлика във вървенето и харченето.  Нито пуши, нито нищо. Обаче след като махнах катализаторите, започна да припушва при по-рязко даване на газ. Но колата наистина промени вървенето. Като коне не знам колко е в повече, но резултата е много задоволителен. 300 лева ми взе и аз съм супер доволен. Една година карам колата с тази промяна и нямам проблем.

 

Така че избора е личен и всеки си решава кое и как да прави на автомобила си. Знам че по бензиновите двигатели само със смяна на софтуера няма голяма разлика. Защо ли??? Нямам си и на идея.

И аз не съм го направил. че да се бягам по улиците. А просто при изпреварване, като натисна педала и тя тръгва веднага. Няма го това замисляне.

 

Поздрави


  • 0




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни