Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

Демонтаж и претапициране на тавана на W124

таван w124 претапицирване тапицерия

  • Please log in to reply
12 мнения по тази тема

#1 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 септември 2013 - 18:01

Здравейте колеги.Претапицирах си тавана и сега ще опиша подробно как се демонтира тавана и как сложих новата тапицерия и какви материали използвах.

 

Демонтаж

 

1.Сваляте огледалото за обратно виждане.Хващате го здраво и разклащате наляво надясно и същевременно дърпате надолу.

 

Прикачен файл  огледало 1.jpg   100,43K   43 Брой свалянияПрикачен файл  огледало 2.jpg   50,01K   33 Брой свалянияПрикачен файл  огледало 3.jpg   89,01K   24 Брой свалянияПрикачен файл  огледало 4.jpg   77,43K   26 Брой сваляния

 

2.Сваляме предния плафон с отверка като подбутваме от лявата страна.И махаме букста за осветлението и сензора за температурата в купето (който го имат)

 

Прикачен файл  преден палфон1.jpg   127,04K   23 Брой свалянияПрикачен файл  преден плафон 2.jpg   82,13K   25 Брой свалянияПрикачен файл  преден плафон 3.jpg   86,88K   22 Брой свалянияПрикачен файл  преден плафон 4.jpg   68,07K   23 Брой сваляния

 

3.Сваляме сенниците с кръстата отверка и металната пластина в която влиза огледалото.

 

Прикачен файл  сенник 1.jpg   194,08K   22 Брой свалянияПрикачен файл  сенник 2.jpg   121,46K   21 Брой свалянияПрикачен файл  предна кора1.jpg   76,98K   23 Брой свалянияПрикачен файл  предна кора 2.jpg   53,52K   21 Брой свалянияПрикачен файл  предна кора 3.jpg   48,84K   20 Брой сваляния

 

4.Издърпваме уплътненията до където е нужно като ги оставяме закрепени само горе.И сваляме корите на предните колони.Освобождаваме кората от металната пластина и след това издърпвате към вас първо долу после по нагоре кората се държи на 2 метални щипки и е подпъхната в кората на тавана.

 

 

Прикачен файл  кора предни колони.jpg   84,66K   28 Брой свалянияПрикачен файл  кора предни колони 2.jpg   80,88K   27 Брой свалянияПрикачен файл  кора предни колони 3.jpg   44,84K   23 Брой свалянияПрикачен файл  кора предни колони 4.jpg   62,37K   16 Брой свалянияПрикачен файл  кора предни колони 5.jpg   126,89K   19 Брой свалянияПрикачен файл  кора предни колони 6.jpg   133,29K   16 Брой свалянияПрикачен файл  кора предни колони 7.jpg   55,23K   18 Брой сваляния

 

5.Сваляме кората като бутаме посока предното стъкло.

 

Прикачен файл  свалена предна кора 1.jpg   99,06K   23 Брой свалянияПрикачен файл  свалена предна кора 2.jpg   128,84K   18 Брой свалянияПрикачен файл  свалена предна кора 3.jpg   155,05K   16 Брой свалянияПрикачен файл  свалена предна кора 4.jpg   90,09K   15 Брой свалянияПрикачен файл  свалена предна кора 5.jpg   101,47K   18 Брой сваляния

 

6.Сваляме на корите на средните колони.Развиваме двете болчета с кръстата отверка на пластмасовата кора долу.Махаме капачето на контрата на колата и развиваме болта ключ 17.Издърпваме уплътненията до където е нужно като ги оставяте закрепени отгоре като внимавате в горната част да не строшите пластмасовите държачи на корите на средните колони има по една от всяка страна,след това хващате в горната част кората и бутате нагоре посока тавана и дърпате настрани.

 

Прикачен файл  кора на средна колона1.jpg   153,37K   24 Брой свалянияПрикачен файл  кора на средна колона 2.jpg   137,45K   18 Брой свалянияПрикачен файл  кора на средна колона 3.jpg   80,47K   17 Брой свалянияПрикачен файл  кора на средна колона 4.jpg   125,69K   17 Брой свалянияПрикачен файл  кора на средна колона 5.jpg   120,76K   19 Брой сваляния

 

7.Сваляме задния плафон,като застанете срещу него от лявата страна с права отверка бутате и повдигате и му разкачате клемите.(можете да свалите 1-во него за да не свети през цялото време на демонтажа)

 

Прикачен файл  заден палфон.jpg   113,78K   22 Брой сваляния

 

8.Освобождаване на корите на задните колони.Подпъхвате ръка от задната страна на кората от към стъклото и дърпате на страни за да освободите кората държи се на една метална щипка същата е като 2-те щипки на корите на предните колони.След това прокарвате ръката си от горната страна на кората и я хващате и дърпате към задното стъкло и същевременно към другата кора докато се освободи от пластмасовото зъбче.Не напъвайте много като дърпате в посока към другата колона.Малко по надолу има същото зъбче в по малък размер и то се освобождава по същия начин.

 

Прикачен файл  кора задна колона 1.jpg   94,29K   27 Брой свалянияПрикачен файл  кора задна колона 2.jpg   143,19K   25 Брой свалянияПрикачен файл  кора задна колона 3.jpg   71,44K   22 Брой сваляния

 

9.Сваляме дръжките,с права отверка повдигате пластмасовите пръстенчета повдигате кожата и с ключе 7 развивате болтовете.

 

Прикачен файл  дръжки 1.jpg   78,62K   22 Брой свалянияПрикачен файл  дръжки 2.jpg   99,21K   18 Брой сваляния

 

10.Издърпвате уплътненията от горната страна.Приплъзвате тавана към задното стъкло (както при предната кора) и тавана вече е свободен.Махате задната седалка спускате облегалките на предните седалки максимално назад и внимавате да не стъпвате върху тях за не ги счупите,поставяте скоростния лост на 1-ва за да пречи по малко ако сте с ръчни скорости.За ваденето ви трябва 2-ри човек.Изважда се през предната дясна врата.При мен нямаше нужда да отлепям плата той си падна сам още вътре в купето и направи всичко в лепнещ дунапрен при ваденето на тавана.Оригиналния плат е като мушама на допир.

 

Прикачен файл  таван 1.jpg   105,67K   29 Брой свалянияПрикачен файл  таван 2.jpg   114,06K   26 Брой сваляния

 

 

Тапициране

Материали който използвах са:

*Плат за тавани бял-160x157(д/ш)

*Лепило Moment universal HENKEL 2 кутий по 800 мл(може и на Bison,Хлемвект и др.)

*Четка за боядисване с дълга дръжка (закривена)

*Дунапренено валяче

*Чека за тапети или друга с мек косъм

*Опаковъчно фолио

 

1.Почистваме кората на тавана от стария дунапрен който при мен падна много лесно но е отвратително лепнещ.След това с мокра гъба минавате целия таван и го изчаквате да изсъхне.Махнете металния ринг на отвора на задния плафон с клещи-пинцети закривени.

 

Прикачен файл  Почистване на таван.jpg   105,97K   27 Брой свалянияПрикачен файл  почистен таван.jpg   81,61K   24 Брой сваляния

 

2.Залепването на тавана може да се направи и от един човек но добре да има и още един за помощник аз си го направих сам.Нанасяте лепило на кората и на плата равномерно като гледате да не е прекалено много нито прекалено малко.Там където е извита кората прокарайте пръсти за да прилепне но не натискайте.И после с дунапрененото валяче леко притеснете плата.Спазвайте предписанията от производителя за правилното използване на лепилото.

След като залепите тавана го оставете 12 часа и тогава изрежете излишния плат  и отворите за дръжките и задния плафон.(Защото аз направих грешката да не чакам и сега и обърнах тавана с плата към масата и като съм го местил се опирал по ръбовете и ъглите на масата и сега на няколко места има малко лунен пейзаж.Много се ядосах защото беше станал идеален, но за следващия път ще знам като се наложи да го лепя отново.)

След това с опаковъчното фолио омотайте краищата на кората.

 

Прикачен файл  залепен таван.jpg   61,88K   26 Брой сваляния

 

3.Изчистете колата от падналия дунапрен.Вкарайте тавана вътре свалете фолиото и монтирайте тавана.В обратния ред като задния плафон го монтирайте най-накрая при затворени врати иначе ще свети през цялото време.

 

Прикачен файл  монтиран таван 1.jpg   77,4K   24 Брой свалянияПрикачен файл  монтиран таван 2.jpg   73,06K   23 Брой свалянияПрикачен файл  монтиран таван 3.jpg   65,34K   21 Брой сваляния

 

 

 

 

 

 

 


  • 4

#2 SHEIHA

SHEIHA

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 22 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Tрявна
  • Интереси:Mercedes Benz!!!
    Един Мерцедес Бенц винаги трябва да изглежда като Мерцедес Бенц!!!
  • Автомобил:
    Мерцедес Т1 310Д 1990
    Мерцедес Е250TD 1999
    Мерцедес Е250ТД 1993

Публикувано 02 октомври 2013 - 22:26

поздравления...справил си се перфектно!


  • 0

#3 vdukov

vdukov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Мнения:
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W124 200E 1991г.

Публикувано 02 март 2014 - 17:22

Браво ! Отлична работа мятам и моя .


  • 0

#4 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 02 март 2014 - 17:56

Това лепило не се ли размеква и отлепва от горещините...
  • 0

#5 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Публикувано 02 март 2014 - 18:02

Защо темата да стане "важна" ? Браво за положените усилия да документираш и опишеш труда си :)


  • 0

Немеца го е измислил !


#6 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 март 2014 - 10:15

Като мине лятото ще се разбере дали ще се отлепи.
  • 0

#7 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 март 2014 - 10:17

Евала


  • 0

#8 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 август 2015 - 07:44

Само да допълня за купето на w124 - целия демонтаж се състои в махне на задния плафон, 3-те дръжки, корите на двете задни колони и тавана остава да се държи само на горните уплътнения. Свалят се всички стъкла и придържайки тавана се махат уплътненията.Тавана се издърпва назад и това е всичко (няма нужда от махане на предния плафон). Някой ако отлага защото се чуди дали ще се справи, да не се колебае супер лесно е . Съжалявам ,че няма снимки но всичко е аналогично както го е описал колегата и доста по-кратко :)


  • 0

#9 shiki

shiki

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 797 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 124 300D Turbo 1993 год.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 март 2021 - 15:14

Браво! А новата тапицерия колко струва и откъде я взе?


  • 0

#10 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 март 2021 - 09:43

Браво! А новата тапицерия колко струва и откъде я взе?


В магазините за платове се продава. Аз го взех от гр.Бургас, от склад за платове.
  • 0

#11 shiki

shiki

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 797 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 124 300D Turbo 1993 год.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 април 2021 - 09:32

Това не е ли плат с дунапрен от едната страна?


  • 0

#12 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 04 април 2021 - 09:48

Това не е ли плат с дунапрен от едната страна?

Да,такъв е.Стария дунапрен остава залепен по кората.Трябва да се изчисти перфектно.Кората да остане без никакви прашинки и неравности.
После лепенето е пипкаво,но трябва да се работи много бързо за да се получат нещата.Сам човек трудно ще го наложи правилно.
Накрая може да се запиташ защо не си дал едни 100лв.да ти го направят професионалисти.Чиста работа.
  • 0

#13 shiki

shiki

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 797 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 124 300D Turbo 1993 год.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 юли 2021 - 15:30

Лошото е, че при мен има шибидах и е доста по-сложно...А оригиналния промазан плат вече никъде не се продава, та трябва за еднаквост (ако човек е перфекционист) да свали и тапицерията на шибидаха...


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: таван, w124, претапицирване, тапицерия

1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни