Jump to content

  •  

Photo
* * * * * 1 votes

W201 3.2 AMGВълк в овча кожа


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 02 September 2013 - 22:44

Здравейте,
 
В темата ще ви представя една своя мечта (идея) и реализацията на проекта "Вълк в овча кожа"
как звучи само.... нещо като "сиромашкото" амг.
Та към идеята, проекта и реализацията.
От АМГ са предлани следните варианти на 201
2.6 Liter Kat 185PS
3.0 Liter Kat 215PS
3.2 Liter Kat 234PS
3.0 Liter ohne Kat 225PS
3.2 Liter ohne Kat 245PS
От модификацията 3,2 са произведени 126 автомобила, и май по нашите ширини не съм срещал такава (за съжаление)
Идеята е М103 мотор с работен обем 3.2 литра, свободнодишащ.
Газоразпределение 1:1 с оригиналното на 3.2 мотора на АМГ - време на отваряне, два клапана на цилиндър, 
размер на клапаните, ход и диаметър на буталото, степен на сгъстяване и др.
С една дума реплика, максимално близка до АМГ параметрите.
 
Проекта М103 3.2L 12V 
Работен обем 3199 cm³ (3205 cm³ при Оригинала)
Ход Х Диаметър 84мм Х 89,9мм (84мм х 90мм)
Мощност 180KW (5750Rpm) 
Въртящ момент 324Nm (4500Rpm)
Степен на сгъстяване 10:1
Средно налягане 12,7 бара (4500Rpm)
Средно налягане при 11,7 бара(5750Rpm) 
(много крива мерна единица за смятане са тези барове ама...)
Всмукателен клапан 43мм
Изпускателен клапан 39 мм
Всмукателен колектор H WA 103 140 01 01
Разпределителен вал H WA 103 050 04 01
Зъбно колело H WA 103 052 01 01
Гарнитура блок глава H WA 103 016 01 20
Глава H WA 103 010 02 20
Бутала H WA 103 030 03 18 
Някой от изброените части ще се изработват по поръчка съгласно чертежите на АМГ
Все пак лимита на проекта ми се иска да е около 5000 лева, което включва и 200 часа работа.
 
Реализацията безспорно е най-интересната част. 
Към момента проекта е още в електронен вид.
Събирам информация, контактувам с колеги от други немски форуми.
Започнах с идеята да преработя моя 2.6 мотор, като разстържа блока, набиване на ризи... филма е сериозен... Порових се в интернет, и се оказа ча братята германци, доста сериозно ровят мотори, и 3.2 литровата версия е на почит. (все пак са 80 милиона)
започнах да търся друг вариант, разрових се в ЕПЦ и що да видиш. Вала (коляновия) на М103 3.2 е с номер A 104 030 09 01, същият който се вгражда в М104 след септември 1992 3.2 литровата версия.
Да но блока на М104 е правен като еволюция на М103. Разстоянието между цилиндрите е еднакво, а при по ранните версии (3.0) диаметъра и хода на буталото са еквивалентни.
Новостта при М104 3.2 е че е с двуредова верига, но на същия вал се слага и зъбно колео с два реда зъби от М103 при амг версията.
До тук добре, за стартиране на реализацията е нужен оборудван блок от М104, зъбно колеко от колянов вал М103. Ако цилиндрите са ОК, може и да не разстъргвам...
Главата.... тук нещата стават сериозни... Ровейки се отново в нета попаднах на една статия в техническо списание за иновациите в автомобилните двигатели.... Статия за М103 М104 от 25 страници, подробен анализ, графики, сметки, кое, как, защо... Общо взето благодарко на професора написал това. Прикачам 3 файла, за хората които се интересуват.
Главите на М103 са два вида. За М103 94х и за М103 98х (2.6 и 3.0)
АМГ ползват глава от 3.0, тъй като там клапаните са с по голям диаметър.
След блока от М104 следва и глава от М103 3.0.
Но съм далеч от идеята че само с блок и глава ще получа резултат :)
Тепърва започвам сметките, гоня друга компресия от стандартната, а и тайната е в доработката на главата. Тук освен моите сметки ще използвам жокери.
Първият е www.amg-owners-club.de
Вторият се намира в град Афалтербах, от там идват тънкостите и чертежите на разперделителния вал, главата и зъбното колело....
 
общо взето това е кратко резюме на идеята и информацията, която съм събрал.
 
Защо не турбинирам ли? не че не съм фен, но искам малко по различен проект, нещо което не е правено. Пък ако се получи...
 
Ще качвам новостите около проекта, снимки, сметки и т.н,
За момента търся да закупя (но и не бързам кой знае колко, когато излезне подходящата част тогава)
- Блок с вал и бутала от М104 3.2
- Глава от М103 3.0
- зъбно колело на колянов вал от М103 и М104 до 1992 3.0
 

Attached Files


  • 4

#2 nbajani

nbajani

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 74 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Before: W208 2000 CLK 200 KOMPRESSOR Elegance
    W209 2003 CLK 270 CDI Elegance

    Now: W211 2003 E320 CDI Avangarde

Posted 03 September 2013 - 00:53

Ще следя темата с интерес.

Успех


  • 2

#3 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Posts:
Garage View Garage

Posted 03 September 2013 - 16:52

Интересен проект ще стане, но според мен тъй и тъй ще ползваш оборудван блок от м104 3.2 .... направо метни този м104 3.2 и доработвай него (с останалите пари от тези 5000), самата 24в глава с променливата фаза на всмукателния вал ти дава доста повече плюсове, да не говорим че като кс/нм няма да има сравнение. За останалите пари едни валове, хубав сметнат изпускателен колектор и едни дросели като на М сериите на БМВ и ще имаш също така уникална но много по-бърза и мощна кола ....... това го нахвърлям само като идея.


  • 4
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#4 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 03 September 2013 - 17:25

Интересен проект ще стане, но според мен тъй и тъй ще ползваш оборудван блок от м104 3.2 .... направо метни този м104 3.2 и доработвай него (с останалите пари от тези 5000), самата 24в глава с променливата фаза на всмукателния вал ти дава доста повече плюсове, да не говорим че като кс/нм няма да има сравнение. За останалите пари едни валове, хубав сметнат изпускателен колектор и едни дросели като на М сериите на БМВ и ще имаш също така уникална но много по-бърза и мощна кола ....... това го нахвърлям само като идея.

Радвам се че го оценяваш като интересен. Все пак си един от сериозно занимаващите се с тунинг на бенцове.

Идеята ти е добра, безспорно главата от М104 има доста предимства и позволява по висок максимален праг. 

Искам да направя нещо близко до "стоковото" АМГ, като си оставя почерка де...(което не се знае за добро или лошо е)

Наистина е странно, да махнеш глава с два пъти повече лапани, два вала, променилово газоразпределение и по нова като концепция... (не споря че е шантаво)

Да стане този проект, следващият ще е М104 с 3,6 литра обем примерно

Иначе лимита дефакто е около 3000 лв, другото е труд и време за анализи, сметки (ако влезна в 200 часа) Може да е странно но съм решил да си сметна труда,

Не се занимавам с това в нормално време и съм си сложил смешните 10 лева на час, "загубено" време 


  • 1

#5 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Posts:
Garage View Garage

Posted 03 September 2013 - 18:06

Не е шантово, важното е да постигнеш това което искаш  :thumbup . А мислил ли си за настройките, цялото това нещо как ще се управлява за постигане оптималните аванси и смеси ? 


  • 1
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#6 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 03 September 2013 - 18:38

И аз бих предложил това което каза жорето, но направо със М104 3.6 AMG, ауспуси и индивидуални дросели, афтърмаркет електроника, защо трябва да е следващия проект, като може да е този, разликата в парите няма да е толкова голяма, докато резултата ще е 50% по мощен двигател спрямо този които си замислил


  • 1
Follow your own star...

#7 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Posted 03 September 2013 - 23:59

Искам да направя нещо близко до "стоковото" АМГ, като си оставя почерка де...

адмирации...

За някой е важно да направят нещо рядко за собствено удоволствие, значимо най-вече за автора. Това го наричам Style tuning под капака, лееко се отдалечава от  дефиницията: силов тунинг. Както съм и аз впрочем.

Анди, твоя труд е висококвалифициран. 10 лв е смешно. смятай си го мин на 20.
Кефи ме замисълът :)

 

Макар че съм сигурен, че после няма да правиш М104 3,6, ами ще сложиш турбо на М103ката,с фабричният КЕ-JETRONIK, като при пепи ;)

нещо което и аз искам мнооого да направя вече, но с компресор, ама пусто време не остава....


  • 0

#8 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Posts:
Garage View Garage

Posted 04 September 2013 - 07:20

Тои ако след това слага турбо ще е голяма глупост първо да дава пари за атмосферен тунинг и след това пак пари за да преправя неща които е правил, по-добре ще е направо да турбинира и с наличните пари да подкове мотора....така ще спести и време и пари.
  • 1
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#9 alipi

alipi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,185 Posts:
  • Пол:не е посочено
  • Град:селяндурин от класа

User's Awards

4
2
8
5

Posted 04 September 2013 - 07:35

Той,Андро си го е казал.

Човека иска да направи двигател най близо до стоковия,не да турбинира.На него не му трябва да ходи да се дърпа по улиците и пистите.


  • 1
Не хапи този,който може да те изяде.

#10 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Posted 04 September 2013 - 08:33

ще следя с интерес :)


  • 1

#11 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 04 September 2013 - 09:16

За М104 3,6 24кл..... ще има, но няма да го забода в 190. Има опция да направя 12 клапанов с работен обем 3.6 (варянта на брабус). Ако се наложи да поръчвам нови бутала, оригиналните на АМГ са около 4000 евро 6те комплек със сегменти. Една немска фирма ми направи цена от 200 евро на бройка.

Та с още една малка инвестиция, и хода ще се промени за да е еквивалентен на този на брабус - 90,0мм.

Турбина категорично изключвам за момента. Гоня някакъв умерен тунинг. 245 кночета на вала са си прилични за 190

 

За постигане на оптимална смес, ще използвам както разпределителния вал на АМГ, така и зъбното му колело.

Дебитомера ще е механичен, но от М104, там клапата е с друга форма, и според инфото, което имам ефект има. (а и оригиналното АМГ е с такава клапа)

Главата ще се доработи. ще има подробно инфо със снимки, когато започна с нея. (предполагам началото на октомври)

 

По изпускателната система ще има също корекции, не съм мислил какво точно, но и до там ще стигнем. В момента съм с стоковите тръби. без катализатори, един резонатор и стоковото крайно гърне. За друг диаметър на колектора.. на дали, по скоро дължината  и диаметрите след него... 


  • 0

#12 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Posts:
Garage View Garage

Posted 04 September 2013 - 15:44

М104 3.2 до колкото аз знам , няма с механична инжекция затова предполагам ще ползваш дебитомер от м104 3.0 . Това с  разпределителния вал и колелото нещо не го схванах, какво общо имат те със сместа ?  Да разбирам ли ,че за управление на мотора ще ползваш ke-jetronika  и ще нагаждаш сместа чрез регулиране на електрохидравличния регулатор а авансите ще ги настройваш с ezl-a ? 

 

Тази са изтрещели напълно, аз за 4000евро ще си направя изцяло подкован мотор 600+ коня (бутала, сегменти, биели и ще има и за читава турбина) ..... 

 

 

П.П. 245 коня на вала не са толкова много дори и при 190-ка, доста бързо ще ти омалеят , на мен по-интересен ще ми е диапазона на нм/кс на този мотор ...

 

П.П.П. както казах проекта ще е интересен, стискам палци всичко да се получи както искаш и ще следя темата с интерес .


Edited by joreto, 04 September 2013 - 15:46 .

  • 1
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#13 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 04 September 2013 - 16:19

М104 3.2 до колкото аз знам , няма с механична инжекция затова предполагам ще ползваш дебитомер от м104 3.0 . Това с  разпределителния вал и колелото нещо не го схванах, какво общо имат те със сместа ?  Да разбирам ли ,че за управление на мотора ще ползваш ke-jetronika  и ще нагаждаш сместа чрез регулиране на електрохидравличния регулатор а авансите ще ги настройваш с ezl-a ? 

 

Тази са изтрещели напълно, аз за 4000евро ще си направя изцяло подкован мотор 600+ коня (бутала, сегменти, биели и ще има и за читава турбина) ..... 

 

 

П.П. 245 коня на вала не са толкова много дори и при 190-ка, доста бързо ще ти омалеят , на мен по-интересен ще ми е диапазона на нм/кс на този мотор ...

 

П.П.П. както казах проекта ще е интересен, стискам палци всичко да се получи както искаш и ще следя темата с интерес .

Аз те разбрах грешно. Ще ползвам инжекцион  ke-jetronik от 3.0 точно. Но ще си поиграя с главата на инжекциона най вече. Но като цяло ще използвам само бенцово управление на сместта.
Сега се чудя дали да сменя комутатора. Ще проуча какви са разликите, все пак вала ще е друг, свещите, сгъстяването... Колкото повече ср ровя, толкова повече неща излизат иначе това е графиката до която оскам да се доближа.
Не ми трябва колата за състезания и гонки, не съм кой знае колко бърз шофьор. 
Иначе цената е ненромална да 4000 бона за буталата и още поне 1000 евро за гарнитура блок глава... но това са оригинални АМГ части... а на запад АМГ си е екзотична кола и не се купува с кредит и лизинг, както по нашия свят.
Не че има нещо лошо да си изплащаш бегачката, просто трябва да си готов да плащаш за частите особено за по старите модели. Поне по думите на сестра ми, преди когато АМГ са били отделно от мерцедес, им е било доста сложно финансирането на  проектите, кредитите от банките са били доста по остри, като кажеш че си една фирмичка в село Афалтербах,.. а днес е друго, най малкото кредита се обсужва от Мерцедес банк и си Даймлер (всеки знае даймлер), работи се съвместно с развоя на бенц и продукта е доста по евтин,(за фирмата, не за клиента) та за това са им остри цените  А и стандарта ни е друг... за жалост. Там човекочас в сервиза е едва 80 евро... (не че ги защитавам, цената е ненормална за моя джоб)
 
Original / Genuine-Spare-Parts-Catalogue 
Artikel-Nummer / Article No:
HWA1030300118
 
Artikel-Bezeichnung / Article Description:
KOLBEN
 
Marke / Brand: Mercedes Benz
 
Teile-Art / Type of item:
Original-Ersatz-Teil / Original-Spare-Part Mercedes Benz
 
EVK - Empf. Verkaufs-Preis des Herstellers (inkl. MwSt.): 786.22 € 
ETR - Estimated Retail Price of the manufacturer (incl.sales tax): 786.22 €

  • 0

#14 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Posts:
Garage View Garage

Posted 04 September 2013 - 16:55

Графиката не се вижда, поне при мен :) . Нормално е да излизат неща който не си предвидил, така е със всеки проект но накрая всичко се нарежда :)

 

П.П. сега се сетих че преди време в peachparts форума си пишех с едно момче което имаше точно такова АМГ и го беше турбинирал, разменяхме си настройки тъй като той беше минал на Мега .........


Edited by joreto, 04 September 2013 - 16:58 .

  • 1
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#15 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 04 September 2013 - 21:43

Графиката не се вижда, поне при мен :) . Нормално е да излизат неща който не си предвидил, така е със всеки проект но накрая всичко се нарежда :)

 

П.П. сега се сетих че преди време в peachparts форума си пишех с едно момче което имаше точно такова АМГ и го беше турбинирал, разменяхме си настройки тъй като той беше минал на Мега .........

 

Графиката не се вижда, поне при мен :) . Нормално е да излизат неща който не си предвидил, така е със всеки проект но накрая всичко се нарежда :)

 

П.П. сега се сетих че преди време в peachparts форума си пишех с едно момче което имаше точно такова АМГ и го беше турбинирал, разменяхме си настройки тъй като той беше минал на Мега .........

Това е супер че в БГ има такъв мотор, друго си е човек да пипне, а щом е с мега, може би старите части би ги продал.

Ако имаш възможност да направиш контакт с момчето, ще съм ти много благодарен. И ще имам да черпя. Информацията е много важно нещо (направо си е най важното)  :beer


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users