Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Проблем с автоматична скоростна кутия722.6


Мненията, които не са по темата за ремонта на АСК на Камен са преместени в отделна тема
Възможно е в тази тема да има цитати към другата, както и обратното.

  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#1 K4m3n

K4m3n

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 59 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart

Posted 07 August 2013 - 09:17

Колата е CLK W209 2.7CDI с автоматична скоростна кутия 722.640. Колата е на приятел и от както е купена "рита" между 1ва и 2ра скорост, докато е студена. Вдигне ли 60 градуса, включва като чисто нова кутия. Другия проблем беше, че приплъзваше между 3та и 4та скорост, докато при едно изпреварване точно докато превлючи от 3та на 4та и осводи от скорост, та за малко да стане беля. След този проблем решихме да отваряме кутията за ремонт. Оказа, се че е мешила антифриза с маслото и някой преди нас също е правил ремонт на кутията. Рециклирахме турбината, сменихме водния радиатор (въпреки, че стария беше здрав), сменихме феродовите дискове (ламелите) и сглобихме кутията. Сега не приплъзва между 3та и 4та, но ритането остана между 1ва и 2ра. Някой има ли представа от къде идва проблема? Мозъка ли е какво е незнам вече? Сменихме и клапана на турбината (който стои на платката), ново масло, букса, филтър, гарнитура...както си му е реда. Преди да тестваме колата, изтрихме адаптациите. Та сега искаме да решим проблема с ритането?

 

P.S. Мозъка преди да го качим го разглобихме, за да му видим състоянието. Нямаше стружки, сглобихме го и го качихме.


  • 0

#2 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,699 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Posted 07 August 2013 - 18:50

отпред на първия съединител има

един "еднопосочен лагер"

от него приплъзва


  • 3

#3 K4m3n

K4m3n

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 59 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart

Posted 07 August 2013 - 19:27

отпред на първия съединител има

един "еднопосочен лагер"

от него приплъзва

 

По-точно рита, а не приплъзва? И логично ли е това да го прави само когато маслото е студено? Ако ти покажа схемите, можеш ли да ми посочиш точно за кой лагер става въпрос?


  • 0

#4 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 08 August 2013 - 10:57

 И логично ли е това да го прави само когато маслото е студено?

 

Да!  

 

Направете маслото на щеката да бъде на или под средата при определените градуси - не повече....да не достига максимума и наблюдавай.

 

В случая няма приплъзване и лагера няма общо!.....според мен е приплъзвала от увеличен луфт в пакет. 

 

Колега кажи повече за дисковете и ламелите?

 

Преди да монтирате мозъчето, разглобихте ли всички клапани и изчистихте ли работните им компоненти и леглата им?


Edited by Вай Басо, 08 August 2013 - 11:07 .

  • 1


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#5 K4m3n

K4m3n

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 59 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart

Posted 08 August 2013 - 11:53

Да!  

 

Направете маслото на щеката да бъде на или под средата при определените градуси - не повече....да не достига максимума и наблюдавай.

 

В случая няма приплъзване и лагера няма общо!.....според мен е приплъзвала от увеличен луфт в пакет. 

 

Колега кажи повече за дисковете и ламелите?

 

Преди да монтирате мозъчето, разглобихте ли всички клапани и изчистихте ли работните им компоненти и леглата им?

 

Понеже имах и друг мозък (по спомен от W203 C180 Kompressor), сложих него преди време ей така за пробата, но резултата беше нулев и така си остана кутията. Сега, след като така или иначе отворихме кутията, реших пак да си сложа моя си мозък, като го разглобихме преди да го качим, нямаше стружки, съчми, цетки...всичко изглеждаше е по местата и нищо притеснително.

 

За дисковете за съжеление не мога нищо да кажа, сменихме 5бр. един модел и 5бр. друг модел, феродови става въпрос. По фактура се водеха ламел външен и ламел вътрешен.

 

Иначе за маслото на ск. кутия ще го погледна пак, но мисля че беше малко под максимума. 


  • 1

#6 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 08 August 2013 - 13:13

Колега, ако има лек удар при смяна 1-2 само пи първото включване на студен мотор, не е беля.

Първото включване винаги е на по високи обороти, за да може да се подгреят ламбда сондите. И ако в момента преди превключването отнемеш леко газта, или имаш проблем с нивото на маслото, може да има твърдо включване.

Еднопосочния лагер на първата касета работи при формирането на 1ва и 1ва задна, а на 5та скорост е активен когато мотора спира колата, няма как да приплъзва от него на 3та и 4та.(поне според мен и според даймлерските книги) При предавките 3 и 4 няма  еднопосочни лагери, които да ги образуват. Специално 722.6 има два такива.

Това са нещата които може да са причина за твърдо превключване

Shift Group K1/B1 (Gear Changes 1-2/4-5)
This group controls the upshift and downshifts 1-2/2-1 and the 4-5,5-4.
· K1 Clutch
· B1 Brake
· 1-2/4-5 Command Valve
· 1-2/4-5 Holding Pressure Shift Valve
· 1-2/4-5 Shift Pressure Shift Valve
· 1-2/4-5 Overlap Valve
· 1-2/4-5 Shift Solenoid (Y3/6y3)

  • 2

#7 K4m3n

K4m3n

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 59 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart

Posted 08 August 2013 - 13:32

 

Колега, ако има лек удар при смяна 1-2 само пи първото включване на студен мотор, не е беля.

Първото включване винаги е на по високи обороти, за да може да се подгреят ламбда сондите. И ако в момента преди превключването отнемеш леко газта, или имаш проблем с нивото на маслото, може да има твърдо включване.

Еднопосочния лагер на първата касета работи при формирането на 1ва и 1ва задна, а на 5та скорост е активен когато мотора спира колата, няма как да приплъзва от него на 3та и 4та.(поне според мен и според даймлерските книги) При предавките 3 и 4 няма  еднопосочни лагери, които да ги образуват. Специално 722.6 има два такива.

Това са нещата които може да са причина за твърдо превключване

Shift Group K1/B1 (Gear Changes 1-2/4-5)
This group controls the upshift and downshifts 1-2/2-1 and the 4-5,5-4.
· K1 Clutch
· B1 Brake
· 1-2/4-5 Command Valve
· 1-2/4-5 Holding Pressure Shift Valve
· 1-2/4-5 Shift Pressure Shift Valve
· 1-2/4-5 Overlap Valve
· 1-2/4-5 Shift Solenoid (Y3/6y3)

 

 

Не е само първото включване, а първите няколко, примерно 3-4 пъти. Докато зимата са доста повече, явно от температурата и по-бавното загряване на маслото. Забравих да спомена, че няма никакви грешки в кутията, а по принцип клапаните на платката ги записва. Иначе приплъзването между 3та и 4та се оправи, както казах и по-горе, вероятно от смяната на дисковете, които бяха износени и почти нямаха канали. 

 

Възможно ли е наистина проблема да идва от нивото на маслото? Не ми се вярва, защото нивото вече два-три пъти ми се е налагало да го нагласяме (когато за първи път сменях маслото, когато сменях мозък за проба и сега трети път) и никога не е имало каквато и да е разлика, но въпреки това ще му обърна внимание. Резултат мога да наблюдавам само сутрин, когато е напълно студена.


  • 0

#8 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 08 August 2013 - 14:09

 С малка редакция за по-ясно, Анди. ;)

 

 

Първото включване винаги е на по високи обороти.............и  ако в даден момент непосредствено преди превключването се случи да се отнеме леко газта, е възможно моментно да се появи твърдо включване.

 

+1

 

 даже и извън темата.............. колегите с автоматици да си го знаят и да не се шашкат. ;)


  • 1


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#9 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 08 August 2013 - 14:09

Как измерваш маслото?

Опиши какво правиш преди да пъхнеш щеката


  • 1

#10 K4m3n

K4m3n

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 59 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart

Posted 08 August 2013 - 14:52

Как измерваш маслото?

Опиши какво правиш преди да пъхнеш щеката

 

Като сменях маслото, налях 5л, запалих колата и направих едно кръгче по булеварда, плавно да превключи през всички скорости, след което спирам и при работещ двигател замервам маслото сигурно 10тина пъти и така долях още, не помня колко, докато направих нивото. Четох, че докато се мери маслото, трябва да е на Директна, но като съм сам няма как :) Нещо погрешно ли правя?


  • 0

#11 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 08 August 2013 - 15:25

Сипват се 4 до 4.5 л. пали се колата и скоростите се превключват на място, ти си след отваряне на кутията, така че няма проблем да са и 5л. След като си превключил от P на D и R , 3/4 пъти,  доливаш още 1.5 л. и караш докато не загрееш колата и кутията. Когато вече температурата е над 80градуса, без да гасиш, започваш да изравняваш докато не видиш че нивото на маслото не е между мин и макс при горните градуси.

 

Мериш на P.....предшествениците се мерят на D.

 

Такава ли ти е щеката?

 

Dipstick_AT.jpg


  • 1


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#12 K4m3n

K4m3n

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 59 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart

Posted 08 August 2013 - 15:31

Сипват се 4 до 4.5 л. пали се колата и скоростите се превключват на място, ти си след отваряне на кутията, така че няма проблем да са и 5л. След като си превключил от P на D и R , 3/4 пъти,  доливаш още 1.5 л. и караш докато не загрееш колата и кутията. Когато вече температурата е над 80градуса, без да гасиш, започваш да изравняваш докато не видиш че нивото на маслото не е между мин и макс при горните градуси.

 

Мериш на P.....предшествениците се мерят на D.

 

Такава ли ти е щеката?

 

Dipstick_AT.jpg

 

 

Да, такава е щеката, Това забравих да кажа, че чакам колата да е вдигнала над 80градуса, тоест всичко правя както трябва, само трябва пак на щеката да погледна дали е между минимума и максимума или е малко по-нагоре.. :)


  • 1

#13 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 08 August 2013 - 15:41

Не е проблем ако е по-нагоре, по-важно е да не надвишава максимума.

 

Бъди много внимателен с тази щека, вкарвай лекичко докато не усетиш допира с дъното, не натискай, мека е в предната част а това може да те подлъже с няколко по 100 грама.....не че са проблем, но от надвишаване на нивото може да се стигне до подритване.......по тази причина съвета е да гониш средата на нивото, не макса. ;)

 

 

п.с

Но не забравяйте момчета:  Вечната кутия е леко подритващата твърдо включваща кутия!!!


Edited by Вай Басо, 08 August 2013 - 16:03 .

  • 1


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#14 K4m3n

K4m3n

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 59 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart

Posted 08 August 2013 - 15:50

Не е проблем ако е по-нагоре, по-важно е да не надвишава максимума.

 

Бъди много внимателен с тази щека, вкарвай лекичко докато не усетиш допира с дъното, мека е в предната част а това може да те подлъже с няколко по 100 грама.....не че са проблем, но от надвишаване на нивото може да се стигне до подритване.......по тази причина съвета е да гониш средата на нивото, не макса. ;)

 

 

п.с

Но не забравяйте момчета:  Вечната кутия е леко подритващата кутия!!!

 

Ако и нивото е в норма? Нещо механично в кутията ли прави проблем или си е напълно нормално, макар и доста мерцедеси с тази кутия да съм пробвал, много рядко някоя да има същия проблем. Благодаря за изчерпателната и професионална информация  :beer


  • 0

#15 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 08 August 2013 - 16:01

:beer

 

Сигурен ли си че всички гумени тампони по трансмисията са наред?

 

След интервенцията по кутията чистена ли е с диагностика ? 


Edited by Вай Басо, 08 August 2013 - 16:02 .

  • 1


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users