Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Мерцедес W202 200 kompressor vs 230 kompressor


  • Please log in to reply
30 мнения по тази тема

#1 Stanislav02

Stanislav02

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Пешаа!!!

Публикувано 07 юни 2013 - 12:24

Здравейте от доста време се оглеждам за тези два автомобила и се чудя кой е по-добър и какви им са разходите на бензин и газ . Единствено знам че разхода на гориво е по-добър от на Ц200 без компресор и Ц230 . Ако може кажете ми мнения и какви проблеми правят :)))


  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 юни 2013 - 14:38

При толкова стари автомобили, нямаш лукса да си избираш точно мотора. Търсиш възможно най-запазената и слънчева кола с някой от моторите, които искаш и каквото изпадне.


  • 3

Audi_A4_avatar.gif


#3 Stanislav02

Stanislav02

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Пешаа!!!

Публикувано 07 юни 2013 - 14:47

Е да ама просто изкам да попитам как са от към разход на гориво, и имат ли разлика във вървежа ?


  • 0

#4 konzoll

konzoll

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 127 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    w 202 C 200 kompressor 96'

Публикувано 07 юни 2013 - 16:41

Колега моята 202- ка компресор в града харчи ололо  12л, а извън града около 7- 8л бензин.


  • 0

#5 rado32

rado32

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1197 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C280 4matic 2006г. 231к.с.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 юни 2013 - 16:46

202-ка Компресор 192к.с. 13/100км - Градско и 8, 9, 10л/100км - Извънградско. Това на газ.


  • 0
Публикувано изображение

#6 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 юни 2013 - 18:07

Разликата между 200К 192коня и 230К 193 коня е никаква. Нито ще усетиш повече или по-малко вървене при 230ката сравнена с 200 нито в разхода ще имаш разлики.

Говоря от собствен опит, за въпросните двигатели монтирани на CLK W208, имам 200К 192 коня, карал съм доста други коли с компресори, поне две или три 230-ки и поне десетина 200К на 208 и 202 купета. Разлика не намирам. Виж спрямо 200К 163 коня разликата е осезаема ;)

Лилов добре го е казал- гледай самата кола да е запазена и добре гледана без значение с кой от двата цитирани мотора е.


Този пост е редактиран от Алфонсо: 07 юни 2013 - 18:08

  • 0

#7 doich

doich

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 237 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Кораби,морета ,океани и Втората Световна Война
  • Автомобил:
    clk 230 cоmpresor
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 юни 2013 - 21:46

Разликата между 200К 192коня и 230К 193 коня е никаква. Нито ще усетиш повече или по-малко вървене при 230ката сравнена с 200 нито в разхода ще имаш разлики.

Говоря от собствен опит, за въпросните двигатели монтирани на CLK W208, имам 200К 192 коня, карал съм доста други коли с компресори, поне две или три 230-ки и поне десетина 200К на 208 и 202 купета. Разлика не намирам. Виж спрямо 200К 163 коня разликата е осезаема ;)

Лилов добре го е казал- гледай самата кола да е запазена и добре гледана без значение с кой от двата цитирани мотора е.

Еми не е баш така.300куб. сантиметра са си 300 куб. сантиметра.Оргиналния двигател е 230 компресор,200 компресор е направен за Италия, Гърция и Португалия за избягване на данъчно облагане.Създали са го  като са  взели 200 атмосверния 136 кс и са му добавили компресора,обаче само това не е стигнало и са му увеличили хода на буталото т.е .повишили са степента на сгъстяване с 0.5 и са направили двигателя дългоходов.Когато двигателя е дългоходов (хода на буталото е по голям от диаметъра му) се намалява съответно моторесура му, а повишената степен на сгъстяване води до съответните склонност за детонационно горене при некачествен бензин(какъвто е нашия),а ние не караме нови автомобили все пак.Най-уравновесен е така наречения квадратен двигател с равен ход и диаметър ,а 230 се доближава максимално до това.Освен това има с 10 Нм по голям въртящ момент при по ниски обороти.Така че по голямато е по добро поне при ДВГ!


Този пост е редактиран от doich: 07 юни 2013 - 21:51

  • 0

Бий червените докато побелят и бий белите докато почервенеят!Батько Махно


#8 Lubo88

Lubo88

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 110 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Автомобил:
    W202 200kompressor'1998

Публикувано 07 юни 2013 - 22:25

Има логика 230-ката да е с по-дълъг ресурс все пак от по-голем мотор същите коне и от по-малък мотор пак така за 200 компресор, но в историята вече има милионерки от 200 компресор, така че според мен по-добре колегата Stanislav02 да търси здрава кола независимо от мотора, защото не вярвам да се пенсионира с нея. Другото което е не съм чувал кола която излиза от завода да има проблем с детонации, аз карам такава не съм много запоснат, но редовно си я цедя както си знам от 3 години вече и нямам никакви проблеми с мотора, само на ходовата се обажда нещо, но то с тези пътища и танк да караш я ще скъсаш вериги, я нещо друго :D


  • 0

8neb.jpgy6n7.jpg
 
C200 KOMPRESSOR


#9 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 юни 2013 - 23:59

10-те Nm се усещат само на хартия. Няма човек, който да усети разликата между 270 и 280 Nm въртящ момент идващ от идентични бензинови двигатели с принудително пълнене, които разгръщат мощността си по един и същи начин.

Не знам защо, ама все попадам на 230-ки автомат и наблюденията ми са, че 200К ръчни скорости е по-бърз и по пъргав от 230-ка автомат.... сравнявал съм си колата с три 230-ки, едната кабрио, айде по-тежка, ама другите-  купета... ми не върви повече в никакъв случай, даже обратното.

Това за моторесурса на 15-годишни автомобили всички знаем, че е несериозно, съществената роля за моторесурса играе поддръжката, или липсата на такава, от страна на бившия/бившите собственици.

И двата двигателя са много хубави и за мен напълно еднакви като пътно поведение.

Решаващият фактор при покупка трябва да бъде състоянието на конкретния автомобил ;)


Този пост е редактиран от Алфонсо: 08 юни 2013 - 00:00

  • 1

#10 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2835 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 08 юни 2013 - 09:46

И двамата сте прави, единия на теория, другия на практика :)


  • 2

#11 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 юни 2013 - 09:50

Отговорно заявявам, че най-добре е 163к.с. компресор с 4 бобини от много гледни точки.

1. по-нисък данък

2. върви почти по същия начин

3. няма магнитен съединител на компресора.

4. пак е толкова здрав

5. оправили са доста неща по електрониката му и е по-добре направен за каране.

 

но... го няма на 202 ;)


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#12 doich

doich

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 237 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Кораби,морета ,океани и Втората Световна Война
  • Автомобил:
    clk 230 cоmpresor
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 юни 2013 - 19:51

Има логика 230-ката да е с по-дълъг ресурс все пак от по-голем мотор същите коне и от по-малък мотор пак така за 200 компресор, но в историята вече има милионерки от 200 компресор, така че според мен по-добре колегата Stanislav02 да търси здрава кола независимо от мотора, защото не вярвам да се пенсионира с нея. Другото което е не съм чувал кола която излиза от завода да има проблем с детонации, аз карам такава не съм много запоснат, но редовно си я цедя както си знам от 3 години вече и нямам никакви проблеми с мотора, само на ходовата се обажда нещо, но то с тези пътища и танк да караш я ще скъсаш вериги, я нещо друго :D

Относно склонноста на 200компресор към детонации в оргиналния (германски )манюал на страница 347 пише за 200к да се използва Super Plus EN228 с октаново число 98.Това че в България много не знаят и карат с 95 си е тяхен проблем.В упътването по надолу пише че може да се използва и кратковременно 95 като същевременно се намали натоварвнето на двигателя.Който има упътване да отвори и да прочете.Нали тези 300куб трябва да се компенсират отнякъде.За 230к компресор пише че може да се използва кратковременно и 91 октана като се намали натварването.Това че има октан коректор и не се усеща не значи че няма проблем,просто се вдига разхода в сравнение ако се използва правилния бензин.Колкото и да е невероятно за 230,320,430 и55 AMG дават 95 октана само за 200к 98.Това е коментирано и в британски и германски форуми.


Този пост е редактиран от doich: 08 юни 2013 - 19:54

  • 0

Бий червените докато побелят и бий белите докато почервенеят!Батько Махно


#13 Stanislav02

Stanislav02

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Пешаа!!!

Публикувано 09 юни 2013 - 01:16

(Predvaritelno vi se izvinqvam na laptopa nqmam kirilica)

Blagodarq vi za otgovorite i mi pomognahte kym koi ot dvata dvigateli da se nasocha tova e 230 , sega samo shte se nadqvam da izlezi chitav , i ako ne se nameri shte skocha kym 200 :beer


  • 0

#14 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 юни 2013 - 15:16

Относно склонноста на 200компресор към детонации в оргиналния (германски )манюал на страница 347 пише за 200к да се използва Super Plus EN228 с октаново число 98.Това че в България много не знаят и карат с 95 си е тяхен проблем.В упътването по надолу пише че може да се използва и кратковременно 95 като същевременно се намали натоварвнето на двигателя.Който има упътване да отвори и да прочете.Нали тези 300куб трябва да се компенсират отнякъде.За 230к компресор пише че може да се използва кратковременно и 91 октана като се намали натварването.Това че има октан коректор и не се усеща не значи че няма проблем,просто се вдига разхода в сравнение ако се използва правилния бензин.Колкото и да е невероятно за 230,320,430 и55 AMG дават 95 октана само за 200к 98.Това е коментирано и в британски и германски форуми.

Ще си снимам капачката на резервоара от вътрешната страна пише да се кара с безоловен минимум А95. По форумите какво пишат.... всеки си знае ако иска и с 1000 октана да кара, колата и няма нищо, ако се кара с 95.

Изобщо тия "проблеми" и "кусури" на 200К са толкова незначителни, колкото и разликата от 1к.с. и 10Нм  спрямо 230К.
моторите се държат абсолютно еднакво, с изключене на 20 и повече % по-високия разход на 230 :)

Коце, макар и технически по-съвършен новия 200К 163коня върви значително по-малко от 192к.с., а харчи пак толкова, колкото стария мотор.

Ти имаш щастието да караш 163 коня на възможно най-малкото купе, на което се монтира, затова не ти прави впечатление спада в мощността. На 208 разликата е осезаема. 


  • 0

#15 doich

doich

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 237 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Кораби,морета ,океани и Втората Световна Война
  • Автомобил:
    clk 230 cоmpresor
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 юни 2013 - 17:25


 

Ще си снимам капачката на резервоара от вътрешната страна пише да се кара с безоловен минимум А95. По форумите какво пишат.... всеки си знае ако иска и с 1000 октана да кара, колата и няма нищо, ако се кара с 95.

Изобщо тия "проблеми" и "кусури" на 200К са толкова незначителни, колкото и разликата от 1к.с. и 10Нм  спрямо 230К.
моторите се държат абсолютно еднакво, с изключене на 20 и повече % по-високия разход на 230 :)

Коце, макар и технически по-съвършен новия 200К 163коня върви значително по-малко от 192к.с., а харчи пак толкова, колкото стария мотор.

Ти имаш щастието да караш 163 коня на възможно най-малкото купе, на което се монтира, затова не ти прави впечатление спада в мощността. На 208 разликата е осезаема. 

Не знам какво ти пише на капачката аз ти посочих страницата в упътването на немски.Ще го преснимам и ще го кача е PDF.И в повечето тест драив дават 98 октана за 200к.24 години съм механик и  съм защитал десертация ,и съм направил ремонти на повече ДВГ отколкото ти си виждал в живота си. Работя по 12 часа на ден и само това правя ден и нощ,защото кораба върви 24 часа на ден.Така че айде не ми обяснявай че 2000 кубика е равен на 2300к.За да постигнеш това жертваш нещо друго. Със здраве!


Този пост е редактиран от doich: 09 юни 2013 - 18:04

  • 1

Бий червените докато побелят и бий белите докато почервенеят!Батько Махно





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни