Здравейте от доста време се оглеждам за тези два автомобила и се чудя кой е по-добър и какви им са разходите на бензин и газ . Единствено знам че разхода на гориво е по-добър от на Ц200 без компресор и Ц230 . Ако може кажете ми мнения и какви проблеми правят ))
Мерцедес W202 200 kompressor vs 230 kompressor
Started by Stanislav02, 07 Jun 2013 - 12:24:49
30 replies to this topic
#1
Posted 07 June 2013 - 12:24
#2
Posted 07 June 2013 - 14:38
При толкова стари автомобили, нямаш лукса да си избираш точно мотора. Търсиш възможно най-запазената и слънчева кола с някой от моторите, които искаш и каквото изпадне.
#3
Posted 07 June 2013 - 14:47
Е да ама просто изкам да попитам как са от към разход на гориво, и имат ли разлика във вървежа ?
#4
Posted 07 June 2013 - 16:41
Колега моята 202- ка компресор в града харчи ололо 12л, а извън града около 7- 8л бензин.
#6
Posted 07 June 2013 - 18:07
Разликата между 200К 192коня и 230К 193 коня е никаква. Нито ще усетиш повече или по-малко вървене при 230ката сравнена с 200 нито в разхода ще имаш разлики.
Говоря от собствен опит, за въпросните двигатели монтирани на CLK W208, имам 200К 192 коня, карал съм доста други коли с компресори, поне две или три 230-ки и поне десетина 200К на 208 и 202 купета. Разлика не намирам. Виж спрямо 200К 163 коня разликата е осезаема
Лилов добре го е казал- гледай самата кола да е запазена и добре гледана без значение с кой от двата цитирани мотора е.
Edited by Алфонсо, 07 June 2013 - 18:08 .
#7
Posted 07 June 2013 - 21:46
Разликата между 200К 192коня и 230К 193 коня е никаква. Нито ще усетиш повече или по-малко вървене при 230ката сравнена с 200 нито в разхода ще имаш разлики.
Говоря от собствен опит, за въпросните двигатели монтирани на CLK W208, имам 200К 192 коня, карал съм доста други коли с компресори, поне две или три 230-ки и поне десетина 200К на 208 и 202 купета. Разлика не намирам. Виж спрямо 200К 163 коня разликата е осезаема
Лилов добре го е казал- гледай самата кола да е запазена и добре гледана без значение с кой от двата цитирани мотора е.
Еми не е баш така.300куб. сантиметра са си 300 куб. сантиметра.Оргиналния двигател е 230 компресор,200 компресор е направен за Италия, Гърция и Португалия за избягване на данъчно облагане.Създали са го като са взели 200 атмосверния 136 кс и са му добавили компресора,обаче само това не е стигнало и са му увеличили хода на буталото т.е .повишили са степента на сгъстяване с 0.5 и са направили двигателя дългоходов.Когато двигателя е дългоходов (хода на буталото е по голям от диаметъра му) се намалява съответно моторесура му, а повишената степен на сгъстяване води до съответните склонност за детонационно горене при некачествен бензин(какъвто е нашия),а ние не караме нови автомобили все пак.Най-уравновесен е така наречения квадратен двигател с равен ход и диаметър ,а 230 се доближава максимално до това.Освен това има с 10 Нм по голям въртящ момент при по ниски обороти.Така че по голямато е по добро поне при ДВГ!
Edited by doich, 07 June 2013 - 21:51 .
Бий червените докато побелят и бий белите докато почервенеят!Батько Махно
#8
Posted 07 June 2013 - 22:25
Има логика 230-ката да е с по-дълъг ресурс все пак от по-голем мотор същите коне и от по-малък мотор пак така за 200 компресор, но в историята вече има милионерки от 200 компресор, така че според мен по-добре колегата Stanislav02 да търси здрава кола независимо от мотора, защото не вярвам да се пенсионира с нея. Другото което е не съм чувал кола която излиза от завода да има проблем с детонации, аз карам такава не съм много запоснат, но редовно си я цедя както си знам от 3 години вече и нямам никакви проблеми с мотора, само на ходовата се обажда нещо, но то с тези пътища и танк да караш я ще скъсаш вериги, я нещо друго
C200 KOMPRESSOR
#9
Posted 07 June 2013 - 23:59
10-те Nm се усещат само на хартия. Няма човек, който да усети разликата между 270 и 280 Nm въртящ момент идващ от идентични бензинови двигатели с принудително пълнене, които разгръщат мощността си по един и същи начин.
Не знам защо, ама все попадам на 230-ки автомат и наблюденията ми са, че 200К ръчни скорости е по-бърз и по пъргав от 230-ка автомат.... сравнявал съм си колата с три 230-ки, едната кабрио, айде по-тежка, ама другите- купета... ми не върви повече в никакъв случай, даже обратното.
Това за моторесурса на 15-годишни автомобили всички знаем, че е несериозно, съществената роля за моторесурса играе поддръжката, или липсата на такава, от страна на бившия/бившите собственици.
И двата двигателя са много хубави и за мен напълно еднакви като пътно поведение.
Решаващият фактор при покупка трябва да бъде състоянието на конкретния автомобил
Edited by Алфонсо, 08 June 2013 - 00:00 .
#10
Posted 08 June 2013 - 09:46
И двамата сте прави, единия на теория, другия на практика
#11
Posted 08 June 2013 - 09:50
Отговорно заявявам, че най-добре е 163к.с. компресор с 4 бобини от много гледни точки.
1. по-нисък данък
2. върви почти по същия начин
3. няма магнитен съединител на компресора.
4. пак е толкова здрав
5. оправили са доста неща по електрониката му и е по-добре направен за каране.
но... го няма на 202
#12
Posted 08 June 2013 - 19:51
Има логика 230-ката да е с по-дълъг ресурс все пак от по-голем мотор същите коне и от по-малък мотор пак така за 200 компресор, но в историята вече има милионерки от 200 компресор, така че според мен по-добре колегата Stanislav02 да търси здрава кола независимо от мотора, защото не вярвам да се пенсионира с нея. Другото което е не съм чувал кола която излиза от завода да има проблем с детонации, аз карам такава не съм много запоснат, но редовно си я цедя както си знам от 3 години вече и нямам никакви проблеми с мотора, само на ходовата се обажда нещо, но то с тези пътища и танк да караш я ще скъсаш вериги, я нещо друго
Относно склонноста на 200компресор към детонации в оргиналния (германски )манюал на страница 347 пише за 200к да се използва Super Plus EN228 с октаново число 98.Това че в България много не знаят и карат с 95 си е тяхен проблем.В упътването по надолу пише че може да се използва и кратковременно 95 като същевременно се намали натоварвнето на двигателя.Който има упътване да отвори и да прочете.Нали тези 300куб трябва да се компенсират отнякъде.За 230к компресор пише че може да се използва кратковременно и 91 октана като се намали натварването.Това че има октан коректор и не се усеща не значи че няма проблем,просто се вдига разхода в сравнение ако се използва правилния бензин.Колкото и да е невероятно за 230,320,430 и55 AMG дават 95 октана само за 200к 98.Това е коментирано и в британски и германски форуми.
Edited by doich, 08 June 2013 - 19:54 .
Бий червените докато побелят и бий белите докато почервенеят!Батько Махно
#13
Posted 09 June 2013 - 01:16
(Predvaritelno vi se izvinqvam na laptopa nqmam kirilica)
Blagodarq vi za otgovorite i mi pomognahte kym koi ot dvata dvigateli da se nasocha tova e 230 , sega samo shte se nadqvam da izlezi chitav , i ako ne se nameri shte skocha kym 200
#14
Posted 09 June 2013 - 15:16
Относно склонноста на 200компресор към детонации в оргиналния (германски )манюал на страница 347 пише за 200к да се използва Super Plus EN228 с октаново число 98.Това че в България много не знаят и карат с 95 си е тяхен проблем.В упътването по надолу пише че може да се използва и кратковременно 95 като същевременно се намали натоварвнето на двигателя.Който има упътване да отвори и да прочете.Нали тези 300куб трябва да се компенсират отнякъде.За 230к компресор пише че може да се използва кратковременно и 91 октана като се намали натварването.Това че има октан коректор и не се усеща не значи че няма проблем,просто се вдига разхода в сравнение ако се използва правилния бензин.Колкото и да е невероятно за 230,320,430 и55 AMG дават 95 октана само за 200к 98.Това е коментирано и в британски и германски форуми.
Ще си снимам капачката на резервоара от вътрешната страна пише да се кара с безоловен минимум А95. По форумите какво пишат.... всеки си знае ако иска и с 1000 октана да кара, колата и няма нищо, ако се кара с 95.
Изобщо тия "проблеми" и "кусури" на 200К са толкова незначителни, колкото и разликата от 1к.с. и 10Нм спрямо 230К.
моторите се държат абсолютно еднакво, с изключене на 20 и повече % по-високия разход на 230
Коце, макар и технически по-съвършен новия 200К 163коня върви значително по-малко от 192к.с., а харчи пак толкова, колкото стария мотор.
Ти имаш щастието да караш 163 коня на възможно най-малкото купе, на което се монтира, затова не ти прави впечатление спада в мощността. На 208 разликата е осезаема.
#15
Posted 09 June 2013 - 17:25
Ще си снимам капачката на резервоара от вътрешната страна пише да се кара с безоловен минимум А95. По форумите какво пишат.... всеки си знае ако иска и с 1000 октана да кара, колата и няма нищо, ако се кара с 95.
Изобщо тия "проблеми" и "кусури" на 200К са толкова незначителни, колкото и разликата от 1к.с. и 10Нм спрямо 230К.
моторите се държат абсолютно еднакво, с изключене на 20 и повече % по-високия разход на 230Коце, макар и технически по-съвършен новия 200К 163коня върви значително по-малко от 192к.с., а харчи пак толкова, колкото стария мотор.
Ти имаш щастието да караш 163 коня на възможно най-малкото купе, на което се монтира, затова не ти прави впечатление спада в мощността. На 208 разликата е осезаема.
Не знам какво ти пише на капачката аз ти посочих страницата в упътването на немски.Ще го преснимам и ще го кача е PDF.И в повечето тест драив дават 98 октана за 200к.24 години съм механик и съм защитал десертация ,и съм направил ремонти на повече ДВГ отколкото ти си виждал в живота си. Работя по 12 часа на ден и само това правя ден и нощ,защото кораба върви 24 часа на ден.Така че айде не ми обяснявай че 2000 кубика е равен на 2300к.За да постигнеш това жертваш нещо друго. Със здраве!
Edited by doich, 09 June 2013 - 18:04 .
Бий червените докато побелят и бий белите докато почервенеят!Батько Махно
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users