Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Климатроник C124


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
Garage View Garage

Posted 09 May 2013 - 08:09

Здравейте колеги, обръщам се за съвет към вас по следния проблем. Отскоро като почнах да ползвам климатроника на колата ми се струва, че е доста слаб и мисля да ходя да го пълнят с фреон и да го прегледат. Бихте ли казали някой майстор в Стара Загора от който сте доволни и е запознат със системата на 124-те. Какво точно е хубаво да се извърши по системата така да се каже освен допълване с фреон? Доколкото знам системата събира около 1 кг фреон r134a, колата е след 93 година. Втория въпрос е че забелязах перката на климатика,тази която е пред радиатора че не включва. Пробвах я с напрежение директно от акумолатора и си работи, явно климатика не я захранва поради няква причина. Къде да се насоча да потърся проблема ? Благодаря предварително :)


  • 0

#2 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,547 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Posted 09 May 2013 - 11:25

Перката не включва защото няма достатъчно фреон в системата,

предпазна мярка от Мецедес-Бенц да не стане бау .

Климатика просто не работи .

Като минеш на профилактика и пълнене ако нямаш

течове би трябвало всичко да е наред .

Нормално е да  има згуби на 100-200гр фреон на

сезон, затова се прави профилактика и допълване всяка година,

за маниаци по два пъти, пролет и есен .

Дано попаднеш на читав майстор .

Успех .


  • 0

#3 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
Garage View Garage

Posted 09 May 2013 - 13:32

Мерси колега, дано попадна на свестен майстор наистина :)


  • 0

#4 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 09 May 2013 - 22:00

Перката не включва защото няма достатъчно фреон в системата,

предпазна мярка от Мецедес-Бенц да не стане бау .

Климатика просто не работи .

Като минеш на профилактика и пълнене ако нямаш

течове би трябвало всичко да е наред .

Нормално е да  има згуби на 100-200гр фреон на

сезон, затова се прави профилактика и допълване всяка година,

за маниаци по два пъти, пролет и есен .

Дано попаднеш на читав майстор .

Успех .

Относо препоръката за климата моята 124-ка я имам от 5 години не съм допълвал и грам фреон и предния собственик не го е пипал и за нула време на максимални обороти на вентилатора вътре става хладилник.И не смятам да го пипам докато не спре да духа студено.Ако губи по толкова не сезон да не говорим че и зимата го ползвам компресора на топло понеже суши прозорците ако губеше по толкова фреон сега би следвало да няма никой.

А сега към колегата Chavalinov кажи дали провери бушона за който ти казах?И щом няма фреон след като напълниш системата и не тръгне пустия вентилатор бушона е.


Edited by 200E-16V, 09 May 2013 - 22:03 .

  • 1

#5 saitov

saitov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 125 Posts:
Garage View Garage

Posted 09 May 2013 - 23:48

Колега за кой бушон говориш, може ли да споделиш :D


  • 0

#6 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Posted 10 May 2013 - 10:45

аз да кажа моята болежка - на същия автомобил, отново с климатроник, преди близо две години са сменени изпарителен радиатор в таблото, дехидратор, масло на компресора, реле на управление на вентилатора и самите вентилатори бяха почистени... климатика работи сравнително добре, докато един ден края на миналата есен просто не се включи компресора и така....  бях забелязал преди, че моторчето в купето, дето обдухва датчика до плафона, се чуваше и вече не се чува, може да е изгоряло, но не мисля, че заради него не тръгва системата.  бушона е здрав, него първо проверих, но само на поглед, не съм пробвал да го заменя.... мисля да ида да проверят за течове, дано не е от това....

 

някакви съвети?


  • 0

#7 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,547 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Posted 10 May 2013 - 16:22

Отиди на възможно най читав и доверен майстор .

 

Дертовете ти не са от датчика в плафона, той служи да каже на климатроника

каква е и дали е постигната зададената температура в купето .

 

За загубите на фреон аз знам че е нормално да има, все пак това не е домашен хладилник

който работи 20+ години и няма ядове, при колите по системата има не малко гумени  

уплатнения, маркучи и свръзки .

Климатика в колата може да работи и с 200-400гр фреон при нужни 1000-1100гр,

просто се товари повече компресора и ... бау .

 

За това че се слага боя във фреона и после със специални очила и лампа се виждало къде е теча

съм чул че няма как да се боядиса фреона а се боядисва маслото, то пък не се появявало

навсякъде по системата, така че няма гаранция да покаже теча от къде точно идва .

 

Не съм компетентен по въпроса, това е моята информация и преживявания .

Нека някой от майсторите на климатични системи във Форума вземе отношение .


Edited by vencislav, 10 May 2013 - 18:18 .

  • 0

#8 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 10 May 2013 - 20:50

Колега за кой бушон говориш, може ли да споделиш :D

Мммм да бушона допълнителния вентилатор е D


  • 0

#9 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 11 May 2013 - 10:11

аз да кажа моята болежка - на същия автомобил, отново с климатроник, преди близо две години са сменени изпарителен радиатор в таблото, дехидратор, масло на компресора, реле на управление на вентилатора и самите вентилатори бяха почистени... климатика работи сравнително добре, докато един ден края на миналата есен просто не се включи компресора и така....  бях забелязал преди, че моторчето в купето, дето обдухва датчика до плафона, се чуваше и вече не се чува, може да е изгоряло, но не мисля, че заради него не тръгва системата.  бушона е здрав, него първо проверих, но само на поглед, не съм пробвал да го заменя.... мисля да ида да проверят за течове, дано не е от това....

 

някакви съвети?

 

предпазител - долу в ляво с буква 'D'

 

намалял фреон

 

не работеща перка 

 

заминал резистор за перката - седи на левият калник зад фара - керамичен, виж да не се е прекъснал кабела от двете му страни, често ръждясват и изгниват.

 

датчик на дехидратора, провери обувките за добър контакт

 

датчик на компресора


Edited by Вай Басо, 11 May 2013 - 10:43 .

  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#10 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
Garage View Garage

Posted 11 May 2013 - 13:07

Проблема е решен вече, бил съм с 120 грама фреон и затова..... Един колега ми препоръча сервиз в СтЗ и ми напълниха климатика и вече пълен кеф :) При това ми взеха 60 лв. за толкова фреон,мисля че е много добре . Поздрави на всички   :clap


  • 1

#11 Steev

Steev

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 135 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E200CE 1994

Posted 18 February 2018 - 22:07

Здравейте  :) 

 

Имам нужда от вашата компетентна помощ, тъй като изпаднах в малко странна ситуация с управлението на климатроника на колата - 124ка купе 136 к.с. 1994г. Моето се прецака (оста не се върти) и си взех втора употреба със същия номер, запазено, поставих го - работи, но духа само студено. На какво според вас се дължи това обстоятелство? Циркулационната помпа до акумулатора работи, всичко изглежда нормално, само че явно има нещо. Имате ли идея тези управления минават ли някакво софтуерно обучение при положение, че е са с един номер? Оста на потенциометъра се върти и всичко на пръв поглед е наред. 


  • 0

#12 Steev

Steev

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 135 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E200CE 1994

Posted 18 February 2018 - 23:27

Странното е, че като сложа моето, поради счупената ос духа яко горещо, после като сложа другото, хем от кола като моята с еднакъв номер, здрав студ нахлува. 


  • 0

#13 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Posted 19 February 2018 - 11:52

Ти с кой модел управление си - с две врътки - с една врътка ... Нали знаеш, че една част от кабеляците отзад завиват зад жабката и отиват до дуовентила, моторчето за вътрешна циркулация на въздуха, рециркулационната помпа за антифриза и дори в диагностичната буска ... сигурен ли си че "новото" управление работи коректно и командва дуовентилите както си му е редно ... Ако си с управление с една врътка и с много квадратни копчета като на стара елка - то при тях вероятността да попаднеш на развалено е доста голяма ... На кое викаш ос (която ос не се върти) ... дай малко жокери :beer


  • 0

#14 Steev

Steev

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 135 Posts:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E200CE 1994

Posted 19 February 2018 - 13:35

Моделът ми на управление е с една врътка и хоризонтално позиционирани квадратни копчета. Стигнах до заключението, че това, което поставих просто не работи някакъв елемент и затова не духа топло, не знам какво толкова им се поврежда, иначе като въртя врътката се усеща, че управлението функционира. Иначе оста, за която говорих е тази на потенциометъра, т.е. тази врътка, която определя градусите. Имате ли представа тези управления подлежат ли на ремонт принципно? 


  • 0

#15 frizera

frizera

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 132 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Abu Dhabi
  • Автомобил:
    B 170 Sport Tourer
    Honda CRV 1

Posted 19 February 2018 - 13:50

Разбира се че подлежат на ремонт. Опитай да прехвърлиш само оста от "новото" управление на твоето и си готов. По принцип обаче е по-добре е да го върнеш и да опиташ да възстановиш твоето.


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users