Здравейте колеги, обръщам се за съвет към вас по следния проблем. Отскоро като почнах да ползвам климатроника на колата ми се струва, че е доста слаб и мисля да ходя да го пълнят с фреон и да го прегледат. Бихте ли казали някой майстор в Стара Загора от който сте доволни и е запознат със системата на 124-те. Какво точно е хубаво да се извърши по системата така да се каже освен допълване с фреон? Доколкото знам системата събира около 1 кг фреон r134a, колата е след 93 година. Втория въпрос е че забелязах перката на климатика,тази която е пред радиатора че не включва. Пробвах я с напрежение директно от акумолатора и си работи, явно климатика не я захранва поради няква причина. Къде да се насоча да потърся проблема ? Благодаря предварително
Климатроник C124
Started by Chavalinov, 09 May 2013 - 08:09:38
18 replies to this topic
#1
Posted 09 May 2013 - 08:09
#2
Posted 09 May 2013 - 11:25
Перката не включва защото няма достатъчно фреон в системата,
предпазна мярка от Мецедес-Бенц да не стане бау .
Климатика просто не работи .
Като минеш на профилактика и пълнене ако нямаш
течове би трябвало всичко да е наред .
Нормално е да има згуби на 100-200гр фреон на
сезон, затова се прави профилактика и допълване всяка година,
за маниаци по два пъти, пролет и есен .
Дано попаднеш на читав майстор .
Успех .
#3
Posted 09 May 2013 - 13:32
Мерси колега, дано попадна на свестен майстор наистина
#4
Posted 09 May 2013 - 22:00
Перката не включва защото няма достатъчно фреон в системата,
предпазна мярка от Мецедес-Бенц да не стане бау .
Климатика просто не работи .
Като минеш на профилактика и пълнене ако нямаш
течове би трябвало всичко да е наред .
Нормално е да има згуби на 100-200гр фреон на
сезон, затова се прави профилактика и допълване всяка година,
за маниаци по два пъти, пролет и есен .
Дано попаднеш на читав майстор .
Успех .
Относо препоръката за климата моята 124-ка я имам от 5 години не съм допълвал и грам фреон и предния собственик не го е пипал и за нула време на максимални обороти на вентилатора вътре става хладилник.И не смятам да го пипам докато не спре да духа студено.Ако губи по толкова не сезон да не говорим че и зимата го ползвам компресора на топло понеже суши прозорците ако губеше по толкова фреон сега би следвало да няма никой.
А сега към колегата Chavalinov кажи дали провери бушона за който ти казах?И щом няма фреон след като напълниш системата и не тръгне пустия вентилатор бушона е.
Edited by 200E-16V, 09 May 2013 - 22:03 .
#5
Posted 09 May 2013 - 23:48
Колега за кой бушон говориш, може ли да споделиш
#6
Posted 10 May 2013 - 10:45
аз да кажа моята болежка - на същия автомобил, отново с климатроник, преди близо две години са сменени изпарителен радиатор в таблото, дехидратор, масло на компресора, реле на управление на вентилатора и самите вентилатори бяха почистени... климатика работи сравнително добре, докато един ден края на миналата есен просто не се включи компресора и така.... бях забелязал преди, че моторчето в купето, дето обдухва датчика до плафона, се чуваше и вече не се чува, може да е изгоряло, но не мисля, че заради него не тръгва системата. бушона е здрав, него първо проверих, но само на поглед, не съм пробвал да го заменя.... мисля да ида да проверят за течове, дано не е от това....
някакви съвети?
#7
Posted 10 May 2013 - 16:22
Отиди на възможно най читав и доверен майстор .
Дертовете ти не са от датчика в плафона, той служи да каже на климатроника
каква е и дали е постигната зададената температура в купето .
За загубите на фреон аз знам че е нормално да има, все пак това не е домашен хладилник
който работи 20+ години и няма ядове, при колите по системата има не малко гумени
уплатнения, маркучи и свръзки .
Климатика в колата може да работи и с 200-400гр фреон при нужни 1000-1100гр,
просто се товари повече компресора и ... бау .
За това че се слага боя във фреона и после със специални очила и лампа се виждало къде е теча
съм чул че няма как да се боядиса фреона а се боядисва маслото, то пък не се появявало
навсякъде по системата, така че няма гаранция да покаже теча от къде точно идва .
Не съм компетентен по въпроса, това е моята информация и преживявания .
Нека някой от майсторите на климатични системи във Форума вземе отношение .
Edited by vencislav, 10 May 2013 - 18:18 .
#8
Posted 10 May 2013 - 20:50
Колега за кой бушон говориш, може ли да споделиш
Мммм да бушона допълнителния вентилатор е D
#9
Posted 11 May 2013 - 10:11
аз да кажа моята болежка - на същия автомобил, отново с климатроник, преди близо две години са сменени изпарителен радиатор в таблото, дехидратор, масло на компресора, реле на управление на вентилатора и самите вентилатори бяха почистени... климатика работи сравнително добре, докато един ден края на миналата есен просто не се включи компресора и така.... бях забелязал преди, че моторчето в купето, дето обдухва датчика до плафона, се чуваше и вече не се чува, може да е изгоряло, но не мисля, че заради него не тръгва системата. бушона е здрав, него първо проверих, но само на поглед, не съм пробвал да го заменя.... мисля да ида да проверят за течове, дано не е от това....
някакви съвети?
предпазител - долу в ляво с буква 'D'
намалял фреон
не работеща перка
заминал резистор за перката - седи на левият калник зад фара - керамичен, виж да не се е прекъснал кабела от двете му страни, често ръждясват и изгниват.
датчик на дехидратора, провери обувките за добър контакт
датчик на компресора
Edited by Вай Басо, 11 May 2013 - 10:43 .
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#10
Posted 11 May 2013 - 13:07
Проблема е решен вече, бил съм с 120 грама фреон и затова..... Един колега ми препоръча сервиз в СтЗ и ми напълниха климатика и вече пълен кеф При това ми взеха 60 лв. за толкова фреон,мисля че е много добре . Поздрави на всички
#11
Posted 18 February 2018 - 22:07
Здравейте
Имам нужда от вашата компетентна помощ, тъй като изпаднах в малко странна ситуация с управлението на климатроника на колата - 124ка купе 136 к.с. 1994г. Моето се прецака (оста не се върти) и си взех втора употреба със същия номер, запазено, поставих го - работи, но духа само студено. На какво според вас се дължи това обстоятелство? Циркулационната помпа до акумулатора работи, всичко изглежда нормално, само че явно има нещо. Имате ли идея тези управления минават ли някакво софтуерно обучение при положение, че е са с един номер? Оста на потенциометъра се върти и всичко на пръв поглед е наред.
#12
Posted 18 February 2018 - 23:27
Странното е, че като сложа моето, поради счупената ос духа яко горещо, после като сложа другото, хем от кола като моята с еднакъв номер, здрав студ нахлува.
#13
Posted 19 February 2018 - 11:52
Ти с кой модел управление си - с две врътки - с една врътка ... Нали знаеш, че една част от кабеляците отзад завиват зад жабката и отиват до дуовентила, моторчето за вътрешна циркулация на въздуха, рециркулационната помпа за антифриза и дори в диагностичната буска ... сигурен ли си че "новото" управление работи коректно и командва дуовентилите както си му е редно ... Ако си с управление с една врътка и с много квадратни копчета като на стара елка - то при тях вероятността да попаднеш на развалено е доста голяма ... На кое викаш ос (която ос не се върти) ... дай малко жокери
#14
Posted 19 February 2018 - 13:35
Моделът ми на управление е с една врътка и хоризонтално позиционирани квадратни копчета. Стигнах до заключението, че това, което поставих просто не работи някакъв елемент и затова не духа топло, не знам какво толкова им се поврежда, иначе като въртя врътката се усеща, че управлението функционира. Иначе оста, за която говорих е тази на потенциометъра, т.е. тази врътка, която определя градусите. Имате ли представа тези управления подлежат ли на ремонт принципно?
#15
Posted 19 February 2018 - 13:50
Разбира се че подлежат на ремонт. Опитай да прехвърлиш само оста от "новото" управление на твоето и си готов. По принцип обаче е по-добре е да го върнеш и да опиташ да възстановиш твоето.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users