Въпрос за диф
Започната от mitkofitnes, 14 фев 2013 - 19:41:16
22 мнения по тази тема
#1
Публикувано 14 февруари 2013 - 19:41
Здравейте,колеги.Питането ми е за една лека модификация на моето CLK230k.Та въпроса ми е,понеже е автоматик ще получа ли ефект от повишаване на ускорението ако от стандартния диф 3.27 го сменя с 3.47.Целта е ускорение,карам го предимно до 200 и знам че ще падне максималната скорост.За да не отварям нова тема искам да попитам също нещо свързано с моя автомобил.При два модела едни и същи с разлимни мотори 1.320 куб. 6 цилиндъра V-образен тежащ 20 килограма повече с еднаква автоматична кутия с втория и има 218 коня и 310 нютона,ускорение 0-100 7.4 с. 2.Четири цилиндров компресор с ролка и чип от дигитал тунинг дава 226 коня и 343 нютона със същия автоматик дава ускорение 7.8 с.Дифа на първия е 3.07 а на втория е 3.27.Та въпроса ми е след като втория е по лек,повече к.с и нютони,с по къс диф на еднаква АСК, защо тогава има по слабо ускорение?Темата я пуснах и в тунинг форума.
#2
Публикувано 14 февруари 2013 - 21:03
Тези стойности за 2.0 компресора да не са сметки тип спортен филтър +10 коня, махане на катализатор +7 коня и тн. И ако са замерени на дино, дали диното е било калибрирано правилно? Отделно само цифрите нямат значение. Един голям мотор си има тяга още от ниските обороти. Ако на 2-ката тези конски сили и въртящ момент са в малък диапазон от обороти, то тя не може да се възползва от тях много. Отделно при стари коли не се знае коя в какво състояние е. Всичко е относително и не е просто до самата цифра.
Относно първото запитване чисто на теория би трябвало ускорението от 0 до 100 да е по-бързо, но също е възможно задните гуми повече да буксуват и от там да има загуби.
Относно първото запитване чисто на теория би трябвало ускорението от 0 до 100 да е по-бързо, но също е възможно задните гуми повече да буксуват и от там да има загуби.
Този пост е редактиран от saitov: 14 февруари 2013 - 21:04
#3
Публикувано 14 февруари 2013 - 21:34
според зависи...
На колко оборота е макс. мощност и на колко въртящия момент при всеки от двигателите? И до колко оборота е прекъсвача? Хубаво е да наложиш двете криви на мощността, едно към едно, една върху друга, и да видиш коя има повече повече площ под да кажем 2500-3000 оборота, на колкото зацепва автомата.
Ако приемем че двете кутии са еднакви - тоест имат еднакъв хидротрансформатор който "зацепва" на едни и същи обороти, и на двата мотора максимумите са на едни и същи обороти, би трябвало този с по-късия диф да набира по-бързо. Ако разбира се не загуби сцепление с асфалта.
По принцип стандартния автомат се явява мултипликатор на въртящия момент и на автомобила с автомат е нужен по-дълъг диф отколкото на автомобил с ръчни скорости. Съответно на мотора с повече мощност и въртящ момент в ниските е нужен по-дълъг диф.
В конкретния случай, възможно е шестака да се развърта до по-високи обороти, т.е по-малко смени на предавки 0-100, или да има повече специфична мощност до 3000 оборота от другия мотор.
Най-добрия начин да разбереш дали е по-добре да минеш на по-къс диф е да замериш по GPS на едно и също място, с новия и стария диф.
На колко оборота е макс. мощност и на колко въртящия момент при всеки от двигателите? И до колко оборота е прекъсвача? Хубаво е да наложиш двете криви на мощността, едно към едно, една върху друга, и да видиш коя има повече повече площ под да кажем 2500-3000 оборота, на колкото зацепва автомата.
Ако приемем че двете кутии са еднакви - тоест имат еднакъв хидротрансформатор който "зацепва" на едни и същи обороти, и на двата мотора максимумите са на едни и същи обороти, би трябвало този с по-късия диф да набира по-бързо. Ако разбира се не загуби сцепление с асфалта.
По принцип стандартния автомат се явява мултипликатор на въртящия момент и на автомобила с автомат е нужен по-дълъг диф отколкото на автомобил с ръчни скорости. Съответно на мотора с повече мощност и въртящ момент в ниските е нужен по-дълъг диф.
В конкретния случай, възможно е шестака да се развърта до по-високи обороти, т.е по-малко смени на предавки 0-100, или да има повече специфична мощност до 3000 оборота от другия мотор.
Най-добрия начин да разбереш дали е по-добре да минеш на по-къс диф е да замериш по GPS на едно и също място, с новия и стария диф.
#4
Публикувано 14 февруари 2013 - 21:46
Първо не е 2-ка а е 2.3,после говорим за данни на на най-добрия чип на http://www.digitaltuning.bg/ и за каква тяга на ниските говориш колега, 2.3компресора с ролка и чип има 343 нютуна още на 2400-2500 оборота а 320-ката има 310-315 нютуна чак на 3000-3400оборота.И ако цифрите не са показател кое нали това е ориентира или?Това за гумите може да го приема за теория има смисъл, но моделите са автомат при което трудно буксува.Има логика в написаното че може би по-дългия диф да се явява по-добър за тези нютуни.Не мога да си играя скъпо е затова се съветвам с вас.Един диф е 300-400лв.Кривата съм я виждал.230-ката с пулей кит Максимална мощност (hp) 226 / 5390 min-1 Максимален въртящ момент (Nm) 345 / 2380 min-1 Максимална скорост (km/h) 244 Ускорение (km/h s) 7.8 а на 320-ката Максимална мощност (hp) 218 / 5600 min-1 Максимален въртящ момент (Nm) 310 / 3000 min-1 Максимална скорост (km/h) 240 Ускорение (km/h s) 7.4
Този пост е редактиран от mitkofitnes: 14 февруари 2013 - 21:58
#5
Публикувано 15 февруари 2013 - 08:01
най—вероятно заради дифа, 2.3—то прави още една
смяна на скоростите. Скоро замервах подобно направен компресор с
горе долу подобно данни (к.с./нм) но с ръчна скоростна кутия. Малко по-късно
ще погледна за колко правеше 0-100 км/ч
смяна на скоростите. Скоро замервах подобно направен компресор с
горе долу подобно данни (к.с./нм) но с ръчна скоростна кутия. Малко по-късно
ще погледна за колко правеше 0-100 км/ч
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#6
Публикувано 15 февруари 2013 - 09:16
Ето тук http://mercedesdata.wordpress.com/ може да се видят графики с ускорението, колата е ц200к (варианта с 192 к.с.). На първите 2-ве измервания имаше проблем с включването на 2-ра , 3-то беше горе-долу ок.
П.П. Колата май беше дала ~218к.с. на диното на Madness .
П.П. Колата май беше дала ~218к.с. на диното на Madness .
Този пост е редактиран от joreto: 15 февруари 2013 - 09:27
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#7
Публикувано 15 февруари 2013 - 14:46
Благодаря на колегата joreto за предоставената информация.Според вас какъв диф да сложа за подобряване на ускорението 3.47 или 3.67 впредвид сегашния е 3.27 или по дълъг е по добре?
#8
Публикувано 15 февруари 2013 - 16:21
Абе тая работа не е да си наплюнчиш пръста, да го вдигнеш срещу вятъра, и да кажеш - еди колко си.
Аз като сменях дифове си бях правил графики на мощността по обоортите, и графика на скоростта по оборотите на отделните предавки, и графика на мощността необходима за преодоляване на въздушното съпротивление и съпротивлението на търкаляне при различните скорости.
Фабричните дифове на Мерцедес са горе-долу така избрани, че колата да достига максимална скорост на оборотите на максималната мощност, на най-горната предавка. Т.е. ако максималната мощност е на 5000 оборота, то макс. скорост е постижима при тия обороти и мотора не удря червеното на най-горната предавка.
Като намесиш и автомат без локъп, нещата стават още по-сложни.
Има една програма - GearCalc - тя ти смята скоростта съответстваща на оборотите, спрямо предавателните числа и гумите.
После ти трябва графика на мощността по оборотите, желателно на колелата.
И накрая графика на мощността необходима за преодоляване на въздушното съпротивление и съпротивлението на търкаляне по скоростта. Тя зависи от коефициента на челно въпротивление, челната площ на колата, коефициента на съпротивление на колелата и т.н.
Там където мощността, достигаща до колелата, пресича мощността за пеодоляване на възд. съпротивление, ти е терминалната скорост. После се слага такъв диф, че на това предателно число на дифа и на най-горната предавка, при тия обороти, да стигаш тая скорост. НО това е за макс. скорост.
Ако искаш повече пъргавост, по-къс диф. Но помисли как ще компенсираш грешката в показанията на скоростомера и километража. Автомобилите за планинско са с много къси дифове, но там целта не е максимална скорост, а бързо набиране.
За дрифт също бих избрал по-къс диф.
Аз като сменях дифове си бях правил графики на мощността по обоортите, и графика на скоростта по оборотите на отделните предавки, и графика на мощността необходима за преодоляване на въздушното съпротивление и съпротивлението на търкаляне при различните скорости.
Фабричните дифове на Мерцедес са горе-долу така избрани, че колата да достига максимална скорост на оборотите на максималната мощност, на най-горната предавка. Т.е. ако максималната мощност е на 5000 оборота, то макс. скорост е постижима при тия обороти и мотора не удря червеното на най-горната предавка.
Като намесиш и автомат без локъп, нещата стават още по-сложни.
Има една програма - GearCalc - тя ти смята скоростта съответстваща на оборотите, спрямо предавателните числа и гумите.
После ти трябва графика на мощността по оборотите, желателно на колелата.
И накрая графика на мощността необходима за преодоляване на въздушното съпротивление и съпротивлението на търкаляне по скоростта. Тя зависи от коефициента на челно въпротивление, челната площ на колата, коефициента на съпротивление на колелата и т.н.
Там където мощността, достигаща до колелата, пресича мощността за пеодоляване на възд. съпротивление, ти е терминалната скорост. После се слага такъв диф, че на това предателно число на дифа и на най-горната предавка, при тия обороти, да стигаш тая скорост. НО това е за макс. скорост.
Ако искаш повече пъргавост, по-къс диф. Но помисли как ще компенсираш грешката в показанията на скоростомера и километража. Автомобилите за планинско са с много къси дифове, но там целта не е максимална скорост, а бързо набиране.
За дрифт също бих избрал по-къс диф.
#9
Публикувано 15 февруари 2013 - 17:15
Сега като четох коментарите се сетих - може и в гумите да има разлика? Никой не е споменал и че разхода ще се вдигне с по-къс диф, това си е фактор ако караш много извънградско. Това 7.8с ако са каталожни данни, може да не са вярни. Аз вече вярвам само на измервания с хронометър и успоредно до него ГПС. Зависи от настилката, защото предполагам, че и двата мотора като им смачкаш газта поне при тръгване или ще въртят или ще им се включва ESP-то. Наистина променливите са безкрайно много, не всичко е числа, макар че ти както го представяш с конета и въртящия момент и дифовете, 320ката трябва да набира много по бавно - не само че е по слаба ами и дифа по дълъг.. Трябва да се сравнят всички променливи просто, и да се направи измерванес гпс и хронометър. За дифа специално ако си караш колата само градско и разхода не те притеснява може и да си сложиш по-къс диф, в други случаи аз не бих го направил. Имай предвид че ако го има това с превъртането на гумите или включването на системата против боксуване, това може да означава че по-дългия диф слага по-добре мощността на пътя отколкото по-късия.
Follow your own star...
#10
Публикувано 15 февруари 2013 - 17:53
Koлега , на моята ц280 ръчка от 3,67 бях сложил 3.27 на заварка . Сега пак го смених с 3,67 но ми идва къс незнам защо изобщо излиза от завода с него. На дълго се осеща разхода пада ми поне с 1 литър , като ускорение не мога да кажя , не е засечено с хронометър . Но се чувства как мотора се цеди повече време . Скороста на различните предавки се промени по следния начин 1- 54 -62 ; 2-100-110 ; 3-156-176 ; 4-210 -230-235 и 5-та вече става предавка за икономия там максимална неможе да се гони .
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе
#11
Публикувано 15 февруари 2013 - 18:07
Само да вметна ,че меренето с хронометър е най-неточния начин на мерене , гпс-а също може да има отклонение и ако е 1hz има и забавяне .....
Този пост е редактиран от joreto: 15 февруари 2013 - 18:08
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#12
Публикувано 15 февруари 2013 - 18:44
Пак е по-добре от тва да си гледаш на ръката часовника, на таблото скоростомера, и в същото време и пътя да гледаш Като добавим и това че скоростомера има отклонение няколко км/ч, може да ти даде разлика някоя и друга десета.. Един пътник с хронометър и гпс мисля че е по-добрия вариант (макар че сега като се замисля един пътник определено ще даде разлика в ускорението, особено ако е по-едър), но така или иначе мисълта ми беше че работата с тия ускорения е силно относителна, тва че някой ти е казал че колата му ускорява за еди колко си, или си прочел някъде че някоя кола ускорява за еди колко си.. Най-лесния вариант е издирваш някой с 320ка, заставате на линията и всичко ще стане ясно много бързо
Този пост е редактиран от Lambo_Rambo: 15 февруари 2013 - 18:47
Follow your own star...
#13
Публикувано 15 февруари 2013 - 19:21
Никакъв шанс за 320-ката "Вятъра" под капака на 230К дава голямо предимство докато 320-ката докато развърти 6-те цилиндъра малко е муден.Давам пример че на пролетния събор миналата година се пускахме с на Lazar V12 голямото дубиче на летище Междене и го бих. Но към края на пистата тоя звяр ме настига все едно аз натискам спирачката аз всъщност газта ми е до ламарината Ето и клипче :
#14
Публикувано 15 февруари 2013 - 20:10
E Павка , недей забравя че беше на газ , с 1 развален дебитомер и скоростите му нещо нали претракаха . С на Рошен 12-така може само първите 50 м. да са твои.
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе
#15
Публикувано 15 февруари 2013 - 21:56
320-ката докато развърти 6-те цилиндъра малко е муден
Тва като го чуя не знам да се смея ли, да плача ли.. Да не дава господ някой 8 или 12 цилиндров двигател, че там велосипедистите им вземат старта, че те нали хич нямат цилиндри, най бързо се развъртат.. Много си се объркал нещо, да не говорим че 140ката с V12 тежи едни стабилни 800 кила повече от тая цедка
Този пост е редактиран от Lambo_Rambo: 15 февруари 2013 - 22:01
Follow your own star...
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни