С Мерцедес-Бенц можеш да стигнеш навсякъде
Започната от Илия Горанов, 14 фев 2013 - 18:03:48
54 мнения по тази тема
#1
Публикувано 14 февруари 2013 - 18:03
Следващият разказ е предназначен:
1. на първо място, за онези, които ми обясняват вече 5 години, че който има Мерцедес, трябва да има и друга кола за зимата, че тия със задното не можели да излязат в снега...
2. на второ място, за всички гъзари в хотела, където съм отседнал, дето копаха, бутаха, дърпаха с въжета, палиха с кабели, ръсиха с пясък и правиха черна магия, за да си изкарат колите днес сутринта...
3. на трето място, за всички теоретици от форума, дето разтягат локуми, че няма смисъл от зимни гуми и че гумите по 50 лв. на Горубляне са със същите качества, като чисто новите...
4. Накрая, но не на последно място, за всички фенове на марката, която наистина може да ни закара навсякъде!
И така, в момента съм на ски в Пампорово. Дойдох на ски с купето, дето не ставало за повече от двама, като ските са натоварени вътре (имам ски джоб в облегалката на задната седалка), а не на багажник на покрива. Имам и газова уредба с тороидална бутилка на мястото на резервната гума. Въпреки това, в багажника се събраха два чифта ски, два чифта ски обувки, четири щеки, резервна гума 16" 55/205 (не патерица), грейки, допълнително зимни обувки, куфари, багажи и още куп други неща.
Пристигнах и паркирах пред хотела, където ми посочиха от охраната, че е място за паркиране на гости. От понеделник тук почти не е спирало да вали, като днес върху колата имаше около 50 см. сняг. През последните 3 дни се изредиха други гости от хотела да ми обясняват, какъв ужас е настанал с тоя сняг, колите нямали изкарване... и естествено - горкият аз, как изобщо съм дръзнал да отида на такова място и на тоя сняг с кола със задно... майтапи, как ще се прибирам с автобуса, как на пролет ще идвам да си взимам колата... изобщо, много им беше забавно.
Моят коментар си го запазих на ум, но изобщо не приемам мнение от хора, които са дали повече за аудиото в колата, отколкото за гуми... нито от хора, които видимо карат кола с двете леви ръце и с двата леви крака. Тъй като времето днес тотално се влоши, реших да пропусна ските. Цял ден вали мокър сняг, температурата е 2 градуса, снегът по пистите се топи, а местните титани на мисълта изобщо не обработват пистите и положението по пистите е такова, че не ми доставя удоволствие от ските. За да не си стоим цял ден в стаята, решихме да си направим една разходка. Първо се коментираше за ходене до Смолян, после обаче се сетихме, че предните дни гледахме купола на телескопа в Рожен и решихме да отидем до обсерваторията.
Сутринта закусих, слязох пред хотела, поразчистих малко снега от колата, запалих и си излязох, все едно е лято... никъде не пробуксувах, никъде нямаше грам проблем. Натоварихме се и си тръгнах по пътя. Скоростта е около 20 - 30 км/ч, което е напълно в границите на разумното предвид пътната обстановка. Стигнахме до разклона за Смолян, а на километър по-натам и до табелата със стрелка наляво "Обсерватория 5 км".
Пътят за обсерваторията беше видимо чистен предния ден, имаше малко натрупал сняг и видими следи от кола, която е минала по пътя, но вероятно вчера. Прецених, че няма нищо страшно, завих си наляво и тръгнах нагоре. Това е пътят за Лъки, като след 1 км. пътищата се разделят - напред продължава за Лъки, а наляво има разклон за обсерваторията. Когато стигнах до този разклон, разбрах, че разчистеното е по пътя за Лъки, а не за обсерваторията. Видимо пътят за обсерваторията е разчистван със снегорин, но със сигурност не е било днес или вчера и имаше малко коловози. Въпреки това, прецених, че вече сме минали по-голямата част от пътя и да се откажем 4 км. преди крайната цел е глупаво. Затова смело газ напред...
Изминах още 2 километра, през които само на някои от завоите малко ми премигна ESP лампата на таблото, но нищо сериозно. За съжаление, колкото по-нагоре се качвахме, толкова повече ставаше снегът и съответно толкова по-дълбоки коловозите. Спрях ESP-то, защото взе да се включва все по-често, да ми отнема от газта, а ако намаля прекалено много, винаги има риск да не мога да тръгна след това. Въпреки това, някъде след втория километър след последния разклон, коловозите станаха толкова дълбоки и снегът толкова много, че колата пробоксува прекалено много и спрях.
Част от спътниците ми ги обхвана паника, веднага констатираха, че сега ще трябва 15 километра да се връщат пеша до хотела, как ще се прибираме до София, начертаха се някакви ужасни планове за остатъка от деня и т.н. Тъй като пътят е широк колкото за един автомобил, дори се изказа съмнение, че ще мога да карам назад 2 км. до разклона, въпреки, че ги уверявах, че няма да се наложи, но ако в много краен случай стане нужда, и 4 км. ще карам назад без проблеми, няма да ми е сефте. Слязох съвсем спокойно, извадих си комплекта вериги за сняг (шведски, маркови, оригинални, тук специални благодарности на Шики, от когото ги купих), свалих си якето, запретнах си ръкавите, да не се окалям... и за 10 минути ги сложих, дори в коловозите. От там - върнах 5 метра назад, пренатегнах обтегачите на веригите и пак газ напред.
Стигнахме до Национална астрономическа обсерватория Рожен за нула време. Видимо по-нататък снегът ставаше все повече и повече, така че явно без вериги нямаше да стане номера, така че не съжалих, че се поизмокрих. Но най-важното беше, че стигнах до там, до където исках. Като в нито един момент не се усъмних във възможностите на автомобила.
В обсерваторията по това време заварихме един доста нелюбезен пазач, който 15 минути ни се кара, че не сме спрели на знака СТОП на входа... и никакви уверения, че съм спрял 2 метра след знака, защото ако спра точно на него, може да не тръгна по баира след това не го смегчиха. След това се нацупи, че посещения се правели само от групи по 6 човека... и т.н. Беше кисел и в червата. За сметка на това, астрономката, която ни посрещна след това, беше толкова мила и любезна, че компенсираше двойно за пазача. Оказа се, че двамата са единствените хора в обсерваторията по това време на годината. Имало и други астрономи, но били слезли към Смолян. Всички бяха доста изумени, че изобщо сме "рискували" да тръгнем нагоре в тоя сняг, въпреки, че казаха, че не сме единствените "луди", които се качват зимата до обсерваторията.
Разгледахме всичко, разказаха ни много интересни неща (аз съм ходил там, но преди повече от 15 години)... и като приключихме си обърнах колана на паркинга, който също видимо не беше чистен от поне седмица, излязох през портала и се спуснах обратно до главния път без никакви проблеми.
Доказателство към историята е снимка с колата на паркинга на националната астрономическа обсерватория Рожен. Отстрани ясно си личи количеството сняг, както и около самата кола.
everywhere.JPG 106,65K 255 Брой сваляния
Изводът: ако се грижите за автомобила си и познавате добре предела на неговите възможности, можете да му се доверите винаги и да сте сигурни, че ще ви закара навсякъде.
P.S. гумите са ми 16" 55/205 Goodyear Ultragrip 7+ като тази зима им е трети зимен сезон. Купени са чисто нови с DOT 2010 г. Ако колата беше с още 5 - 10 см. по-висока, вероятно щеше да се качи догоре и без вериги, основен проблем бяха коловозите, а не хлъзгавият път. Все пак да отбележим, че колата е по-скоро спортна, не е 4x4, относително ниска, с мощен двигател и т.н.
1. на първо място, за онези, които ми обясняват вече 5 години, че който има Мерцедес, трябва да има и друга кола за зимата, че тия със задното не можели да излязат в снега...
2. на второ място, за всички гъзари в хотела, където съм отседнал, дето копаха, бутаха, дърпаха с въжета, палиха с кабели, ръсиха с пясък и правиха черна магия, за да си изкарат колите днес сутринта...
3. на трето място, за всички теоретици от форума, дето разтягат локуми, че няма смисъл от зимни гуми и че гумите по 50 лв. на Горубляне са със същите качества, като чисто новите...
4. Накрая, но не на последно място, за всички фенове на марката, която наистина може да ни закара навсякъде!
И така, в момента съм на ски в Пампорово. Дойдох на ски с купето, дето не ставало за повече от двама, като ските са натоварени вътре (имам ски джоб в облегалката на задната седалка), а не на багажник на покрива. Имам и газова уредба с тороидална бутилка на мястото на резервната гума. Въпреки това, в багажника се събраха два чифта ски, два чифта ски обувки, четири щеки, резервна гума 16" 55/205 (не патерица), грейки, допълнително зимни обувки, куфари, багажи и още куп други неща.
Пристигнах и паркирах пред хотела, където ми посочиха от охраната, че е място за паркиране на гости. От понеделник тук почти не е спирало да вали, като днес върху колата имаше около 50 см. сняг. През последните 3 дни се изредиха други гости от хотела да ми обясняват, какъв ужас е настанал с тоя сняг, колите нямали изкарване... и естествено - горкият аз, как изобщо съм дръзнал да отида на такова място и на тоя сняг с кола със задно... майтапи, как ще се прибирам с автобуса, как на пролет ще идвам да си взимам колата... изобщо, много им беше забавно.
Моят коментар си го запазих на ум, но изобщо не приемам мнение от хора, които са дали повече за аудиото в колата, отколкото за гуми... нито от хора, които видимо карат кола с двете леви ръце и с двата леви крака. Тъй като времето днес тотално се влоши, реших да пропусна ските. Цял ден вали мокър сняг, температурата е 2 градуса, снегът по пистите се топи, а местните титани на мисълта изобщо не обработват пистите и положението по пистите е такова, че не ми доставя удоволствие от ските. За да не си стоим цял ден в стаята, решихме да си направим една разходка. Първо се коментираше за ходене до Смолян, после обаче се сетихме, че предните дни гледахме купола на телескопа в Рожен и решихме да отидем до обсерваторията.
Сутринта закусих, слязох пред хотела, поразчистих малко снега от колата, запалих и си излязох, все едно е лято... никъде не пробуксувах, никъде нямаше грам проблем. Натоварихме се и си тръгнах по пътя. Скоростта е около 20 - 30 км/ч, което е напълно в границите на разумното предвид пътната обстановка. Стигнахме до разклона за Смолян, а на километър по-натам и до табелата със стрелка наляво "Обсерватория 5 км".
Пътят за обсерваторията беше видимо чистен предния ден, имаше малко натрупал сняг и видими следи от кола, която е минала по пътя, но вероятно вчера. Прецених, че няма нищо страшно, завих си наляво и тръгнах нагоре. Това е пътят за Лъки, като след 1 км. пътищата се разделят - напред продължава за Лъки, а наляво има разклон за обсерваторията. Когато стигнах до този разклон, разбрах, че разчистеното е по пътя за Лъки, а не за обсерваторията. Видимо пътят за обсерваторията е разчистван със снегорин, но със сигурност не е било днес или вчера и имаше малко коловози. Въпреки това, прецених, че вече сме минали по-голямата част от пътя и да се откажем 4 км. преди крайната цел е глупаво. Затова смело газ напред...
Изминах още 2 километра, през които само на някои от завоите малко ми премигна ESP лампата на таблото, но нищо сериозно. За съжаление, колкото по-нагоре се качвахме, толкова повече ставаше снегът и съответно толкова по-дълбоки коловозите. Спрях ESP-то, защото взе да се включва все по-често, да ми отнема от газта, а ако намаля прекалено много, винаги има риск да не мога да тръгна след това. Въпреки това, някъде след втория километър след последния разклон, коловозите станаха толкова дълбоки и снегът толкова много, че колата пробоксува прекалено много и спрях.
Част от спътниците ми ги обхвана паника, веднага констатираха, че сега ще трябва 15 километра да се връщат пеша до хотела, как ще се прибираме до София, начертаха се някакви ужасни планове за остатъка от деня и т.н. Тъй като пътят е широк колкото за един автомобил, дори се изказа съмнение, че ще мога да карам назад 2 км. до разклона, въпреки, че ги уверявах, че няма да се наложи, но ако в много краен случай стане нужда, и 4 км. ще карам назад без проблеми, няма да ми е сефте. Слязох съвсем спокойно, извадих си комплекта вериги за сняг (шведски, маркови, оригинални, тук специални благодарности на Шики, от когото ги купих), свалих си якето, запретнах си ръкавите, да не се окалям... и за 10 минути ги сложих, дори в коловозите. От там - върнах 5 метра назад, пренатегнах обтегачите на веригите и пак газ напред.
Стигнахме до Национална астрономическа обсерватория Рожен за нула време. Видимо по-нататък снегът ставаше все повече и повече, така че явно без вериги нямаше да стане номера, така че не съжалих, че се поизмокрих. Но най-важното беше, че стигнах до там, до където исках. Като в нито един момент не се усъмних във възможностите на автомобила.
В обсерваторията по това време заварихме един доста нелюбезен пазач, който 15 минути ни се кара, че не сме спрели на знака СТОП на входа... и никакви уверения, че съм спрял 2 метра след знака, защото ако спра точно на него, може да не тръгна по баира след това не го смегчиха. След това се нацупи, че посещения се правели само от групи по 6 човека... и т.н. Беше кисел и в червата. За сметка на това, астрономката, която ни посрещна след това, беше толкова мила и любезна, че компенсираше двойно за пазача. Оказа се, че двамата са единствените хора в обсерваторията по това време на годината. Имало и други астрономи, но били слезли към Смолян. Всички бяха доста изумени, че изобщо сме "рискували" да тръгнем нагоре в тоя сняг, въпреки, че казаха, че не сме единствените "луди", които се качват зимата до обсерваторията.
Разгледахме всичко, разказаха ни много интересни неща (аз съм ходил там, но преди повече от 15 години)... и като приключихме си обърнах колана на паркинга, който също видимо не беше чистен от поне седмица, излязох през портала и се спуснах обратно до главния път без никакви проблеми.
Доказателство към историята е снимка с колата на паркинга на националната астрономическа обсерватория Рожен. Отстрани ясно си личи количеството сняг, както и около самата кола.
everywhere.JPG 106,65K 255 Брой сваляния
Изводът: ако се грижите за автомобила си и познавате добре предела на неговите възможности, можете да му се доверите винаги и да сте сигурни, че ще ви закара навсякъде.
P.S. гумите са ми 16" 55/205 Goodyear Ultragrip 7+ като тази зима им е трети зимен сезон. Купени са чисто нови с DOT 2010 г. Ако колата беше с още 5 - 10 см. по-висока, вероятно щеше да се качи догоре и без вериги, основен проблем бяха коловозите, а не хлъзгавият път. Все пак да отбележим, че колата е по-скоро спортна, не е 4x4, относително ниска, с мощен двигател и т.н.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#2
Публикувано 15 февруари 2013 - 00:43
Мале Илия , много яко сте си прекарали , с кеф прочетох написаното . Браво евала на теб и на колата
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#3
Публикувано 15 февруари 2013 - 00:49
ех Илийкааа, ако можех и аз да дойда до там да се накефя на снега с аудито....
Толкова много да обичам бедствени снежни обстановки, че жената чак за луд ме обявява...
Толкова много да обичам бедствени снежни обстановки, че жената чак за луд ме обявява...
#4
Публикувано 15 февруари 2013 - 13:02
На снимката около колата няма чак толкова много сняг, отстрани вярно са си бая преспи, точно където си спрял е било разривано скоро да има 5 до 10см макс. Трябваше да снимаш коловозите където си слагал веригите. Иначе браво за изживяването. Винаги съм твърдял, че хубави гуми, вериги и малко товар на задницата е по-добре за задно предаване, от колкото за предно (говоря специално за товара).
The best or nothink.
#5
Публикувано 15 февруари 2013 - 13:06
Сега се сещам, че в Габрово бях ходил по едни задни улички в един гаден снеговалеж, една киша, която само спъва колата и я подмята наляво и надясно, без вериги и товар, гумите са ми "2ра" ръка не се знае на колко зими, но изглеждат запазени, но не останах там. Същата вечер спрях на подобно кишаво кръстовище, забоксувах, излязох с малко лашкане и с вратите напред и като погледнах огледалата някакъв с предно остана в кишата.
The best or nothink.
#6
Публикувано 15 февруари 2013 - 15:32
браво на адаша и хубавата история.Поредното доказателство за тези които само говорят глупости срещу марката ни.Заглавието е точно на място !
#7
Публикувано 15 февруари 2013 - 19:39
Дааа на Пампорово има доста сняг,но тук в града(Смолян) няма нищо.Аз се прибирах миналия четвъртък от Пловдив и валеше сняг,а от снегорин и помен нямаше.Колата си излезна без проблем.Трябва да си отчете сигурно,че и бях с 3 кашона по 25кг.,но съм сигурен,че и без тях щях да се оправя.
Илийка ти хубаво си избрал Пампорово,ама то тука си е индианска работа и пистите и хотелите.Аз даже предпочитам на Банско да отида,отколкото да карам ски между хотелите.
Илийка ти хубаво си избрал Пампорово,ама то тука си е индианска работа и пистите и хотелите.Аз даже предпочитам на Банско да отида,отколкото да карам ски между хотелите.
#8
Публикувано 15 февруари 2013 - 19:49
Щото пък на Банско е по-хубаво... като видя само опашката от 300 човека долу на кабинката и лошо ми става.
За зимни спортове предпочитам по-девствени местенца, с възможност за каране сред природата, а не между хотелите както казваш и заобиколен от гърци и руснаци.
За зимни спортове предпочитам по-девствени местенца, с възможност за каране сред природата, а не между хотелите както казваш и заобиколен от гърци и руснаци.
#9
Публикувано 15 февруари 2013 - 20:39
Подкрепям напълно колегата Илия,за това и пуснах темата за 124 ха сняг http://forums.mbclub...т-w124-на-сняг/
#10
Публикувано 15 февруари 2013 - 22:02
Аз не съм силов атлет, карам за удоволствие, не за спорт. Съответно не карам всеки ден, обикновено през ден... единият ден ходихме до Смолян, друг ден до обсерваторията и т.н. Наистина в Смолян няма грам сняг, ама в долната част на града. Във високите части, на изхода към Пампорово, като сеподмине обръщалото на автобусите, снегът си става доста... но пътят е чист.Дааа на Пампорово има доста сняг,но тук в града(Смолян) няма нищо.
Е не бих казал, че положението е толкова страшно. Наистина доста агресивно застроиха всичко, но аз харесвам най-южната червена писта (№5) и Стойките. Имай предвид, че карам ски от 7 годишен (а сега съм на 32) и от 1996 г. не съм пропускал зима в Пампорово. Честно казано, доста по-голям проблем беше, че през последните 10 години нямаше достатъчно сняг и дори с изкуствения недостигаше за да са добре покрити пистите. Но миналата година и тази година снегът е повече от достатъчно. Хотелите не са никак лоши. През 90-те отсядахме вхижа "Смолянски езера", условията там са - като в хижа, но пък компанията ни не беше придирчива към това. Качвахме се с южния лифт до кулата и карахме на писта Язовира. Не помня коя година, но някъде преди 5 - 6 години хижарят почина... гори долу от тогава не ходим в хижата. После дълго време отсядах в почивната станция Орлица... там условията също не са ТОП, но пък цените бяха доста симпатични, особено на храната. През последните 3 години обяче отсядам в хотели. Има доста добри апарт-хотели със страхотни условия и доста симпатични цени. В момента съм в един хотел, от който излизам със ските и се връщам със ските. Взели сме апартамент - широко е, условията са супер. Цената е 40 лв. на вечер на човек с включени закуска и вечеря, което според мен си е супер.Илийка ти хубаво си избрал Пампорово,ама то тука си е индианска работа и пистите и хотелите.Аз даже предпочитам на Банско да отида, отколкото да карам ски между хотелите.
Карал съм и на Банско, и на Боровец, и на Витоша, и на Семково, и на Мальовица и на други места из България. На Боровец - не харесвам пистите - маркуджиците са много къси, Ястребец също ми е куца писта. Банско пък е супер комерсиално, освен това от Банско имам само И ЕДИНСТВЕНО лоши спомени от поне 6 различни хотела. Цените на всичко в Банско са драстично по-високи от цените в Пампорово и не на последно място - тия голи чукари без грам дърво са ужасно ветровити - като духне вятър и хващаш скреж. В малките курорти в България пък няма никакви условия - само влекове с панички и дръжчици, никаква техника за обработка на пистите, а пистите - най-дългата няма и километър.
Гърци в Пампорово почти не можеш да видиш, руснаци има, но далеч не са много. Основно е фрашкано с ирландци и англичани. Опашки и тук не липсват, но нещата са доста относителни. От понеделник до четвъртък нямаше кого да напсуваш по пистите. Може би има връзка и с факта, че времето не беше много хубаво и доста хора са решили да не карат ски - валеше мокър сняг, има и мъгла, духа лек вятър, но нищо сериозно. Разбира се, основният фактор е, че бяха работни дни. Много хора идват на ски само за уикенда.Щото пък на Банско е по-хубаво... като видя само опашката от 300 човека долу на кабинката и лошо ми става.
За зимни спортове предпочитам по-девствени местенца, с възможност за каране сред природата, а не между хотелите както казваш и заобиколен от гърци и руснаци.
Предните дни не съм се редил на опашка никъде! Ама като казвам никъде, имам предвид АБСОЛЮТНО НИКЪДЕ - нито на касите за карти, нито на лифтовете, нито по пистите съм изчаквал да се махнат навлеците. Обаче ела да видиш днес какво чудо беше. Първо картоматът за ски карти не работеше сутринта. На касата имаше еба си опашката. Чаках 40 минути за да си купя карта за съоръженията. След което 15 минути на лифта на автогарата, после още 20 минути на лифта на Студенец... Накрая се оказа, че вчера на профилактиката открили счупена ролка на лифта на Стойките и до обяд не работеше, ама тая дребна подробност не ти я казват на касата, като си купуваш картата, а като отидеш на лифта. И всъщност излязох в 9:30, а първото пускане го направих чак в 12:00 часа. Обаче към 14:00 часа хората просто изчезнаха (а днес видимо бяха повече от предните дни)... първо мислех, че са отишли да обядват, но до 16:30 така и никой не се върна. Толкова се опразни всичко и писти и лифтове, че направихме 11 спускания, което за деня ми е предостатъчно. Другото, от което много беснея е, че има много сняг, обаче не обработват пистите... аз обичам добре отъпкани писти с твърд сняг, имам хубави ски и кантовете са наточени, така че лед не ме плаши, но като се изрови и стане неравна пистата - удоволствието се губи и се прибирам. Навсичкото отгоре - откакто съм дошъл стената не съм я виждал да работи... тия изгориха няколко десетки тона анфта - всеки ден е оформена по различен начин... явно някакви състезания и тренировки... ама цената на ски паса не се променя - независимо, че има затворени писти и неработещи съоръжения. Не на последно място - идиотщината с безконтактните карти - само ако си купиш пас за 3 и повече дни.
Понеже съм карал и в чужбина, да споделя как е там. На първо място опашка не можеш да видиш никъде... нито на съоръженията, нито на касите, нито по пистите. След това - там магически всичко работи постоянно - токът не спира, лифтовете не се повреждат през дена, хора не засядат. Пистите са постоянно обработени, при това много по-добре отколкото у нас. Както количеството писти, така и изборът от опции е много по-голям. Има и за слаломи и за агресивно и за лежерно каране, има отделни писти специално за сноубордисти. Почти всички курорти имат fun зона с улеи, канали, лупинги, тунелчета, дюшеци, разни съоръжения и т.н. Има писти с уреди за измерване на спусканията, скорост, време и т.н. След това - в зависимост от мястото, но на повечето места ски пасът е по-евтин, отколкото в България или евентуално на същата цена. Не е за подценяване и фактът, че културата и дисциплината по пистите нямат нищо общо с анархията и ирландската селяния в България. Особено в Австрия - имаше отделни писти за учащи се и не допускаха учащи се по пистите за скиори и обратното - скиорите, които си карат не ги пускаха на пистите за учащи се. Имаше и реално действаща ски полиция, а не като тая жалка смешка - подобие на ски полиция, която разиграват у нас. Днеска го гледам тоя муньо на Студенец - идват му някакви авери, здрасти, здрасти и ги пусна през вратичката, да влязат най-отпред на опашката... и това е човекът, който трябва да следи за реда. Освен това - само у нас на опашките, като дойде група със ски учител и се оказва, че те били с предимство на опашката на лифта, щото видиш ли били група... че кво ме интересува дали са група или не? Да не коментираме, че ски полицията у нас висят като сополи по цял ден... Тия в Пампорово са посадени на лифта на Студенец и не че по пистите не можеш да ги видиш, дори на друг лифт не можеш да ги видиш... А в Австрия са ме спирали (без да ми пишат акт ) и са ми правили забележка къде и как карам, къде е позволено и къде не и т.н.
Та темата със ските е неизчерпаема. Основната причина е, че засега ми е по-лесно за планиране и по-лесно да карам в България. С чужбина пътят е повече, пътуването е по-трудно и планирането по-сложно. Работата ми е такава, че дори и като съм отпуска - пак съм на работа... на ден провеждам по 15 - 20 разговора, постоянно ползвам и мобилния интернет, налага ми се да го ползвам и от пистата, в хотела също доста интензивно ползвам нета. И съответно, ако съм в чужбина, тоя роуминг и мобилен интернет ми излизат малко солено, а в Западна Европа качественият интернет по хотелите е някаква невероятна екстра. Освен това, ако работата стане супер напечена, не мога да си тръгна по всяко време, не е като да се прибера за 3 часа до София! Иначе цените от много години са съпоставими, а при добро планиране - дори в чужбина може да излезе и по-евтино.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#11
Публикувано 15 февруари 2013 - 22:32
Последната ни ски почивка беше в Добринище 5 дни към края на януари.... свръх голям кеф е карането надолу от Безбог през горички и девствени местенца, обаче бяхме трима бордисти и една скиорка, която не ни отстъпваше по лудост. Ако се кефиш на карането по писта, няма с какво да те впечатли курорта. Сняг в изобилие, малко хора, почти без опашка на лифта, освен в събота но повече от 10-ина минути не сме чакали.
Изненадващо и за мен, бяхме 4 човека с кола със задно (на брата Е39-ката) и ядове не сме брали НИКАКВИ А сняг имаше предостатъчно и по пътя и около него и горе на паркинга.
Даже имам една снимка бмв-то и около него 6-7 коли (паркетници, не мога да им кажа джипове) всичко 4х4. Гледаха ни като извънземни с това бмв.
Изненадващо и за мен, бяхме 4 човека с кола със задно (на брата Е39-ката) и ядове не сме брали НИКАКВИ А сняг имаше предостатъчно и по пътя и около него и горе на паркинга.
Даже имам една снимка бмв-то и около него 6-7 коли (паркетници, не мога да им кажа джипове) всичко 4х4. Гледаха ни като извънземни с това бмв.
Този пост е редактиран от Алфонсо: 15 февруари 2013 - 22:34
#12
Публикувано 16 февруари 2013 - 10:48
Има доста Голфаджий,на които ще покажа статията
1886г. - първият двигател с вътрешно горене и първият автомобил с двигател,
1887г. - първата кола със скоростна кутия,
1888г. - първата кола пусната в масово производство,
1901г. - първата кола с вентилатор за охлаждане на двигателя,саморегулиращ се съединител,
подредба на скоростите, която се използва и до днес, маслен радиатор,
1906г. - първата кола с 6-цилиндров състезателен двигател,
1908г. - подобрява рекорда за максимална скорост по суша,
1921г. - първата кола със спирачки на предните колела, първата туристическа кола с турбо,
1926г. - първата кола със спирачки на четирите колела,
1933г. - първата кола с многоточково окачване,
1934г. - първата "Сребърна стрела", първата аеродинамична кола пусната в масово производство,
1937г. - първата дизелова туристическа кола,
1954г. - първата туристическа кола с инжекционно впръскване на горивото, първото Гранд При Mercedes-Benz,
1957г. - първата безопасна туристическа кола,
1959г. - първата кола със зони за деформация при катастрофа,
1960г. - първата кола със "скрити" чистачки за по-добра аеродинамика,
1965г. - първият креш тест, първата кола с предпазни колани,
1968г. - първата кола с телескопична кормилна колона,
1970г. - първата дизелова кола поставила рекорд за максимална скорост
1974г. - първата кола с триточкови предпазни колани....
... 2011г. - първият камион такси - Mercedes-Benz Actros.
1887г. - първата кола със скоростна кутия,
1888г. - първата кола пусната в масово производство,
1901г. - първата кола с вентилатор за охлаждане на двигателя,саморегулиращ се съединител,
подредба на скоростите, която се използва и до днес, маслен радиатор,
1906г. - първата кола с 6-цилиндров състезателен двигател,
1908г. - подобрява рекорда за максимална скорост по суша,
1921г. - първата кола със спирачки на предните колела, първата туристическа кола с турбо,
1926г. - първата кола със спирачки на четирите колела,
1933г. - първата кола с многоточково окачване,
1934г. - първата "Сребърна стрела", първата аеродинамична кола пусната в масово производство,
1937г. - първата дизелова туристическа кола,
1954г. - първата туристическа кола с инжекционно впръскване на горивото, първото Гранд При Mercedes-Benz,
1957г. - първата безопасна туристическа кола,
1959г. - първата кола със зони за деформация при катастрофа,
1960г. - първата кола със "скрити" чистачки за по-добра аеродинамика,
1965г. - първият креш тест, първата кола с предпазни колани,
1968г. - първата кола с телескопична кормилна колона,
1970г. - първата дизелова кола поставила рекорд за максимална скорост
1974г. - първата кола с триточкови предпазни колани....
... 2011г. - първият камион такси - Mercedes-Benz Actros.
#13
Публикувано 16 февруари 2013 - 10:54
Има доста Голфаджий,на които ще покажа статията
Ти не разбра ли, че за тях гоуфо е нЪмбър уан! За предпочитание да е 2ка, с 2 врати!
The best or nothink.
#14
Публикувано 16 февруари 2013 - 11:02
Иначе точно този ,на който първи ще го покажа е точно с 2ка , 2 врати ... бялТи не разбра ли, че за тях гоуфо е нЪмбър уан! За предпочитание да е 2ка, с 2 врати!
Този пост е редактиран от Batev: 16 февруари 2013 - 11:03
1886г. - първият двигател с вътрешно горене и първият автомобил с двигател,
1887г. - първата кола със скоростна кутия,
1888г. - първата кола пусната в масово производство,
1901г. - първата кола с вентилатор за охлаждане на двигателя,саморегулиращ се съединител,
подредба на скоростите, която се използва и до днес, маслен радиатор,
1906г. - първата кола с 6-цилиндров състезателен двигател,
1908г. - подобрява рекорда за максимална скорост по суша,
1921г. - първата кола със спирачки на предните колела, първата туристическа кола с турбо,
1926г. - първата кола със спирачки на четирите колела,
1933г. - първата кола с многоточково окачване,
1934г. - първата "Сребърна стрела", първата аеродинамична кола пусната в масово производство,
1937г. - първата дизелова туристическа кола,
1954г. - първата туристическа кола с инжекционно впръскване на горивото, първото Гранд При Mercedes-Benz,
1957г. - първата безопасна туристическа кола,
1959г. - първата кола със зони за деформация при катастрофа,
1960г. - първата кола със "скрити" чистачки за по-добра аеродинамика,
1965г. - първият креш тест, първата кола с предпазни колани,
1968г. - първата кола с телескопична кормилна колона,
1970г. - първата дизелова кола поставила рекорд за максимална скорост
1974г. - първата кола с триточкови предпазни колани....
... 2011г. - първият камион такси - Mercedes-Benz Actros.
1887г. - първата кола със скоростна кутия,
1888г. - първата кола пусната в масово производство,
1901г. - първата кола с вентилатор за охлаждане на двигателя,саморегулиращ се съединител,
подредба на скоростите, която се използва и до днес, маслен радиатор,
1906г. - първата кола с 6-цилиндров състезателен двигател,
1908г. - подобрява рекорда за максимална скорост по суша,
1921г. - първата кола със спирачки на предните колела, първата туристическа кола с турбо,
1926г. - първата кола със спирачки на четирите колела,
1933г. - първата кола с многоточково окачване,
1934г. - първата "Сребърна стрела", първата аеродинамична кола пусната в масово производство,
1937г. - първата дизелова туристическа кола,
1954г. - първата туристическа кола с инжекционно впръскване на горивото, първото Гранд При Mercedes-Benz,
1957г. - първата безопасна туристическа кола,
1959г. - първата кола със зони за деформация при катастрофа,
1960г. - първата кола със "скрити" чистачки за по-добра аеродинамика,
1965г. - първият креш тест, първата кола с предпазни колани,
1968г. - първата кола с телескопична кормилна колона,
1970г. - първата дизелова кола поставила рекорд за максимална скорост
1974г. - първата кола с триточкови предпазни колани....
... 2011г. - първият камион такси - Mercedes-Benz Actros.
#15
Публикувано 16 февруари 2013 - 11:15
Иначе точно този ,на който първи ще го покажа е точно с 2ка , 2 врати ... бял
Остана и да е нов внос от Перник и няма равен!
The best or nothink.
4 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 4 гости, 0 анонимни