Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

4-matic от 2001г.


  • Please log in to reply
22 мнения по тази тема

#1 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 22 януари 2013 - 21:41

Здравейте колеги!Доста теми за 4-матик изчетох,да не кажа всички.За системата при 124-ката ми стана ясно.В една от темите обаче се цитира,че тъй като тази система е била доста скъпа,при по-новите автомобили мерцедес вече се монтира система с постоянно задвижване на колелата.Проблема е че темата е от 2007г...и не е упоменат източника от коя година е и за кои по-нови модели става въпрос.Въпроса ми е точно 210-ката от 2001г.,с коя система на задвижване е?Интересува ме поведението на автомобила при екстремно шофиране какво е(не ме интересуват оф-роуди и преспи),като стабилност,защото съм карал куатро и бях страшно доволен,но сега сякаш ми се иска да карам мерцедес с такова поведение на пътя.
  • 0

#2 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 януари 2013 - 09:34

Второто поколение 4матик дебютира точно при в210 1998-1999 година.
То е фул тайм, демек постоянно. Значително по-опростено, съдържа три отворени диференциала като контрола се осъществява от електронен тракшън контрол. Задейства се АБС-са на всяко колело отделно, което губи сцепление.
  • 2

#3 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 23 януари 2013 - 15:40

Е,значи че не е постоянно,а като почувства приплъзване,тогава зацепва.Или бъркам?С две думи поведението дали е като на куатрото,защото такова съм карал и мн.ме кефи(то само това де...)или е друго усещането?
  • 0

#4 OBI_1

OBI_1

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 100 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    200E, 300CE, ZXR750 Ninja, fronteraB

Публикувано 23 януари 2013 - 15:50

Постоянно е както казал човека, не е като приплъзнат задните. С 3 отворени дифа щеше пак да боксува само 1 колело, ако го нямаше тракшъна/ASR-a, който бие спирачка на боксуващото колело и така зацепва. Quattro-то е по-различно- при него средния диференциал е един вид шпер-торсен-диференциял
  • 1

#5 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 януари 2013 - 16:11

Средният диференциал е зацепен постоянно в съотношение 40% /60% предна/задна ос. Когато едно или повече колела загубят сцепление към тях се прилага спирачно усилие и така се прехвърля на другите. Може и само едно колело да поеме за момент цялата сила и колата да се движи.

Този пост е редактиран от drjivago: 23 януари 2013 - 16:25

  • 1

#6 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 23 януари 2013 - 18:39

Благодаря,изясни се положението относно чувствата ми :)

Този пост е редактиран от daimler1: 23 януари 2013 - 18:40

  • 0

#7 mimo160

mimo160

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2203 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes w221 s320 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 януари 2013 - 20:24

Куатрото е истината колкото и гадно да звучи Мерцедес имат още да се учат относно 4х4.

Мое мнение никой не държа да дразня еле да се заяждам.
  • 0

#8 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 януари 2013 - 20:41

Ами скоро гледах един тест между куатро, 4матик и екс драйв на един изкуствено създаден наклон с въртящи се валяци по средата.
Еми аудито беше най зле, в смисъл най бавно реагира, доста време въртя гуми. Плюса на Мерцедес е, че тяхната система е най-лека т. е. най-гориво спестяваща. Става въпрос за четвъртото сегашно поколение. За преди 15 години няма спор куатрото беше върха
  • 0

#9 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 23 януари 2013 - 23:38

Абе има две коли дето ги мисля от известно време и не знам дали да скачам при големите(едната е 4.3,другата 4.2),а реално не ми трябват изобщо просто си търся главоболия май!Сегашната само я карам и наливам(да не чуе дявола)и нещо ми доскуча.На времето карах една 6-ца Ц-4 куатро и много и се кефих на управлението.Че затова съм изпълнен с чуденки и стоя като гламав до три часа пред компютъра,а в такива състояния правя най-големите простотии!
  • 0

#10 Momchil

Momchil

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 488 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Specialized Allez - my favorite ride :)
    RAM Podium - off-road adventure :)
    Royal Enfield - Bike that has a soul!
    CLK 280, V6
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 януари 2013 - 09:31

Куатрото е истината колкото и гадно да звучи Мерцедес имат още да се учат относно 4х4.
Мое мнение никой не държа да дразня еле да се заяждам.


Тук искам Хари да прочете :) (дето казва, че аз винаги и всичко критикувам):
Не знам на 210 как е, но на 211 4-matic-а е разкош, горещо го препоръчвам на всеки, който има възможност да си го позволи.

За съжаление нямам същия опит на съвременни Ауди-та и БМВ-та, но в годините на работа в планината ползвахме и двете доста - А6 от първите (еднакви със стотицата) и 325ix (т. нар. "междинка", с широкия стоп) - и двете са значително по-зле (изискват по-опитен водач, за да се държат по начина, по който работи 4-матик).
  • 0

#11 300E-4matic

300E-4matic

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 51 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E280CDI 4matic sport 2007
    300E 4matic Lorinser 1990

Публикувано 24 януари 2013 - 13:44

Аз мога да споделя опит от 124 4-матик и 211 4-матик:
124-ката има шпер дифове и предното включва само при приплъзване системата работи на налягане или
ползва датчиците за приплъзване за да включи предния мост.
211 е с 2 отворени диференцияла с раздатка 40/60% и ЕСП-то ползва спирачките да спира приплъзването между ляаво и дясно колело.
211 ползва почти същата система като 210 само ЕСП-то е по-ново и раздатката е по-лека.
Тая зима тествах 211 7 дена по заледен път Говедарци - Малйовица с доста завой нямаще никакъв проблем нито на качване нито на слизане.
Системата за 4-матик единствения и недостатък е по-чести дефекти в Радатъчната кутия за да го преодолеят МБ в 212 я обединиха в скоростната кутия.
Можеше и малко по добре да стане с шпер дифове но пък цената ще се вдигне.
  • 0
Публикувано изображение

#12 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 24 януари 2013 - 17:49

"Системата за 4-матик единствения и недостатък е по-чести дефекти в Радатъчната кутия за да го преодолеят МБ в 212 я обединиха в скоростната кутия.
Можеше и малко по добре да стане с шпер дифове но пък цената ще се вдигне."Имаш ли представа на какво се дължат дефектите и могат ли да се избегнат?Ако не е омаслена кутията може ли да се предполага че всичко е О.К.?Всъщност как може да се пробва 4-матика дали работи коректно на нормален сух път?Ако се изключи ЕСП-то какво става?
  • 0

#13 staniola

staniola

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1736 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 190D '93 продаден :(
    W140 400SE '92 продаден :(
    S210 E280 4matic '00
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 януари 2013 - 18:56

...

Тея тестове всички сме ги гледали, въпроса е колко са истински
Виж този.
https://www.youtube....h?v=IMfUrS98Kbk

п.п. има един много готин лаф
quattro е рали технология, тестът с ролките е за проверка на селскостопанска техника :happy

Този пост е редактиран от staniola: 24 януари 2013 - 19:02

  • 0
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance


Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!


#14 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 24 януари 2013 - 19:25

Тея тестове всички сме ги гледали, въпроса е колко са истински
Виж този.
https://www.youtube....h?v=IMfUrS98Kbk

п.п. има един много готин лаф
quattro е рали технология, тестът с ролките е за проверка на селскостопанска техника :happy

Напълно съм съгласен,въпреки че за мен са доста нереални в практическа обстановка.Не знам за какъв чеп трябва да влизам в някакви ями,че и с двете гуми едновременно,че и да спра там!Защо не ги пробват направо от някоя канавка да тръгват?За мен най-важно е поведението на пътя,точно рали технологията,а иначе да ходя на зор да се навирам из преспите,пък после да чакам технологията да ме вади...
  • 0

#15 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 януари 2013 - 20:01

Мале стана си офтопик.
Иначе какво да видя, тоя с аудито първият път успя да му загасне колата ( може би е ръчка).
Забележи, че БМВ-то го въртяха на място, но като даде леко назад и си минава без проблем. Т. е. Всеки един шофьор свикнал със задно едва ли ще има проблеми. Все пак нямам достатъчен опит със всички видове системи. Просто изразявам мнение.
Все пак в 21 век това с шперове разни и сложни тежки диференциали е отживелица.
Бенц го постигат с доста по- опростена система като обслужване и разходи по нея. И съгласен съм едва ли е перфектна. Все пак сравнението е на трите най, всеки си има своите почитатели :)
И за да не съм съвсем оф, 4 матик идва от 4WD и autoMATIK. Първоначално системата се е монтирала само в комбинация с автоматик и сега е част от самата кутия :)
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни