4-matic от 2001г.
Започната от daimler1, 22 яну 2013 - 21:41:31
22 мнения по тази тема
#1
Публикувано 22 януари 2013 - 21:41
Здравейте колеги!Доста теми за 4-матик изчетох,да не кажа всички.За системата при 124-ката ми стана ясно.В една от темите обаче се цитира,че тъй като тази система е била доста скъпа,при по-новите автомобили мерцедес вече се монтира система с постоянно задвижване на колелата.Проблема е че темата е от 2007г...и не е упоменат източника от коя година е и за кои по-нови модели става въпрос.Въпроса ми е точно 210-ката от 2001г.,с коя система на задвижване е?Интересува ме поведението на автомобила при екстремно шофиране какво е(не ме интересуват оф-роуди и преспи),като стабилност,защото съм карал куатро и бях страшно доволен,но сега сякаш ми се иска да карам мерцедес с такова поведение на пътя.
#2
Публикувано 23 януари 2013 - 09:34
Второто поколение 4матик дебютира точно при в210 1998-1999 година.
То е фул тайм, демек постоянно. Значително по-опростено, съдържа три отворени диференциала като контрола се осъществява от електронен тракшън контрол. Задейства се АБС-са на всяко колело отделно, което губи сцепление.
То е фул тайм, демек постоянно. Значително по-опростено, съдържа три отворени диференциала като контрола се осъществява от електронен тракшън контрол. Задейства се АБС-са на всяко колело отделно, което губи сцепление.
#3
Публикувано 23 януари 2013 - 15:40
Е,значи че не е постоянно,а като почувства приплъзване,тогава зацепва.Или бъркам?С две думи поведението дали е като на куатрото,защото такова съм карал и мн.ме кефи(то само това де...)или е друго усещането?
#4
Публикувано 23 януари 2013 - 15:50
Постоянно е както казал човека, не е като приплъзнат задните. С 3 отворени дифа щеше пак да боксува само 1 колело, ако го нямаше тракшъна/ASR-a, който бие спирачка на боксуващото колело и така зацепва. Quattro-то е по-различно- при него средния диференциал е един вид шпер-торсен-диференциял
#5
Публикувано 23 януари 2013 - 16:11
Средният диференциал е зацепен постоянно в съотношение 40% /60% предна/задна ос. Когато едно или повече колела загубят сцепление към тях се прилага спирачно усилие и така се прехвърля на другите. Може и само едно колело да поеме за момент цялата сила и колата да се движи.
Този пост е редактиран от drjivago: 23 януари 2013 - 16:25
#6
Публикувано 23 януари 2013 - 18:39
Благодаря,изясни се положението относно чувствата ми
Този пост е редактиран от daimler1: 23 януари 2013 - 18:40
#7
Публикувано 23 януари 2013 - 20:24
Куатрото е истината колкото и гадно да звучи Мерцедес имат още да се учат относно 4х4.
Мое мнение никой не държа да дразня еле да се заяждам.
Мое мнение никой не държа да дразня еле да се заяждам.
#8
Публикувано 23 януари 2013 - 20:41
Ами скоро гледах един тест между куатро, 4матик и екс драйв на един изкуствено създаден наклон с въртящи се валяци по средата.
Еми аудито беше най зле, в смисъл най бавно реагира, доста време въртя гуми. Плюса на Мерцедес е, че тяхната система е най-лека т. е. най-гориво спестяваща. Става въпрос за четвъртото сегашно поколение. За преди 15 години няма спор куатрото беше върха
Еми аудито беше най зле, в смисъл най бавно реагира, доста време въртя гуми. Плюса на Мерцедес е, че тяхната система е най-лека т. е. най-гориво спестяваща. Става въпрос за четвъртото сегашно поколение. За преди 15 години няма спор куатрото беше върха
#9
Публикувано 23 януари 2013 - 23:38
Абе има две коли дето ги мисля от известно време и не знам дали да скачам при големите(едната е 4.3,другата 4.2),а реално не ми трябват изобщо просто си търся главоболия май!Сегашната само я карам и наливам(да не чуе дявола)и нещо ми доскуча.На времето карах една 6-ца Ц-4 куатро и много и се кефих на управлението.Че затова съм изпълнен с чуденки и стоя като гламав до три часа пред компютъра,а в такива състояния правя най-големите простотии!
#10
Публикувано 24 януари 2013 - 09:31
Куатрото е истината колкото и гадно да звучи Мерцедес имат още да се учат относно 4х4.
Мое мнение никой не държа да дразня еле да се заяждам.
Тук искам Хари да прочете (дето казва, че аз винаги и всичко критикувам):
Не знам на 210 как е, но на 211 4-matic-а е разкош, горещо го препоръчвам на всеки, който има възможност да си го позволи.
За съжаление нямам същия опит на съвременни Ауди-та и БМВ-та, но в годините на работа в планината ползвахме и двете доста - А6 от първите (еднакви със стотицата) и 325ix (т. нар. "междинка", с широкия стоп) - и двете са значително по-зле (изискват по-опитен водач, за да се държат по начина, по който работи 4-матик).
#11
Публикувано 24 януари 2013 - 13:44
Аз мога да споделя опит от 124 4-матик и 211 4-матик:
124-ката има шпер дифове и предното включва само при приплъзване системата работи на налягане или
ползва датчиците за приплъзване за да включи предния мост.
211 е с 2 отворени диференцияла с раздатка 40/60% и ЕСП-то ползва спирачките да спира приплъзването между ляаво и дясно колело.
211 ползва почти същата система като 210 само ЕСП-то е по-ново и раздатката е по-лека.
Тая зима тествах 211 7 дена по заледен път Говедарци - Малйовица с доста завой нямаще никакъв проблем нито на качване нито на слизане.
Системата за 4-матик единствения и недостатък е по-чести дефекти в Радатъчната кутия за да го преодолеят МБ в 212 я обединиха в скоростната кутия.
Можеше и малко по добре да стане с шпер дифове но пък цената ще се вдигне.
124-ката има шпер дифове и предното включва само при приплъзване системата работи на налягане или
ползва датчиците за приплъзване за да включи предния мост.
211 е с 2 отворени диференцияла с раздатка 40/60% и ЕСП-то ползва спирачките да спира приплъзването между ляаво и дясно колело.
211 ползва почти същата система като 210 само ЕСП-то е по-ново и раздатката е по-лека.
Тая зима тествах 211 7 дена по заледен път Говедарци - Малйовица с доста завой нямаще никакъв проблем нито на качване нито на слизане.
Системата за 4-матик единствения и недостатък е по-чести дефекти в Радатъчната кутия за да го преодолеят МБ в 212 я обединиха в скоростната кутия.
Можеше и малко по добре да стане с шпер дифове но пък цената ще се вдигне.
#12
Публикувано 24 януари 2013 - 17:49
"Системата за 4-матик единствения и недостатък е по-чести дефекти в Радатъчната кутия за да го преодолеят МБ в 212 я обединиха в скоростната кутия.
Можеше и малко по добре да стане с шпер дифове но пък цената ще се вдигне."Имаш ли представа на какво се дължат дефектите и могат ли да се избегнат?Ако не е омаслена кутията може ли да се предполага че всичко е О.К.?Всъщност как може да се пробва 4-матика дали работи коректно на нормален сух път?Ако се изключи ЕСП-то какво става?
Можеше и малко по добре да стане с шпер дифове но пък цената ще се вдигне."Имаш ли представа на какво се дължат дефектите и могат ли да се избегнат?Ако не е омаслена кутията може ли да се предполага че всичко е О.К.?Всъщност как може да се пробва 4-матика дали работи коректно на нормален сух път?Ако се изключи ЕСП-то какво става?
#13
Публикувано 24 януари 2013 - 18:56
Тея тестове всички сме ги гледали, въпроса е колко са истински...
Виж този.
https://www.youtube....h?v=IMfUrS98Kbk
п.п. има един много готин лаф
quattro е рали технология, тестът с ролките е за проверка на селскостопанска техника
Този пост е редактиран от staniola: 24 януари 2013 - 19:02
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance
Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!
#14
Публикувано 24 януари 2013 - 19:25
Напълно съм съгласен,въпреки че за мен са доста нереални в практическа обстановка.Не знам за какъв чеп трябва да влизам в някакви ями,че и с двете гуми едновременно,че и да спра там!Защо не ги пробват направо от някоя канавка да тръгват?За мен най-важно е поведението на пътя,точно рали технологията,а иначе да ходя на зор да се навирам из преспите,пък после да чакам технологията да ме вади...Тея тестове всички сме ги гледали, въпроса е колко са истински
Виж този.
https://www.youtube....h?v=IMfUrS98Kbk
п.п. има един много готин лаф
quattro е рали технология, тестът с ролките е за проверка на селскостопанска техника
#15
Публикувано 24 януари 2013 - 20:01
Мале стана си офтопик.
Иначе какво да видя, тоя с аудито първият път успя да му загасне колата ( може би е ръчка).
Забележи, че БМВ-то го въртяха на място, но като даде леко назад и си минава без проблем. Т. е. Всеки един шофьор свикнал със задно едва ли ще има проблеми. Все пак нямам достатъчен опит със всички видове системи. Просто изразявам мнение.
Все пак в 21 век това с шперове разни и сложни тежки диференциали е отживелица.
Бенц го постигат с доста по- опростена система като обслужване и разходи по нея. И съгласен съм едва ли е перфектна. Все пак сравнението е на трите най, всеки си има своите почитатели
И за да не съм съвсем оф, 4 матик идва от 4WD и autoMATIK. Първоначално системата се е монтирала само в комбинация с автоматик и сега е част от самата кутия
Иначе какво да видя, тоя с аудито първият път успя да му загасне колата ( може би е ръчка).
Забележи, че БМВ-то го въртяха на място, но като даде леко назад и си минава без проблем. Т. е. Всеки един шофьор свикнал със задно едва ли ще има проблеми. Все пак нямам достатъчен опит със всички видове системи. Просто изразявам мнение.
Все пак в 21 век това с шперове разни и сложни тежки диференциали е отживелица.
Бенц го постигат с доста по- опростена система като обслужване и разходи по нея. И съгласен съм едва ли е перфектна. Все пак сравнението е на трите най, всеки си има своите почитатели
И за да не съм съвсем оф, 4 матик идва от 4WD и autoMATIK. Първоначално системата се е монтирала само в комбинация с автоматик и сега е част от самата кутия
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни