Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Подмяна на инсталацията на двигатели М104 и М111 с HFM управление


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 03 January 2013 - 03:39

Здравейте колеги!!!Предоставям ви тази информация която случайно открих в един немски сайт и реших да я преведа с GOOGLE понеже не знам немски и да я побликувам на български.Всички заят че инсталацията на М111 с PMS управление е проблемна но се оказва че и с HFM управление също е проблемна и колегите с това управление на двигателя ще добре да вземат мерки преди да се случило най-лошото.
Кабели на М104
Attached File  400px-MKB_M104_ausgebreitet.jpg   42.44K   137 downloads
Кабели на М111
Attached File  400px-MKB_M111_ausgebreitet.jpg   34.81K   151 downloads
Основно, обаче, се намира в различно подреждане на компоненти на двигатели. От техническа гледна точка, дърветата са много сходни, е може би най-голямата разлика, че M111 бобините на друг кратък дърво и се намира под всмукателния колектор. M104, когато бобините са в цилиндър капак на главата и се доставят единствено от MKB. Важна промяна е направена двете MKBs от година 8/94. В тази връзка, друг щепсел за елиминационната сензори са били използвани. Аз имам само снимки на дърветата до 8/94. M111 само когато данните за 220 AI двигател с HFM. Ако е в ръцете ми друг материал допише Не всички изброени по-долу щепсел е на разположение на който и да е двигател! Преди всяко окабеляване, винаги използвайте подходяща схема за мотора!

Кратко описание на всяко съединение
В диаграми на вериги за всички връзки имат само загадъчен съкращение, преглед на това, което се нарича МКБ като:
А16-Knock сензори
А16g1-Knock Sensor 1 (вдясно двигател)
А16g2-Knock Sensor 2 (вляво двигател)
A16x1-Сензори конектор чук
B2/5-Hot-въздушната маса филм метра
B11-Температура на охлаждащата течност сензор
B13-Температурата на охлаждащата течност сензор на дисплея
B17-Приемът сензора за температура на въздуха
L5-Коляновия вал позиция сензор
L5x1-Датчик за позицията на коляновия вал конектор
L5/1-Разпределителния вал позиция сензор
M16/6-Режим на задвижващия механизъм за контрол на скоростта (LLR)
M16/6x1-Съединител задвижка празен контрол (LLR)
N3/4-Hot-филм контролно устройство за контрол на двигателя (HFM)
R4-искра
T1/1-Две искрово запалване бобина 1 - цилиндров 2 и 5
T1/2-Две искрово запалване бобина 2 - цилиндров 3 и 4
T1/3-Две искрово запалване бобина 3 - цилиндров 1 и 6
W9-Маса в лявата единица пред светлината
X4/25-Конектор терминал 87 необезпечени, защита от пренапрежение, биполярно
X12/3-Конектора на кабела клема 15 необезпечени
X26/20-Connector двигателя / корпус: температура на водата, NTC Air quadripolar
X26/24-Connector двигател / бобини за запалване
Y22/6-клапан резонансна всмукателна
Y32-Valve въздушна помпа
Y33-Електромагнитна помпата на съединителя въздух
Y49-Времето Електромагнитен вентил
Y62-Клапани впръскване на горивото
Y62y1-Инжектор цилиндър 1
Y62y2-Инжектор цилиндър 2
Y62y3-Инжектор цилиндър 3
Y62y4-Инжектор цилиндър 4
Y62y5-Инжектор цилиндър 5
Y62y6-Инжектор цилиндър 6
Z9-Ferrule в кабелен комплект доставка запалване на намотки

A16 х 1 сензори конектор чук
Впечатлен MFR. е A202 540 37 81, но това очевидно не е на разположение и не съществува алтернатива номер
Attached File  MKB_A16x1_Stecker_von_unten.jpg   45.04K   132 downloads
На снимката: МКБ A16x1 щепсела на unten.jpg

Има два екранирани кабели. M111 има само едно почукване сензор, M111 остават Pin 3 и 4 незаета.
От пин 1 до пин 41 на букса N3/4-Вътрешен проводник на кабела 1
От пин 2 до пин 40 на букса N3/4-щит кабел 1
От пин 3 до пин 42(за М104) на букса N3/4-щит кабел 2
От пин 4 до пин 43(за М104) на букса N3/4-Вътрешен проводник на кабела 2

На откриването не е предоставена, тя ще помогне само тесен нож. Просто отрежете само веднъж около и след това извадете капака:
Attached File  MKB_A16x1_Stecker_seite_mit_Schnittkante.jpg   37.22K   113 downloads
Attached File  MKB_A16x1_Stecker_offen.jpg   76.6K   112 downloads
В задната част на малки уеб останки, тя е заварена на кабела. Кой има много чувствителност, кабелът излиза от там безопасно, в противен случай просто пробиване кабела ако уеб почивки е, че няма значение. Зад пръчка гледам, че съединителят е напълно запечатани!

B 2/5 горещо филма въздушната маса м
Конекторът е MFR. A140 540 00 81 и разходи (2009) невероятните € 88.94. Той вероятно идва заедно с кабели, но редът не е посмял.
Щифт задача е наложено отгоре. Вътре на всеки слот, номерата са подпечатани.
Attached File  MKB_B2_5_von_oben.jpg   81.65K   43 downloads
От пин 1 до пин 5 на N3/4
от пин 2 до пин 2 на X4/25
от пин 3 -празен
от пин 4 до пин 1 на X4/25
от пин 5 до пин 27 на N3/4
Open не е възможно, има само насилие и лост. Но бъдете внимателни, че винтовете за закрепване остава непокътнат! Само мелница край страничния капак и вътрешния живот е пред нас и може да бъде лесно да се промени.
Attached File  MKB_B2_5_offen.jpg   143.88K   43 downloads

B 11 Температура на охлаждащата течност сензор
Номерът на частта на конектора е А 202 540 01 81 и разходите (2009) € 58.51. Кабелът е защитен.(Тази букса я има и при PMS управление)
пин1 до пин 28 на N3/4
пин 2 до пин 36 на N3/4
пин 3 -празен
Щифтове, което виждате, когато погледнете в дъното на чифтосване повърхност.

Този щепсел вероятно е оригинален заварени в три части и да не отварят насилие.

Първо се опитах да инсталирате отзад "Поддържане дупка". Това вероятно не е необходимо! Освен ако не е стар кабел виси зад здраво. Отрязания край на червената линия съответства на
Attached File  MKB_Stecker_B11_1.jpg   78.99K   54 downloads
След това бях силна опозиция към конектора отстранете капачката:
Attached File  MKB_Stecker_B11_2.jpg   102.13K   54 downloads
Кабелът е заварена към задния корпус, доста лесно могат да бъдат отстранени, на който е Soldersleeves rankommen но не.

На следващо място, трябва да решаване на долния край на разреза в подножието от щепсела. Картината за съжаление е с нов кабел:
Attached File  MKB_Stecker_B11_3.jpg   76.33K   55 downloads
Soldersleeves може по този начин да бъдат лесно отстранени, но и замени.

B 13 на охлаждащата течност дисплей температурен сензор

MFR. щепсела корпус: A011 545 85 28
Случаят е лесно да се отваря и затваря отново, и има само един щифт.
Щепселът не се споменава в диаграмата моторно окабеляване на M111, но е част на МКБ!
от пин 1 до пин 1 на X26/20

B 17 Приемът сензора за температура на въздуха

Корпуса съединителят е идентичен с бобините
Той е на разположение отделно съгласно част. A129 540 22 81 и разходите (2009) € 26.12. Корпуса на щепсела е снабден с прикачен кабел. Следва да се отбележи, обаче, че е това е екраниран кабел!
от Вътрешен проводник до пин 37 на N3/4
от маса проводник со пин 28 на N3/4

L 5x1 сензор за позицията на коляновия вал
Никаква част от този случай е непознат за мен. Заварена тяло с екраниран кабел.
от Вътрешен проводник до пин 30 на N3/4
от маса проводник со пин 29 на N3/4
Тя може да се отвори само чрез насилие, просто смилане поддръжка откриването:
Attached File  MKB_Stecker_L5x1_aufgeschnitten.jpg   174.53K   59 downloads
Masa и вътрешния проводник могат лесно да бъдат заменени.

Разпределителен вал позиция сензор L 5/1

Корпуса съединителят е идентичен с бобините

Той е на разположение отделно съгласно част. A129 540 22 81 и разходите (2009) € 26.12. Корпуса на щепсела е снабден с прикачен кабел. Следва да се отбележи, обаче, че е това е екраниран кабел!

Стъпала са в съответствие с бобина. Щитът е външната контакт:
Attached File  MKB_Stecker_L5_1_offen.jpg   94.83K   59 downloads
Вътрешен проводник до пин 8 на N3/4
маса до пин 19 на N3/4

M16/6x1 задвижка празен контрол
Тези контакти са на разположение в две версии:
На M111, следните конектори:
Attached File  200px-MKB_Stecker_M16_6x1_vom_M111.jpg   6.66K   48 downloads
Attached File  200px-MKB_Stecker_M16_6x1_vom_M111_2.jpg   17.73K   47 downloads
Част не е 140 540 34 81 разходи (2009) € 24,99 Доставка неизвестен състояние.
M104 от друга страна, той изглежда по този начин:
Attached File  200px-MKB_Stecker_M16_6x1_vom_M104.jpg   4.96K   40 downloads
Attached File  MKB_Stecker_M16_6x1_vom_M104_2.jpg   36.63K   41 downloads

A140 540 33 81 разходи (2009) € 75.76 изпратени също не е известно.
Ако се вгледате внимателно отбеляза опасенията, че е щепсел и контакт. Двете MKBs също така лесно да включите заедно на този конектор, то просто няма смисъл ...
Задачата, обаче, е един и същ за двата двигателя.
от пин 1 до пин 39 на N3/4
от пин 2 до пин 7 на N3/4
от пин 3 до пин 18 на N3/4
от пин 4 до пин 4 на N3/4
от пин 5 до пин 1 на X4/25
от пин 6 до пин 34 на N3/4
от пин 7 до пин 6 на N3/4
от пин 8 до пин 26 на N3/4

Motorsteuergerät (N3/4)

Attached File  Stecker_MSG_4V_Pinbelegung.jpg   121.14K   44 downloads
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Y 49 Pin 1 Y 62y3 Pin 2 Y 62y4 Pin 2 leer B 2/5 Pin 1 leer leer L 5/1 innen T 1/1 aussen T 1/2 aussen leer 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 Y 62y5 Pin 2 Y 62y2 Pin 2 Y 22/6 Pin 1 Y 33 Pin 2 leer leer leer L 5/1 aussen leer T 1/3 aussen X 4/25 Pin 1 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 Y 62y1 Pin 2 Y 62y6 Pin 2 leer leer B 2/5 Pin 5 B 11 Pin 1
B 17 aussen L 5x1 aussen L 5x1 innen leer leer leer 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 leer leer B 11 Pin 2 B 17 innen leer leer A 16x1 Pin 2 A 16x1 Pin 1 A 16x1 Pin 3 A 16x1 Pin 4
leer


M104 ohne Tempomat oder ASR bis 8/94 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Y 49 Pin 1 Y 62y3 Pin 2 Y 62y4 Pin 2 M 16/6x1 Pin 4 B 2/5 Pin 1 M 16/6x1 Pin 7 M 16/6x1 Pin 2 L 5/1 innen T 1/1 aussen T 1/2 aussen leer 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 Y 62y5 Pin 2 Y 62y2 Pin 2 Y 22/6 Pin 1 Y 33 Pin 2 leer leer M 16/6x1 Pin 3 L 5/1 aussen leer T 1/3 aussen X 4/25 Pin 1 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 Y 62y1 Pin 2 Y 62y6 Pin 2 leer M 16/6x1 Pin 8 B 2/5 Pin 5 B 11 Pin 1
B 17 aussen L 5x1 aussen L 5x1 innen leer leer leer 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 M 16/6x1 Pin 6 leer B 11 Pin 2 B 17 innen leer M 16/6x1 Pin 1 A 16x1 Pin 2 A 16x1 Pin 1 A 16x1 Pin 3 A 16x1 Pin 4 leer

M111 (HFM) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Y 49 Pin 1 Y 62y4 Pin 2 leer M 16/6x1 Pin 4
(bei LLR) B 2/5 Pin 1 M 16/6x1 Pin 7
(bei LLR) M 16/6x1 Pin 2
(bei LLR) L 5/1x1 innen
(bis 8/94)

L 5/1 Pin 1
(ab 9/94) X 26/24 Pin 1 leer leer 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 Y 62y3 Pin 2 leer leer leer leer leer M 16/6x1 Pin 3
(bei LLR) L 5/1x1 aussen
(bis 8/94)

L 5/1 Pin S
(ab 9/94) leer X 26/24 Pin 3 X 4/25 Pin 1 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 Y 62y1 Pin 2 Y 62y2 Pin 2 leer M 16/6x1 Pin 8
(bei LLR) B 2/5 Pin 5 B 11 Pin 1
B 17 außen
(bis 8/94)

B 11/4 Pin 4
B 17 Pin 1
(ab 9/94) L 5x1 aussen
(bis 8/94)

L 5 Pin S
(ab 9/94) L 5x1 Pin 1
(bis 8/94)

L 5 Pin 1
(ab 9/94) leer leer leer 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 M 16/6 Pin 6
(bei LLR) leer B 11 Pin 2
(bis 8/94)

B 11/4 Pin 1
(ab 9/94) B 17 innen
(bis 8/94)

B 17 Pin 2
(ab 9/94) leer M 16/6x1 Pin 1
(bei LLR) A 16x1 Pin 2
(bis 8/94)

A 16 Pin 1
(ab 9/94) A 16x1 Pin 1
(bis 8/94)

A 16 Pin 2
(ab 9/94) leer leer leer


Разделянето на конектора на отвор с окабеляването се провежда с кабел вратовръзка. Тази разфасовка и слайд втулка. Сега лепкава сиво вещество може да се разглежда в конектора жилища в кафяво скрити лепило. Най-добър кисне в продължение на няколко часа / дни с премахване на ръжда (напр. Caramba Extreme) в крайна сметка се разтваря лепилото става крехък и след това може леко да избухне с отвертка. Когато насилието почивки използва конектор на корпуса! От върха на конектора вложка е обезпечен с винт от дъното на заразените контакт с гуменото уплътнение, както трябва да тръгвам. След това можете да използвате за контакт надолу дръпнете от корпуса на щепсела:
Attached File  500px-MKB_MSG_Stecker_offen_mit_altem_Kabel.jpg   34.18K   50 downloads
Най-лесният начин сега се отрежат всички кабели, след това можете да разглобявате конектора вмъкнете допълнително:(по сигурно е сваляте един пин проследявате къде отива и сменяте кабела)
Attached File  MKB_Stecker_MSG_komplett_zerlegt.jpg   57.36K   52 downloads
Сега, ровичкане става с контакти. Заключващи скоби са достъпни от горе, но с игла, след като получите цаката на него, той отива трик.

За контакт извори са стандартни продукти, като например ниско Bosch, скъпо MB по част. A011 545 81 26, за да получите.
Attached File  A011_545_81_26.jpg   17.09K   54 downloads
T 1/1 - 1/3 бобина

Налице е грубо разликата между M111 и M104. M111, това е двуполюсен щепсел във връзка смукателната тръба. От там, друг сноп от бобините. Това задължително да замени, това също ще бъде ронлива!
M104 на бобините са в капака на клапана, позицията на конектора се използва набор "гумено пате", така че те не могат да бъдат разменени. Най-доброто в нов плъгин MKB с 1-3 марки отзад или отпред център. Antapen новия кабел към старото ръководство не е поради липса на място!

Конектор може да бъде индивидуално жилища под част. A202 540 60 осемдесет и една за разходите, (2009) € 8.56 и след това с парче от кабела.
Attached File  MKB_Stecker_Zündspulen_aufgeschnitten.jpg   71.48K   50 downloads
в средата на резба съединител получава запалване X 12/3 и могат да бъдат отстранени за запояване нагоре. Страна порт отива от устройството за контрол на двигателя. Този контакт може да се изрази с помощта на отвертка, за определяне на спойка с нов кабел е по-лесно, когато той вече е в случая.

И дори и с нов кабел:
Attached File  MKB_Stecker_Zündspulen_neues_Kabel.jpg   101.58K   42 downloads
X 4/25 конектор терминал 87

MFR. щепсела корпус: A012 545 05 28

Случай е лесно да се отваря и затваря отново. Осите са етикетирани.
от пин 1 до пин 22 N3/4
от пин 1 до пин 5 M16/6x1
от пин 1 до пин 4 B2/5
от пин 2 до пин 2 B2/5
X 12/3 конектора на кабела клема 15 необезпечени

Лесно дупчица края линии от инжекторите (и бобините през M104).
Attached File  MKB_Stecker_X26.jpg   22.61K   41 downloads
Connector двигател / тялото X26/20

MFR. щепсела корпус: A017 545 01 28

Случай е лесно да се отваря и затваря отново. Осите са етикетирани.
от пин 1 до В 13
от пин 2 до пин 3 Y 22/6
от пин 3 до Само занимава с климатик
от пин 4 до Само занимава с климатик
Х 26/24 конектор двигател / бобините

Този конектор е достъпна само на M111.
Attached File  MKB_Stecker_X26_24.jpg   55.86K   47 downloads
Никаква част от щепсела е A013 545 12 28
Случай е лесно да се отваря и затваря отново. Осите са етикетирани.
от пин 1 до пин 9
от пин 2-празен
от пин 3 до пин 21
Резонанс всмукателния клапан Y 22/6

MFR. щепсела корпус: A011 545 71 28
Случай е лесно да се отваря и затваря отново. Осите са етикетирани.
Е на разположение само на M104!
Connector задача:
от пин 1 до пин 14 N 3/4
от пин 2 до пин 2 X 26/20
от пин 2 до пин 2 Y49
Air помпа клапан Y 32

MFR. щепсела корпус: A012 545 04 28
Случай е лесно да се отваря и затваря отново. Осите са етикетирани.
Е на разположение само на M104!
Connector задача:
от пин 1 до пин 1 на Y33
от пин 2 до пин 2 на Y33
Електромагнитен скоростен въздушна помпа Y 33

MFR. щепсела корпус: A012 545 04 28
Случай е лесно да се отваря и затваря отново. Осите са етикетирани.
Е на разположение само на M104!
Connector задача:
от пин 1 до пин 15 N 3/4
от пин 1 до пин 1Y32
от пин 2 до W9
от пин 2 до пин 2 Y32
Електромагнитен газоразпределение Y 49

MFR. щепсела корпус: A011 545 71 28
Случай е лесно да се отваря и затваря отново. Осите са етикетирани.
Connector задача:
от пин 1 до пин 1 N 3/4
от пин 2 до пин 2 Y 22/6 за M104
от пин 2 до пин 2 X 26/20 за М111
Инжектори Y62 y1-y6

MFR. щепсела жилища е A140 545 35 28 от синьо гумено уплътнение A000 545 28 39
Connector задача:
от пин 1 X 12/3
от пин 2 N 3/4 Pin варира в зависимост от вентила
Гумената втулка на конекторите може да се избута на гърба:
Attached File  MKB_Stecker_Einspritzventil_ohne_Gummitülle.jpg   38.93K   47 downloads
Изводи и на конектора е под чучура щампова върху корпуса. Тук отново задача, защото те чучура на отсрочените вече не се чете, е:
Attached File  300px-MKB_Stecker_Einspritzventil.jpg   20.32K   41 downloads
Контактите са отключени от самото начало, най-добрият начин е със специална екстракция. С кламер и много се бори това обаче е също:
Attached File  MSG_Entriegeln_Kontakte_Einspritzventil.jpg   69.39K   39 downloads
Проводниците могат да се изтеглят от конектора:
Attached File  MKB_Stecker_Einspritzventil_Kabel_herausziehen.jpg   51.08K   37 downloads
Контакт извори A011 545 81 26 са едни и същи, тъй като наред с другото, MSG използва щепсел, стрелката сочи към една от двете detents. Ако се използват отново трябва да се наведе разпадне, преди да поставите отново!
Attached File  MKB_Kontaktfeder_Steckverbindungen.jpg   85.23K   32 downloads


Още един път се извинявам за лошия превод но и в този вариант мисля че е полезна темата.
  • 2

#2 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
Garage View Garage

Posted 03 January 2013 - 09:59

Евала Мега подробно! +1
  • 0

#3 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 03 January 2013 - 20:44

http://archiv.mb124....r_Selberbastler ето го и сайта за разбиращите немски :)
  • 0

#4 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Posted 06 January 2013 - 12:24

Няма нужда да се разглабя буксата откъм компа - кабелите на 30см от нея са със здрава изолация.
  • 0

#5 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 06 January 2013 - 16:17

Няма нужда да се разглабя буксата откъм компа - кабелите на 30см от нея са със здрава изолация.


Не са от личен опит знам заминал ли кабела е заминал от край до край.
  • 0

#6 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Posted 06 January 2013 - 19:33

Аз го пиша отличен опит. Който му се занимава да разглабя и нея нищо няма да го спре...
По-добре на дросел клапата да се сменят за това време.
  • 0

#7 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
Garage View Garage

Posted 07 January 2013 - 10:07

При мен изолацията на тези при буксата на дросела се ронеше и на 3 мм. А да не говориме за тези вътре дебелото кужухче на кабела на дросела.
  • 0

#8 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
Garage View Garage

Posted 08 January 2013 - 13:48

Как се свалят кабелите на бобините?
Сваля ли се колектора?
  • 0

#9 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 08 January 2013 - 14:19

Не се сваля колектора.Ако искаш може да свалиш дросела за по лесно но може и да не го пипаш и него аз не го свалях.Сваляш Y-ка който държи колекторите,после махаш въздуховодните тръби,вадиш кабелите за свещите,а с такъв ключ http://profesionalni...XON/23068.html или има едни подвижния им край е камъче като тея за тресчотките развиваш болтовете на бубините 4 на брой.Трябва ти 10-ка може да напръскаш с WD40 или нещо друго за да ти е по лесно развиването.След като ги лашнеш на ръка си ги развиваш щото с ключето играчка само на 2-ра бубина едния болт става да се развие с тресчотка.За по лесно махаш 1-во вътрешния болт.След като ги развиеш има няколко миши опашки който трябва да срежеш откачаш буксата която е върху магистралата за кабелите.После махаш капака на черната кутия която е над комутатора развиваш гайката от към двигателя мисля че беше 2-рата кабелна обувка а 1-вата за инжекторите или обратното.Бъркаш под колеторите и вадиш вече освободените бубини.На тях има лепки с коя бубина кой номер ако няма номер по кабелите си личи коя е била от ляво коя от дясно тая от ляво е 1-ва.И подменяш кабелите един по един за по сигурно да не стане грешка.И монтираш обратно.

Edited by 200E-16V, 08 January 2013 - 14:20 .

  • 1

#10 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,421 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Posted 08 January 2013 - 15:35

Пуснал си обява, че рециклираш кабеляк, а тук разясняваш как да се справим сами. Похвално!!
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#11 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
Garage View Garage

Posted 08 January 2013 - 17:26

Пуснал си обява, че рециклираш кабеляк, а тук разясняваш как да се справим сами. Похвално!!


Колегата 200E-16V е много точен, с него си пишем по темата още от преди около година когато аз си сменях кабелите ( само дето пропуснах тези на бобините да сменя ).
Благодаря за идеята за свалянето на бобините.

Иначе по темата за обявата аз го приветствам, с тази разлика че ако някой има куража да си свали сам инсталацията и да я прати по куриер до Бургас напълно логично е да може и сам да си смени кабелите, за това малко по идейно е колегата да предложи целия ремонт да бъде от него, в противен случай няма да има много клиенти.

Благодаря за съвета.
Успех и безаварийни километри!

Edited by dzuvko, 08 January 2013 - 17:27 .

  • 0

#12 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 08 January 2013 - 20:37

Пуснал си обява, че рециклираш кабеляк, а тук разясняваш как да се справим сами. Похвално!!


Да точно така.Разяснявам за тези който знаят какво е поялник и как се работи с него и могат сами да си ги подменят.А и да не го разясня аз,има достатъчно инфо в нета това инфо е взето от немски сайт както се забелязва.И във форума има инфо за много неща как се правят но не всеки може и не всеки се наема сам да го направи.
  • 0

#13 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 08 January 2013 - 21:08

Иначе по темата за обявата аз го приветствам, с тази разлика че ако някой има куража да си свали сам инсталацията и да я прати по куриер до Бургас напълно логично е да може и сам да си смени кабелите, за това малко по идейно е колегата да предложи целия ремонт да бъде от него, в противен случай няма да има много клиенти.

Не че ми пречи и аз да сваля кабелите само че нямам гараж което е основна спънка.Убийствено е на тоя студ да се работи изпитах го на гърба си.А който може сам да си ги смени да си ги сменя.За тва съм качил инфото не е тайна кое къде се намира.
  • 0

#14 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
Garage View Garage

Posted 09 January 2013 - 10:03

:D и с гараж не е много оферта на тоя студ ама какво да се прави. Вчера започнах в гаража да демонтирам некви работи и премразнах за около 2 часа. Обаче при мен е доста кофти работата заради ГИ, изпарителя е сложен близо до комутатора и всички маркучи и кабели минават до колектора, общо взето голема теснотия е! След като стигнах визуално до бобините, не съм отвивал болтовете дето ги държат защото е тясно и не мога да бръкна за да ги извадя отдолу. Колега ти от къде точно си ги извадил, казваш да махна Y, това да не е металната планка която подпира колектора? И другия въпрос който ме яде е с какво да отвия капака на масления филтър (някой подръчен материал) за да мога от там да бръкна и да извадя бобините, защото ми се вижда доста тегаво и тясно да бъркам от под колектора.
  • 0

#15 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
Garage View Garage

Posted 09 January 2013 - 16:00

Колеги още малко и ми свършва работния ден и започва гаражната вечер, а ми тряба идея как да ги измъкна тея бобини без да изкоруба всички кабели и маркучи за газовия инжекцион
  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users