Спортно окачване
Започната от mitkofitnes, 08 дек 2012 - 21:54:49
93 мнения по тази тема
#1
Публикувано 08 декември 2012 - 21:54
Колеги,хвърлил съм око на едни спортни пружини witek за цлк-то ми,защото са с добро качество за цената си.Но се чудя дали ще се получи нещо,защото не мисля да сменям амортесиорите нови са и не мога да си позволя за момента спортни такива.Целта ми е снижаване и втвърдяване на окачването,на прилична цена.Предпочетох witek пред KF понеже отзивите за вторите са че след няколко месеца омекват.Та мисълта ми е ще мина ли без спортни амортесиори.
#2
Публикувано 08 декември 2012 - 23:24
Weitec са хубави пружини. Няколко години карах с такива и сега също клася за едната ми кола.
Не знам колко са ти кекави амовете. Може и да ги изкараш от работното им положение, но се съмнявам, особено при типа окачване на 208.
Не знам колко са ти кекави амовете. Може и да ги изкараш от работното им положение, но се съмнявам, особено при типа окачване на 208.
#3
Публикувано 08 декември 2012 - 23:46
Пружини и амове са отделни неща,тъй че няма никакъв проблем.Всяко от тях върши отделна работа по окачването и са независими едно от друго.Важно е какви са целите ти.
Никога не оставям магарето си в калта.
#4
Публикувано 09 декември 2012 - 01:11
Преди години имах 124 купе от последните и му пернах едни червени пружини втора ръка и се успа.И на визия стана много добре и на возене ме изкефи,втвърди малко но си запази возията.Останах много доволен без да сменям амортесиорите.Но преди година се опитах на сегашната ми кола ЦЛК 230К да го сваля на височина понеже беше много вирнато,дочух че има подложки под пружините и реших да регулирам височината оттам.Подложките кито бяха на нея с 3 пъпки,махнах ги напълно.Автомобилът слезе с околу 4 см и стана перфектна визията направо за снимка,много се изкефих но не трябваше да бързам да се радвам.Започна да ми закачат гумите в калниците и отпред и отзад на всяка неравност а имаше отстояние до калника.Беше станала много мека и отпред и отзад,дали бях излязъл от работния ход на амортесиора.Принудих се да купя други подложки с 1 пъпка и ги сложих,повтвърди се но не е като оригинално и сега е така.Мисълта ми е ако сложа само спортни пружини различно ли ще е или трябват и амортесиори с по къс ход.Ами ако престържа стержените на моите за да не излизат от работен диапазон.Все въпроси на които нямам отговор,ако някои може а ми подскаже ще съм му много благодарен.
#5
Публикувано 09 декември 2012 - 04:25
За мен е твърде наложително смяната и на амове. Колата става по-твърда и по-ниска, но е "на тампони", трябва си и късоходов амортисьор. с късите и твърди пружини променяш твърдоста и височината на колата, но влошаваш bump damping-а и rebound damping-a на колата. Сериозен и честосрещан проблем е, че амовете изтичат в най-скоро време, поради ненормалното си функциониране. Аз съм имал 2 такива коли само с твърди пружини и е меко казано отвратително поведението им в сравнение с твърди пружини и спортни амортисьори, просто не се мятка толкова колата Същата работа е да сложиш широки гуми на тесни джанти - примерно 225 на 6.5J джанта - имаш широка стъпка, но колата не се държи адекватно.
Друг недостатък на спортното окачване е, че навсякъде ще опира и за всекидневно каране и при много километри из хубавите ни пътища е дразнещо. Ако искаш стабилна, но не чак толкова комфортна кола - купувай
Друг недостатък на спортното окачване е, че навсякъде ще опира и за всекидневно каране и при много километри из хубавите ни пътища е дразнещо. Ако искаш стабилна, но не чак толкова комфортна кола - купувай
#6
Публикувано 09 декември 2012 - 10:16
Dicksun е абсолютно прав. Голфа беше само със сменени пружини (така го взех) и поведението му на друг път освен идеално гладък беше доста зле а зимата в неизчистените улици беше кошмар, затова ги смених с оригинални. Моето мнение е ,че ако се сменят пружини то трябва да се прави в комплект с амортесиори. Също така помисли дали си заслужава да развалиш возията на колата за малко по-ниска стойка и евентуално малко по-голяма стабилност, все пак предполагам това ти е ежедневната кола.
Този пост е редактиран от joreto: 09 декември 2012 - 10:17
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#7
Публикувано 09 декември 2012 - 11:36
ЦЛК-то е спортна на вид автомобил и не и отива разстояние от върха на гумата до калника 10-12 см отпред говорим.Трябва да признаете че е много и изглежда смешно.Търсех сваляне само на височина,но със стандартните си пружини колкото повече я свалям толкова повече омеква.В момента е компромисен вариант но ми се вижда малко мека,затова търся по твърди пружини а ако дойдат малко по ниски ще им сложа подложки.Виждал съм ЦЛК-та с много по ниско от моето окачване но при закупуването на задни амортесиори закс попитах и ги дават само един вид.Та ще се получи ли само с спортни пружини или така ще си дам парите.
#8
Публикувано 09 декември 2012 - 15:04
Аз отпред сложих сини пружини H&R колата се снижи и втвърди возията но като сложа 15-ките за зимата и става на 5 см от земята и карането в неутъпкан сняг и минаването по ледени пътища с ледени буци ...... картери, брони, кори отдоло стават на мармалад и сега ще ги сменям за зимата с оригиналните пружини и на пролет айде пак сменяме с H&R и така докато не си купя една зимна кола а Ц-ката да стой в гаража с 18-ките пружините и всичките и кичове там.
#9
Публикувано 09 декември 2012 - 16:38
ЦЛК-то е спортна на вид автомобил и не и отива разстояние от върха на гумата до калника 10-12 см отпред говорим.
12см е много да, грозно е и стои като луноход.
Но това е при версия Елеганс, където се гони добра возия.
При версия Спорт няма такива неща, със заводските пружини съм и с амортисьори Кони, колата се държи перфектно на пътя , а и стойката и е добра, не е напърчена като луноход.
#10
Публикувано 09 декември 2012 - 17:55
В какво се изразява разликата между елеганс и спорт,различни ли са пружините и амортесиорите.Аз мислех че разликата е в оборудването само,поне за моделите до 2003г.
#11
Публикувано 09 декември 2012 - 18:31
Тц и окачването е по-различно. Елеганс е с по-високо окачване и по-комфортна возия. Спорт и Авангард са с по-ниско и твърдо окачване и съответно по твърда возия.
#12
Публикувано 09 декември 2012 - 23:53
Само преди фейслифта.
След това са Elegance, Avantgarde & Master, като само мастъра е по-различен.
Иначе може да има Елеганс със спортно окачване и авангард, както и съответно да няма, правят го екстра, която може да се поръча. И двете излизат базово с обикновеното комфортно окачване.
Странното е, че и двете ми ЦЛК-та бяха със заводско спортно окачване, но не бяха по-ниски от другите, просто по-твърди.
След това са Elegance, Avantgarde & Master, като само мастъра е по-различен.
Иначе може да има Елеганс със спортно окачване и авангард, както и съответно да няма, правят го екстра, която може да се поръча. И двете излизат базово с обикновеното комфортно окачване.
Странното е, че и двете ми ЦЛК-та бяха със заводско спортно окачване, но не бяха по-ниски от другите, просто по-твърди.
#13
Публикувано 10 декември 2012 - 00:17
Моето е сбъркано,преди беше високо и твърдо а сега след моята намеса стана ниско и меко.А мисля че трябва да е или високо и меко,или ниско и твърдо.Давайте идеи как да стане.
#14
Публикувано 10 декември 2012 - 09:06
Според мен, най-добрия вариант е първо да вземеш пружини и да видиш как ще се държи колата само с тях, ако подскача прекалено много тогава може да помислиш и за амортесиори.
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#15
Публикувано 10 декември 2012 - 11:09
Е в това е проблема,няма пари и за амортесиори,та това ми е идеята дали ще се набутам ако взема пружини само.Гледам един в тунинг форума от Пловдив рециклира амортесиори и от обикновенни прави спортни.Това възможно ли е,има ли някой идея как става това.Знам че е най лесно да се купува всичко оригинално,но тогава защо ще е този подфорум,просто си плащаш и ти слагат всичко наготово.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни