Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

W210 - Зъбно колело на разпределителния вал

зъбно колело разпределителен вал ангренаж

  • Please log in to reply
20 мнения по тази тема

#1 football_as

football_as

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София, Обеля
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 ноември 2012 - 15:13

Здравейте колеги,

Колата е W210 E200 '96 - края.

Имам доста изнервящ проблем, до чието решение се стига трудно и изглежда вероятно скъпо.

Казуса е следния:

Колата не върви, както се очаква от нея и се замисля при ускорение. При подаване на газ оборотомера показва загуба на обороти в началото.

Закарах колата при Петко и се установи, че проблема е в горепосоченото зъбно колело - износено е.

Сложната част е, че това колело има 2 варианта - обикновено (100-тина лв.) и накакво с магнитно управление (1100+ лв.). Звънях в БалканСтар и там ми казаха 1113лв. В ИвайДжет пича беше доста груб и изглежда си търси нова работа, но първия път ми каза 113лв. и като се обадих втори каза, че не ме бил разбрал и ми обяви нещо от сорта на ~1290лв.

В края на краищата моя въпрос към вас е дали сте се сблъсквали с такова нещо и знаете ли нещо повече относно това магнитно управление и къде се влкючва то? Как влияе на работата на двигателя и ще има ли проблем ако се обърка едното с другото колело?

Благодаря,
Спас
  • 0

#2 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 ноември 2012 - 18:16

Toва колело за което говориш е системата за променливо газоразпределение (variable valve timing) при Мерцедес. Закрепено е на вала на всмукателните клапани, като си с лице към мотора се пада десния вал. Различните марки използват различни системи и начини за промяна на газоразпределението.
Като наименования, най-познати са Vanos,VVT-I, V-TEC и т.н.

Сигурен съм 99.99% че го имаш това и колелото е скъпия вариант, аз поне не съм виждал двигател М111 след 96г на който да го няма.
Новото е скъпо и го има само оригинал. Има вариант и за втора употреба, стига да намериш читаво.
Лично аз, за себе си обаче не съм сигурен в диагнозата, тази система сработва при високи обороти, като оставя всмукателните клапани отворени за по-дълго време и по този начин в двигателя постъпва повече гориво-въздушна смес, за да се справи по-лесно с по-голямото натоварване.
А ти казваш, че има проблем при тръгване, още от ниски обороти.
Имам спомен, че ел. магнитната система се демонтира от зъбното колело на разпределителния вал и си остава голо колело, ако само то е износено, а системата си работи, мисля че може да се смени само то, без ел магнитното управление. ;)

Това със загубата на обороти и невървенето го имах като проблем на моята очиларка същата Е200 и се оказа скапан MAF (дебитомер)
Не казвам обаче че и при тебе е така.


Ето в тази тема е разисквано относно това колело, макар и с друг проблем http://forums.mbclub...B0%D1%82%D0%B5/

Тука изрових един PDF където всичко е обяснено и онагледено много добре.
http://www.mbwholesa...ionOfTiming.pdf

Този пост е редактиран от Алфонсо: 20 ноември 2012 - 18:51

  • 0

#3 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 20 ноември 2012 - 19:22

Алфонсо е прав,това няма как да ти прави проблем,та то си е един вид екстра,ма и да не работи,няма да ревеш от това.
  • 1
Никога не оставям магарето си в калта.

#4 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 ноември 2012 - 19:44

Къде точно-в коя част е износено колелото, кое му е износено, механизма за ваноса ли е износен или от износени зъби бяга центровката на валовете?

Колата не върви, както се очаква от нея и се замисля при ускорение. При подаване на газ оборотомера показва загуба на обороти в началото.


Кажи повече?

Този пост е редактиран от Вай Басо: 20 ноември 2012 - 19:46

  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#5 football_as

football_as

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София, Обеля
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 ноември 2012 - 10:55

Toва колело за което говориш е системата за променливо газоразпределение (variable valve timing) при Мерцедес. Закрепено е на вала на всмукателните клапани, като си с лице към мотора се пада десния вал. Различните марки използват различни системи и начини за промяна на газоразпределението.
Като наименования, най-познати са Vanos,VVT-I, V-TEC и т.н.

Сигурен съм 99.99% че го имаш това и колелото е скъпия вариант, аз поне не съм виждал двигател М111 след 96г на който да го няма.
Новото е скъпо и го има само оригинал. Има вариант и за втора употреба, стига да намериш читаво.
Лично аз, за себе си обаче не съм сигурен в диагнозата, тази система сработва при високи обороти, като оставя всмукателните клапани отворени за по-дълго време и по този начин в двигателя постъпва повече гориво-въздушна смес, за да се справи по-лесно с по-голямото натоварване.
А ти казваш, че има проблем при тръгване, още от ниски обороти.
Имам спомен, че ел. магнитната система се демонтира от зъбното колело на разпределителния вал и си остава голо колело, ако само то е износено, а системата си работи, мисля че може да се смени само то, без ел магнитното управление. ;)

Това със загубата на обороти и невървенето го имах като проблем на моята очиларка същата Е200 и се оказа скапан MAF (дебитомер)
Не казвам обаче че и при тебе е така.


Ето в тази тема е разисквано относно това колело, макар и с друг проблем http://forums.mbclub...B0%D1%82%D0%B5/

Тука изрових един PDF където всичко е обяснено и онагледено много добре.
http://www.mbwholesa...ionOfTiming.pdf


При мен е чисто нов дебитомера - Бош, както и масла, филтри - горивни и въздушни и въобще всичко. В темата прочетох за хъркане при подаване на газ и това е също на лице при мен. Сега поне ми е ясно какво е това и как работи :)

Къде точно-в коя част е износено колелото, кое му е износено, механизма за ваноса ли е износен или от износени зъби бяга центровката на валовете?



Кажи повече?


Обясниха ми, че събите на колелото са износени и двигателя губи центровката си. И се чудя дали не може да се смени само то. Също така ми казаха, че веригата е ОК и не е разтегната.

Иска ми се да получа второ мнение. Можете ли да ми препоръчате алтернатива?

Много ви благодаря за помощта, която оказвате че в момента съм в абсолютна мъгла. :dontknow

Този пост е редактиран от football_as: 21 ноември 2012 - 10:56

  • 0

#6 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 ноември 2012 - 11:49

В следствие на няква интервенция ли се стигна до тук или стана постепенно? Обтегача пипан ли е?
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#7 football_as

football_as

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София, Обеля
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 ноември 2012 - 14:18

В следствие на няква интервенция ли се стигна до тук или стана постепенно? Обтегача пипан ли е?


Нищо по колата не е пипано, преди установяването на проблема.
  • 0

#8 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 ноември 2012 - 19:31

А от веднъж ли започна да прекъсва мотора или така е закупена ? Ако търсите повече мнения, малко история, няма да е зле. ;)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#9 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 21 ноември 2012 - 19:44

Мдааа,при износени зъби губи центровкааааа,чудна диагноза.То в този случай трябва почти да няма останали зъбчета.Нещо не се вързва.В такъв случай,ако продължиш да я караш,трябва да се строши много скоро целия мотор.Какво ти казаха по тоя въпрос?
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#10 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 21 ноември 2012 - 20:05

Мдааа,при износени зъби губи центровкааааа,чудна диагноза.То в този случай трябва почти да няма останали зъбчета.Нещо не се вързва.В такъв случай,ако продължиш да я караш,трябва да се строши много скоро целия мотор.Какво ти казаха по тоя въпрос?

+ 1
Износени износени колко да са износени тия зъби? само на едното колело? не че е невъзможно ама добре е да се снима да го видим и ние
А алтернативата е друг сервиз и преглед...

п.п.ваноса на М111 е включен само в интервала 2000-4000 оборота

Този пост е редактиран от polaris: 21 ноември 2012 - 20:06

  • 0

#11 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 ноември 2012 - 20:52

Май става въпрос за каналите на подвижните части за ваноса, доколкото може да се нарекат "зъби", които са и част от механизма с които е свързан вала за колелеото. Ако частите не пасват добре от изронване, вала ще се разсихронизира. Там са две положения, нито малко повече, нито малко по-малко, от позициите на които се фиксира точно от тези канали.

Да не би ваноса да е блокирал механично и от там да идва проблема? Не вервам Петко да говори глупости. Лесно се проверява,.......... ако му е здрава бубината, при подаване на 12 волта механизма ще щрака отчетливо.... Ама какво като щрака, ако мести вала повече или пък обратно подминава....

Само кадри му е майката и ще се види. ;)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#12 football_as

football_as

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София, Обеля
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 ноември 2012 - 22:30

Май става въпрос за каналите на подвижните части за ваноса, доколкото може да се нарекат "зъби", които са и част от механизма с които е свързан вала за колелеото. Ако частите не пасват добре от изронване, вала ще се разсихронизира. Там са две положения, нито малко повече, нито малко по-малко, от позициите на които се фиксира точно от тези канали.

Да не би ваноса да е блокирал механично и от там да идва проблема? Не вервам Петко да говори глупости. Лесно се проверява,.......... ако му е здрава бубината, при подаване на 12 волта механизма ще щрака отчетливо.... Ама какво като щрака, ако мести вала повече или пък обратно подминава....

Само кадри му е майката и ще се види. ;)



Не е закупена колата в това състояние. Кратката история е, че си беше супер, докато не започна да има проблеми с вървежа. Смених дебитомер, който си беше за смяна. Другото по-голямо сменяно нещо е съединител. Доста отговорен съм спрямо колата и мога да кажа с чиста съвест, че не съм издевателствал над нея. След известен период започна да трака леко понякога и се чуваше само "трак - трак - трак" леко и глухо. С течение на времето, което ме доведе и до тук започна да стърже понякога при палене и странното поведение. Интересното е, че не винаги симптомите са едни и същи. Има моменти, в които колата не губи обороти при подаване на газ. Но това не зависи от температурата на двигателя. Също ми се струва, че дърпа по-добре когато педала е натиснат до средата, а не до пода...
  • 0

#13 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 ноември 2012 - 09:46

От написаното не се разбира добре какво се случва. Тракането може да идва и от други места! Горе и отпред ли го чуваш?

Стърженето вътре в мотора е недопустимо и ви съветвам веднага да спрете колата! В сервиза не ви ли го казаха?

Има начин да се ремонтира с части втора ръка, които карат повече от някой нови, но ви трябва човек който ще се захване, разглоби, намери частите, сглоби и т.н....

Намерете правилният човек който няма да ви праща да си купувате нови колелета, ами с контактите си ще ви намери части и ще ви успокои и финансово и здравословно!

Петко може да е прав за проблема, но не е прав да ви изпраща да си пазарите нови колелета, ваноси и джоджан с праз.......и баба знае с нови части!

Бих ви помогнал за ремонта, но на този етап само със съвети и евентуално да ви намеря повредената част. А ако имате възможност да чакате и да не ми давате зор, бих ви оправил колата. Не съм сервиз, ще ви я поправя в домашни условия, но на този етап имам други ангажименти и чак след около 2 седмици до месец ще имам тази възможност. Ще си закупите само частите а парите за услугата ще дарите за децата в Михалци!

Поздрави, успех и късмет! ;)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#14 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 23 ноември 2012 - 09:58

. Смених дебитомер, който си беше за смяна. ...Също ми се струва, че дърпа по-добре когато педала е натиснат до средата, а не до пода...

това пак на дебитомер ми прилича...нов ок, откъде е купен? точния ли е ? и може да тестваш колата с откачен от кабелите дебитомер ...виж има ли разлика така и каква...

после леко глухо чукане правят дуовентилите когато включват изключват при температурата отвън и вътре в колата почти еднаква...
има ли го това глухо чукане когато температурата вътре е настроена на маx или на мин...

стържене от стартера се чува веднага след като спре да върти двигателя...това не е проблем...
не знам и защо се огледахте в тоя ванос и да му прекъснете захранването все тая ...на ниски и над 4000об той не работи...
...а дросела...как е?

не знам какъв опит имаш колега ... изобщо .....закарай мерцедеса до бай Васил само да го чуе и покара време ще намери знам го аз...
нека каже кво що вижда ....за ремонт и пари отделно...

Този пост е редактиран от polaris: 23 ноември 2012 - 10:05

  • 0

#15 football_as

football_as

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София, Обеля
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 ноември 2012 - 22:17

От написаното не се разбира добре какво се случва. Тракането може да идва и от други места! Горе и отпред ли го чуваш?

Стърженето вътре в мотора е недопустимо и ви съветвам веднага да спрете колата! В сервиза не ви ли го казаха?

Има начин да се ремонтира с части втора ръка, които карат повече от някой нови, но ви трябва човек който ще се захване, разглоби, намери частите, сглоби и т.н....

Намерете правилният човек който няма да ви праща да си купувате нови колелета, ами с контактите си ще ви намери части и ще ви успокои и финансово и здравословно!

Петко може да е прав за проблема, но не е прав да ви изпраща да си пазарите нови колелета, ваноси и джоджан с праз.......и баба знае с нови части!

Бих ви помогнал за ремонта, но на този етап само със съвети и евентуално да ви намеря повредената част. А ако имате възможност да чакате и да не ми давате зор, бих ви оправил колата. Не съм сервиз, ще ви я поправя в домашни условия, но на този етап имам други ангажименти и чак след около 2 седмици до месец ще имам тази възможност. Ще си закупите само частите а парите за услугата ще дарите за децата в Михалци!

Поздрави, успех и късмет! ;)


Здравейте отново,

Ако трябва да съм искрен ми отне малко време да асимилирам прочетеното...

ГОЛЕМИ благодарности и искрено възхищение поднасям, тъй като честно казано рядко се срещат такива безкористни прояви!

Смятам, че трябва да се оказва уважението на хора като теб, най-малкото за инициативата и желанието за взаимопомощ, било то към някой съфорумник и непознат човек, било то към децата.

По темата - в Понеделник ще ходя и при друг майстор, като се надявам да получа и още една гледна точка.

Ще пиша за развитието, а за децата ще пратя едно ЛС.

Благодаря и лека вечер!
Спас
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни