W210 - Зъбно колело на разпределителния вал
Започната от football_as, 20 ное 2012 - 15:13:58
зъбно колело разпределителен вал ангренаж
20 мнения по тази тема
#1
Публикувано 20 ноември 2012 - 15:13
Здравейте колеги,
Колата е W210 E200 '96 - края.
Имам доста изнервящ проблем, до чието решение се стига трудно и изглежда вероятно скъпо.
Казуса е следния:
Колата не върви, както се очаква от нея и се замисля при ускорение. При подаване на газ оборотомера показва загуба на обороти в началото.
Закарах колата при Петко и се установи, че проблема е в горепосоченото зъбно колело - износено е.
Сложната част е, че това колело има 2 варианта - обикновено (100-тина лв.) и накакво с магнитно управление (1100+ лв.). Звънях в БалканСтар и там ми казаха 1113лв. В ИвайДжет пича беше доста груб и изглежда си търси нова работа, но първия път ми каза 113лв. и като се обадих втори каза, че не ме бил разбрал и ми обяви нещо от сорта на ~1290лв.
В края на краищата моя въпрос към вас е дали сте се сблъсквали с такова нещо и знаете ли нещо повече относно това магнитно управление и къде се влкючва то? Как влияе на работата на двигателя и ще има ли проблем ако се обърка едното с другото колело?
Благодаря,
Спас
Колата е W210 E200 '96 - края.
Имам доста изнервящ проблем, до чието решение се стига трудно и изглежда вероятно скъпо.
Казуса е следния:
Колата не върви, както се очаква от нея и се замисля при ускорение. При подаване на газ оборотомера показва загуба на обороти в началото.
Закарах колата при Петко и се установи, че проблема е в горепосоченото зъбно колело - износено е.
Сложната част е, че това колело има 2 варианта - обикновено (100-тина лв.) и накакво с магнитно управление (1100+ лв.). Звънях в БалканСтар и там ми казаха 1113лв. В ИвайДжет пича беше доста груб и изглежда си търси нова работа, но първия път ми каза 113лв. и като се обадих втори каза, че не ме бил разбрал и ми обяви нещо от сорта на ~1290лв.
В края на краищата моя въпрос към вас е дали сте се сблъсквали с такова нещо и знаете ли нещо повече относно това магнитно управление и къде се влкючва то? Как влияе на работата на двигателя и ще има ли проблем ако се обърка едното с другото колело?
Благодаря,
Спас
#2
Публикувано 20 ноември 2012 - 18:16
Toва колело за което говориш е системата за променливо газоразпределение (variable valve timing) при Мерцедес. Закрепено е на вала на всмукателните клапани, като си с лице към мотора се пада десния вал. Различните марки използват различни системи и начини за промяна на газоразпределението.
Като наименования, най-познати са Vanos,VVT-I, V-TEC и т.н.
Сигурен съм 99.99% че го имаш това и колелото е скъпия вариант, аз поне не съм виждал двигател М111 след 96г на който да го няма.
Новото е скъпо и го има само оригинал. Има вариант и за втора употреба, стига да намериш читаво.
Лично аз, за себе си обаче не съм сигурен в диагнозата, тази система сработва при високи обороти, като оставя всмукателните клапани отворени за по-дълго време и по този начин в двигателя постъпва повече гориво-въздушна смес, за да се справи по-лесно с по-голямото натоварване.
А ти казваш, че има проблем при тръгване, още от ниски обороти.
Имам спомен, че ел. магнитната система се демонтира от зъбното колело на разпределителния вал и си остава голо колело, ако само то е износено, а системата си работи, мисля че може да се смени само то, без ел магнитното управление.
Това със загубата на обороти и невървенето го имах като проблем на моята очиларка същата Е200 и се оказа скапан MAF (дебитомер)
Не казвам обаче че и при тебе е така.
Ето в тази тема е разисквано относно това колело, макар и с друг проблем http://forums.mbclub...B0%D1%82%D0%B5/
Тука изрових един PDF където всичко е обяснено и онагледено много добре.
http://www.mbwholesa...ionOfTiming.pdf
Като наименования, най-познати са Vanos,VVT-I, V-TEC и т.н.
Сигурен съм 99.99% че го имаш това и колелото е скъпия вариант, аз поне не съм виждал двигател М111 след 96г на който да го няма.
Новото е скъпо и го има само оригинал. Има вариант и за втора употреба, стига да намериш читаво.
Лично аз, за себе си обаче не съм сигурен в диагнозата, тази система сработва при високи обороти, като оставя всмукателните клапани отворени за по-дълго време и по този начин в двигателя постъпва повече гориво-въздушна смес, за да се справи по-лесно с по-голямото натоварване.
А ти казваш, че има проблем при тръгване, още от ниски обороти.
Имам спомен, че ел. магнитната система се демонтира от зъбното колело на разпределителния вал и си остава голо колело, ако само то е износено, а системата си работи, мисля че може да се смени само то, без ел магнитното управление.
Това със загубата на обороти и невървенето го имах като проблем на моята очиларка същата Е200 и се оказа скапан MAF (дебитомер)
Не казвам обаче че и при тебе е така.
Ето в тази тема е разисквано относно това колело, макар и с друг проблем http://forums.mbclub...B0%D1%82%D0%B5/
Тука изрових един PDF където всичко е обяснено и онагледено много добре.
http://www.mbwholesa...ionOfTiming.pdf
Този пост е редактиран от Алфонсо: 20 ноември 2012 - 18:51
#3
Публикувано 20 ноември 2012 - 19:22
Алфонсо е прав,това няма как да ти прави проблем,та то си е един вид екстра,ма и да не работи,няма да ревеш от това.
Никога не оставям магарето си в калта.
#4
Публикувано 20 ноември 2012 - 19:44
Къде точно-в коя част е износено колелото, кое му е износено, механизма за ваноса ли е износен или от износени зъби бяга центровката на валовете?
Кажи повече?
Колата не върви, както се очаква от нея и се замисля при ускорение. При подаване на газ оборотомера показва загуба на обороти в началото.
Кажи повече?
Този пост е редактиран от Вай Басо: 20 ноември 2012 - 19:46
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#5
Публикувано 21 ноември 2012 - 10:55
Toва колело за което говориш е системата за променливо газоразпределение (variable valve timing) при Мерцедес. Закрепено е на вала на всмукателните клапани, като си с лице към мотора се пада десния вал. Различните марки използват различни системи и начини за промяна на газоразпределението.
Като наименования, най-познати са Vanos,VVT-I, V-TEC и т.н.
Сигурен съм 99.99% че го имаш това и колелото е скъпия вариант, аз поне не съм виждал двигател М111 след 96г на който да го няма.
Новото е скъпо и го има само оригинал. Има вариант и за втора употреба, стига да намериш читаво.
Лично аз, за себе си обаче не съм сигурен в диагнозата, тази система сработва при високи обороти, като оставя всмукателните клапани отворени за по-дълго време и по този начин в двигателя постъпва повече гориво-въздушна смес, за да се справи по-лесно с по-голямото натоварване.
А ти казваш, че има проблем при тръгване, още от ниски обороти.
Имам спомен, че ел. магнитната система се демонтира от зъбното колело на разпределителния вал и си остава голо колело, ако само то е износено, а системата си работи, мисля че може да се смени само то, без ел магнитното управление.
Това със загубата на обороти и невървенето го имах като проблем на моята очиларка същата Е200 и се оказа скапан MAF (дебитомер)
Не казвам обаче че и при тебе е така.
Ето в тази тема е разисквано относно това колело, макар и с друг проблем http://forums.mbclub...B0%D1%82%D0%B5/
Тука изрових един PDF където всичко е обяснено и онагледено много добре.
http://www.mbwholesa...ionOfTiming.pdf
При мен е чисто нов дебитомера - Бош, както и масла, филтри - горивни и въздушни и въобще всичко. В темата прочетох за хъркане при подаване на газ и това е също на лице при мен. Сега поне ми е ясно какво е това и как работи
Къде точно-в коя част е износено колелото, кое му е износено, механизма за ваноса ли е износен или от износени зъби бяга центровката на валовете?
Кажи повече?
Обясниха ми, че събите на колелото са износени и двигателя губи центровката си. И се чудя дали не може да се смени само то. Също така ми казаха, че веригата е ОК и не е разтегната.
Иска ми се да получа второ мнение. Можете ли да ми препоръчате алтернатива?
Много ви благодаря за помощта, която оказвате че в момента съм в абсолютна мъгла.
Този пост е редактиран от football_as: 21 ноември 2012 - 10:56
#6
Публикувано 21 ноември 2012 - 11:49
В следствие на няква интервенция ли се стигна до тук или стана постепенно? Обтегача пипан ли е?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#7
Публикувано 21 ноември 2012 - 14:18
В следствие на няква интервенция ли се стигна до тук или стана постепенно? Обтегача пипан ли е?
Нищо по колата не е пипано, преди установяването на проблема.
#8
Публикувано 21 ноември 2012 - 19:31
А от веднъж ли започна да прекъсва мотора или така е закупена ? Ако търсите повече мнения, малко история, няма да е зле.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#9
Публикувано 21 ноември 2012 - 19:44
Мдааа,при износени зъби губи центровкааааа,чудна диагноза.То в този случай трябва почти да няма останали зъбчета.Нещо не се вързва.В такъв случай,ако продължиш да я караш,трябва да се строши много скоро целия мотор.Какво ти казаха по тоя въпрос?
Никога не оставям магарето си в калта.
#10
Публикувано 21 ноември 2012 - 20:05
+ 1Мдааа,при износени зъби губи центровкааааа,чудна диагноза.То в този случай трябва почти да няма останали зъбчета.Нещо не се вързва.В такъв случай,ако продължиш да я караш,трябва да се строши много скоро целия мотор.Какво ти казаха по тоя въпрос?
Износени износени колко да са износени тия зъби? само на едното колело? не че е невъзможно ама добре е да се снима да го видим и ние
А алтернативата е друг сервиз и преглед...
п.п.ваноса на М111 е включен само в интервала 2000-4000 оборота
Този пост е редактиран от polaris: 21 ноември 2012 - 20:06
#11
Публикувано 21 ноември 2012 - 20:52
Май става въпрос за каналите на подвижните части за ваноса, доколкото може да се нарекат "зъби", които са и част от механизма с които е свързан вала за колелеото. Ако частите не пасват добре от изронване, вала ще се разсихронизира. Там са две положения, нито малко повече, нито малко по-малко, от позициите на които се фиксира точно от тези канали.
Да не би ваноса да е блокирал механично и от там да идва проблема? Не вервам Петко да говори глупости. Лесно се проверява,.......... ако му е здрава бубината, при подаване на 12 волта механизма ще щрака отчетливо.... Ама какво като щрака, ако мести вала повече или пък обратно подминава....
Само кадри му е майката и ще се види.
Да не би ваноса да е блокирал механично и от там да идва проблема? Не вервам Петко да говори глупости. Лесно се проверява,.......... ако му е здрава бубината, при подаване на 12 волта механизма ще щрака отчетливо.... Ама какво като щрака, ако мести вала повече или пък обратно подминава....
Само кадри му е майката и ще се види.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#12
Публикувано 22 ноември 2012 - 22:30
Май става въпрос за каналите на подвижните части за ваноса, доколкото може да се нарекат "зъби", които са и част от механизма с които е свързан вала за колелеото. Ако частите не пасват добре от изронване, вала ще се разсихронизира. Там са две положения, нито малко повече, нито малко по-малко, от позициите на които се фиксира точно от тези канали.
Да не би ваноса да е блокирал механично и от там да идва проблема? Не вервам Петко да говори глупости. Лесно се проверява,.......... ако му е здрава бубината, при подаване на 12 волта механизма ще щрака отчетливо.... Ама какво като щрака, ако мести вала повече или пък обратно подминава....
Само кадри му е майката и ще се види.
Не е закупена колата в това състояние. Кратката история е, че си беше супер, докато не започна да има проблеми с вървежа. Смених дебитомер, който си беше за смяна. Другото по-голямо сменяно нещо е съединител. Доста отговорен съм спрямо колата и мога да кажа с чиста съвест, че не съм издевателствал над нея. След известен период започна да трака леко понякога и се чуваше само "трак - трак - трак" леко и глухо. С течение на времето, което ме доведе и до тук започна да стърже понякога при палене и странното поведение. Интересното е, че не винаги симптомите са едни и същи. Има моменти, в които колата не губи обороти при подаване на газ. Но това не зависи от температурата на двигателя. Също ми се струва, че дърпа по-добре когато педала е натиснат до средата, а не до пода...
#13
Публикувано 23 ноември 2012 - 09:46
От написаното не се разбира добре какво се случва. Тракането може да идва и от други места! Горе и отпред ли го чуваш?
Стърженето вътре в мотора е недопустимо и ви съветвам веднага да спрете колата! В сервиза не ви ли го казаха?
Има начин да се ремонтира с части втора ръка, които карат повече от някой нови, но ви трябва човек който ще се захване, разглоби, намери частите, сглоби и т.н....
Намерете правилният човек който няма да ви праща да си купувате нови колелета, ами с контактите си ще ви намери части и ще ви успокои и финансово и здравословно!
Петко може да е прав за проблема, но не е прав да ви изпраща да си пазарите нови колелета, ваноси и джоджан с праз.......и баба знае с нови части!
Бих ви помогнал за ремонта, но на този етап само със съвети и евентуално да ви намеря повредената част. А ако имате възможност да чакате и да не ми давате зор, бих ви оправил колата. Не съм сервиз, ще ви я поправя в домашни условия, но на този етап имам други ангажименти и чак след около 2 седмици до месец ще имам тази възможност. Ще си закупите само частите а парите за услугата ще дарите за децата в Михалци!
Поздрави, успех и късмет!
Стърженето вътре в мотора е недопустимо и ви съветвам веднага да спрете колата! В сервиза не ви ли го казаха?
Има начин да се ремонтира с части втора ръка, които карат повече от някой нови, но ви трябва човек който ще се захване, разглоби, намери частите, сглоби и т.н....
Намерете правилният човек който няма да ви праща да си купувате нови колелета, ами с контактите си ще ви намери части и ще ви успокои и финансово и здравословно!
Петко може да е прав за проблема, но не е прав да ви изпраща да си пазарите нови колелета, ваноси и джоджан с праз.......и баба знае с нови части!
Бих ви помогнал за ремонта, но на този етап само със съвети и евентуално да ви намеря повредената част. А ако имате възможност да чакате и да не ми давате зор, бих ви оправил колата. Не съм сервиз, ще ви я поправя в домашни условия, но на този етап имам други ангажименти и чак след около 2 седмици до месец ще имам тази възможност. Ще си закупите само частите а парите за услугата ще дарите за децата в Михалци!
Поздрави, успех и късмет!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#14
Публикувано 23 ноември 2012 - 09:58
това пак на дебитомер ми прилича...нов ок, откъде е купен? точния ли е ? и може да тестваш колата с откачен от кабелите дебитомер ...виж има ли разлика така и каква.... Смених дебитомер, който си беше за смяна. ...Също ми се струва, че дърпа по-добре когато педала е натиснат до средата, а не до пода...
после леко глухо чукане правят дуовентилите когато включват изключват при температурата отвън и вътре в колата почти еднаква...
има ли го това глухо чукане когато температурата вътре е настроена на маx или на мин...
стържене от стартера се чува веднага след като спре да върти двигателя...това не е проблем...
не знам и защо се огледахте в тоя ванос и да му прекъснете захранването все тая ...на ниски и над 4000об той не работи...
...а дросела...как е?
не знам какъв опит имаш колега ... изобщо .....закарай мерцедеса до бай Васил само да го чуе и покара време ще намери знам го аз...
нека каже кво що вижда ....за ремонт и пари отделно...
Този пост е редактиран от polaris: 23 ноември 2012 - 10:05
#15
Публикувано 24 ноември 2012 - 22:17
От написаното не се разбира добре какво се случва. Тракането може да идва и от други места! Горе и отпред ли го чуваш?
Стърженето вътре в мотора е недопустимо и ви съветвам веднага да спрете колата! В сервиза не ви ли го казаха?
Има начин да се ремонтира с части втора ръка, които карат повече от някой нови, но ви трябва човек който ще се захване, разглоби, намери частите, сглоби и т.н....
Намерете правилният човек който няма да ви праща да си купувате нови колелета, ами с контактите си ще ви намери части и ще ви успокои и финансово и здравословно!
Петко може да е прав за проблема, но не е прав да ви изпраща да си пазарите нови колелета, ваноси и джоджан с праз.......и баба знае с нови части!
Бих ви помогнал за ремонта, но на този етап само със съвети и евентуално да ви намеря повредената част. А ако имате възможност да чакате и да не ми давате зор, бих ви оправил колата. Не съм сервиз, ще ви я поправя в домашни условия, но на този етап имам други ангажименти и чак след около 2 седмици до месец ще имам тази възможност. Ще си закупите само частите а парите за услугата ще дарите за децата в Михалци!
Поздрави, успех и късмет!
Здравейте отново,
Ако трябва да съм искрен ми отне малко време да асимилирам прочетеното...
ГОЛЕМИ благодарности и искрено възхищение поднасям, тъй като честно казано рядко се срещат такива безкористни прояви!
Смятам, че трябва да се оказва уважението на хора като теб, най-малкото за инициативата и желанието за взаимопомощ, било то към някой съфорумник и непознат човек, било то към децата.
По темата - в Понеделник ще ходя и при друг майстор, като се надявам да получа и още една гледна точка.
Ще пиша за развитието, а за децата ще пратя едно ЛС.
Благодаря и лека вечер!
Спас
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни