Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

За спортните филтри...

спортен филтър тунинг филтър

  • Please log in to reply
39 мнения по тази тема

#1 5-KOB

5-KOB

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 95 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Интереси:Бойни изкуства, Коли , Мотори и...
  • Автомобил:
    SLK 230 KOMPRESSOR
    C 180 ESPRIT
    С 200 ELEGANCE
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 октомври 2012 - 18:09

Спортни въздушни филтри

Cпортните въздушни филтри винаги са били първото нещо, което слагаме когато тунинговаме колата си. Причината за това е, че те са лесни за поставяне и са по-евтини от другите тунинг части. Основаната причина да се купуват е хубавият звук, който изкарват. Но има и становище че увеличават и мощността с поне 5 конски сили, дори на обикновенно аспирирани двигатели. Да, това е така, но под определени обстоятелства.

Теорията

Теорията е, че при допускането на повече въздух да се смеси с горивото при процеса на изгаряне, получавате повече мощност. Но първият въпрос е , кои са тези обстоятелства, при които въздушният поток и въздушният филтър доставят по-голямо количество въздух. По-големият въздушен поток е трудно да се каже точно как става и да гарантира че поставянето на отворен елементен филтър вместо стандартният ви, ще допринесе за това.

Апликациите "въздушни кутии" (in-box=airbox)

Нека обсъдим този вид филтри - да сменим заводския филтър с кутиен К&N - за тези, които искат този вид модификация. При тест на съпоставка на въздушна кутия с друг вид филтри, при който се измерва съпротивлението на въздушния поток , следните резултати бяха отчетени: ( Цифрата 100% означава максималното съпротивление на въздуха, което означава че въздуха по някакъв начин е максимално възприпятстван от филтъра или въздушната кутия. Цифрите под 100, означават че има някакъв процент преминаване на въздуха. Естествено е че въздуха ще преминава най-лесно ако разкачите филтъра (всякакъв вид филтри) - 37.5 най-малкото съпротивление на въздуха )

КУТИЯ+ ОБИКНОВЕН ФИЛТЪР-> 100%
КУТИЯ+ К&N -> 100% + ХУБАВ ЗВУК!
МОДИФИЦИРАНА КУТИЯ-> 62,5%
КОЛЕКТОРИ->35%

Тестът показва че да смениш заводския филтър със спортен примерно като K&N няма абсолютно никакъв ефект, докато не направиш някаква модификация на въздушната кутия, но неочаквания резултат е че дали си с оригинален филтър или спортен , дори и да го махнеш от въздушната кутия , съпротивлението си остава същото - все едно е вътре още. Това наистина е много много трудно да се повярва, но спомнете си че при колектори само въздуха има съпротивление 37.5%. Това всъщност е следствие от аеродинамиката и погледнато от тази страна, не е чак толкова изненадващо че въздушната кутия създава такова съпротивление. И така да повторим пак - няма смисъл да сменята заводския филтър със спортен, докато не сте направили модификация на въздушната кутия. И е ясно че е необикновенно да се кара без филтър и без кутия, така че вместо да изпозлваме кутия, защо не изпозлваме отворен памучен филтър. Можем да получим резултат между 37.5 (без всякакви филтри) и 56 (при модифицирана въздушна кутия на K&N).

Отворен/Открит спортен въздушен филтър

По принцип, въздухът минаващ от приемната система е 21% кислород докато при нитро оксида е 33%. Всички знаем че нитро оксид системите е увеличаваща мощността система, доста скъпа за процеса на модификация и тунинг. Нитрото повишава наситеността на кислорода във въздуха от 21% в 33%, която все още не е прекалено висока от нормалната наситеност. Вярвате ли че памучния филтър може да увеличи наситеността на кислород? Не... така че въздушните памучни филтри просто оставят повече въздух да влиза, а по-важният въпрос е колко конски сили в + получаваме? Тестовете показват, че ще загубиш конски сили, ако не намериш начин да охладиш този въздух директно в конусовидния филтър. Незащитените конусовидни филтри е доказано че губят мощност. Заводските филтри, издърпват студеният въздух навън от отделението на двигателя. Докато отворените памучни конусовидни филтри ще издърпат топлия въздух от ареата зад радиатора. Топлият въздух е по-малко наситен, затова той може да ни струва загуба от 6-13 конски сили ( при всички видове модификации и една 1 конска сила е от голямо значение). Конусовидните филтри приерно на K&N и подобни, могат да повишат мощността при нормално аспириран двигател с от 0-2 конски сили, но при турбонагнетен могат да повишат мощността с повече от 8-10 конски сили, в зависимост от мощността на двигателя.

Някои други проблеми свързани със спортните филтри са това, че те имат действие само на високи обороти в червената зона. Така че е възможно да усетите загуба на мощност при ниски обороти. И още памучните филтри пропускат много повече мръсотия (300-500% повече) от заводските. Те пропускат повече прах и мръсотия в двигателя, но интерестното е че това не повишава износването на двигателя.

Поддръжка на филтъра

Редовно почистване и поддръжка. Почистването зависи от вида шофиране, но на 6 месеца почистване е нормално - в противен случай ще получите по-лошо представяне от заводксите филтри. За почистване - потепе филтъра в бензин (някъде една бутилка PVC) за 1-2 часа , след това го оставете да изсъхне. После го омаслете отново по вътрешната повърхност. Това е всичко...

Резултат

1. За да получите повече конски сили ви трябва студен въздух, топлият намалява конските сили. Така че намерете начин да изолирате филтъра. Използвайте специална кутия която помага за изсмукването на студеният въздух отвънк или изрежете капака. 2. Променете начина на шофиране. Карайте на по-високи обороти (със сигурност го правите поне заради хубавияр звук от двигателя:) . 3. Почиствайте и омаслявайте филтъра. Дори и да не почиствате филтъра поне го омаслявайте, за да сте сигурно че голяма част от праха няма да премине.

Прикачени файлове


  • 2
Мерцедеса трябва да се кара все едно е краден!

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 октомври 2012 - 20:19

Позволявам си да постна и линк към сайта на Иво. Изненадващото за мен е, че премахването на решетката на дебитомера е повишило дебита на въздуха при еднакви други условия.
http://www.beemaspor...nce-tuning/cai/
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4931 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Публикувано 22 октомври 2012 - 21:02

Радиото си пее ама има ли кой да го слуша ?


  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 октомври 2012 - 23:50


Eто и бруталната истина за CAI.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 23 октомври 2012 - 17:15

Хаха атмосферния тунинг има само едно измерение и това е трансплантацията на по-голям двигател :D Направо умирам от смях някой като ми заговори за спортни валове и филтри и не знам си какво още :D Има и двигатели които правят изключение тъй като поради маркетингови цели или ограничения за замърсяване са брутално спънати от завода (C63), и които със едни ауспуси, филтри и ремап вдигат 100 коня, но са достатъчно малко тези примери че изобщо да не ги коментираме. Заигравка със всмукателните и изпускателните колектори също може да покаже резултат, но пак си говорим предимно за големи и спънати от завода двигатели, а и започваме да навлизаме в сферата на неоправдания финансово "тюнинг"..
  • 0
Follow your own star...

#6 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 октомври 2012 - 18:09

И така наречения "спортен филтър" и Cold Air Intake не са нищо сложно скъпо или трудно за правене. Ако бяха толкова полезни за колата, то производителите щяха да ги вграждат серийно.
Единствения ефект от спортния филтър е бучането под капака. ;)

Този пост е редактиран от Алфонсо: 23 октомври 2012 - 18:10

  • 0

#7 5-KOB

5-KOB

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 95 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Интереси:Бойни изкуства, Коли , Мотори и...
  • Автомобил:
    SLK 230 KOMPRESSOR
    C 180 ESPRIT
    С 200 ELEGANCE
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 октомври 2012 - 18:45

И
Единствения ефект от спортния филтър е бучането под капака. ;)

Абсолютно съм съгласен..! ;-)
Ама и тва си е нещо... :-)
  • 0
Мерцедеса трябва да се кара все едно е краден!

#8 pArFe7u

pArFe7u

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 196 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Габрово
  • Интереси:Всичко за Мерцедес :)
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 Kompressor 98' Elegance
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 октомври 2012 - 19:03

На моята Ц-ка 200 компресор сам си направих Cold Air Intake и мисля че има разлика макар и малко (освен това че издава звук все едно имам Blow off) :) Може и да си въобразявам
  • 0

#9 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 октомври 2012 - 22:00

Внушението е голяма работа да знаеш ;)
  • 0

#10 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4583 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 23 октомври 2012 - 23:30

Позволявам си да постна и линк към сайта на Иво. Изненадващото за мен е, че премахването на решетката на дебитомера е повишило дебита на въздуха при еднакви други условия.
http://www.beemaspor...nce-tuning/cai/


Решетките създават доста съпротивление, но не си мисли че това дето е мерено на стенд (CFM или м3/мин) означава нещо окончателно и конкретно.

Все едно да мериш импеданс на индуктивност с обикновен мултицет в режим съпротивление. То ти дава някаква стойност в някакъв диапазон, но няма нищо общо със стойността в друг диапазон - много тесен поглед върху цялостната картина.

Двигателят е нещо което работи в широк диапазон от обороти и натоварвания. Цялата работа опира да резонанси.



Хаха атмосферния тунинг има само едно измерение и това е трансплантацията на по-голям двигател :D Направо умирам от смях някой като ми заговори за спортни валове и филтри и не знам си какво още :D Има и двигатели които правят изключение тъй като поради маркетингови цели или ограничения за замърсяване са брутално спънати от завода (C63), и които със едни ауспуси, филтри и ремап вдигат 100 коня, но са достатъчно малко тези примери че изобщо да не ги коментираме. Заигравка със всмукателните и изпускателните колектори също може да покаже резултат, но пак си говорим предимно за големи и спънати от завода двигатели, а и започваме да навлизаме в сферата на неоправдания финансово "тюнинг"..


Абе да ти кажа пробвал съм прост и евтин мод с обикновен колектор от м102. На моделите с ламбда сонда има мъничък байпас между първичните двойки 1-4 и 3-2, там където е монтиран сензора.
Понеже има много материал в отлятия фабричен колектор, разширихме байпасчето и монтирахме моднатия колектор на мястото на оригиналния, който пак си има това байпасче, но е съвсем малко. Целта беше постигане на по-различен звук (звуков тунинг), с ясното съзнание, че мод-ът може да доведе до разлики в работата на мотора.
За моя изненада разликата в звука беше минимална, но пък колата определено стана по-спъната в ниските и се режеше повече във високите. Наложи се и малко пренастройка на сместа, но това е заради спецификата на механичния инжекцион.

Е, едва ли максималната мощност се е повишила с повече от 5 коня, ако въобще се е повишила и усещането не е било субективно, но в крайна сметка си върнах стария колектор, защото явно съм пенсионер който се кефи повече на тяга в ниските :). Все едно беше различна кола, а единствената разлика беше в размера на байпасното каналче на два иначе еднакви фабрични колектора.
  • 0

#11 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 24 октомври 2012 - 10:01

И пак да се купуват скъпи чарколяци за двигател дето реалната му пазарна стойност е 200-300лв има няма просто ми е смешно, при все че за 1000-2000лв човек може да си намери двигатели по 200-300 и повече коне, или да турбинира М102-то.. Да не говорим че при мерцедесите се наблюдава възможността винаги да може да се монтира по-голям двигател, освен ако не сте си купили най скъпото изпълнение на AMG.. На 190тка с М102 1.8 умряла работа почти без никакъв зор може да се монтира 3.6 AMG, както и който и да е М102/103/104, на 124ка може да се монтира всичко до 420/500/560, пак без особен зор, като цяло за мен малко хора каращи мерцедеси биха имали основателна причина да се захванат с турбиниране, което за да е качествено може да излезе в пъти по скъпо от закупуването на най-големия възможен двигател и монтирането му, все пак не караме хонди дето филма приключва с един двулитров двигател и от там нагоре няма пътища освен турбо..
  • 0
Follow your own star...

#12 Гост_евоГост_

Гост_евоГост_
  • Гости

Публикувано 24 октомври 2012 - 11:28

И така наречения "спортен филтър" и Cold Air Intake не са нищо сложно скъпо или трудно за правене. Ако бяха толкова полезни за колата, то производителите щяха да ги вграждат серийно.
Единствения ефект от спортния филтър е бучането под капака. ;)

...възможно най-меко казано , това твърдение/размисъл е умопомрачителна неверно :) . ДТМ инжекцион за 2,5-16 , 9500 евро е цената на комплекта със ддс , от които 3000 евро са 2-те карбонови части които представляват истински студен вход -единствения начин да набуташ атмосферно повече кислород -Прикачен файл  карбонов интейк за мб 190 2,5-16.jpg   85,09K   68 Брой сваляния
  • 0

#13 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 октомври 2012 - 11:36

Колко умопомрачен трябва да си, да дадеш 9500 евро, за да туниговаш астматик?????
И колко коня ще вдигнеш с тоя студен вход????
  • 2

#14 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 октомври 2012 - 11:52

Не е това идеята на темата. Иначе е ясно, че може да се смени мотора. :)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#15 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 октомври 2012 - 11:59

Не е това идеята на темата. Иначе е ясно, че може да се смени мотора. :)


Коце идеята на темата беше да се видят плюсовете и минусите на т.нар. "спортни филтри".
Като човек изпробвал тези продукти на различни коли, два филтъра- един скъп и марков и един евтин, споделих мнението си че единствената разлика е бучането под капака. И дотам. Обещаваните от търговците до 5 коня вдигане на мощността са пълна глупост.
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни