Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

Как да си направим автоматично включване на фаровете


  • Please log in to reply
27 мнения по тази тема

#16 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 17 октомври 2012 - 17:05

пусни през един диод и кондензатор около 10 mF
плюс от дългите към извода на тиристора
който е към релето
при импулс от дългите тиристора ще се запушва
  • 1

#17 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 октомври 2012 - 17:08

Благодаря за съвета идеята е супер
  • 0

#18 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 17 октомври 2012 - 17:11

ама трябва и към 7 краче на копаратора да пуснеш през някакво съпротивление
пак от дългите /може да ползваш след диода ама преди конданзатора/
пак плюс ама с по-високо напрежение зада не сработва докато си на тълги
защото иначе пак ще отпуши транзистора
  • 0

#19 sando1968

sando1968

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 36 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    mercedes 124 e 200 година 1993
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 декември 2012 - 22:16

Дайте някой който да ми го направи колеги
  • 0

#20 zhivago

zhivago

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML W163, 2.7 CDI.

Публикувано 24 декември 2012 - 17:37

Колеги, знам ,че темата е"прашасала", но имено това ме накара и аз да пиша-предвид ,че е минало доста време и това предполага доработки,подобрения и решаване на някой от проблемите.Въпросът ми към колегите с предложенията и иновациите е следният- възможно ли е след като обсъждахте вариянти къси или дълги светлини да светят с намалена сила това да не доведе до неизбежно светване на индикацията за изгоряла светлина?Другият вариянт с 100% мощност на светлините доказано работи без проблем и въпреки че не използва фабричната ел. инсталация на колата индикира за проблем в късите(поне при мен).
Благодаря предварително.
Поздрави.

П.П. Идеята на въпроса ми е ,че ако е свети лампата за изгоряла крушка и това не може да се реши като проблем,(което до сега ме е спирало)аз лично бих си сложил ксенон от 25лв.на Илиенци и ще реша проблема с колко процента сила да светят фаровете (ефекта от което не бе еднозначно доказан поне в постовете по-нагоре)
  • 0

#21 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 декември 2012 - 12:49

Ефекта със светването на индикацията за изгоряла крушка го има и е средно неприятен, но като се пуснат фаровете от врътката изгасва индикацията. Ще бъде доста приятно ако се реши този проблем с индикацията, но в момента или съм на работа или вкъщи пиша дипломна работа и не разполагам със свободно време за да мисля по този въпрос. Ако някой има идеи мнения или предложения нека да споделя без да се притеснява от датата на посления пост.
  • 0

#22 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 октомври 2014 - 09:50

................Ъп................

 

 

Устройството работи коректно, безпроблемно и до ден днешен!!!

В момента работя по една 190ка, като за нея направих ново устройство Прикачен файл  photo_1.JPG   100,35K   10 Брой свалянияПрикачен файл  photo_2.JPG   127,28K   10 Брой сваляния

 

Има леки модификации, като светодиод за индикация когато сработи компаратора (светнат фаровете) и както в предишен пост стана дума, ключовия елемент трябва да е тиристор.

На втората снимка набързо съм надраскал схема според цокъла на интегралната схема за по лесна ориентация евентуално на някой, който неразбира, но иска да си го сглоби.

R - 1k, 0.25W

C - 470uF

V - zener 6.8V

Th - BT151

ИС - LM339

 

Всеки който има интерес мога да го насоча за да си го сглоби сам. До момента съм го поставил на няколко коли без рекламация. Услугата аз да го сглобя НЕ се предлага :)

 

Относно 190ката идеята ми е това нещо да замени врътката за фаровете, за да може когато се запали колата да ветнат габарити ( отпред и отзад ) + къси светлини, а при пускане на дълги да изгаснат късите, но заедно с дългите да светнат халогенките, по този начин врътката за фарове ще се махне напълно.

 

П.С. към "хейтъри" и критици: за две години до момента съм минал около 70 000 км с непрекъсната работа на "нещото"

Направил съм и ключовия регулатор на напрежение с NE555 за намаляне яркостта на фаровете на 50%, но не съм го пуснал в експлоатация


Този пост е редактиран от dzuvko: 09 октомври 2014 - 09:52

  • 2

#23 ZAP

ZAP

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Разград

Публикувано 03 март 2017 - 09:54

Здравейте, направих схемата, но нещо не сработва релето. Светодиода светва на около 13.9V, но релето не сработва


  • 0

#24 ZAP

ZAP

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Разград

Публикувано 03 март 2017 - 10:34

Ето схемата, по която съм го направил, но LED2 не светва

 

 

037838740.jpg?r=0 


  • 0

#25 frxbg

frxbg

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 229 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E-klasse T-mod. (S210) E 270 CDI

Публикувано 03 март 2017 - 13:14

Здравей явно проблема, е че нямаш достатъчно напрежение на гейта да отпушиш тиристора. Може да пробваш да премахнеш светодиода, че май пада на напрежение върху него е доста голям ако и тогава не става подмени R4 с по-малка стойност да кажем 560Ohm директно към гейта и след това 1к и диода към маса 

 

 

 

Edit: Всъщност сега се сетих още нещо опитай да свържеш една лампа директно към катода на тиристора да има по-голям товар, че май бобината на реленцето му е малка и се губи смисъла от използването на тиристор.


Този пост е редактиран от frxbg: 03 март 2017 - 13:57

  • 0

#26 ZAP

ZAP

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Разград

Публикувано 03 март 2017 - 14:21

Благодаря много. Сега стана. Грешно ли е ако на мястото на R1 сложа потенциометър и от там да регулирам при какво напрежение да светне?


  • 0

#27 frxbg

frxbg

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 229 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E-klasse T-mod. (S210) E 270 CDI

Публикувано 03 март 2017 - 15:16

Ами може да го направиш само, че по този начин ще промениш и времето за включване заради по-бавното или по-бързото зареждане на кондензатора според стойността на R1. Не знам ако преместим кондензатора паралелно на ценера дали времето няма да е фиксирано, или направо премахнем ценера и на негово място да се сложи потенциометър а кондензатора да си остане на старото място? Сега ще пусна Proteus-а да направя една симулация да видим как се държи.

 

 

 

Edit: Гледай какви глупости съм писал по-горе като сложиш кондензатора в паралел на ценера получаваш по ниско напрежение и тоест фаровете палят по-рано но след това изключват :). В случая може да преместиш забавянето на изхода на компаратора и спокойно да си замениш R1 с потенциометър. Прилагам схема на картинка и файл за Proteus с възможност за симулация.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  test.jpg   50,79K   5 Брой сваляния
  • Прикачен файл  test.zip   19,12K   11 Брой сваляния

Този пост е редактиран от frxbg: 03 март 2017 - 17:04

  • 0

#28 ZAP

ZAP

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Разград

Публикувано 04 март 2017 - 00:38

 Благодаря много за съдействието и за бързата реакция. Ще опитам така, да видим какво ще стане.  :rolleyes


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни