Как да си направим автоматично включване на фаровете
Started by dzuvko, 14 Sep 2012 - 09:03:28
27 replies to this topic
#16
Posted 17 October 2012 - 17:05
пусни през един диод и кондензатор около 10 mF
плюс от дългите към извода на тиристора
който е към релето
при импулс от дългите тиристора ще се запушва
плюс от дългите към извода на тиристора
който е към релето
при импулс от дългите тиристора ще се запушва
#17
Posted 17 October 2012 - 17:08
Благодаря за съвета идеята е супер
#18
Posted 17 October 2012 - 17:11
ама трябва и към 7 краче на копаратора да пуснеш през някакво съпротивление
пак от дългите /може да ползваш след диода ама преди конданзатора/
пак плюс ама с по-високо напрежение зада не сработва докато си на тълги
защото иначе пак ще отпуши транзистора
пак от дългите /може да ползваш след диода ама преди конданзатора/
пак плюс ама с по-високо напрежение зада не сработва докато си на тълги
защото иначе пак ще отпуши транзистора
#19
Posted 23 December 2012 - 22:16
Дайте някой който да ми го направи колеги
#20
Posted 24 December 2012 - 17:37
Колеги, знам ,че темата е"прашасала", но имено това ме накара и аз да пиша-предвид ,че е минало доста време и това предполага доработки,подобрения и решаване на някой от проблемите.Въпросът ми към колегите с предложенията и иновациите е следният- възможно ли е след като обсъждахте вариянти къси или дълги светлини да светят с намалена сила това да не доведе до неизбежно светване на индикацията за изгоряла светлина?Другият вариянт с 100% мощност на светлините доказано работи без проблем и въпреки че не използва фабричната ел. инсталация на колата индикира за проблем в късите(поне при мен).
Благодаря предварително.
Поздрави.
П.П. Идеята на въпроса ми е ,че ако е свети лампата за изгоряла крушка и това не може да се реши като проблем,(което до сега ме е спирало)аз лично бих си сложил ксенон от 25лв.на Илиенци и ще реша проблема с колко процента сила да светят фаровете (ефекта от което не бе еднозначно доказан поне в постовете по-нагоре)
Благодаря предварително.
Поздрави.
П.П. Идеята на въпроса ми е ,че ако е свети лампата за изгоряла крушка и това не може да се реши като проблем,(което до сега ме е спирало)аз лично бих си сложил ксенон от 25лв.на Илиенци и ще реша проблема с колко процента сила да светят фаровете (ефекта от което не бе еднозначно доказан поне в постовете по-нагоре)
#21
Posted 27 December 2012 - 12:49
Ефекта със светването на индикацията за изгоряла крушка го има и е средно неприятен, но като се пуснат фаровете от врътката изгасва индикацията. Ще бъде доста приятно ако се реши този проблем с индикацията, но в момента или съм на работа или вкъщи пиша дипломна работа и не разполагам със свободно време за да мисля по този въпрос. Ако някой има идеи мнения или предложения нека да споделя без да се притеснява от датата на посления пост.
#22
Posted 09 October 2014 - 09:50
................Ъп................
Устройството работи коректно, безпроблемно и до ден днешен!!!
В момента работя по една 190ка, като за нея направих ново устройство photo_1.JPG 100.35K 10 downloads photo_2.JPG 127.28K 10 downloads
Има леки модификации, като светодиод за индикация когато сработи компаратора (светнат фаровете) и както в предишен пост стана дума, ключовия елемент трябва да е тиристор.
На втората снимка набързо съм надраскал схема според цокъла на интегралната схема за по лесна ориентация евентуално на някой, който неразбира, но иска да си го сглоби.
R - 1k, 0.25W
C - 470uF
V - zener 6.8V
Th - BT151
ИС - LM339
Всеки който има интерес мога да го насоча за да си го сглоби сам. До момента съм го поставил на няколко коли без рекламация. Услугата аз да го сглобя НЕ се предлага
Относно 190ката идеята ми е това нещо да замени врътката за фаровете, за да може когато се запали колата да ветнат габарити ( отпред и отзад ) + къси светлини, а при пускане на дълги да изгаснат късите, но заедно с дългите да светнат халогенките, по този начин врътката за фарове ще се махне напълно.
П.С. към "хейтъри" и критици: за две години до момента съм минал около 70 000 км с непрекъсната работа на "нещото"
Направил съм и ключовия регулатор на напрежение с NE555 за намаляне яркостта на фаровете на 50%, но не съм го пуснал в експлоатация
Edited by dzuvko, 09 October 2014 - 09:52 .
#23
Posted 03 March 2017 - 09:54
Здравейте, направих схемата, но нещо не сработва релето. Светодиода светва на около 13.9V, но релето не сработва
#24
Posted 03 March 2017 - 10:34
Ето схемата, по която съм го направил, но LED2 не светва
#25
Posted 03 March 2017 - 13:14
Здравей явно проблема, е че нямаш достатъчно напрежение на гейта да отпушиш тиристора. Може да пробваш да премахнеш светодиода, че май пада на напрежение върху него е доста голям ако и тогава не става подмени R4 с по-малка стойност да кажем 560Ohm директно към гейта и след това 1к и диода към маса
Edit: Всъщност сега се сетих още нещо опитай да свържеш една лампа директно към катода на тиристора да има по-голям товар, че май бобината на реленцето му е малка и се губи смисъла от използването на тиристор.
Edited by frxbg, 03 March 2017 - 13:57 .
#26
Posted 03 March 2017 - 14:21
Благодаря много. Сега стана. Грешно ли е ако на мястото на R1 сложа потенциометър и от там да регулирам при какво напрежение да светне?
#27
Posted 03 March 2017 - 15:16
Ами може да го направиш само, че по този начин ще промениш и времето за включване заради по-бавното или по-бързото зареждане на кондензатора според стойността на R1. Не знам ако преместим кондензатора паралелно на ценера дали времето няма да е фиксирано, или направо премахнем ценера и на негово място да се сложи потенциометър а кондензатора да си остане на старото място? Сега ще пусна Proteus-а да направя една симулация да видим как се държи.
Edit: Гледай какви глупости съм писал по-горе като сложиш кондензатора в паралел на ценера получаваш по ниско напрежение и тоест фаровете палят по-рано но след това изключват . В случая може да преместиш забавянето на изхода на компаратора и спокойно да си замениш R1 с потенциометър. Прилагам схема на картинка и файл за Proteus с възможност за симулация.
Attached Files
Edited by frxbg, 03 March 2017 - 17:04 .
#28
Posted 04 March 2017 - 00:38
Благодаря много за съдействието и за бързата реакция. Ще опитам така, да видим какво ще стане.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users