Нарича се V-tec тази системаПо темата с гасенето на цилиндри - говорих си с един колега в офиса, който е фен на Хонда и има една доста правена Хонда Сивик. Както и да е - той ми разказваше за разработка на Японците, при която има 4 цилиндров двигател с 16 клапана, но при по-ниски обороти работят само 8 от клапаните и над 2000 оборота започва да отваря всички 16 клапана. Принципът е, че има механизъм между клапаните и подвигачите на разпределителния вал, през който минава маслото и когато налягането на маслото достигне определено ниво механизмът превключва и започва да отваря допълнителните клапани. Като падне налягането на маслото (когато са по-ниски оборотите) - автоматично механизмът отключва и клапаните спират да шават. Всичко е почти изключително механично... има само един електрически клапан във връзка с турбината, който регулира работата на системата според това, дали турбината нагнетява или не.
Предвид горното - не виждам пречка нещата да стават механично и с гасенето да определен брой цилиндри!
