Нарича се V-tec тази системаПо темата с гасенето на цилиндри - говорих си с един колега в офиса, който е фен на Хонда и има една доста правена Хонда Сивик. Както и да е - той ми разказваше за разработка на Японците, при която има 4 цилиндров двигател с 16 клапана, но при по-ниски обороти работят само 8 от клапаните и над 2000 оборота започва да отваря всички 16 клапана. Принципът е, че има механизъм между клапаните и подвигачите на разпределителния вал, през който минава маслото и когато налягането на маслото достигне определено ниво механизмът превключва и започва да отваря допълнителните клапани. Като падне налягането на маслото (когато са по-ниски оборотите) - автоматично механизмът отключва и клапаните спират да шават. Всичко е почти изключително механично... има само един електрически клапан във връзка с турбината, който регулира работата на системата според това, дали турбината нагнетява или не.
Предвид горното - не виждам пречка нещата да стават механично и с гасенето да определен брой цилиндри!
Изключване на цилиндрите/намаляване обема на двигателя/намляване на разхода?
Започната от dan3ata, 13 авг 2012 - 17:43:36
17 мнения по тази тема
#16
Публикувано 03 септември 2012 - 11:40
The best or nothing!
#17
Публикувано 03 септември 2012 - 15:15
V-тека е за друго. То е за оптимизация на работния цикъл. На ниски обороти при малка скорост на въздуха за по-добро пълнене и завихряне се ползват само по 2 клапана.
А когато трябва повече мощ, цилиндъра диша през 4 клапана.
Относно изключването на цилиндри - мисля, че простo не ги отварят клапаните на неработещите цилиндри. И не впръскват гориво - при моторите с директно впръскване.
От линка на Лилов -
In order to deactivate a cylinder, the exhaust valve is prevented from opening after the power stroke and the exhaust gas charge is retained in the cylinder and compressed during the exhaust stroke. Following the exhaust stroke, the intake valve is prevented from opening. The exhaust gas in the cylinder is expanded and compressed over and over again and acts like a gas spring. As multiple cylinders are shut off at a time (cylinders 1, 4, 6 and 7 for a V8), the power required for compression of the exhaust gas in one
Колкото енергия е отдадена за сгъстявяне на въздуха, после горе-долу се отделя при движение на буталото надолу. Е, губи се някаква част като топлина през стените на цилиндъра в охладителната система, но не е кой знае какво.
А това дето някои мотоциклети и камиони го имаха едно време беше де-компресьори - за прочистване на цилиндъра. Отваряш допълнителен клапан и всичко се изхвърля навън.
А когато трябва повече мощ, цилиндъра диша през 4 клапана.
Относно изключването на цилиндри - мисля, че простo не ги отварят клапаните на неработещите цилиндри. И не впръскват гориво - при моторите с директно впръскване.
От линка на Лилов -
In order to deactivate a cylinder, the exhaust valve is prevented from opening after the power stroke and the exhaust gas charge is retained in the cylinder and compressed during the exhaust stroke. Following the exhaust stroke, the intake valve is prevented from opening. The exhaust gas in the cylinder is expanded and compressed over and over again and acts like a gas spring. As multiple cylinders are shut off at a time (cylinders 1, 4, 6 and 7 for a V8), the power required for compression of the exhaust gas in one
Колкото енергия е отдадена за сгъстявяне на въздуха, после горе-долу се отделя при движение на буталото надолу. Е, губи се някаква част като топлина през стените на цилиндъра в охладителната система, но не е кой знае какво.
А това дето някои мотоциклети и камиони го имаха едно време беше де-компресьори - за прочистване на цилиндъра. Отваряш допълнителен клапан и всичко се изхвърля навън.
#18
Публикувано 03 септември 2012 - 18:51
Мисля, че ако имате двигател със подходяща електроника (megasquirt примерно), и двигателя е с повечко цилиндри - не е проблем примерно при V8 да се изключат 2 от цилиндрите, а при V12 - 4, и по точно подаването на гориво.. Все пак това са достатъчно мощни двигатели, едва ли компресията на 2/4 цилиндъра ще затрудни работата на останалите 6/8 цилиндъра.. Е, ясно е че така загубите ще са доста по-големи спрямо гореописаните системи, съответно и икономията няма да е пълна, но пак е нещо..
Другото при което може да има играчка е гориво-въздушното съотношение, няма да цитирам конкретни цифри за да не се окажат грешни, но тя може да се регулира в доста широк диапазон, съответно за сметка на вървежа или невървежа на колата да се постигне икономия или разход на гориво, зависи какво се търси.. В уикипедия пише, че под 14.7:1 смесите са богати, а над това число - бедни, като по подразбиране при по-богати смеси колата е по-мощна. Примерно, до колкото си спомням правилно, съм чел, че на W202 C36 AMG смесите са 13.1:1. Та така де просто отбелязвам, че при такъв тип отворена електроника е възможно да се направят 2 карти за двигателя - икономична и вървежна и спрямо момента водача да си избира
Другото при което може да има играчка е гориво-въздушното съотношение, няма да цитирам конкретни цифри за да не се окажат грешни, но тя може да се регулира в доста широк диапазон, съответно за сметка на вървежа или невървежа на колата да се постигне икономия или разход на гориво, зависи какво се търси.. В уикипедия пише, че под 14.7:1 смесите са богати, а над това число - бедни, като по подразбиране при по-богати смеси колата е по-мощна. Примерно, до колкото си спомням правилно, съм чел, че на W202 C36 AMG смесите са 13.1:1. Та така де просто отбелязвам, че при такъв тип отворена електроника е възможно да се направят 2 карти за двигателя - икономична и вървежна и спрямо момента водача да си избира
Този пост е редактиран от Lambo_Rambo: 03 септември 2012 - 18:52
Follow your own star...
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни