Изключване на цилиндрите/намаляване обема на двигателя/намляване на разхода?
Започната от dan3ata, 13 авг 2012 - 17:43:36
17 мнения по тази тема
#1
Публикувано 13 август 2012 - 17:43
Здравейте колеги,
Води се един спор тука и нека първо да поясня че не съм запознат в детайли с тази система но знам че съществува. От известно време като любител чета автомобилни списания, ровя се в нета но не намерих нищо по темата написано на разбираем български език. До колкото съм чел вече се прилага в автомобилостроенето практиката на изключване на няколко от цилиндрите когато не е нужна съответната мощност. (Не старт стоп системата) И мисля че това изключване е не само от горивния цикъл а е свързано с оставяне на буталата в покой. Поправете ме ако греша, и ако може дайте малко по изчерпателно инфо как точно става това изключване за да има аргументи за спора
Води се един спор тука и нека първо да поясня че не съм запознат в детайли с тази система но знам че съществува. От известно време като любител чета автомобилни списания, ровя се в нета но не намерих нищо по темата написано на разбираем български език. До колкото съм чел вече се прилага в автомобилостроенето практиката на изключване на няколко от цилиндрите когато не е нужна съответната мощност. (Не старт стоп системата) И мисля че това изключване е не само от горивния цикъл а е свързано с оставяне на буталата в покой. Поправете ме ако греша, и ако може дайте малко по изчерпателно инфо как точно става това изключване за да има аргументи за спора
ON THIS WORLD THERE IS NO BUSINESS, IT'S ALL PERSONAL - Vito Corleone
#2
Публикувано 13 август 2012 - 18:21
Няма вариант буталата да са в покой, а двигателя да работи. Всичките бутала са свързани към коляновия вал, върти ли се той, (тоест работи ли двигателя), значи всички бутала се движат.
Това за което говориш е по-скоро да не се подава гориво към всички цилиндри, когато не е нужна цялата мощност, чувал съм за такова нещо, но не знам на 100% дали го има.
Това за което говориш е по-скоро да не се подава гориво към всички цилиндри, когато не е нужна цялата мощност, чувал съм за такова нещо, но не знам на 100% дали го има.
#3
Публикувано 13 август 2012 - 18:24
Чак пък спиране на буталата? По-лесно е ако са повече от един двигател да ги изключваш останалите. При четирицилиндровите едва ли се прилага дори просто спиране на горивото, тъй като системата се разбалансира.
#4
Публикувано 13 август 2012 - 18:28
Чак пък спиране на буталата? По-лесно е ако са повече от един двигател да ги изключваш останалите. При четирицилиндровите едва ли се прилага дори просто спиране на горивото, тъй като системата се разбалансира.
Със сигурност, ако я има изобщо, системата е за двигатели с поне 6 и повече цилиндъра.
#5
Публикувано 13 август 2012 - 19:12
Има я от 2001ва според Уикипедиа. С допълнителни повдигачи на клапаните, да ги отваря и затваря, за да не тежи компресията. Поне това разбрах докато четох.
http://www.gminsiden...nagement-50389/
http://en.wikipedia....ylinder_Control
http://en.wikipedia....Fuel_Management
http://www.gminsiden...nagement-50389/
http://en.wikipedia....ylinder_Control
http://en.wikipedia....Fuel_Management
#6
Публикувано 13 август 2012 - 20:02
Преди 10-на години съм чел голяма статия за това, не помня в кое автосписание. Но там се споменаваше само дванадесет цилиндрови мотори и конкретно CL(215), ставаше дума за изключване на подаването на гориво на полвината от цилиндрите, след като автомобила е набрал скорост и при необходимост от мощност да се включват отново. В статоята се говореше за големи икономии и тн., ама отдавна вече не се коментира тази технология, кам днешна дата не знам дали се използва в новите модели.
Това за оставането на някои от буталата в покои.....нали няма да го коментираме, малко е несериозно .
Това за оставането на някои от буталата в покои.....нали няма да го коментираме, малко е несериозно .
#7
Публикувано 13 август 2012 - 20:12
Точно, да, в тези линкове по-горе пише същото.
Буталата се влачат, но клапаните се отварят изкуствено и технологията е доста сложна.
До колкото знам още си се ползва при големите мотори на еС-класите. Пешо ще каже като види темата, мисля неговата е такава.
Даже бяха споменали, че да запазят звука от големия мотор, работили с Ебершпрехер да им измислят умна генерация с клапи, която да имитира звука и при малко работещи цилиндри.
Буталата се влачат, но клапаните се отварят изкуствено и технологията е доста сложна.
До колкото знам още си се ползва при големите мотори на еС-класите. Пешо ще каже като види темата, мисля неговата е такава.
Даже бяха споменали, че да запазят звука от големия мотор, работили с Ебершпрехер да им измислят умна генерация с клапи, която да имитира звука и при малко работещи цилиндри.
#8
Публикувано 14 август 2012 - 14:02
Не знам, дали може да се нааправи на мотори с 4 цилиндъра на от 8 нагоре знам че се прилага :?
Този пост е редактиран от dan3ata: 14 август 2012 - 14:02
ON THIS WORLD THERE IS NO BUSINESS, IT'S ALL PERSONAL - Vito Corleone
#9
Публикувано 14 август 2012 - 14:06
Мне...моята си бръмчи на всички цилиндри постоянно
AMG-то също, нищо че е V12
Знам че на S600 V12 ги правят тия шашми...
AMG-то също, нищо че е V12
Знам че на S600 V12 ги правят тия шашми...
#10
Публикувано 14 август 2012 - 15:55
В едно от филмчетата на TOP GEAR обясняваха, че системата е доста стара и я е имало още на Чайките! Като цяло - принципът е, че буталата си се движат, но клапаните седят отворени почти през цялото време, за да не правят компресия и да не товарят работещите цилиндри. Затварят се, само когато буталото достига до най-крайната си точка, за да не се целунат И работата не става със невероятна електроника, а с още по-невероятна механика - доста по-сложни разпределителни валове... За клапаните на неработещите цилиндри разпределителния вал има по две гъбици една до друга - едната е за работното състояние, а другата за неработното състояние. Съответно не съм сигурен, дали за останалите клапани гърбиците са двойно широки и самият разпределителен вал се отмества или има щифтове на клапаните, които механично се задействат, така че да закачат допълнителната гърбица на разпредеителния... объркано ли го обясних?
Е сега на новите - верятно вече е с електроника.
Е сега на новите - верятно вече е с електроника.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#11
Публикувано 14 август 2012 - 16:11
Такова, туй с механиката просто го забравете, без значение колко са сложни валовете.
Никога не оставям магарето си в калта.
#13
Публикувано 14 август 2012 - 17:48
на кадилак 78' v8 можеш да си изключваш цилиндрите по желание на v6 или v4
#14
Публикувано 26 август 2012 - 17:19
Това и аз имам спомен да съм го чувал за някакъв Американски автомобил, реално оправи ли се проблема с налягането в неработещите цилиндри другото не ми изглежда сложно. Иначе може, що да не може, що Жигули, Лади и Москвичи са вървяли или вървят на 3 цилиндъра, значи е възможно.
Този пост е редактиран от Ванюша: 26 август 2012 - 17:20
#15
Публикувано 26 август 2012 - 22:27
По темата с гасенето на цилиндри - говорих си с един колега в офиса, който е фен на Хонда и има една доста правена Хонда Сивик. Както и да е - той ми разказваше за разработка на Японците, при която има 4 цилиндров двигател с 16 клапана, но при по-ниски обороти работят само 8 от клапаните и над 2000 оборота започва да отваря всички 16 клапана. Принципът е, че има механизъм между клапаните и подвигачите на разпределителния вал, през който минава маслото и когато налягането на маслото достигне определено ниво механизмът превключва и започва да отваря допълнителните клапани. Като падне налягането на маслото (когато са по-ниски оборотите) - автоматично механизмът отключва и клапаните спират да шават. Всичко е почти изключително механично... има само един електрически клапан във връзка с турбината, който регулира работата на системата според това, дали турбината нагнетява или не.
Предвид горното - не виждам пречка нещата да стават механично и с гасенето да определен брой цилиндри!
Предвид горното - не виждам пречка нещата да стават механично и с гасенето да определен брой цилиндри!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни