Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Изключване на цилиндрите/намаляване обема на двигателя/намляване на разхода?


  • Please log in to reply
17 мнения по тази тема

#1 dan3ata

dan3ata

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 82 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Mercedes Benz, Енергетика индустрия и промишленост. HR услуги.
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W202 230 T 150 h.p
    Mercedes Benz W203 270 CDI 170 h.p. AMG optic

Публикувано 13 август 2012 - 17:43

Здравейте колеги,
Води се един спор тука и нека първо да поясня че не съм запознат в детайли с тази система но знам че съществува. От известно време като любител чета автомобилни списания, ровя се в нета но не намерих нищо по темата написано на разбираем български език. До колкото съм чел вече се прилага в автомобилостроенето практиката на изключване на няколко от цилиндрите когато не е нужна съответната мощност. (Не старт стоп системата) И мисля че това изключване е не само от горивния цикъл а е свързано с оставяне на буталата в покой. Поправете ме ако греша, и ако може дайте малко по изчерпателно инфо как точно става това изключване за да има аргументи за спора :)
  • 0
ON THIS WORLD THERE IS NO BUSINESS, IT'S ALL PERSONAL - Vito Corleone

#2 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 август 2012 - 18:21

Няма вариант буталата да са в покой, а двигателя да работи. Всичките бутала са свързани към коляновия вал, върти ли се той, (тоест работи ли двигателя), значи всички бутала се движат.
Това за което говориш е по-скоро да не се подава гориво към всички цилиндри, когато не е нужна цялата мощност, чувал съм за такова нещо, но не знам на 100% дали го има.
  • 0

#3 ikarlo

ikarlo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 105 Мнения:
  • Автомобил:
    W202, C180, 1995, Esprit (но никъде не пише), цвят "среднощна синева"

Публикувано 13 август 2012 - 18:24

Чак пък спиране на буталата? По-лесно е ако са повече от един двигател да ги изключваш останалите. При четирицилиндровите едва ли се прилага дори просто спиране на горивото, тъй като системата се разбалансира.
  • 0

#4 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 август 2012 - 18:28

Чак пък спиране на буталата? По-лесно е ако са повече от един двигател да ги изключваш останалите. При четирицилиндровите едва ли се прилага дори просто спиране на горивото, тъй като системата се разбалансира.


Със сигурност, ако я има изобщо, системата е за двигатели с поне 6 и повече цилиндъра.
  • 0

#5 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 август 2012 - 19:12

Има я от 2001ва според Уикипедиа. С допълнителни повдигачи на клапаните, да ги отваря и затваря, за да не тежи компресията. Поне това разбрах докато четох.
http://www.gminsiden...nagement-50389/
http://en.wikipedia....ylinder_Control
http://en.wikipedia....Fuel_Management
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#6 asennikolov

asennikolov

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 150 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница
  • Автомобил:
    W202,W208,W211,W463
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 август 2012 - 20:02

Преди 10-на години съм чел голяма статия за това, не помня в кое автосписание. Но там се споменаваше само дванадесет цилиндрови мотори и конкретно CL(215), ставаше дума за изключване на подаването на гориво на полвината от цилиндрите, след като автомобила е набрал скорост и при необходимост от мощност да се включват отново. В статоята се говореше за големи икономии и тн., ама отдавна вече не се коментира тази технология, кам днешна дата не знам дали се използва в новите модели.
Това за оставането на някои от буталата в покои.....нали няма да го коментираме, малко е несериозно .
  • 0

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 август 2012 - 20:12

Точно, да, в тези линкове по-горе пише същото.
Буталата се влачат, но клапаните се отварят изкуствено и технологията е доста сложна.
До колкото знам още си се ползва при големите мотори на еС-класите. Пешо ще каже като види темата, мисля неговата е такава.
Даже бяха споменали, че да запазят звука от големия мотор, работили с Ебершпрехер да им измислят умна генерация с клапи, която да имитира звука и при малко работещи цилиндри.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#8 dan3ata

dan3ata

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 82 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Mercedes Benz, Енергетика индустрия и промишленост. HR услуги.
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W202 230 T 150 h.p
    Mercedes Benz W203 270 CDI 170 h.p. AMG optic

Публикувано 14 август 2012 - 14:02

Не знам, дали може да се нааправи на мотори с 4 цилиндъра на от 8 нагоре знам че се прилага :?

Този пост е редактиран от dan3ata: 14 август 2012 - 14:02

  • 0
ON THIS WORLD THERE IS NO BUSINESS, IT'S ALL PERSONAL - Vito Corleone

#9 Pe6o666

Pe6o666

    極真会館

  • Потребители на форума
  • 2222 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Apple & Mercedes
  • Автомобил:
    ML 270 CDI '02
    ML 320 CDI 4matic '05
    S 500L 4matic '06
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 август 2012 - 14:06

Мне...моята си бръмчи на всички цилиндри постоянно :)
AMG-то също, нищо че е V12
Знам че на S600 V12 ги правят тия шашми...
  • 0

#10 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 август 2012 - 15:55

В едно от филмчетата на TOP GEAR обясняваха, че системата е доста стара и я е имало още на Чайките! Като цяло - принципът е, че буталата си се движат, но клапаните седят отворени почти през цялото време, за да не правят компресия и да не товарят работещите цилиндри. Затварят се, само когато буталото достига до най-крайната си точка, за да не се целунат ;) И работата не става със невероятна електроника, а с още по-невероятна механика - доста по-сложни разпределителни валове... За клапаните на неработещите цилиндри разпределителния вал има по две гъбици една до друга - едната е за работното състояние, а другата за неработното състояние. Съответно не съм сигурен, дали за останалите клапани гърбиците са двойно широки и самият разпределителен вал се отмества или има щифтове на клапаните, които механично се задействат, така че да закачат допълнителната гърбица на разпредеителния... объркано ли го обясних?

Е сега на новите - верятно вече е с електроника.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#11 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 14 август 2012 - 16:11

Такова, туй с механиката просто го забравете, без значение колко са сложни валовете.
  • 1
Никога не оставям магарето си в калта.

#12 rm1902ss

rm1902ss

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    1990 Mercedes-Benz 190D - ex
    1994 Mercedes-Benz C220 diesel -ex
    1998 Mercedes-Benz E290 Turbodiesel
    2005 Mercedes-Benz C270 CDI

Публикувано 14 август 2012 - 17:47

http://www5.mercedes..._management_en/
  • 0

#13 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 14 август 2012 - 17:48

на кадилак 78' v8 можеш да си изключваш цилиндрите по желание на v6 или v4
  • 0

#14 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 26 август 2012 - 17:19

Това и аз имам спомен да съм го чувал за някакъв Американски автомобил, реално оправи ли се проблема с налягането в неработещите цилиндри другото не ми изглежда сложно. Иначе може, що да не може, що Жигули, Лади и Москвичи са вървяли или вървят на 3 цилиндъра, значи е възможно.

Този пост е редактиран от Ванюша: 26 август 2012 - 17:20

  • 0

#15 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 август 2012 - 22:27

По темата с гасенето на цилиндри - говорих си с един колега в офиса, който е фен на Хонда и има една доста правена Хонда Сивик. Както и да е - той ми разказваше за разработка на Японците, при която има 4 цилиндров двигател с 16 клапана, но при по-ниски обороти работят само 8 от клапаните и над 2000 оборота започва да отваря всички 16 клапана. Принципът е, че има механизъм между клапаните и подвигачите на разпределителния вал, през който минава маслото и когато налягането на маслото достигне определено ниво механизмът превключва и започва да отваря допълнителните клапани. Като падне налягането на маслото (когато са по-ниски оборотите) - автоматично механизмът отключва и клапаните спират да шават. Всичко е почти изключително механично... има само един електрически клапан във връзка с турбината, който регулира работата на системата според това, дали турбината нагнетява или не.

Предвид горното - не виждам пречка нещата да стават механично и с гасенето да определен брой цилиндри!
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле





2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни