Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Климатика трудно охлажда


  • Please log in to reply
36 мнения по тази тема

#16 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 20 юли 2012 - 08:20

http://www.automotiv...cticle_job.html

Задължение 1 - количеството фреон ТРЯБВА да се поддържа оптимално ( Това са безкартерни климатици, при които фреонът и маслото се разтварят и движат заедно - изчезва фреонът, ИЗЧЕЗВА и маслото! )

Задължение 2 - смяната на филтър купе ( ако има такъв ) е задължителен, на филтър дехидратор също, когато системата е била разхерметизирана за повече от 15 минути!

Задължение 3 - климатикът се ползва редовно, дори и зимата! Дългото неизползване предизвиква изсъхване на лагера на вала, което води до изпарение на фреона през него!

Компресорите са с различни мощности! Обикновено от 10 до 15 к.с. ( смятайте си го в киловати ). Това си е агрегат, който си иска поддръжката и навременната проверка. 90% от ползвателите си мислят, че като спестят 20 лв сега утре няма да стане по-зле. Нашата статистика покзва, че 1 на всеки 10 коли, чиито собственици чакат системата да откаже тотално, че да посетят сервиз, й се налага смяна на дехидратор + сервизни вентили + компресор в не малки случаи. Само дехидратор + зареждане + филтър купе + сервизни клапани + обезпаразитяване е от 160 до 280 лв. за всички услуги. Пък вие спестявайте сега 20-30 лв. догодина ще ви излезнат по-евтино едни 100-150 лв. накуп ;)
  • 2
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#17 ivos

ivos

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 99 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Аудио, елекртоника, автомобили, бодибилдинг
  • Автомобил:
    W124 - 230TE

Публикувано 27 юли 2012 - 16:05

Колеги как в жегата и задръстването климата ще ви охлажда по същия начин както в по-хладно време или при високи обороти, като кондензатора (радиатора на климатика) неможе да се охлажда ефективно. Не търсете под вола теле.
  • 0

#18 300E-4matic

300E-4matic

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 51 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E280CDI 4matic sport 2007
    300E 4matic Lorinser 1990

Публикувано 27 юли 2012 - 21:09

За колегите с 124-ки ако имате гореописания проблем с това че климатика не охлажда добре на жега в задръстванията ето какво се прави:
1. Сваляте чистачката под нея е кутията с моторчето и регулатора с таралежа
2. Отваряте кутията вадите моторчето и регулатора.
3. Махате поставката на моторчето и от доло е испарителя по него се набива кал и всякакви боклуци.

Хубаво почистване и после внимавайте да не хванете пневмония от климатика. :)
  • 0
Публикувано изображение

#19 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 28 юли 2012 - 00:01

За колегите с 124-ки ако имате гореописания проблем с това че климатика не охлажда добре на жега в задръстванията ето какво се прави:
1. Сваляте чистачката под нея е кутията с моторчето и регулатора с таралежа
2. Отваряте кутията вадите моторчето и регулатора.
3. Махате поставката на моторчето и от доло е испарителя по него се набива кал и всякакви боклуци.

Хубаво почистване и после внимавайте да не хванете пневмония от климатика. :)

Да речем,че има логика.Моята система беше разпечатана една година,като след пускането и в експлоатация не съм сменял кондензера/филтъра/ и не се оплаквам от климата.Студа е готин даже и на обороти,но на самото сленце се чувства напичане през стъклата,като в същото време духалките само дето не побеляват от скреж.Защо го обяснявам туй,да речем,че на предишни 124-ки които са били с т.н. климатроник,след като съм ги разглобявал заради тоя тъп регулатор,който е закрепен за таралежа, съм наблюдавал точно това явление с тая мизерия по радиатора.Като се замисля колите преди 92г.нямат филтър за купето и няма кой да чисти мизерията.Може би сега нямам тези проблеми заради филтъра,който мислех да махна :),ма като се замисля,няма да го махам.Колегите с малко по-старите возила,наистина е добре да се замислят за почистване на този отсег.300E-4matic лъхна идея за която не се бях замислял :beer
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#20 mironov_s

mironov_s

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 309 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц W124 230 Kompressor 1992

Публикувано 29 юли 2012 - 23:52

Някой може ли да качи снимка на това което се замърсява и трябва да се чисти от време на време?
  • 0

#21 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 30 юли 2012 - 00:19

Някой може ли да качи снимка на това което се замърсява и трябва да се чисти от време на време?

Просто забрави за снимки,сумати разглобяване докато се стигне до него,пък и докато си работи кой ще се занимаво с глупости.Свалят се чистачки, вентилатори, луда работа.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#22 mironov_s

mironov_s

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 309 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц W124 230 Kompressor 1992

Публикувано 30 юли 2012 - 08:45

А дали в гоогле няма снимка.Идеята ми е като разглобя да знам как изглежда.
  • 0

#23 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 30 юли 2012 - 12:01

Е то се вижда питата на радиатора,виждаш дали има мизерия или пък си е чист.Като свалиш вентилатора де.

Този пост е редактиран от dilqnski: 30 юли 2012 - 12:02

  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#24 mironov_s

mironov_s

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 309 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц W124 230 Kompressor 1992

Публикувано 30 юли 2012 - 21:32

А самия радятор дето е след вентилатора ясно.Той е чист, но аз си прера филтъра за купето на всеки 2 месеца.Моите са 2 филтъра и се свалят без да се разглобява нищо.
  • 0

#25 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 30 юли 2012 - 22:02

Абе то туй се отнася за автомобилите преди 92г,които си нямат филтър.
Интересно,на возилата от подписати би трябвало да нямат филлтри.

Този пост е редактиран от dilqnski: 30 юли 2012 - 22:06

  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#26 300E-4matic

300E-4matic

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 51 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E280CDI 4matic sport 2007
    300E 4matic Lorinser 1990

Публикувано 31 юли 2012 - 08:30

Ето снимки какво трябва да се направи.
http://www.w124perfo...evap_clean1.jpg
http://www.w124perfo...evap_clean2.jpg
http://www.w124perfo...evap_clean3.jpg
http://www.w124perfo...evap_clean4.jpg
http://www.w124perfo...evap_clean5.jpg

Този пост е редактиран от 300E-4matic: 31 юли 2012 - 08:31

  • 1
Публикувано изображение

#27 ivos

ivos

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 99 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Аудио, елекртоника, автомобили, бодибилдинг
  • Автомобил:
    W124 - 230TE

Публикувано 31 юли 2012 - 09:27

Същото съм го правил, но използвах препарата Meglio. Резуктатът е в пъти по-добър, отколкото с пяната ка снимките на колегата. Сипваш Meglio-то в някаква пръскалка (аз го пръсках направо с концентрат), пръскаш обилно питата както е показал колегата и изчакваш 10-20 минути. След това обилно измиваш с вода, докато под колата от дренажните маркучи не започне да тече чиста вода. Най-лесно става с едни градински помпи с вместимост около 4-5 литра и накрайник с маркуч. Виждал съм ги в Кауфланд. С пяната пръсках в духалките на средната конзола.
Не пръскайте електромотора с пяната! Ще се разскърцат втулковите лагери!
  • 1

#28 mironov_s

mironov_s

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 309 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц W124 230 Kompressor 1992

Публикувано 31 юли 2012 - 11:35

Да колата за която говоря е 91г. и няма филтър преди вентилатора, но има на самите решетки филтри http://www.euro07.bg...e.php?id=126810
  • 0

#29 ivos

ivos

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 99 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Аудио, елекртоника, автомобили, бодибилдинг
  • Автомобил:
    W124 - 230TE

Публикувано 31 юли 2012 - 11:59

Да колата за която говоря е 91г. и няма филтър преди вентилатора, но има на самите решетки филтри http://www.euro07.bg...e.php?id=126810


Колега може ил да споделиш къде се продават такива филтри за решетките и дали могат да се монтират на кола, която фабрично няма такива.
Линка който си дал е само към картинката, а от страницата на Евро07 не мога да го намеря.
  • 0

#30 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 31 юли 2012 - 12:27

Да колата за която говоря е 91г. и няма филтър преди вентилатора, но има на самите решетки филтри http://www.euro07.bg...e.php?id=126810

:coolgrin Не бях виждал такива.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни